پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
×

خدمات voip چیست و چرا به این خدمات نیاز داریم؟

یک سوال مهم که شاید برای خیلی از کسانی که به سمت راه اندازی و نصب voip  می‌روند، این است که آیا خدمات voip  ارزش جابجایی و مهاجرت از سانترال را دارد؟ و یا با این جابجایی چه امکاناتی را بدست آورده و چه امکاناتی را از دست می‌دهند.

ما در این اخبار تکنولوژی قصد داریم به مزایا و معای خدمات ویپ بپردازیم و به شما کمک کنیم تا بهتر بتوانید برای رفتن به سمت این تکنولوژی تصمیم بگیرید.

voip چیست؟

به زبان خیلی ساده انتقال صدا همانطور که در سیستم های تلفنی که با آن آشنا هستید اتفاق می‌افتد اما در این سیستم انتقال صدا بر روی بستر اینترنت صورت خواهد گرفت.

صدای انسان به صورت آنالوگ است و برای انتقال آن روی بستر اینترنت و شبکه باید تبدیل به دیجیتال شود. VoIP از فناوری های اینترنت و یا شبکه داخلی یک سازمان یا شرکت به جای شبکه های تلفنی قدیمی همانند سانترال  برای انتقال سیگنال های صوتی استفاده می کند و نیازمند یک اتصال broadband نظیر DSL است. به عبارت ساده تر، VoIP یک سرویس تلفنی در بستر شبکه می باشد.

منظور از خدمات voip چیست؟

این خدمات در اصل همه سرویس‌هایی است که یک شرکت فعال در زمینه خدمات پشتیبانی شبکه و راه اندازی سیستم های تلفنی ویپ  برای پیاده‌سازی به مشتریان خود ارائه می‌دهد. امکاناتی که شرکت ها ارئه می‌دهند شامل نصب و راه اندازی و در نهایت پشتیبانی و اضافه کردن خواسته های کارفرماست.

شرکت های ارائه دهنده این خدمات باید با مشاوره صادقانه و دلسوزانه بهترین  راهکارها را به مشتریان خود ارائه دهند.

مزایای Voip چیست؟

voip

کاهش هزینه های تلفنی

یکی از  امکانات و مزیت های اساسی استفاده از این تکنولوژی خاص کاهش هزینه های تلفن برای سازمان ها می باشد . هزینه ای که برای برقراری تماس با تلفن های سنتی پرداخته می‌شد شاید به هیچ وجه قابل مقایسه با این سیستم نباشد. با استفاده از آن هزینه مکالمه بین شعب مختلف رایگان خواهد بود .

مقایس پذیری

یکی از مهمترین مزایای این سیستم انعطاف پذیری بسیار بالا است، حتی اگر بعد از نصب و راه اندازی پرسنل سازمان شما چند برابر شود نیازی به تغییر زیرساختی در آن نخواهد بود.  دقت داشته باشید که در سیستم های تلفنی قدیمی این مزیت موجود نبود و شما هربار برای تغییرات باید هزینه ای را پرداخت کرده تا این خطوط اضافه شوند.

 ارتباط بین دفاتر مختلف

اگر شما همچنان از سیستم های تلفنی قدیمی استفاده می‌کنید به خوبی می دانید که برای برقراری ارتباط بین دو شعبه یک فروشگاهتان باید شماره تلفن ثابت آن دفتر را شماره گیری کرده و هزینه ای را بابت ارتباط بپردازید. در خدمات voip  این مشکلات به خوبی حل شده و نیازی به شماره گیری نیست. تنها با گرفتن شماره چند رقمی (معمولا ۳رقمی ) می‌توانید با دیگر دفاتر خود ارتباط برقرار کنید. ارتباط داخلی شعب هم یکی دیگر از مزایای ویژه این فناوری نو رسیده است.

دریافت و ارسال فکس

اگر از دستگاهای پر دردسر فکس خسته شده اید از مزیت های VOIP ویپ، امکان ارسال و دریافت فکس بدون نیاز به دستگاه فکس می‌باشد، حتما خوب می دانید که در موسسات و دفاتر بزرگ یک نفر باید دائما پای دستگاه فکس نشسته و با کندی و خرابی این دستگاه کنار بیاید. ویپ به سادگی این مشکل را هم حل کرده و حتی می توانید فکس‌های دریافتی را در پست الکترونیک خود مشاهده نمایید .

استفاده از ظرفیت شبکه موجود

نیازی به کابل کشی و یا هزینه های بیشتر نیست در حال حاضر در تمامی شرکت ها کابل کشی شبکه وجود دارد. .با بهره‌گیری از امکانات سیستم‌های مبتنی بر VOIP دیگر نیازی به سیم کشی مجزا برای تلفن‌ها نیست و به راحتی  می‌توان از همان زیرساخت برای تلفن ها هم استفاده کرد .

عدم نیاز به خرید گوشی‌های تلفنی

در مواردی که کارفرا توان مالی لازمه را ندارد و یا محل کار طوری است که نیازی به گوشی تلفن نیست و کارمندان باید از هدفون ها استفاده کنند با پرداخت هزینه بسیار پایین می‌توان نرم افزارهای مخصوص را نصب و از خرید تلفن راحت شد.

امکان برقراری کنفرانس تصویری

اگر بیرون از شرکت هستید و نیاز به برقراری ارتباط با درون سازمان به صورت حضوری است، نگران نباشید این امکان را هم می توانید از خدمات voip  دریافت کنید. سیستم های قدیمی فقط امکان ارتباط و یا کنفراس به صورت صوتی را داشته.

تهیه گزارشات حرفه‌ای

اگر نمی دانید که کارمندان چقدر به کار خود اهمیت داده و یا چه میزان با تلفن های دفترتان با دیگران تماس میگیرند بهترین راه استفاده از خدمات ویپ است. گزارش گیری دقیق از میزان مکالمات و میزان تماس های ورودی و خروجی و زمان دقیق صحبت آنها با تلفن را می توانید به راحتی با چند کلیک از این سیستم دریافت کنید.

ضبط مکالمات

شاید مهمترین دلیل راه اندازی این خدمات ضبط مکالمات هر فرد است. شما می توانید این مکالمات را در جای مشخصی ذخیره و بعد ها از آن استفاده کنید.

ارتباط با انواع CRM

ارتباط سیستم تلفنی با CRM و اتوماسیون‌های اداری راه‌کاری ایده آل برای بالا بردن کیفیت سرویس دهی می باشد ، این اتفاق در سیستم های مبتنی بر VOIP به راحتی امکان پذیر است .

امکان اتصال به خطوط دیجیتال بدون سخت افزار اضافی در VOIP

با این تکنولوژی و  با استفاده از سیستم های تلفنی ویپ می توانید از خطوط SIP Trunk و خطوط اینترنتی اپراتور‌های مختلف ، به راحتی استفاده نمایید.

جمع بندی 

شاید بتوان ده ها ویژگی دیگری را برای این سیستم نام برد. اما با توجه به نیاز های کاربران تا همینجا هم خیلی از این امکانات را سیستم های تلفنی قدیمی نداشته و همین موضوع باعث متفاوت شدن این سیستم با دیگران خواهد شد. اگر نیازمند راه اندازی این خدمات هستید می توانید از سایت آوش نت کمک گرفته و این سیستم را پیاده سازی کنید.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 2, میانگین امتیاز: 2,50 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.