سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

برای دوام رنگ مو به این نکات توجه کنید

دوام رنگ مو,ماندگاری رنگ مو

راهکارهایی برای بیشتر کردن دوام رنگ مو

دوام رنگ مو , جلوگیری از تغییر رنگ مو , روش های محافظت از مو, دلایل تغییر رنگ مو, محافظت از رنگ مو, روش های ثابت نگهداشتن رنگ مو, بیشتر کردن عمر رنگ مو, ماسک‌های مناسب مو

 

اغلب ما پول زیادی برای رنگ کردن مو می پردازیم اما قبل از اینکه از موهای جدیدمان لذت ببریم رنگ مو ناپدید می‌شود! به همین خاطر اکثر خانم‌ها این سوال را دارند که چه کنیم تا رنگ موهای‌مان پس از چندین بار شست‌وشو از بین نرود.

مسلما مقرون به صرفه‌ترین راهکار این است که بتوان برای زمان زیادی رنگ مو را ثابت نگه داشت. رازهای بسیاری برای این مساله و جلوگیری از تغییر رنگ سریع مو وجود دارد؛ چراکه هر قدر دوام رنگ مو بیشتر باشد، تصمیم به تغییر رنگ کلی مو دیرتر خواهید گرفت. به همین خاطر گرچه راه‌حلی قطعی برای این مساله وجود ندارد اما رعایت این راهکارها به شما کمک می‌کند تا دیرتر موهای‌تان کدر شود یا تغییر رنگ دهد.

 

توصیه هایی برای محافظت مو و دوام رنگ مو
هر چه بیشتر موهای‌تان را رنگ کرده باشید و بیشتر سشوار کشیده باشید، موهای‌تان مواد مغذی بیشتری را از دست می‌دهند. می‌توانید از انواع ماسک‌های مناسب مو که حاوی روغن‌های مغذی هستند، استفاده کنید و چه بهتر که هر شب به موهای‌تان روغن بزنید تا کیفیت موها و رنگ‌شان عمر بیشتری داشته باشد.

نور خورشید رنگ موها را کمرنگ می‌کند؛ مثلا رنگ موهای بلوند را بسیار بدرنگ می‌کند. پس اگر می‌خواهید  زیر نور خورشید بیرون بروید، باید از محصولاتی که از موهای شما در برابر اشعه ماورای‌بنفش محافظت می‌کنند، استفاده کنید.

 

دوام رنگ مو,ماندگاری رنگ مو

آب داغ دوام رنگ مو را کاهش می دهد

 

از نرم‌کننده‌های قوی استفاده نکنید
اگرچه نرم‌کننده‌های قوی یا ماسک‌های خانگی ایده خوبی قبل از رنگ گذاشتن هستند، ولی می‌توانند رنگ‌هایی مثل قرمز آتشین یا خرمایی سیر را پاک کنند. ماسک‌ها یا نرم کننده‌ها طوری طراحی شده‌اند که به عمق فولیکول مو نفوذ کرده و رطوبت آن را افزایش می‌دهند. با این حال وقتی از روی مو شسته می‌شوند، مولکول‌های رنگ را با خود می‌برند که در نتیجه رنگ کم‌کم محو می‌شود. برای جلوگیری از این اتفاق، یک نرم‌کننده روزانه مناسب می‌تواند پیشنهاد خوبی باشد. (فقط نگذارید برای مدت زیادی روی مو بماند.)

 

برای دوام رنگ مو دوش آب داغ نگیرید

آب داغ نه‌تنها پوست‌تان را خشک می‌کند بلکه عمر رنگ موهای‌تان را هم کاهش می‌دهد؛ به همین خاطر اکثر استایلیست‌ها پیشنهاد می‌کنند با آب ولرم سر خودتان را بشویید، نرم‌کننده بزنید و بعد  با سردترین دمای آبی که قادر به تحمل آن هستید، موهای‌تان را آبکشی کنید. این کار باعث می‌شود رنگ مو مدت بیشتری دوام بیاورد. همچنین موهای‌تان را بهتر و هیدراته نگه می‌دارد.

 

برای دوام رنگ مو تا حد ممکن برای شستن مو صبر کنید
شامپوهای خشک جدید که این روزها در داروخانه‌ها هم وجود دارد، موهبتی برای موهای تازه رنگ شده محسوب می‌شود. همان‌طور که می‌دانید هرچه موهای‌تان را کمتر بشویید، رنگ مو بیشتر عمر می‌کند. بسیاری از استایلیست‌های مطرح مو در دنیا پیشنهاد می‌کنند تا جایی که امکان دارد موهای‌تان را بعد از رنگ کردن نشویید. این بازه زمانی حداقل ۲۴ تا ۴۸ ساعت است. زمانی هم که بعد از رنگ کردن مجبور به شستشوی مو ها هستید، از یک شامپوی ملایم بدون سولفات استفاده کنید.

 

دوام رنگ مو,ماندگاری رنگ مو

نور خورشید رنگ موها را کمرنگ می‌کند

 

قبل از رنگ زدن موهای‌تان را آماده کنید
یک تا دو روز قبل از رنگ کردن مو، از یک شامپوی ملایم  استفاده کنید. شما می‌توانید یک هفته قبل از رنگ گذاشتن، از ماسک‌های نرم‌کننده استفاده کنید تا موهای‌تان دوباره هیدراته شود؛ چون این کارها می‌تواند به ثبات بیشتر رنگ موی جدیدتان کمک کند.

 

آفتاب گرفتن یکی از دلایل اصلی تغییر رنگ مو
به فصل گرما نزدیک می‌شویم و استخرهای روباز هم که در روزهای آفتابی مخاطبان خودش را دارد. جالب است بدانید یکی از دلایل تغییر رنگ مو، تابش مستقیم آفتاب است. پس در صورتی که زیاد به استخر مراجعه می‌کنید، حتما از موهای خود در برابر آفتاب و کلر محافظت کنید. وقتی زیر نور خورشید در استخر هستید از محافظ مو با SPF مناسب استفاده کنید تا از محو شدن رنگ موهای‌تان جلوگیری شود. محصولی تهیه شده از روغن آفتابگردان، آرگان و. . . بهترین انتخاب برای محافظت از موست.

 

برای دوام رنگ مو وسایل گرمایشی ممنوع
دور بودن از وسایل آرایشی داغ در اولین هفته بعد از رنگ کردن مو به جلوگیری از محو شدن سریع رنگ کمک می‌کند. وسایلی مثل اتوی مو و سشوار سرعت فرآیند پاک شدن رنگ را بالا می‌برند؛ درحالی که گاهی استفاده از این لوازم ضروری است. بهتر است تا یک هفته بعد از رنگ کردن مو از این وسایل استفاده نکنید.

 

منبع:مجله زندگی ایده آل

 

 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 19, میانگین امتیاز: 4,42 از 5)
Loading...