پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

میکرونیدلینگ، روشی بی نظیر برای درمان ایرادات پوستی

اگر شما هم به دنبال زیبایی و جوانسازی پوست خود هستید و می‌خواهید طراوت و شادابی را به چهره خود برگردانید، میکرونیدلینگ را به شما پیشنهاد می‌کنیم. راهی برای زندگی دوباره بخشیدن به پوست صورت، جوانسازی و ترمیم جای زخم و جوش. میکرونیدلینگ روشی جدید و نوین در صنعت زیبایی با پیشینه‌ای قدیمی بوده که به دوران مصر باستان برمی‌گردد. در آن زمان برای لایه برداری صورت از اجسام سختی مانند سنگ مرمر استفاده می‌کردند و با کشیدن آن بر روی صورت، پوست‌های مرده را از بین می‌بردند. اما امروزه با بهره گیری از میکرونیدلینگ، به تحریک لایه‌ی میانی پوست می‌پردازیم و کاری می‌کنیم تا با ساخت دوباره کلاژن به پوستی جوان‌تر دست پیدا کنید.

البته روش های دیگری برای جوانسازی پوست مانند تزریق مزوتراپی، تزریق بوتاکس، استفاده از انواع مزوژل ها و… وجود دارد اما در دسته بندی درمان های پوستی، میکرونیدلینگ تاثیرات آشکار تری دارد.

روش درمانی میکرونیدلینگ (Microneedling treatment)، از شگفت انگیزترین و بروزترین روش های جوانسازی و رفع ایرادات صورت است که با کمترین درد و خونریزی، توانسته بسیار کارآمد باشد و طرفداران بسیاری پیدا کند. از معجزه میکرونیدلینگ میتوان به درمان و از بین بردن عالی لکه های پوستی و جلوگیری از پیری پوست اشاره کرد.

کاربردهای میکرونیدلینگ چیست؟

همانطور که گفتیم اصلی‌ترین هدف میکرونیدلینگ، درمان مشکلات ظاهری پوست، جوانسازی و طراوت بخشیدن به آن از طریق افزایش تولید کلاژن و الاستین در پوست است. اما از مهم‌ترین هدف‌هایی که به خاطر آن از میکرونیدلینگ استفاده می‌کنیم رفع موارد و مشکلات پوستی زیر است:

  • رفع چین و چروک
  • درمان آثار سوختگی
  • رفع جای جوش و آکنه
  • کوچک کردن منافذ پوستی
  • از بین بردن لکه‌های پوستی
  • کاهش میزان ترک‌های پوستی

چه میزان درد و خون‌ریزی را باید تحمل کنیم؟

در میکرونیدلینگ از دستگاهی با سری دارای سوزن‌های ریز و نازک استفاده می‌شود. این سوزن‌ها بسیار نازک بوده و به طور کلی درد فراوانی با خود به همراه ندارد. اما اگر شما فردی حساس به درد هستید می‌توانید از قبل برای کاهش درد از بی‌حسی موضعی استفاده کنید. از بابت خون‌ریزی هم نگران نباشید. چرا که سوراخ‌های ایجاد شده بسیار عمیق نبوده و سطحی است و میزان خونی که به سطح پوست می‌آید ناچیز است.

میکرونیدلینگ به چه کسانی توصیه نمی‌شود

انجام میکرونیدلینگ به طور کلی برای افراد در گروه‌های سنی مختلف مانعی ندارد. چراکه طبق گفته‌ها این روش غیرتهاجمی وظیفه تحریک پوست برای افزایش تولید کلاژن را بر عهده دارد. اما ریسک بروز خطرات برای افرادی که در دسته های زیر قرار دارند بالا بوده و توصیه می‌شود به سمت انجام میکرونیدلینگ نروند:

  • افرادی که مبتلا به دیابت هستند.
  • افرادی که در معرض پرتو درمانی بوده‌اند.
  • افرادی که داروهای ضد انعقادخون مصرف می‌کنند.
  • افرادی که در دوران بارداری و شیردهی به سر می‌برند.
  • افرادی که زخم باز و عمیق و یا جای زخم بهبود نیافته دارند.
  • افرادی که مبتلا به بیماری ویروسی فعال مانند تبخال هستند.

میکرونیدلینگ و مزایای آن

از آنجایی که میکرونیدلینگ روشی غیر تهاجمی برای درمان مشکلات پوست و زیبایی آن است، مزایای بسیاری هم با خود به همراه دارد. از جمله این مزایا را می‌توان در ادامه پیدا کرد:

  • بدون درد صورت می‌گیرد.
  • به روشن‌تر شدن پوست کمک می‌کند.
  • در از بین بردن جای زخم، جوش و یا سوختگی موثر است.
  • با تسریع فرآیند کلاژن سازی به جوانسازی پوست کمک می‌کند.
  • برای نقاط حساس مانند اطراف چشم و لب و بینی قابل استفاده است.
  • میکرونیدلینگ بر خلاف لیزر، برای انواع پوست‌ با هر رنگی مفید است.
  • هزینه میکرونیدلینگ در مقایسه با سایر روش‌ها مانند لیزر کمتر است.

میکرونیدلینگ “microneedling” روشی به روز و فوق‌العاده است که امروزه برای رفع مشکلات و ایرادات پوستی از آن استفاده می‌شود. از معجزه میکرونیدلینگ می‌توانید برای زیباتر شدن و رفع سریع ایرادات پوستی خود استفاده کنید. این روش کمترین میزان خون ریزی و درد را به همراه داشته و به همین دلیل نظر بسیاری از طرفداران جراحی های زیبایی را به خود جذب کرده است.

نکاتی که قبل از انجام میکرونیدلینگ نیاز است رعایت کنید

قبل از میکرونیدلینگ با دکتر زیبایی خود صحبت کنید تا مشاوره‌ها و توصیه‌های لازم را به شما بدهد و بهترین نتیجه ها را برای شما رقم بزند. شما می‌توانید با تماس گرفتن با کلینیک زیبایی دکتر آرمیتا آقاپور از نکات لازم قبل از انجام میکرونیدلینگ اطلاعات بیشتری کسب کنید. اگر هم مشکل پوستی دارید حتما با دکتر خود در میان بگذارید و موارد زیر را هم رعایت کنید:

  • پاکسازی کامل پوست
  • پرهیز از استعمال دخانیات
  • مصرف داروهای تجویزی پزشک
  • عدم استفاده از داروهایی مانند آسپرین و ایبوپروفن و داروهای ضدآکنه با تجویز پزشک

لیزر یا میکرونیدلینگ ؟

این سوال پاسخی بسیار کلی و وابسته به عوامل متعدد دارد. همانطور که قبلا هم گفتیم میکرونیدلینگ روش درمانی غیرتهاجمی بوده و خطرات زیادی در مقابله با لیزر که روش درمانی تهاجمی است، ندارد.

طول دوره نقاهت لیزر از میکرونیدلینگ بیشتر است. از طرفی مراقبت هایی که بعد از لیزر به خصوص در فصول گرم سال باید انجام شود سخت و آزار دهنده است. در فصول گرم سال تابش اشعه ماورای بنفش زیاد بوده و همین دلیلی است تا دوره نقاهت لیزر گاهی اوقات ۷ تا ۱۰ روز طول بکشد!

لیزر با لایه اصلی و محافظ پوست یعنی ایپدرم سر و کار دارد و هرچه اتفاق می‌افتد در رویی ترین لایه پوست است. ممکن است به این لایه محافظ و حساس آسیب برسد و زمان بیشتری نیاز باشد تا بهبود پیدا کند. اما در میکرونیدلینگ همه چیز بر روی لایه داخلی پوست انجام می‌شود و از آنجایی جریان خون در این روش سریع‌تر می‌شود، سرعت بهبود و بازسازی پوست بیشتر می‌شود.

معرفی کلینیکی تخصصی در حوزه میکرونیدلینگ

کلینیک دکتر آقاپور یکی از بهترین کلینیک های انجام مزوتراپی و مزوژل در تهران می باشد زیرا با استفاده از بهترین مواد و آخرین متد های روز این روش های درمانی را انجام می دهند و همیشه به دنبال جلب رضایت، زیبایی همراه با سلامتی مراجعین خود می باشند.

دکتر آرمیتا آقاپور

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تمامی خدمات کلینیک، قیمت ها و نحوه رزرو و مشاهده ویدئو های توضیح خدمات توسط خود پزشک،  به وبسایت رسمی دکتر آرمیتا آقاپور به نشانی : www.dr-aghapour.com مراجه فرمایید.

منبع : وبسایت رسمی دکتر آقاپور (https://dr-aghapour.com)

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 4, میانگین امتیاز: 4,00 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.