پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

نحوه انتخاب بهترین شرکت خرید کابینت اقتصادی و باکیفیت

اگر به دنبال تعویض و بازسازی کابینت‌های آشپزخانه منزل خود هستید؛ اولین چیزی که احتمالا به ذهن شما خطور می‌کند این است که چگونه یک شرکت تولید کننده کابینت آشپزخانه خوب در شهر محل زندگی خود پیدا کنید؟ به گفته کارشناسان، این سوال یک سوال رایج در روند بازسازی منازل است؛ زیرا اکثر مصرف‌کنندگان مطمئن نیستند که کابینت آشپزخانه را باید از کجا بخرند. تولیدکنندگان زیادی در حال حاضر در کشور در زمینه طراحی، ساخت و نصب انواع کابینت فعال هستند؛ به همین دلیل انتخاب بهترین گزینه از بین آنها دشوار است. در این مقاله قصد داریم در مورد مواردی که باید هنگام انتخاب تولید کننده کابینت آشپزخانه در نظر بگیرید صحبت کنیم.

کابینت ساز حرفه ای

چطور یک تولید کننده کابینت آشپزخانه مطمئن پیدا کنیم؟

روش‌های زیادی برای پیدا کردن یک تولیدکننده معتبر که کابینت‌های اقتصادی و باکیفیتی را به مشتریان خود عرضه می‌کند وجود دارد. شما می‌توانید تولید کننده کابینت آشپزخانه را به یکی از روش‌های زیر یا ترکیبی از آنها انتخاب کنید.

پرس‌وجو از اطرافیان

ساده‌ترین راه برای اطلاع از کیفیت محصولات یک شرکت تولید کننده کابینت آشپزخانه این است که از اطرافیان خود که قبل از شما اقدام به بازسازی خانه کردند سوال کنید که کابینت‌ها را به چه شرکتی سفارش داده و آیا از کیفیت کار راضی هستند یا خیر؟ دوستان و آشنایانی که کابینت آشپزخانه خانه خود را به تازگی تعویض کرده‌اند ممکن است بتوانند با نظرات واقعی خود به شما در تصمیم‌گیری کمک کنند.

بررسی میزان شهرت و اعتبار شرکت‌ها

اگر در اطرافیان شما کسی وجود ندارد که به تازگی خانه خود را بازسازی کرده است؛ اولین چیزی که برای پیدا کردن بهترین تولید کننده کابینت آشپزخانه در شهر محل سکونت خود باید به دنبال آن باشید شهرت شرکت‌های فعال در این زمینه است. می توانید به صورت آنلاین و با خواندن نظرات مشتریان وضعیت شرکتی را که قصد خرید از آن را دارید بررسی کنید. حتما نظرات مشتریان و کارشناسان در مورد تجربه خرید از شرکت را در انجمن‌های گفتگو و وب‌سایت‌های نقد و بررسی محصولات بخوانید و سپس بر اساس آن تصمیم خود را بگیرید.

 

اطلاع از میزان سابقه شرکت

میزان تجربه یک شرکت و سابقه فعالیت آن در انتخاب شما دخیل است. ممکن است یک شرکت نوپا به دلیل تجربه کم نتواند خدماتی هم سطح با سرویس‌های یک شرکت معتبر و باسابقه را به شما ارائه دهد. شرکت‌هایی که برای مدت طولانی در این صنعت فعال بوده و سابقه درخشانی دارند؛ بدون تاخیر و با بهترین کیفیت می‌توانند پروژه شما را آماده بهره‌برداری کرده و کابینت‌ها را با بهترین مواد و مناسب‌ترین قیمت بسازند. بنابراین بررسی سوابق شرکت در عرصه طراحی، تولید و نصب کابینت باید در اولویت شما قرار داشته باشد.

قیمت مناسب

درست است که هنگام تصمیم‌گیری در مورد تولید کننده کابینت آشپزخانه باید کیفیت محصولات آن را به عنوان عامل اصلی در نظر بگیرید؛ اما این بدان معنا نیست که هر قیمتی را بپزیرید. حتی باکیفیت‌ترین کابینت‌های بازار هم در یک رنج قیمتی ثابت هستند و زیاد تفاوت قیمت بین آنها وجود ندارد. پس همیشه سعی کنید با استعلام قیمت مطمئن شوید که نرخ پیشنهادی شرکت به شما منصفانه است. در روند بررسی قیمت‌ها و مقایسه آنها با یکدیگر باید مراقب این باشید که کیفیت را فدای قیمت نکنید؛ یعنی عامل قیمت و کیفیت را همزمان با هم بسنجید.

ارائه طرح سه بعدی

کابینت مهم‌ترین بخش آشپزخانه است و اگر در انتخاب طرح آن و هماهنگی این طرح با دیگر وسایل آشپزخانه دقت نکنید؛ ممکن است خیلی زود پشیمان شوید. به همین خاطر اکثر تولیدکنندگان معتبر در کشور مانند مجموعه حرفه‌ای کابینت سازی چوبین دکور قبل از ثبت سفارش نهایی و دریافت ودیعه بابت شروع فرآیند تولید، طرحی سه بعدی از فضای آشپزخانه بعد از نصب کابینت‌ها به مشتری ارائه می‌کنند. این طرح کامپیوتری نشان می‌دهد که آشپزخانه بعد از تجهیز با کابینت چه شکلی خواهد شد. شما با بررسی این طرح می‌توانید تصمیم بگیرید که مدل انتخابی را دوست دارید یا باید در آن تغییراتی را اعمال کنید.

تولیدی کابینت چوبین دکور

امکان مشاهده نمونه کارها

یک تحقیق کوچک در مورد کیفیت و زیبایی پروژه‌های اجرا شده توسط شرکت، می‌تواند در وقت و هزینه شما صرفه‌جویی کند. بهترین مکان برای انجام این تحقیق نیز وب‌سایت تولیدکننده‌هاست. اگر شرکتی که انتخاب کرده‌اید معتبر و باسابقه باشد؛ حتما نمونه کارهای اجرایی خود را در گالری تصاویر وب‌سایتش آپلود کرده تا مشتریان بتوانند نمونه‌ای واقعی از پروژه‌های اجراه شده را مشاهده کنند. اگر وب‌سایت شرکت به دلایلی در دسترس نیست؛ باید در محل فروشگاه آلبوم نمونه کار در اختیار شما قرار بگیرد.

 

نکات مهم در مورد خرید کابینت

برای اینکه یک خرید موفق داشته باشید؛ علاوه بر انتخاب بهترین تولید کننده کابینت آشپزخانه باید چند نکته مهم دیگری که در ادامه توضیح می‌دهیم را مد نظر قرار دهید.

هنگام سفارش کابینت بودجه خود را در نظر بگیرید

از نظر شیوه ساخت سه نوع کابینت در بازار وجود دارد. اولی کابینت‌های آماده هستند که به صورت از پیش مونتاژ شده به مشتری فروخته می‌شوند. کابینت‌هایی که به عنوان دکور در فروشگاه‌ها نصب شده و بعد از مدتی به فروش می‌رسند از این نوع کابینت هستند. با خرید این مدل کابینت که تقریبا قیمت مناسب‌تری نسبت به دو مدل دیگر دارد؛ فقط نیاز است که مراحل نصب در محل انجام شود. البته مشتری برای انتخاب با محدودیت طرح و رنگ مواجه است.

کابینت‌های نیمه‌سفارشی کابینت‌هایی هستند که بخشی از آنها آماده است و بخشی به صورت سفارشی تولید می‌شود. به عنوان مثال اگر کابینت آماده‌ای که خریداری کرده‌اید با ابعاد آشپزخانه هماهنگ نباشد؛ برای قسمت‌های خالی از همان جنس و طرح کابینت تولید شده و در محل مورد نظر نصب می‌شود. از نظر قیمتی، کابینت نیمه‌سفارشی کمی گران‌تر از کابینت آماده است. اما کابینت‌های سفارشی گران‌ترین گزینه هستند و شما می‌توانید رنگ، طرح و کلیه جزئیات آنها را بر اساس سلیقه خود انتخاب کنید.

کابینت ساز خوب

سبک کابینت را انتخاب کنید

کابینت‌ها از نظر سبک بدنه به سه دسته مدرن، کلاسیک و نئوکلاسیک تقسیم می‌شوند. هر کدام از این محصولات خودشان چندین زیر مجموعه دارند که از نظر متریال مصرفی و شیوه تولید با یکدیگر متفاوت هستند. این تفاوت باعث می‌شود که قیمت‌ها نیز متمایز شوند. بنابراین شما هم به خاطر تناسب قیمت محصول با بودجه خود و هم به دلیل ایجاد هماهنگی بین کابینت آشپزخانه و شیوه معماری و دکوراسیون داخلی خانه، باید سبک محصول مورد نظرتان را از قبل تعیین کنید. اگر می‌خواهید آشپزخانه‌ای ساده داشته باشید؛ باید از کابینت مدرن برای تجهیز آن استفاده کنید. اما اگر خانه بزرگی دارید که طراحی داخلی آن کلاسیک است؛ به سراغ کابینت کلاسیک بروید.

کیفیت نمونه کارها را از نزدیک بررسی کنید

خوش ساخت بودن کابینت روی کیفیت آن اثر مستقیم دارد. بنابراین اگر حضوری برای مشاهده نمونه کارها به فروشگاه یک شرکت تولید کننده کابینت آشپزخانه مراجعه کرده‌اید؛ حتما کیفیت ساخت و مواد اولیه دکور فروشگاه را بررسی کنید. کیفیت لولاها، ریل کشوها، روکش درب‌ها، جنس یونیت یا همان بدنه، مونتاژ و… را حتما با دقت بازرسی کنید.

روی ویژگی‌های ظاهری خاص کابینت تمرکز کنید

اگرچه وجود ویژگی‌های ظاهری خاص مانند کابینت سوپرمارکت یا سطل آشغال تاشو، هزینه ساخت کابینت را بیش از ۲۰ درصد افزایش می‌دهند؛ اما این آپشن‌ها و امکانات بسیار کاربردی هستند و باعث می‌شوند که کارایی کابینت بیشتر شود.

 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 2, میانگین امتیاز: 3,00 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.