پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
×

فیلم‌هایی که با حمایت شرکت‌های تکنولوژی به نمایش درآمدند

ساخت فیلم‌های سینمایی معمولا با هزینه‌های زیادی همراه است و برای همین فیلمسازان برای ساخت آثار خود علاوه بر کمک استودیوها و تهیه‌کنندگان به همراهی حامیان مالی یا اسپانسرها نیاز دارند.

شرکت‌ها و کسب‌وکارهای بزرگ معمولا با هدف ارتباط با مخاطبان و مشتریان‌شان یا انجام وظایف شهروند شرکتی خود از فعالیت‌های هنری، ورزشی و… حمایت‌ می‌کنند.

در حوزه سینما این امر سابقه طولانی دارد و برخی از مشهورترین فیلم‌های دنیا سینما و سرگرمی با حمایت شرکت‌ها و کسب‌وکارهای اقتصادی ساخته یا به نمایش درآمده‌اند.

در این میان شرکت‌ها و کمپانی‌های بزرگ حوزه تکنولوژی طی یک دهه اخیر با توسعه بیشتر فناوری‌ها و محصولات آن، نقش فعال‌تری را نسبت به قبل پیدا کرده‌اند. شرکت‌های معروفی همچون آمازون، اپل و… در چند سال اخیر با ورود به دنیای سرگرمی به ساخت فیلم و سریال روی آورده‌اند.

یکی از قدیمی‌ترین نمونه‌های فیملسازی با حمایت شرکت‌های تکنولوژی در سینمای جهان به دهه ۵۰ میلادی مربوط می‌شود. سال ۱۹۵۷ فیلم Desk Set ساخته Walter Lang در حالی به روی پرده‌ سینماها آمد که حمایت شرکت IBM به عنوان یکی از مشهورترین و بزرگ‌ترین کمپانی‌های ساخت کامپیوتر را پشت‌سر خود داشت.

برای اشاره به نمونه‌های امروزی سینمای جهان هم می‌توان به مجموعه فیلم‌های «ماموریت غیرممکن» اشاره کرد که سری پنجم آن با حمایت شرکت چینی «علی‌ بابا»، یکی از معروف‌ترین و پردرآمدترین کمپانی‌های تجارت الکترونیک جهان، ساخته شد.

در سینمای ایران حمایت‌ شرکت‌های داخلی حوزه تکنولوژی از فیلم‌ها و آثار هنری بی‌سابقه نیست و برخی از مشهورترین فیلم‌های سینمای ایران با حمایت مالی شرکت‌های فناوری داخلی به نمایش درآمده‌اند.

فیلم قهرمان - اصغر فرهادی

«قهرمان»، فیلم تازه اصغر فرهادی یکی از این آثار است که با حمایت شرکت «داریا همراه پایتخت» نماینده گوشی‌ها و تبلت‌های سامسونگ در ایران، اکران شد.

قهرمان که به تازگی در فهرست بهترین فیلم‌های خارجی اسکار ۲۰۲۲ هم قرار گرفته، از آبان ماه امسال با حمایت شرکت داریا همراه به نمایش درآمد.

داریا همراه پایتخت از سال ۹۷ کار خود را به عنوان شرکت واردکننده گوشی‌ها و تبلت‌های سامسونگ و همینطور ارائه‌دهنده خدمات پس از فروش این دو محصول سامسونگ شروع کرد.

داریا همراه در کنار شرکت‌های بزرگ جهانی همچون آمازون، ممنتو پیکچرز و لاکی رد (Lucky Red) یکی از حامیان مالی تازه‌ترین ساخته فرهادی به شمار می‌رود.

این شرکت به منظور انجام مسئولیت‌های شهروند شرکتی، در حوزه هنر و سینما به حمایت از فیلم قهرمان اقدام کرده است و در حوزه ورزش نیز به عنوان حامی فدراسیون و تیم‌های بسکتبال بانوان و آقایان ایران فعالیت می‌کند.

قهرمان، جدیدترین فیلم اصغر فرهادی با بازی امیر جدیدی، محسن تنابنده، سحر گلدوست، فرشته صدرعرفایی و سارینا فرهادی همچنان در سینماهای سراسر کشور در حال اکران است.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 2, میانگین امتیاز: 2,50 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.