پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

خرید لوازم آشپزخانه ارزان

خرید و تهیه لوازم آشپزخانه ارزان از جمله دغدغه‎‌های بسیاری از خانواده‎‌ها خصوصاً زوج‌های جوان بوده که با روند صعودی قیمت‎‌ها به امری بسیار دشوار تبدیل شده است. بنابراین یکی از پرسش‎‌هایی که در خرید جهیزیه  و تهیه لوازم آشپزخانه ارزان مطرح می‌شود این است که چگونه بتوانیم با هزینه‌ای پایین‎‌تر تمامی لوازم مورد نیاز خود را تهیه کنیم؟ تحقق این امر نیازمند برنامه ریزی و دقت در کیفیت و قیمت لوازم و نیز خرید از فروشگاه‎‌های معتبر تضمین کننده کالا می‎‌باشد.

لوازم آشپزخانه ارزان

طبخ و تهیه خوشمزه‎‌ترین غذاها علاوه بر مهارت و تجربه نیازمند ابزار و لوازم مناسبی است تا فرد در هنگام پخت و پز دچار سرگردانی نشود. در واقع این لوازم به گونه‌ای یک دستیار آشپز محسوب می‌شود؛ چرا که عمل خرد کردن، نگهداری ، نظم دادن و…  به راحتی توسط آن‎‌ها امکان‌پذیر می‌شود. اما در این بین نمی‌توان منکر وسایل اضافی که تنها به دلیل لوکس بودن و یا تکمیل جهیزیه به لیست خرید‎‌ها اضافه شده بشویم. این وسایل که گاهی به دلایل نامعقول و غیرمنطقی خریداری می‌شوند، فقط به ایجاد هزینه‎‌های اضافی و شلوغ کردن محیط آشپزخانه کمک کرده و عملاً هیچ نقش مؤثری را در منزل ایفا نمی‌کنند. در ادامه به بررسی چگونگی مدیریت این خرید و ذکر نکاتی در این باره پرداخته‌ایم تا علاوه بر خرید لوازم آشپزخانه ارزان به تهیه ابزار کاربردی کمک کرده باشیم.

شناخت ابزار مورد نیاز خود

در تهیه جهیزیه معمولاً ابزارهایی خریداری می‌شود که افراد هیچگونه آگاهی به طرز استفاده و یا حتی کاربرد‎‌های آن ندارند و صرفاً به دلیل ست بودن با وسایل و یا سایر دلایل تهیه می‌شوند که این موضوع خود می‌تواند موجب ایجاد هزینه‎‌های اضافی در هنگام تهیه لوازم آشپزخانه شود. بنابراین مدیریت این مسئله اهمیت ویژه‎‌ای پیدا می‌کند. در واقع شناخت ابزار مورد نیاز خود در تهیه لوازم آشپزخانه ارزان کمک می‌کند تا به جای پرداخت هزینه‎‌های مختلف برای ابزاری ناکارآمد به راحتی بتوان ابزاری کارآمد و ضروری با کیفیت بالا تهیه کرد.

البته این موضوع در افراد مختلف ممکن است متفاوت باشد. مثلاً بعضی از افراد علاقه‎‌ای بسیار زیادی به شیرینی پزی و پخت کیک‌های خانگی دارند بنابراین ابزار شیرینی پزی برای این افراد به هیچ عنوان یک ابزار ناکارآمد محسوب نمی‌شود چرا که حتی می‌توانند با آن به کسب درآمد و فروش  شیرینی‎‌های خانگی بپردازند. این در حالی است که تهیه این ابزار برای افرادی که علاقه‌‎ای به پخت شیرینی ندارند یک هزینه‎‌ی اضافی تلقی می‌شود و این افراد می‌توانند این هزینه را در تهیه‎‌ی لوازم آشپزخانه ارزان مورد علاقه و کارآمد خود صرف کنند.

نکاتی در خصوص تهیه لوازم آشپزخانه ارزان

شناخت و یادآوری بعضی نکات در تهیه‎‌ و خرید لوازم آشپزخانه می‌تواند در کاهش هزینه‎‌ها و ایجا نظم در خرید ابزار ضروری کمک بسزایی داشته باشد. به همین دلیل در این قسمت به ذکر نکات مفیدی در این باره پرداخته‎‌ایم.

  • تهیه‎‌ی لیست خرید: یکی ازنکاتی که قبل از تهیه و خرید جهیزیه می‎‌بایست به آن توجه نمود تهیه‎‌ی لیستی از لوازم آشپزخانه ارزان بر اساس ضرورت آن وسایل، می‌‎باشد. زیرا در این صورت اگر شما لوازم آشپزخانه را از ضروری‎‌ترین وسایل تهیه کنید نگرانی بابت عدم توانایی مالی در خرید سایر وسایل وجود نخواهد داشت. اما اگر لیست بر اساس علایق فرد چیده شود ممکن است بخش اعظمی از هزینه صرف وسایلی که عملاً کاربردی در آشپزخانه ندارند شود و بودجه‎‌ای برای تهیه‎‌ی لوازم بسیار ضروری باقی نماند. بنابراین بهتر است ضروری‌ترین و کاربردی‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ترین ابزار مورد علاقه‎‌ی خود را در ابتدای لیست و دیگر وسایل را در انتهای لیست قرار دهید.
  • برند لوازم آشپزخانه: در حقیقت یکی از مسائلی که سبب ایجاد مشکلات فراوان در تهیه‎‌ی جهیزیه می‌شود توجه لوکس بودن و برند بودن وسایل است. بسیاری از افراد بعد از پرداخت هزینه‌‎های گزاف به جهت خرید چند قلم کالای لوازم آشپزخانه دیگر توانایی خرید مابقی جهیزیه را نخواهند داشت. در صورتی که با تهیه‎‌ی برندهای باکیفیت و خوش‎‌نام و قیمت مناسب در لوازم آشپزخانه ارزان می‎‌توان این موضوع را به راحتی مدیریت نمود.
  • ست بودن وسایل: درسال‎‌های اخیر مسئله‎‌ی ست بودن لوازم جهیزیه یکی از موضوعاتی است که به آن بیشتر پرداخته می‌شود. باتوجه به اهمیت این موضوع هر فرد می‌تواند یک یا دو رنگ مورد علاقه‎‌ی خود را که با یک دیگر ترکیب و هارمونی زیبایی را تشکیل می‌دهند انتخاب نموده و وسایل خود را براساس آن تهیه نماید.
  • تهیه‎‌ی لوازم نظم دهنده آشپزخانه: بعد از خرید لوازم ضروری آشپزخانه نظم دادن به این وسایل یکی از مشکلاتی است که معمولاً افراد با آن روبرو هستند. اما این موضوع می‌تواند به راحتی با تهیه‎‌ی چند نظم دهنده‌ آشپزخانه که معمولاً از قیمت‎‌های بسیار پایینی برخوردار هستند حل شود. با توجه به تنوع رنگ و شکل این نظم دهنده‌‎ها می‌توانید آن را با سایر لوازم خود ست نمایید و شکل زیباتری به آشپزخانه خود و حتی فضای داخل کابینت و یخچال ببخشید.

لوازم آشپزخانه

معرفی لوازم آشپزخانه ارزان

لوازم آشپزخانه را می‌توان به چهار دسته‎‌ی سرو و پذیرایی، نگهداری، پخت و پز، آماده سازی غذا تقسیم نمود. قاشق و چنگال، انواع لیوان و یا پارچ، شیرینی خوری و سینی و… به دسته‌‎ی سرو و پذیرایی لوازم آشپزخانه تعلق دارد که می‌توانید آن‎‌ها را در فروشگاه‎‌های معتبر تهیه نمایید. در دسته‌ی ظروف نگهدارنده‎‌ی فروشگاه‎‌ها نیز می‌توانید انواع ظروف پلاستیکی و سرامیکی را مشاهده کنید که عدم نفوذ میکروب و یا سایر مواد به داخل مواد غذایی کمک می‌کنند. انواع سرویس قابلمه، تابه، لوازم فر و… به دسته‎‌ی دیگر لوازم آشپزخانه یعنی پخت و پز تعلق داشته که در تهیه‎‌ی این دسته باید بسیار اهتمام ورزید چرا که معمولاً با گرما و شعله‎‌ی فر و گاز در تماس هستند و ممکن است خیلی زود کیفیت خود را از دست بدهند و دسته‎‌ی آخر مربوط به لوازم آماده سازی غذا می‎‌باشد که این لوازم می‌تواند برقی و یا دستی باشد و از جنس‌‎های بسیار متفاوتی مثل شیشه‎‌ای و یا پلاستیکی و… تشکیل شده باشد.

مکمل لوازم آشپزخانه

بعضی از وسایل نمی‌توانند به هیچ دسته‎‌ی لوازم آشپزخانه تعلق داشته باشند. یعنی علی‌رقم کاربردی بودن و برخورداری از نقش اساسی در بسیاری از کارهای آشپزخانه جزء وسایل ریز آشپزخانه محسوب می‌شوند. اما به دلیل تنوع بسیاری که دارند، دقت در خرید  آن‎‌ها می‌تواند در کاهش هزینه‎‌ در هنگام تهیه‎‌ی لوازم آشپزخانه ارزان مؤثر باشد. از جمله ابزارهای این دسته می‌توان به فندک، رنده، انبر سالاد، دم‎‌کنی، چاقوتیز کن، گردو شکن و… اشاره نمود.

سرویس آشپزخانه

امروزه برندهای مختلف برای فروش بهتر محصولات خود اقدام به فروش پکیج و یا سرویس جهیزیه می‎‌نمایند که این پکیج می‌تواند دربردارنده ابزار ضروری وغیرضروری باشد. در واقع این خود شما هستید که می‌بایست بر اساس بودجه‎‌ و نیاز خود تصمیم بگیرید که آیا تهیه‎‌ی یک پکیج برای شما مناسب‌تر است و یا خرید اقلام به صورت تک تک، چرا که ممکن است با پرداخت همان هزینه پکیج بتوانید ابزاری که بیشتر به آن نیاز دارید را به صورت جداگانه تهیه کنید.

لوازم آشپزخانه ارزان

معرفی چند برند  لوازم آشپزخانه

همان طور که می‌دانید در بازار فروش لوازم آشپزخانه برندهای متعدد خارجی و ایرانی موجودند که از لحاظ قیمت و کیفیت متفاوت می‎‌باشند و تحقیق و بررسی در خصوص برندهای معتبر و معروف می‌تواند در زمینه تهیه‎‌ی لوازم آشپزخانه ارزان  بسیار کمک‌رسان باشد. از برندهای معروف و ارزان قیمت در این زمینه می‌توان به برند لوازم آشپزخانه زیبا سازان، لوازم آشپزخانه مرسه، لوازم آشپزخانه باران پلاستیک، لوازم آشپزخانه فرش کیپس، لوازم آشپزخانه گلد پلاست، تاپکو، رزمن و…. اشاره نمود که تمامی محصولات این برندها را می‌توان در سایت لوازم آشپزخانه بخشی مشاهده و خرید کرد.

لوازم آشپزخانه بخشی

در تهیه‎‌ی لوازم آشپزخانه ارزان و با کیفیت انتخاب فروشگاه مناسب بسیار حائز اهمیت می‎‌باشد. چرا که اعتبار و خوشنامی یک فروشگاه می‌تواند تضمین کننده اصالت و کیفیت لوازم موجود در آن باشد. فروشگاه بخشی بعد از کسب تجربه در زمینه فروش لوازم آشپزخانه امروز توانسته فعالیت خود را در فضای مجازی گسترش دهد و محصولات و لوازم خود را در قالب فروشگاه اینترنتی با سه اصل قیمت مناسب، شفافیت در فروش، صداقت در عمل به مشتریان خود عرضه نماید.

برای تهیه‎‌ی لوازم آشپزخانه ارزان مورد نیاز خود می‌توانید از طریق آدرس bakh6i.com به فروشگاه اینترنتی بخشی مراجعه نموده و از میان دسته بندی محصولات پس از کسب اطلاعات در خصوص مشخصات هر محصول آن را  به صورت تک و یا عمده تهیه فرمایید.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 3, میانگین امتیاز: 3,00 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.