سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

حرکات ورزشی برای سوزاندن چربی شکم و پهلو

حرکات ورزشی ساده و مفید برای سوزاندن چربی شکم و پهلوها
اگر در تعطیلات عید نتوانسته‌اید دست از پرخوری‌ بردارید و طعم شیرینی‌ها را در تمام مهمانی‌ها چشیده‌اید، نتیجه این کار چاقی شکمی و تا مدت‌ها عذاب‌وجدان خواهد بود، به این دلیل که چرا جلوی شکم‌تان را نگرفته‌اید. بنابراین بهتر است به فکر رژیم غذایی درست و البته فعالیت بدنی مناسب باشید.

در این مطلب ۱۰ حرکت ورزشی برای سوزاندن چربی های شکم را به شما آموزش می‌دهیم که به راحتی با انجام ۱۵ دقیقه‌ای آنها می‌توانید تناسب اندام و متعاقب آن خداحافظی با شکم مبارک را در دستور کار قرار دهید. مطمئن باشید پشیمان نمی‌شوید.

دراز و نشست بروید

 

تمرینات ورزشی مخصوص شکم,حرکات مخصوص شکم,آب کردن چربی پهلو

دراز و نشست از ورزش های کاربردی برای سوزاندن چربی های شکم است

 

اگر می‌خواهید چربی های شکم را آب کنید و شکم نداشته باشید یکی از ورزش‌های کلاسیک اما کاربردی که می‌توانید انجام دهید، حرکت دراز و نشست است. در این ورزش همه نواحی شکم  درگیر می‌شوند.

به پشت بخوابید و پاهای‌تان را خم کنید طوری که کف پاهای‌تان صاف روی زمین باشد و دست‌ها هم کنار گوش‌ها قرار بگیرد. وقتی در این حالت مستقر شدید به بالا بیایید تا شانه‌های‌تان از زمین بلند شود.  برای این کار باید عضلات زیر دیافراگم را منقبض کنید. تا هر جا که توانستید بالا بیایید و بعد دوباره بخوابید و حرکت را بار دیگر انجام دهید. تعداد انجام این حرکت ورزشی کاملا بستگی به میزان آمادگی شما دارد. بهتر است ابتدا با حرکات بسیار کم شروع کنید. یادتان باشد اگر با گردن بلند شوید، به عضلات این ناحیه فشار زیادی وارد می‌کنید؛ طوری که ممکن است دچار آسیب شوند.

به صندلی تکیه دهید

 

تمرینات ورزشی مخصوص شکم,شکم 6 تکه,آب کردن چربی پهلو

حرکت صندلی عضلات زیر شکم را درگیر و تقویت می کند

 

یکی دیگر از حرکت های ورزشی مفید برای داشتن شکمی صاف حرکت صندلی است. حرکت صندلی ازجمله تمرین‌های ورشی است که بیشتر عضلات زیر شکم را درگیر و تقویت می‌کند.

برای انجام درست این حرکت باید به پشت دراز بکشید و پاهای‌تان را در وضعیت ۹۰ درجه و نشسته روی صندلی قرار دهید. دست‌ها کنار بدن قرار گرفته و انگشتان پا هم باید کشیده باشند. با انجام دم، سرتان را از تشک جدا کنید و بالا بیاورید و به سمت شکم‌تان بکشید. دست‌های‌تان را هم از روی تشک‌بردارید و با یک فشار کف دست به زمین حداقل پنج‌بار این حرکت را انجام دهید. حواس‌تان باشد که حین انجام حرکات بدن‌تان باید همچنان بالا نگه‌ داشته شود. بعد از این پنج‌حرکت بازدم انجام دهید. اگر بدن‌تان آمادگی لازم را دارد دست کم ۱۰۰ بار این حرکات را تکرار کنید.

 

با یک پا بچرخید

 

تمرینات ورزشی مخصوص شکم,شکم 6 تکه,آب کردن چربی پهلو - سوزاندن چربی شکم

حرکت چرخشی پا ،ورزشی مناسب برای سوزاندن چربی های شکم

 

برای داشتن شکمی صاف و سوزاندن چربی‌های آن چه چیزی بهتر از حرکت چرخش یک پایی.

برای این کار باید به پشت بخوابید و ستون مهره‌های‌تان زمین را لمس کند. حالا یک پای‌تان را خم کنید طوری که حالت ۹۰ درجه پیدا کند و دیگری را صاف و مستقیم به سمت بالا نگه دارید. کاری که باید انجام دهید این است که یک دم انجام دهید و پای صاف را در جهت حرکت عقربه‌های ساعت بچرخانید. وقتی یک دور کامل چرخش را انجام دادید، می‌توانید بازدم کنید. حالا در مرحله بعد باید این حرکت ورزشی را خلاف جهت عقربه‌های ساعت انجام دهید. به این ترتیب یک حرکت کامل را انجام داده‌اید. بهتر است برای هر پا دست‌کم ۱۰ بار این حرکت را  تکرار کنید.

 

با چرخش پهلوها را آب کنید

 

ورزش, سوزاندن چربی پهلوها,شکم صاف

چرخش پهلوها حرکتی مناسب یرای برای سوزاندن چربی های پهلو

 

اگر غیر از شکم، پهلوها هم اذیت‌تان می‌کند، باید آنها را هم ورزش دهید تا چربی‌ها آب شوند. روی زمین بنشینید و پای چپ‌تان را خم کنید و پای راست‌تان را در حالی خم است درسمت بیرون پای چپ قرار دهید. دست راست‌تان را پشت‌تان بگذارید تا بتوانید از بدن‌تان حفاظت کنید. حالا وقتی می‌خواهید دم انجام دهید بازوی چپ را به سمت سرتان ببرید. با بازدم دست چپ را در سمت بیرونی زانوی راست قرار دهید. کم‌کم سعی کنید طوری بچرخید که شانه راست‌تان را ببینید. بعد  عمل دم را انجام دهید، تا ستون مهره‌ها بالا بیاید و با بازدم چرخش را بیشتر کنید. در آخرین بازدمی که انجام می‌دهید چرخش را رها کنید و پاها را جا‌به‌جا کرده و این حرکت ورزشی را تکرار کنید.

 

دوچرخه بزنید

 

ورزش مخصوص شکم,شکم صاف, سوزاندن چربی پهلوها

حرکت دوچرخه به درگیر شدن عضلات شکم کمک می کند

 

یکی از حرکات ورزشی که به درگیر شدن عضلات شکم کمک شایانی می‌کند، حرکت دوچرخه است.

برای انجام این حرکت ورزشی باید به رو بخوابید و پاها را دراز کنید. دست‌های‌تان را پشت سر گذاشته و بازوها را هم رو به بیرون قرار دهید. زانوی راست را به طرف قفسه سینه جمع کنید و شانه چپ را سمت زمین ببرید. باید تلاش کنید بازوی چپ، زانوی راست را لمس کند. حالا به مرکز برگردید و شانه چپ را بکشید تا بازوی راست زانوی چپ را لمس کند. وقتی این کار را هم انجام دادید، می‌توانید حرکت را تکرار کنید. اگر انجام این حرکت برای‌تان سخت بود، می‌توانید هر دو زانو را به طرف قفسه سینه جمع کنید و دست‌های‌تان را دور ساق پا حلقه کنید.

 

ربات شوید

 

سوزاندن چربی شکم,زیبایی اندام,شکم صاف

یکی از  حرکات ورزشی موثر در سوزاندن چربی شکم‎

به پشت دراز بکشید و پاهای‌تان را کنار هم جفت کنید و بازوهای‌تان را صاف به سمت سقف نگه دارید طوری که به اندازه عرض شانه‌ها از هم فاصله  داشته باشند. شروع به بلند شدن از تشک از ناحیه سر کنید و به آرامی مهره‌های کمرتان را یکی‌یکی از تشک جدا کنید. طوری بلند شوید که مهره‌ها کامل جدا شوند و بازوها نوک انگشتان پای‌تان را لمس کنند و موازی زمین قرار بگیرند. وقتی می‌خواهید دراز بکشید، دم انجام دهید و بعد بازدم و کم‌کم مهره‌های کمر را در جهت عکس به تشک نزدیک کنید. این کار را آرام و مهره به مهره انجام دهید تا سر روی تشک قرار بگیرد. اگر مبتدی هستید، می‌تواند پنج تا هشت بار این حرکت را انجام دهید.

 

حرکت مورب انجام دهید

 

آب کردن چربی پهلو,ورزش مخصوص شکم,شکم 6 تکه

این ورزش برای پهلوهای‌تان بسیار مناسب است‎

 

این ورزش برای پهلوهای‌تان بسیار مناسب است و می‌توانید برای آب کردن آنها از این حرکت کمک بگیرید.

برای انجام این حرکت ورزشی ، پاها را به عرض شانه‌ها باز کنید و بایستید. یک دم انجام دهید و دست‌های‌تان را بالای سرتان قرار دهید. حالا بازدم انجام دهید و حین آن زانوهای‌تان را خم کنید. پشت و باسن‌تان را رو به عقب بکشید. کف دست‌های‌تان را مانند تعظیم ژاپنی‌ها به هم بچسبانید و خودتان را به سمت راست و پایین بچرخانید. برای اینکه حرکت را درست و اصولی انجام دهید، باید بازوی چپ‌تان نزدیک زانوی راست‌تان باشد. حواس‌تان باشد که وقتی پشت و باسن‌تان را به عقب می‌دهید، وزن بدن را روی آنها نیندازید. در اینجا وزن باید روی کف پا باشد.

 

کوهنوردی کنید

 

تناسب اندام,سوزاندن چربی پهلوها,شکم صاف

یکی از حرکات ورزشی که کل عضلات شکم را درگیر می‌کند، حرکت کوهنوردی است

 

یکی از حرکاتی که کل عضلات شکم را درگیر می‌کند، حرکت کوهنوردی است. در این حالت باید در وضعیت فشار به بالا قرار داشته باشید؛ به این معنا که دست‌های‌تان را روی زمین بگذارید طوری که زیر شانه‌های‌تان قرار داشته باشد. پاهای‌تان را دراز کنید؛ به گونه‌ای که بدن‌تان روی یک خط صاف و مستقیم قرار داشته باشد. پشت‌تان را همچنان صاف نگه دارید و زانوی چپ‌تان را به سمت قفسه سینه‌تان خم کنید. خیلی سریع حرکت را عوض کنید تا دوباره حرکت را شروع کنید. اما این بار حرکت را با پای راست انجام دهید. این حرکت را ۱۵ بار تکرار کنید.

 

نرده‌ای عمل کنید

 

سوزاندن چربی پهلوها,تناسب اندام,شکم صاف

حرکت ورزشی مفید برای داشتن شکمی صاف

 

این حرکت یک نوع دراز و نشست است اما فقط بخش دوم آن یعنی نشست انجام می‌شود. ابتدا باید به رو بخوابید. آرنج‌ها را زیر شانه‌ها قرار دهید. در حالتی که دست‌ها از آرنج به پایین روی زمین است قرار بگیرید. زانوها را خم کنید. حالا باسن و کمرتان را بلند کنید و از سر تا زانوها را در یک خط راست و مستقیم قرار دهید. کافی است حدود ۱۰ ثانیه در این حالت بمانید. یادتان نرود که در هر ثانیه نفس بکشید. اگر آمادگی داشتید و بدن‌تان آماده بود می‌توانید این حرکت را برای بار دوم هم انجام دهید. اگر انجام این حرکت برای‌تان سخت است بهترین راه آن است که همین فرم حرکت را روی دیوار انجام دهید تا فشار نیاید.

 

با پیچ و تاب بنشینید

 

آب کردن چربی شکم,زیبایی اندام,شکم صاف - سوزاندن چربی شکم

یکی از تمرینات مفید برای سوزاندن چربی های پهلو و شکم

 

برای انجام این حرکت ورزشی، روی زمین بنشینید و حوله را محکم بین دست‌های‌تان بگیرید. بازوهای‌تان صاف و به عرض شانه‌ها باز باشد. به عقب بروید و پاهای‌تان را تا جایی که تعادل دارید از زمین بلند کنید. زانوهای‌تان را خم کنید و عضلات شکم‌تان را همچنان منقبض نگه دارید. سمت راست حوله را به سمت زمین بچرخانید و در همین حال شانه‌ها و نیمه‌ بدن‌تان را هم به همان سمت متمایل کنید. کمی مکث کنید و دوباره به حالت اول برگردید و بعد این حرکت را برای طرف چپ تکرار کنید. اگر بدتان آمادگی ندارد بهتر است بیشتر از ۱۰ حرکت انجام ندهید.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 7, میانگین امتیاز: 3,57 از 5)
Loading...