جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
×

جدیدترین انواع چیدمان کوسن برای نوروز ۱۴۰۱

اکثر افراد هنگامی که به تغییر دکوراسیون داخلی منزل خود فکر می کنند تنها به جابه جایی مبلمان، بوفه، لوازم آشپزخانه، چیدمان میز نهارخوری، پرده ها و … می پردازند. درصورتی که گاهی اوقات با پرداختن به جزئیات و نکات ریز می توان موجب بهتر دیده شدن دکوراسیون داخلی منزل گردید. از جمله این جزئیات می توان به نحوه چیدمان کوسن ها بر روی مبل اشاره نمود که می تواند جذابیت فضا را دوچندان نماید. اگر می خواهید با انواع چیدمان کوسن بیشتر آشنا شوید تا پایان با ما همراه باشید.

جدیدترین انواع چیدمان  کوسن ۱۴۰۱

چگونه یک کوسن مناسب برای مبلمان منزل انتخاب کنیم؟

اگر شما هم به فکر تغییر دکوراسیون منزل برای عید افتاده اید پیشنهاد می کنم تا انتها این مطلب را مطالعه کنید. مبلمان نقطه کانونی در هر اتاق نشیمنی محسوب می شوند. مبل به تنهایی نمی تواند جذابیت خاصی داشته باشد اما با افزودن چند کوسن مناسب به آن ضمن راحتی که ایجاد می کند می تواند تغییری شگرف در فضا به وجود آورد. یکی از روش های ست کردن کوسن با مبل استفاده از کوسن های با رنگ روشن و طرح دار است. البته درست ترکیب نمودن آن کار آسانی نیست و باید با اصول اولیه طراحی داخلی آشنا باشید.

نحوه چیدمان کوسن برای مبل طوسی

رنگ طوسی از آن دسته رنگ هایی است که امسال خیلی ترند شده است و طرف داران بسیاری دارد. باتوجه به خنثی بودن رنگ طوسی می توان از رنگ های مختلفی برای چیدمان کوسن بر روی آن استفاده نمود. برای این منظور می توانید از کوسن هایی با تناژ رنگی طوسی استفاده کنید. البته انتخاب رنگ ها تضاد نیز می تواند ایده جذابی باشد و فضای پرانرژی را به وجود آورد. با انتخاب رنگ های گرم و شاد برای کوسن روی مبل طوسی می توان بیشتر توجه افراد را به سمت مبل جذب نمود. اگر می خواهید فضایی مدرن داشته باشید بهتر است که به فکر استفاده از رنگ سفید برای کوسن ها باشید.

نحوه چیدمان کوسن برای مبل سفید

برخی از افراد ترجیح می دهند که دکوراسیون داخلی منزلشان دارای تونالیته رنگی ملایمی باشد. ازاین رو بیشتر مبلمان سفید را انتخاب می کنند. بر روی مبل سفید می توان از کوسن های سفید و یا رنگ های نزدیک به آن استفاده نمود که همچنان آرامش خاصی در فضا حاکم باشد.

چیدمان انواع کوسن

نحوه چیدمان کوسن برای مبل آبی

مبل های آبی نیز از جمله مبل هایی است که امروزه طرف داران بسیاری دارد. از رنگ های متنوعی می توان برای ست کردن کوسن با مبل آبی استفاده نمود. از رنگ های جذابی که می توانید برای کوسن این سبک مبل ها استفاده کنید می توان به مشکی، سفید، خردلی، طلایی و … اشاره کرد. علاوه بر رنگ کوسن، ابعاد، تعداد و شکل آن نیز در میزان جذابیت و تغییری که در فضا ایجاد می کند بسیار مؤثر است.

تعداد و مکان قرارگیری کوسن روی مبل

در انتخاب و چیدمان کوسن باید به تعداد و مکان قرارگیری آن نیز توجه نمود. اگر می خواهید فضایی شیک و هنرمندانه تر داشته باشید بهتر است که تعداد کوسن ها را فرد انتخاب کنید. بدین صورت که برای صندلی ها و مبلمان یک نفره یک کوسن و برای مبلمان ۲ الی ۳ نفره از سه یا پنج کوسن استفاده شود.

توجه داشته باشید که کوسن های بزرگ تر در مقایسه با بالشتهای کوچک تر دارای جلوه و نمای بیشتری هستند. اگر به سبک دکوراسیون کلاسیک علاقه مند هستید می توانید از تعداد زوج کوسن استفاده نمایید. برای این منظور کافی است که در دو طرف مبل از دو یا چهار کوسن استفاده کنید. این سبک چیدمان موجب می شود که مبل جلوه منظم هندسی داشته باشد.

اما می توان برای ساخت فضایی ترکیبی به صورت تلفیقی از کلاسیک و مدرن از هر تعداد کوسنی استفاده نمود. اگر به ساختارهای منظم علاقه مند هستید می توانید از تعداد کوسن زوج (۲ یا ۴ کوسن) استفاده کنید. اما درصورتی که به دنبال خلق محیطی نامتقارن در فضای نشیمن خود هستید بهتر است که تعداد کوسن ها را به صورت فرد (۳ یا ۵) برگزینید. برای محیط های غیررسمی و صمیمی می توانید از دو کوسن در یک سمت مبل و یک کوسن در سمت دیگر مبل استفاده نمود.

سعی کنید که اگر می خواهید کوسن ها را به صورت جفتی استفاده کنید هر دو را یک اندازه انتخاب کنید تا جلوه بهتری داشته باشند. اندازه ۴۵ الی ۶۰ سانتی متر سایز مناسبی برای کوسن ها است که می توانید آن ها را در طرح و رنگ های متفاوت در بازار تهیه نمایید.

شکل و اندازه کوسن ها

اگر تصمیم گرفته اید که برای سال ۱۴۰۱ تغییری در فضای دکوراسیون منزل خود ایجاد کنید و کوسن های جدیدی تهیه کنید، نیاز است که ضمن توجه به همخوانی رنگ کوسن با مبل و سایر لوازم منزل به شکل و سایز آن نیز توجه داشته باشید. بزرگی اندازه کوسن کاملاً بستگی به ابعاد و بزرگی مبل دارد. بهتر است که در مبل های ظریف از کوسن های خیلی بزرگ استفاده نکنید تا مبل نیز جلوه بصری خود را حفظ نماید. می توانید به سلیقه خود کوسن های دایره ای یا مربعی شکل را انتخاب نمایید. درصورتی که می خواهید فضا حالت غیررسمی داشته باشد می توانید در چیدمان کوسن از کوسن های ۶۰ سانتی متری استفاده کنید. اما برای داشتن فضایی مدرن و شیک بهتر است که به سراغ کوسن های ۴۰ سانتی متری و زیبا بروید.

پارچه کوسن

به منظور تغییر دکوراسیون داخلی به سبک مدرن می توان از کوسن های دست بافت که از جنس کتان با رنگ های خنثی و ملایم استفاده نمود که جلوه خاصی دارد، اما برای داشتن دکوراسیون داخلی کلاسیک کوسن هایی به جنس ابریشم و مخمل می تواند ایده جذابی باشد.

در انتخاب جنس کوسن خیلی سخت گیر نباشید اما درصورتی که  می خواهید از چند کوسن استفاده کنید بهتر است که  از یک جنس با طرح های مختلف باشند و یا اینکه با طرح های مشابه و از یک طیف رنگی باشند.

تزیینات

هدف اصلی استفاده از کوسن زیباتر نمودن مبل است. از این رو باید کوسن های تزئیناتی مثل مروارید دوزی شده،پولکی،گلدار و . . را طوری بر روی مبل چید که چشمگیرتر باشند. در چیدمان کوسن ها از افراط و تفریط بپرهیزید. می توانید کوسن ها را از پهلو وبه شکل متمایل بچینید و فضایی زیبا ایجاد کنید.

فاکتور هماهنگی

یکی از مهم ترین فاکتورها که در چیدمان کوسن باید به آن  توجه نمود هماهنگی کوسن ها با یکدیگر است که باید تمامی آن ها از یک هارمونی خاص تبعیت نمایند تا بتوانند محیطی شیک و مملو از آرامش ایجاد کنند.

سخن پایانی

اکنون که با جدید ترین سبک چیدمان کوسن و نکات آن آشنا شدید  می توانید در مورد خرید یک کوسن مناسب بهتر تصمیم گیری نمایید.  فروشگاه ها و وب سایت های مختلفی وجود دارد که عرضه کننده انواع کوسن  هستند که می توانید به آن ها مراجعه کنید. رویاگالری roya-gallery.ir یکی از بهترین وب سایت ها در این زمینه است که سابقه ای درخشان در تولید انواع رانر، رومیزی ،کوسن  و. .دارد و می توانید با مراجعه به این سایت جدیدترین و شیک ترین کوسن های را با قیمت مناسب تهیه کنید.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 5, میانگین امتیاز: 4,20 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.