سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

ثبت نام سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی esalecar.ir

عرضه شاهین و ساینا از فردا در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو

سامانه تخصیص خودروهای یکپارچه داخلی اعلام کرد: با توجه به برنامه‌ تولید گروه سایپا محصولات شاهین با گیربکس اتوماتیک و ساینا SDA از طریق این سامانه از فردا (پنج‌شنبه، هفتم دی‌ماه) به مدت پنج روز عرضه می شود.

طرح های فروش این عرضه شامل طرح عادی (کنترل های مرتبط با رعایت محدودیت های ماده ۴ دستورالعمل تنظیم بازار خودروهای سواری مصوب شورای رقابت جهت متقاضیان طرح عادی انجام می شود)، طرح خودروهای فرسوده (خودروهایی که مورد تایید ستاد نوسازی و اسقاط خودروهای فرسوده باشند)، طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت (فقط مختص مادرانی که حائز شرایط قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که مورد تایید سازمان ثبت احوال کشور است) خواهد بود.


بازگشایی سامانه یکپارچه فروش خودرو از فردا

جدیدترین طرح عرضه محصولات جدید یا مازاد تولید شرکت های خودروساز از فردا دوشنبه (۲۰ آذر ۱۴۰۲) تا روز چهارشنبه (۲۲ آذر ۱۴۰۲) در دسترس متقاضیان قرار دارد.

به گزارش تصویر زندگی، فروش فوق العاده هفته خودرو از فردا آغاز می شود و متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه یکپارچه فروش خودرو نسبت به خرید خودروهای عرضه شده اقدام کنند. علاوه بر متقاضیان عادی، دارندگان خودروهای فرسوده و همچین مادران دارای دو فرزند و بیشتر نیز همانند اداور گذشته می توانند نسبت به در اختیار گرفتن محصولات عرضه شده اقدام کنند.

چه خودروهایی عرضه می شود؟

آن طور که اخبار منتشر شده نشان می دهد شرکت های ایران خودرو، کرمان موتور، صنایع خودروسازی ایلیا، آرین پارس موتور و سانیار موتور پارسیان، پنج خودروسازی هستند که محصولات خود را در جدیدترین طرح فروش فوق العاده خودرو از مسیر سامانه یکپارچه فروش خودرو در دسترس متقاضیان قرار می دهد.

ایران خودرو قرار است جدیدترین محصول خود یعنی هایما X۷ را در تیررس انتخاب مشتریان قرار دهد. آرین پارس موتور نیز تنها محصول خود یعنی لاماری را به متقاضیان عرضه می کند.

کرمان موتور با عرضه سه محصول خود یعنی KMC X۵، JAC S۳ و JAC J۴ بیشترین عرضه را در این دور از فروش سامانه یکپارچه به خود اختصاص داده است.

همچنین متقاضیان واجد شرایط در این دور از فروش خودرو دایون Y۷ محصول جدید صنایع خودروسازی ایلیا را می توانند انتخاب کنند.

تیگارد X۳۵ کراس اووری است که توسط سانیار موتور پارسیان مونتاژ می شود و خریداران حاضر در این طرح فروش می توانند به در اختیار گرفتن این خودرو نیز فکر کنند.

آن طور که در اطلاعیه سامانه یکپارچه فروش خودرو اعلام شده شرایط عمومی متقاضیان عادی به این صورت است که هر کد ملی مجاز به خرید یک دستگاه خودرو از مجموع شرکت‌های خودروسازی است.

حداقل سن مجاز متقاضیان خرید خودرو ۱۸ سال است. امکان ثبت نام برای متقضیانی که ۱۸ سال سن ندارند هنوز امکان پذیر نمی باشد.

دارا بودن گواهینامه رانندگی برای متقاضیان خرید خودرو شرط دیگری است برای متقاضیانی که قصد شرکت در این طرح فروش را دارند الزامی است. بنابراین متقاضیان باید پیش از شرکت در این طرح فروش وضعیت گواهینامه خود را تعیین تکلیف کرده باشند.

متقاضیانی که طی ۴۸ ماه گذشته در شرکت‌های ایران خودرو و سایپا و طی ۲۴ ماهه گذشته از سایر شرکت‌های خودروسازی نسبت به ثبت نام و یا صدور فاکتور (تمامی روش‌های فروش سامانه خودروسازان، بورس کالا و …) اقدام کرده‌اند، امکان ثبت نام و خرید خودرو را ندارند.

دارندگان پلاک انتظامی فعال نیز امکان ثبت نام و خرید خودرو را از این طرح فروش ندارند.

همچنان انتقال امتیاز و حقوق ناشی از خرید خودرو به اشخاص (حتی به‌صورت وکالتی) و نیز فروش حواله خودرو به‌صورت وکالتی ممنوع است.

کلیه افرادی که دعوتنامه برای ایشان صادر شده و یا خرید خودرو داشته‌اند و متقاضیانی که در طرح‌های جایگزینی قبلی سامانه و یا طرح عرضه خودروی وارداتی شرکت کرده‌اند امکان انتخاب خودرو را نخواهند داشت و مشمول این طرح نیستند.

برای همه متقاضیان مرحله اول و دوم سامانه یکپارچه که موعد زمانی تحویل خودرو آنها پیش از این در فصول آتی و یا سال ۱۴۰۳ تعیین شده است (متقاضیانی که در طرح‌های جایگزینی قبلی و یا طرح عرضه خودروی وارداتی شرکت کرده‌اند امکان انتخاب خودرو را نخواهند داشت)، امکان لغو سفارش و انتخاب خودرو از محصولات عرضه شده میسر است.

متقاضیان دقت کنند با توجه به اینکه نوع طرح فروش برگزار شده،فروش فوری است پس از فراخوان و اعلام مهلت واریز وجه توسط خودروساز، متقاضیان حداکثر ۵ روز فرصت دارند تا نسبت به تکمیل وجه اقدام کنند.


درحالی‌که اخبار مختلف حاکی از حذف اثر شورای رقابت بر فرآیند عرضه خودرو هستند، مرحله سوم سامانه یکپارچه آغاز به کار کرد. سازوکار عرضه خودرو در مرحله سوم تغییر کرده است. براساس روند جدید، دیگر نیازی به بلوکه‌کردن مبلغ مشخصی در حساب افراد نیست. خودروسازان نیز براساس مازاد تولید خود، خودروهایشان را در سامانه یکپارچه عرضه می‌کنند.

بدیهی است که دو خودروساز بزرگ یعنی ایران خودرو و سایپا ظرفیت مازاد ندارند، چرا که تمامی ظرفیت تولید خود را تا سال ۱۴۰۳ در جریان مرحله اول و دوم سامانه یکپارچه فروخته‌اند. بنابراین تنها خودروسازان خصوصی در این مرحله حضور دارند. چهار شرکت کرمان موتور، مدیران خودرو، خودروسازی ایلیا و سانیار موتور پارسیان در مرحله سوم سامانه یکپارچه حضور یافته‌اند.

مهلت ثبت نام

مرحله سوم عرضه خودرو به‌صورت یکپارچه از دوشنبه ۲۴ مهرماه آغاز شده است و تا پنجشنبه ۲۷ مهرماه ادامه دارد.

لیست خودروهای عرضه شده مرحله سوم

در این مرحله ۹ محصول از بین خودروهای مونتاژی قابل انتخاب توسط خریداران هستند. جک J4، کی ام سی J7، جک S3 و جک S5 فیس‌لیفت محصولات کرمان موتور را در این مرحله تشکیل می‌دهند. مدیران خودرو نیز آریزو ۶ پرو اکسلنت، فونیکس FX پرمیوم و ام وی ام X55 پرو را در سامانه یکپارچه عرضه کرده است.

خودروهای جدید مرحله سوم سامانه یکپارچه

دو شرکت جدید این مرحله، سانیار موتور پارسیان و صنایع خودروسازی ایلیا هستند. سانیار موتور پارسیان محصول شاخص خود یعنی تیگارد X35 را در مرحله سوم عرضه کرده است. این خودرو به صورت اقساطی فروخته می‌شود که شرایط فروش آن را در لینک زیر می‌توانید مشاهده کنید:

دیگر محصول جدید مرحله سوم، دایون Y7 از صنایع خودروسازی ایلیا است. این خودرو نیز هم‌اکنون در دو حالت قابل خریداری است. در حالت اول مشتریان می‌توانند با پرداخت یک میلیارد و ۶۰۶ میلیون تومان، دایون Y7 را به‌صورت نقدی خریداری کنند. در بخشنامه دیگری، دایون Y7 با پیش‌پرداخت ۸۰۳ میلیون تومان قابل خریداری است. موعد تحویل این خودرو در هر دو نوع شیوه فروش، ۹۰ روز کاری عنوان شده است.


اطلاعیه شماره چهار

با توجه به روند رو به رشد تولید خودرو در سال جاری و عدم تمایل بخشی از متقاضیان به تکمیل وجه علیرغم فراخوان های صادره توسط خودروسازان و ظرفیتهای خالی موجود برخی شرکت های خودروساز،در راستای اجرای تصمیمات کارگروه خودروی شورای رقابت و با هدف تسهیل شرایط برای متقاضیانی که در سامانه ثبت نام نموده و دارای پروفایل کاربری می باشند، ظرفیتهای خالی خودروسازان از طریق سامانه یکپارچه عرضه خواهد شددراین مرحله، با توجه به اعلام شرکتهای کرمان موتور و مدیران خودرو مبنی بر امکان فروش فوق العاده محصولات خود با تحویل حداکثر سه ماهه ، صرفا متقاضیان دارای شرایط به شرح ذیل می¬توانند نسبت به ثبت نام درسامانه اقدام نمایند:

۱- برای همه متقاضیان محصولات شرکتهای مذکور که موعد زمانی تحویل آنها پیش از این در فصول آتی و یا سال ۱۴۰۳ تعیین شده امکان جابجایی خودرو از محصولات همان شرکت و سپس تکمیل وجه آن با طی فرایند ذیل فراهم می باشد:

• در ابتدا متقاضی باید گزینه لغو سفارش خود را از قسمت جزییات سفارش انتخاب نماید تا خودرو قبلی حذف گردد .

• پس از لغو سفارش برای هر متقاضی از سبد محصولات اعلامی در سایت، امکان انتخاب محصول مهیا شده و میبایست خودروی جدید خود را از همان خودرو ساز انتخاب نماید .

• پس از پایان مهلت تغییرخودرو به سایت خودروساز مراجعه و نسبت به واریز وجه اقدام نموده تا فرآیند ثبت نام نهایی گردد.

تبصره ۱ : در صورت انتخاب خودرو بیش از ظرفیت موجود در فصول اعلام شده ،تخصیص به ترتیب اولویتهای تعیین شده قبل صورت خواهد گرفت.

تبصره۲:درصورتی که متقاضی سفارش قبلی را لغو و امکان انتخاب خودروی جایگزین فراهم نگردد کماکان اولویت قبلی ایشان محفوظ خواهد ماند

۲- متقاضیانی که در دور دوم سامانه نوبت دهی هیچ خودرویی به آنها تخصیص داده نشده است نیز امکان انتخاب تمامی محصولات دو شرکت مذکور برای ایشان فراهم می باشد.بدیهی است ظرفیت قابل عرضه به ایشان از محل عدم تکمیل ظرفیت پس از تخصیص به متقاضیان بند ۱ خواهد بود.

*مدت زمان جابه جایی و یا انتخاب خودرو از ساعت ۲۰ روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۶/۰۶ تا ساعت ۲۰ روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۶/۰۹ خواهد بود.

*کلیه افرادی که تاکنون دعوتنامه برای ایشان صادر شده و یا خرید خودرو داشته اند مشمول این طرح نمی باشند.

به جهت تسهیل در فرایند انجام کار پیشنهاد می گردد متقاضیان جهت مشاهده محصولات و اطلاع از جزئیات برنامه فروش خودروسازان به سایت شرکت های مذکور مراجعه نمایند .


شهریور؛ آغاز ثبت نام مرحله سوم طرح یکپارچه فروش خودرو

(۱۴۰۲/۰۵/۲۷) مدیر سامانه فروش یکپارچه خودرو گفت: شهریور ماه ثبت نام مرحله سوم در سامانه یکپارچه فروش خودرو آغاز خواهد شد.

آقای مهدی تقدسی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه صنعت خبرگزاری صدا و سیما، با بیان اینکه خودروسازان ظرفیت تولیدشان را افزایش داده اند، افزود: شهریور ماه ویرایش خودرو برای متقاضیان مرحله دوم طرح یکپارچه فروش خودرو آغاز و پس از آن، ثبت نام مرحله سوم آغاز خواهد شد.

وی اضافه کرد: ۵۰ درصد از متقاضیان مرحله دوم ثبت نام خودرو از شرکت سایپا و ۱۰ درصد از شرکت کرمان موتور در سامانه یکپارچه فروش خودرو واریز وجه نکرده اند بنابراین در زمان ویرایش امکان انتخاب بیشتری از خودرو وجود دارد.

تقدسی گفت:به زودی سامانه یکپارچه فروش خودرو برای متقاضیان مرحله سوم باز خواهد شد. در ویرایش مرحله دوم تمهیداتی برای متقاضیانی که نوبت تحویل خودرویشان ۱۴۰۳ بوده، دیده شده است.

گفتنی است؛ تاکنون دو مرحله ثبت نام خودرو در سامانه یکپارچه فروش خودرو انجام شده است؛ در مرحله اول، تعداد ثبت‌نام کنندگان به گفته آقای امید قالیباف سخنگوی سابق وزارت صمت، بیش از ۹۳۶ هزار نفر بود که ۷۸۰ هزار نفر متقاضی محصولات ایران خودرو، ۳۲ هزار نفر متقاضی محصولات سایپا و ۱۲۴ هزار نفر متقاضی دیگر خودروسازان بود.

در مرحله دوم تعداد ثبت نامی بیش از ۲ میلیون نفر بودند که به گفته آقای مهدی تقدسی مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو، متقاضیان طرح خودروی فرسوده و طرح جوانی جمعیت با اولویت نسبت به متقاضیان طرح عادی، امسال خودروهایشان را تحویل خواهند گرفت. نکته‌ای که وجود داشت در مرحله دوم برخی ثبت نام کنندگان، متقاضیان خودرو‌های خودروسازان بخش خصوصی بودند، اما از آنجایی که خودروساز مورد تقاضا ظرفیت نداشته، به این دسته از متقاضیان خودرویی تخصیص داده نشد، طبق آنچه که مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو گفته بود به ۹۷ درصد از متقاضیان، خودرو تخصیص داده شد و فقط ۳ درصد باقیمانده اند و اکنون قرار است شهریور ماه امکان ویرایش برای این افراد فراهم شود.


ثبت‌نام بخشی از جاماندگان متقاضی خودرو در مرحله دوم فروش یکپارچه

(۱۴۰۲/۰۵/۱۴) به گفته مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، بخشی از سه درصد باقیمانده از مرحله دوم که با ظرفیت جذب نشده گروه خودروسازی کرمان‌موتور مواجه شده بودند، این امکان برای تحویل خودروها و نوبت‌دهی به مشتریان توسط شرکت فراهم شده و این دست متقاضیان می‌توانند برای ادامه فرآیند ثبت‌نام خود اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا، اواخر خرداد ماه، نتایج قرعه‌کشی نوبت‌دهی مرحله دوم فروش یکپارچه خودروها، بر روی سایت سامانه مذکور بارگذاری شد که براساس آن به ۹۷ درصد متقاضیانی که در مرحله دوم فروش یکپارچه خودروها ثبت‌نام کرده بودند، طبق برنامه زمان‌بندی تا پایان سال ۱۴۰۳ بر اساس برنامه تولید خودروسازان، تخصیص صورت گرفت اما برای  ۳ درصد متقاضیان  که ثبت درخواست خودروهای CKD (محصولات خودروسازان خصوصی) داشتند، با توجه به محدودیت ایجاد شده و ظرفیت جذب نشده خودروسازان، تخصیص صورت نگرفت.

بدین ترتیب قرار شد با حفظ اولویت، امکان انتخاب خودروی جدید و جایگزین برایشان فراهم خواهد شد. مقرر شد برای این افراد، با توجه به اینکه ظرفیت خالی برای تعدادی محصول هم در سال جاری و هم در ۱۴۰۳ وجود دارد، پس از برنامه‌ریزی، مجدد سایت سامانه فعال شود تا برای خودروهایی که مشخصا ظرفیت خالی دارند، ثبت تقاضا انجام شود.

طبق آنچه که اعلام شده بود، بازگشایی مجدد برای این دست افراد در  شهریور  ماه امسال اعلام شده بود اما حال گروه صنعتی کرمان‌موتور، توانسته زودتر از موعد ظرفیت ایجاد کند تا بخشی از آن سه درصد جامانده که متقاضی محصولات کرمان‌موتور بوده، بتوانند ادامه فرآیند ثبت‌نام خود را انجام دهند.

در این رابطه، مهدی تقدسی- مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو- در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد:  بخشی از آن سه درصد  که محصولات کرمان‌موتور را انتخاب کرده بودند و آن زمان ظرفیت تخصیص وجود نداشت، اکنون ظرفیت تخصیص باز شده (با افزایش تولید یا فراهم شدن امکان عرضه محصولات) تا بتوانند ادامه فرآیند ثبت‌نام و تحویل خودروی خود را انجام دهند.

وی تاکید کرد: ثبت‌نام این افراد از طریق سایت خود شرکت کرمان‌موتور انجام می‌شود؛ تنها ما اسامی افراد را در اختیار شرکت خودروساز قرار داده و اعلام کرده‌ایم که این افراد در مرحله دوم فروش یکپارچه ثبت درخواست محصولات کرمان‌موتور داشته اما خودرو به آن‌ها تخصیص داده نشده است. با توجه به فراهم شدن امکان تحویل خودروها و وجود طرح‌های متنوع که توسط شرکت ارائه شده، عرضه می‌تواند به‌ سرعت انجام شود.

گفتنی است که شرکت کرمان موتور نیز در اطلاعیه‌ خود اعلام کرده که منتخبان مرحله دوم محصولات از امروز (شنبه ۱۴ مرداد ماه) به مدت سه روز ( تا دوشنبه ۱۶ مرداد ماه) می‌توانند جهت تکمیل ثبت نام خود از طریق سایت فروش اینترنتی شرکت کرمان موتور اقدام کنند.

شایان ذکر است امکان فروش به صورت اقساطی و نقدی فراهم است؛ اما طبق تاکید کرمان موتور ، در صورت تکمیل ظرفیت فروش اقساطی ، ثبت نام صرفا به صورت نقدی امکان پذیر است.


۳درصد متقاضیان خودروی جایگزین می‌گیرند

دور دوم سامانه یکپارچه عرضه خودرو منطبق با زمان‌بندی اعلام شده به کار خود خاتمه داد و از این پس نتایج روی سایت قابل مشاهده است.

به گزارش ایرنا، به ۹۷ درصد نفراتی که در مرحله دوم سامانه شرکت کرده بودند، طبق برنامه‌زمان‌بندی تا پایان سال ۱۴۰۳ براساس برنامه تولید خودروسازان داخلی خودرو تعلق گرفت.

با توجه به ظرفیت جذب نشده خودروسازان و نیز محصولات جدید در شهریور برای سه درصد باقی‌مانده، ضمن حفظ اولویت آنان امکان انتخاب خودروی جدید و جایگزین فراهم می‌شود.

این افراد جزو کسانی بودند که تنها به انتخاب یک یا دو اولویت از دو گروه خودروساز خصوصی بسنده کرده بودند و به دلیل عدم تناسب با برنامه تولید آن خودروسازان، خودرو به آنان تعلق نگرفت.

بدین ترتیب به همه متقاضیان مرحله دوم سامانه یکپارچه نیز همانند مرحله نخست خودرو تخصیص داده خواهد شد.

به گفته «مهدی تقدسی» مدیر طرح یکپارچه خودرو، ۱۱۲ هزار نفر در این دوره در قالب طرح جوانی شرکت کرده بودند که به همه آنان خودرو تعلق گرفت.

وی افزود: همچنین ۲۰ هزار نفر در قالب خودروی فرسوده در این طرح شرکت کردند که به دلیل لزوم پالایش اطلاعات، هفته آینده نتایج آن اعلام خواهد شد.

لازم به ذکر است از ابتدای سال جاری تاکنون خودروسازان داخلی تعداد ۲۸۵ هزار دستگاه خودرو تولید کردند که رکورد تولید خودرو در چندین سال اخیر را شکستند.

قابل ذکر است با توجه به برنامه اعلامی خودروسازان، در ماه‌های آتی روند افزایشی تولید و عرضه خودرو به بازار تداوم خواهد یافت. بدین ترتیب عرضه محصولات جدید و آتی خودروسازان داخلی نیز در همین سامانه ادامه پیدا خواهد کرد.


شرط داشتن گواهینامه رانندگی و نداشتن پلاک انتظامی فعال برای مادران

مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به ابهامات پاسخ داد: با توجه به تردیدهای مطرح شده در رابطه با شرط داشتن یا نداشتن گواهینامه برای مادران متقاضی شرکت در طرح‌های فروش یکپارچه، مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو با بیان اینکه داشتن گواهینامه برای مادران دارای دو فرزند هیچوقت شرط نبوده و نخواهد بود، تاکید کرد که تنها شرط در نظر گرفته شده برای ثبت‌نام این متقاضیان، داشتن دو فرزند و بیشتر طبق قانون جوانی جمعیت و مسدود داشتن وجه ۱۰۰ میلیون تومانی در حساب وکالتی آن‌هاست.

مهدی تقدسی در گفت‌وگو با ایسنا، در این رابطه تصریح کرد: شروطی همچون داشتن گواهینامه و سن ۱۸ سال و پلاک انتظامی همانطور که در طرح‌هایی که خود خودروسازان با روش قرعه‌کشی اجرا می‌کردند، ملاک نبود و اعمال نمی‌شد، در طرح‌های فروش یکپارچه هم مدنظر نیست و اعمال نمی‌شود؛ ضمن اینکه در مرحله نخست فروش‌های یکپارچه هم مدنظر نبود.

وی تاکید کرد: تنها شروطی که برای مادران متقاضی شرکت در این طرح‌های فروش یکپارچه هستند، احراز داشتن دو فرزند و بیشتر که فرزند دوم به بعد از ۱۹ آبان ماه ۱۴۰۰ به‌ بعد متولد شده باشد، در نتیجه استعلام از سازمان ثبت احوال، عدم شرکت طرح‌های حمایت از قانون جوانی جمعیت است؛ در حقیقت نباید قبلا خرید اینگونه (از مسیر طرح ویژه مادران) داشته باشند. همچنن مادران متقاضی هم بایستی در موعد مقرر (۲۰ تا ۲۹ اردیبهشت ماه) حساب وکالتی تعریف و ۱۰۰ میلیون تومان را در این حساب مسدود می‌کردند.

تقدسی خاطر نشان کرد: شرط پلاک انتظامی فعال برای مادران وجود ندارد.


لیست خودروهای قابل عرضه در مرحله دوم سامانه یکپارچه اعلام شد

فرایند ثبت‌نام برای نوبت دوم طرح فروش خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند از ۲۰ تا ۲۹ اردیبهشت به افتتاح حساب وکالتی اقدام کنند. براساس اطلاعات منتشر شده، لیست خودروهای عرضه شده در نوبت دوم هنوز اعلام نشده است، اما به نظر می‌رسد خودروهایی که در نوبت قبلی نیز به فروش رسیده بودند، در این دوره نیز حضور خواهند داشت. با این حال، تنها شرکت ایران خودرو در طرح فروش ویژه مادران و با خودروهای متفاوت شرکت می‌کند.

در مرحله‌ی اول، شرکت‌های سایپا، شاهین، کوییک (دستی و اتوماتیک)، و کوییک اس خودروهای تحویل ۹۰ روزه‌ای را به فروش رساندند و در این دوره نیز همین محصولات عرضه می‌شوند. لاماری ایما از شرکت آرین پارس موتور، یکی از خودروهای قابل توجه در طرح یکپارچه خودرو بود و احتمالا در این دوره نیز مورد علاقه‌ی مشتریان قرار خواهد گرفت. همچنین، در نوبت قبلی شرکت موتورسازی فردا با سه خودرو فردا sx5، فردا T5، Suba m4 و خودروسازی ایلیا با خودروی دایون Y5 حضور داشتند.

جدول خودروهای قابل عرضه در مرحله دوم سامانه یکپارچه

خودرونام شرکت
شاهین  Gسایپا
کوییک R اتوماتیکسابیا
کوییک R دستیسایپا
کوییک دستیسابیا
کوییک Sسابیا
لاماری ایماآرین پارس موتور
FMC T5فردا موتور
FMC SX5فردا موتور
سوبا M4فردا موتور
تیارامکث موتور
دایون Y5خودروسازی ایلیا
کی ام سی T8کرمان موتور
جک S5کرمان موتور
جک S3کرمان موتور
آریزو ۶ پرو اکسلنتمدیران خودرو
آریزو ۵ توربومدیران خودرو
تیگو ۸ پرو مکسمدیران خودرو
ایکس ۲۲ پرومدیران خودرو
ایکس ۵۵ پرومدیران خودرو
تیگو ۷ پرو اکسلنتمدیران خودرو
تیگو ۸ پرومدیران خودرو

طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی (مرحله دوم – اردیبهشت ۱۴۰۲)

هدف از این طرح عرضه گسترده و شفاف خودروهای داخلی با توجه به افزایش و تثبیت جریان تولید خودرو در سال جاری و همچنین برنامه ریزی انجام شده برای افزایش مستمر تولید می باشد.

لذا به اطلاع عموم متقاضیان خودروهای داخلی می‌رساند، طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی برمبنای فرآیند نوبت دهی با شرایط مندرج در اطلاعیه، از روز شنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۲/۱۶ آغاز می گردد؛

ضروری است متقاضیان طرح، پیش از آغاز فرآیند، مندرجات اطلاعیه را بادقت مطالعه نمایند

پس از مطالعه دقیق مندرجات اطلاعیه و درصورت پذیرش شرایط طرح، متقاضیان واجد شرایط می توانند از روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۲/۲۰ تا پایان روز جمعه ۱۴۰۲/۰۲/۲۹ نسبت به ایجاد حساب وکالتی در بانک‌های اعلامی در سامانه، اقدام نمایند. شایان ذکر است محصولات ارائه شده توسط شرکتهای خودروساز از تاریخ ۱۴۰۲/۰۲/۲۰ در سامانه قابل مشاهده می باشند.

صرفاً متقاضیان واجد شرایط که اطلاعات آنها از سوی بانک ارسال شده است ، می توانند از روز سه شنبه ۱۴۰۲/۰۳/۰۳ تا جمعه ۱۴۰۲/۰۳/۱۰ نسبت به ثبت نام اولیه به منظور تشکیل لیست نوبت دهی(لیست انتظار) برای خودروی مدنظر، در سامانه https://www.esalecar.ir اقدام نمایند.

امکان ثبت نام هرمتقاضی که پیش از این در لیست نوبت دهی طرح اول سامانه یکپارچه و خودروهای وارداتی قرارگرفته اند، وجود ندارد مگر آنکه انصراف خود را تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۲/۲۰ در سامانه های مربوطه ثبت نماید.

*حسب ماده ۱۹ آیین نامه اجرائی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشوئی، اطلاعات معاملات خودرو به صورت یکپارچه در سامانه معاملات خودرو ذیل سامانه جامع تجارت وزارت صمت ثبت می‌گردد و شامل مالیات بر عایدی سرمایه میگردد.

لازم به ذکر است که موعد تحویل برخی از محصولات پر تقاضا شرکت‌های خودروساز در سال ۱۴۰۳ خواهد بود.

سازوکار طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی برمبنای فرآیند نوبت دهی:

فرایند طرح یکپارچه عرضه خودرو برمبنای فرآیند نوبت دهی شامل سه مرحله زیر است:

مرحله اول: پیش‌ثبت نام متقاضیان برای لیست نوبت دهی

مرحله دوم: نوبت دهی و اعلام زمان بندی به ازای هر محصول مشخص براساس برنامه تولید

مرحله سوم: قطعی نمودن ثبت نام متقاضیان براساس فراخوان خودروساز

مرحله اول: پیش ثبت نام متقاضیان برای لیست نوبت دهی:

در این مرحله متقاضیان واجد شرایط طرف تقاضا مندرج در همین اطلاعیه، که وجه اعتبار لازم را در حساب وکالتی خود مسدود نموده اند امکان انتخاب ۵ اولویت جهت ثبت نام اولیه برای قرارگرفتن در لیست نوبت دهی و یا حق تقدم خرید خودروهای داخلی برمبنای لیست انتظار را خواهند داشت بنابراین پیش نیاز ثبت نام متقاضیان برای لیست نوبت دهی،وکالتی نمودن حساب شخصی متقاضی به‌نام سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و مسدود نمودن وجه اعتبار می باشد.

زمان پیش بینی شده برای وکالتی نمودن حساب شخصی به‌نام سازمان حمایت برای این طرح و مسدود نمودن وجه اعتبار لازم در حساب مذکور از روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۲/۲۰ تا پایان روز جمعه ۱۴۰۲/۰۲/۲۹ می باشد. در این بین تا زمان ثبت نام اولیه، لیست افراد مجاز برای پیش-ثبت نام در سامانه برمبنای اطلاعات ارسال شده از بانک‌ها تهیه می گردد.

صرفاً متقاضیان واجد شرایط که نسبت به تکمیل موجودی در حساب وکالتی خوداقدام نموده اند،می-توانند روز سه شنبه ۱۴۰۲/۰۳/۰۳ تا جمعه ۱۴۰۲/۰۳/۱۰ نسبت به ثبت نام اولیه به منظور قرارگیری در لیست نوبت دهی خودروهای داخلی اقدام نمایند.
تبصره ۱: موجودی لازم برای انجام ثبت نام در لیست نوبت دهی کلیه خودروهای داخلی “صد میلیون تومان” می باشد و این وجه اعتبار صرفاً لازم است تا زمان اعلام نتایج نوبت دهی در حساب شخصی وکالتی مشتریان مسدود گردد ، لازم به ذکر است که وجود وجه اعتبار مذکور در حساب وکالتی صرفاً به منظور شناسایی مشتریان واقعی درنظر گرفته شده است و برای کلیه متقاضیان طرح عادی و طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت الزامی می باشد.

تبصره۲:ضروری است وجه اعتبار مذکور در حساب وکالتی شخص متقاضی، از زمان ثبت نام اولیه تا اعلام اولویت‌های تخصیص،مسدود گردد و قابل برداشت نمی باشد. انصراف از حساب وکالتی و یا برداشت وجه توسط متقاضی در طی این مدت، به منزله انصراف از طرح تلقی می گردد و از لیست انتظار حذف می گردد.

تبصره۳: امکان ثبت نام هرمتقاضی که پیش از این در لیست نوبت دهی طرح اول سامانه یکپارچه و خودروهای وارداتی قرار گرفته اند، وجود ندارد مگر آنکه انصراف خودرا تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۲/۲۰ در سامانه های مربوطه ثبت نماید.

تبصره۴:ثبت نام مرحله اول در لیست نوبت دهی هیچگونه حقی را برای متقاضی برای دریافت خودرو ایجاد نمی نماید و تعهد خودروساز صرفاً براساس قطعی نمودن ثبت نام توسط خودروساز در مرحله سوم اجرای طرح، شکل می گیرد.

تبصره ۵: تخصیص خودرو در این مرحله بر اساس اولویت انتخابی مشتری و رتبه اولیه در سامانه انجام می گیرد.

تبصره ۶: ضروری است علاوه بردارا بودن حساب شخص وکالتی با وجه اعتبار لازم، کلیه شرایط طرف تقاضا، توسط متقاضیان رعایت گردیده وچنانچه در هرمرحله تا قطعی نمودن ثبت نام توسط خودروساز،مشخص گردد که متقاضی حایز شرایط ثبت نام نبوده، ثبت نام وی ملغی می گردد.

شرایط عمومی تعیین شده مندرج در ماده ۴ دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری توسط شورای رقابت:
۱. حداقل سن مجاز متقاضیان خرید خودرو ۱۸ سال می‌باشد.

۲. دارا بودن گواهینامه رانندگی معتبر (دارای تاریخ اعتبار ) برای متقاضیان خرید خودرو الزامی است.

۳. متقاضیانی که طی ۴۸ ماهه گذشته در شرکت‌های ایران خودرو و سایپا و طی ۲۴ ماهه گذشته از سایر شرکت‌های خودروسازی نسبت به ثبت نام و یا صدور فاکتور (تمامی روش‌های فروش سامانه خودروسازان، بورس کالا و …) اقدام نموده‌اند، امکان ثبت نام و خرید خودرو را ندارند.

۴. متقاضیانی که دارای پلاک انتظامی فعال هستند، امکان ثبت نام و خرید خودرو را ندارند.

۵. انتقال امتیاز و حقوق ناشی از خرید خودرو به اشخاص (حتی به‌صورت وکالتی) و نیز فروش حواله خودرو به‌صورت وکالتی ممنوع است.

۶. امکان صلح خودروی خریداری شده به غیر وجود ندارد.
۷. شرکت‌های خودروسازی موظف‌اند روش‌های بازدارنده برای جلوگیری از انتقال سند حداقل به مدت یک سال، از جمله رهن گرفتن سند خودرو را اتخاذ و اجرا کند.

۸. امکان ثبت نام و خرید خودرو برای اشخاص حقوقی وجود ندارد.

۹. در صورتی که در هریک از مراحل و فرآیند ثبت نام مشخص شود که متقاضی حائز شرایط ثبت نام نمی‌باشد، ثبت نام وی کان لم یکن تلقی و وجه واریزی (بدون پرداخت سود مشارکت و …) عودت خواهد شد.

۱۰. در صورت بروز هرگونه تاخیر احتمالی در تحویل خودرو برابر ضوابط مندرج در قرارداد، خسارت جبران تاخیر در تحویل، مطابق آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو و ابلاغیه های مرتبط که متعاقبا از طریق بخشنامه های فروش اطلاع رسانی می گردد، پرداخت خواهد شد.

۱۱. سایر موارد و شرایط بر اساس بخشنامه‌های صادره توسط شرکت‌های خودروسازی و قرارداد منعقده فی‌مابین با مشتریان خواهد بود.

۱۲. متقاضی می بایست اقدام به ایجاد صرفاً یک حساب وکالتی نماید در غیراینصورت مسئولیت موضوع به عهده خود متقاضی می باشد.

۱۳. قرار نداشتن در فهرست اولویت های اعلامی اولین طرح یکپارچه خودروهای داخلی و وارداتی و یا انصراف در طرح مذکور تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۲/۲۰

۱۴. هر کد ملی مجاز به خرید یک دستگاه خودرو از مجموع شرکت های خودروسازی میباشد.

۱۵. طرح عادی شامل همه افراد با مشخصات فوق می باشد و طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت صرفا” مختص مادرانی که حائز شرایط قانون حمایت از خانواده وجوانی جمعیت که مورد تائید سازمان ثبت احوال کشور می باشد و مسئولیت اشتباه در انتخاب طرح بعهده متقاضی می باشد.

۱۶. متقاضیان ثبت نام می‌بایست شماره همراه ثبت شده بنام خود را در سامانه اعلام نمایند در غیر این صورت مسئولیت عدم تطابق شماره همراه با کد ملی بعهده متقاضی می باشد.

مرحله دوم: نوبت دهی و اعلام زمان بندی بازای هر محصول مشخص

پس از نوبت دهی، لیست متقاضیان واجد شرایط در ثبت نام اولیه، براساس برنامه تولید اعلام شده از سوی خودروسازان داخلی، زمان تحویل خودروی مدنظر به متقاضی در سامانه اعلام می گردد.

تبصره۱-اعلام زمانبندی براساس لیست نوبت دهی(لیست انتظار هر محصول) در خردادماه ۱۴۰۲ و در سامانه https://www.esalecar.ir انجام می گردد

تبصره۲-قرارگرفتن متقاضی در لیست انتظار براساس زمانبندی اعلامی، تعهدی را برای خودروساز به منظور تحویل خودرو ایجاد نمی نماید و این تعهد صرفاً پس از انجام مرحله سوم و براساس انعقاد قرارداد فروش متقاضی با خودروساز و براساس مفاد قرارداد منعقده شکل می گیرد .

تبصره ۳- در این مرحله و پس از اعلام نتایج زمانبندی متقاضی می تواند نسبت به برداشت وجه اعتبار از حساب وکالتی اقدام نماید و در صورت تمایلِ متقاضی واجدشرایط برای تحویل خودرو مطابق با زمانبندی اعلامی در این مرحله، می تواند تا نسبت به قطعی نمودن ثبت نام براساس فراخوان خودروساز و باتکمیل وجه درحساب خودروساز و براساس قیمت روز، اقدام کند و یا آنکه با اعلام انصراف پس از اعلام نتایج زمانبندی، از لیست انتظار خودروی مدنظر خارج گردد.

مرحله سوم: قطعی نمودن ثبت نام متقاضیان براساس فراخوان خودروساز

در این مرحله و پس از اعلام زمانبندی به متقاضیان و شکل گیری لیست انتظار برای هرمحصول، خودروساز موظف است تا هرگونه فراخوان برای طرح‌های فروش خودرو را منطبق بر زمانبندی و نوبت دهی انجام شده،اعلام نماید. بنابراین خودروسازان به مرور زمان و صرفاً برمبنای لیست اولویت بندی مذکور برای هرمحصول، نسبت به فراخوان و قطعی نمودن ثبت نام و انعقاد قرارداد فروش بر مبنای قیمت روز خودرو، اقدام خواهند نمود.

تبصره۱- قطعی نمودن ثبت نام توسط خودروسازان در این طرح براساس لیست نوبت دهی شده بر مبنای قیمت روز منطبق بر دستور العمل تنظیم بازار خودروی شورای رقابت می باشد.

تبصره ۲- در صورتی که در طول فراخوان مشتری در زمان تحویل و یا انجام ثبت نام قطعی، مشخص گردد که مشتری شرایط طرف تقاضای مندرج در اطلاعیه را نقض نموده است و یا در این مدت از خودروسازان داخلی دیگر خودرو خریداری نموده است، ثبت نام در این طرح کان لم یکن تلقی می گردد.

توجه به این نکته : ضروری است که اطلاعات کلیه متقاضیان مرتبط با این طرح حسب ماده ۱۹ آیین نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی و طرح مالیات برعایدی سرمایه در اختیار نهادهای ذیربط قرار می گیرد.

زمان آغاز ثبت نام مرحله دوم عرضه یکپارچه خودرو

براساس اعلام قبلی وزارت صمت قرار بود ثبت نام نوبت دوم در طرح سامانه یکپارچه عرضه خودرو از امروز ۱۶ اردیبهشت آغاز شود اما براساس اطلاعات واصله، زمان ثبت نام به دلیل مسائلی از جمله آنالیز وضعیت ثبت نام بعد از تغییر نوع خودرو (در نوبت اول طرح یک‌پارچه) توسط متقاضیانی که نوبت آنها به ۱۴۰۳ موکول شده بود به تعویق افتاده است.

براین اساس اطلاعات واصله، فرآیند ثبت نام نوبت دوم طرح یکپارچه عرضه خودرو از روز ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ آغاز می شود بدین ترتیب که متقاضیان خرید خودرو از طریق سامانه یکپارچه عرضه خودرو می توانند از تاریخ ۲۰ تا ۲۹ اردیبهشت با مراجعه به سامانه یکپارچه عرضه خودرو به نشانی easalcar.ir نسبت به افتتاح حساب وکالتی اقدام کنند و پس از زمان مذکور با وقفه ای چند روزه ثبت‌نام و مرحله انتخاب خودرو توسط متقاضیان آغاز می شود.

هنوز جزئیات حضور خودروسازان برای عرضه در سامانه یکپارچه مشخص نشده است اما شرکت‌های ایران خودرو، سایپا و تعدادی از شرکت‌های خصوصی خودروسازی حضور دارند؛ گفته می‌شود که ایران خودرو نیز با تعدادی از محصولات خود در این عرضه حضور خواهد داشت.

در نوبت اول عرضه خودرو در طرح یکپارچه عرضه خودرو در اسفند ماه سال ۱۴۰۱ حدود ۹۰۰ هزار متقاضی خرید خودرو شرکت کردند که بیش از ۸۰۰ هزار نفر از این متقاضیان، خواستار خرید خودرو از ایران خودرو بودند بنابراین نوبت تحویل خودرو آنها به ۱۴۰۳ موکول شد که وزارت صمت در راستای اصلاح زمان تحویل به این متقاضیان امکانی را فراهم ساخت تا این متقاضیان نسبت به تغییر نوع خودرو اقدام کنند و بتوانند خودرو خود را در سال جاری تحویل بگیرند.

‌اطلاعات تکمیلی درباره نحوه ثبت‌نام و میزان واریز مبلغ به حساب وکالتی در نوبت دوم طرح یکپارچه متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.


عرضه هایما در مرحله دوم طرح فروش سامانه یک پارچه

براساس اعلام شرکت ایران خودرو، محصول هایما در مرحله دوم فروش در سامانه یک پارچه تخصیص خودرو عرضه خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته، محصول هایما در مرحله دوم طرح فروش در سامانه یک پارچه تخصیص خودرو به همراه سایر خودروهایی که امکان عرضه آن ها براساس برنامه تولید وجود دارد، عرضه خواهد شد.

بر همین اساس، مشتریانی که تمایل به خرید این محصول دارند، می توانند نسبت به نام نویسی در مرحله دوم که در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو وزارت صمت اطلاع رسانی خواهد شد، اقدام کنند.

رانا، تارا و هایما امسال تحویل مشتریان می شود

ایران خودرو تاکید کرده اولویت‌بندی زمانی برای اختصاص ظرفیت هایما و موعد تحویل از طریق سامانه یک پارچه اطلاع رسانی خواهد شد.

با توجه به استقبال بالای مشتریان از محصولات گروه صنعتی ایران خودرو، این خودروساز خود را متعهد می داند تا نسبت به اختصاص ظرفیت عرضه براساس برنامه تولید اقدام کند تا امکان ایفای تمامی تعهدات در موعد مقرر و سررسید فراهم شود. به طور حتم، در صورت وجود ظرفیت در خطوط تولید ایران خودرو، در هر مرحله از فروش نسبت به افزایش ظرفیت عرضه اقدام و ایجاد امکان خرید متقاضیان از طریق سامانه یک پارچه فراهم خواهد شد.


مرحله دوم فروش سامانه یکپارچه؛ بدون محصولات ایران خودرو

مدیرعامل ایران خودرو گفت: در طرح فروش بعدی سامانه یکپارچه که اواسط اردیبهشت ماه آغاز می شود؛ ایران خودرو محصولی عرضه نخواهد کرد زیرا براساس طرح قبلی‏، ما تا سال ۱۴۰۳ تعهد تحویل داریم.

وی ادامه داد: متقاضیانی که در طرح قبلی موعد تحویلشان سال ۱۴۰۳ اعلام شده می‌توانند فردا (۵ اردیبهشت) با انتخاب خودروی دیگر زمان تحول را تغییر دهند.

عظیمی افزود: افرادی که پیامک تحویل خودرو برای آن‌ها ارسال شده تا ۱۴ اردیبهشت ماه مهلت دارند وجه خود را تکمیل کنند.

براساس گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ از ۹۳۰ هزار ثبت سفارش خودرو در آخرین مرحله فروش یکپارچه، بیش از ۷۵۰ هزار نفر متقاضی محصولات ایران خودرو بودند.

مرحله دوم ثبت نام خودرو در سامانه یکپارچه از ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ آغاز می‌شود.


فروش فوق العاده و پیش فروش ایران خودرو طرح جوانی جمعیت – اردیبهشت ۱۴۰۲

بدینوسیله به اطلاع عموم متقاضیان مشمول و حائز شرایط می رساند همزمان با عرضه خودرو ویژه متقاضیان عادی طرح اولویت بندی سامانه یکپارچه فروش خودرو داخلی و در راستای ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در تاریخ ۱۴۰۰/۰۸/۲۴ از سوی مجلس شورای اسلامی، برای مادرانی که فرزند دوم و مابعد آنها پس از تاریخ قانون مذکور متولد شده اند و

  • در سامانه یکپارچه اولویت بندی مرحله اول تابستان ۱۴۰۲ از طریق اولویت بندی وزارت صمت انتخاب شده اند (فروش فوق العاده)
  • در سامانه یکپارچه اولویت بندی مرحله دوم تابستان ۱۴۰۲ از طریق اولویت بندی وزارت صمت انتخاب شده اند (پیش فروش)

فقط متقاضیانی که در سامانه یکپارچه ثبت نام نموده اند و اسامی ایشان به این شرکت اعلام شده است و برای ایشان توسط شرکت ایران خودرو پیامک ارسال گردیده می توانند در این بخشنامه ثبت نام نمایند.

برای مشاهده جزئیات بیشتر به خبر ثبت نام طرح جوانی جمعیت مراجعه کنید.


فروش فوق العاده از طریق اولویت بندی سامانه یکپارچه فروش خودرو (طرح عادی)

بدینوسیله به اطلاع عموم متقاضیان محترم و نمایندگیهای مجاز میرساند شرایط فروش فوقالعاده برخی از محصولات ایران خودرو با موعد تحویل ۹۰ روزه صرفاً برای منتخبین مرحله اول تابستان ۱۴۰۲ از طریق اولویت بندی وزارت صمت به شرح جدول ذیل ارائه میگردد. فقط متقاضیانی که در سامانه یکپارچه فروش خودرو داخلی esalecar.ir ثبت نام نموده اند و اسامی ایشان به عنوان اولویت اول فروش فوق العاده به این شرکت اعلام شده است و برای ایشان توسط شرکت ایران خودرو پیامک ارسال گردیده می توانند در این بخشنامه ثبت نام نمایند.

تاریخ شروع و مهلت ثبت نام:

طرح فروش فوق العاده(با موعد تحویل ۹۰روزه) برخی محصولات شرکت ایران خودرو مطابق جدول زیر  از روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۱/۳۰ شروع و تا روز چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۲/۱۳ ادامه خواهد داشت.

نکته۱: اولویت های اعلامی مجاز به ثبت نام در خودروی انتخابی در سامانه یکپارچه می باشند و تغییر خودرو امکانپذیر نمی باشد.
نکته ۲ : متقاضیانی که در اولویت اول پیش فروش سامانه یکپارچه توسط وزارت صمت معرفی شده اند و پیامک ارسالی از سوی ایران خودرو را دریافت نموده اند می بایست به منظور خرید محصولات ایران خودرو صرفاً از طریق سامانه ایران خودرو به نشانی esale.ikco.ir اقدام نمایند و از ثبتنام در سایتهای غیر معتبر و با نشانی های مشابه، پرهیز نمایند.
نکته ۳ : در صورت افزایش مبلغ بیمه، مالیات، و سایر الزامات قانونی از جمله ارتقاء استاندارد مشتری متعهد به پرداخت مابه التفاوت می باشد با توجه به لزوم اجرای مرحله دوم ارتقاء استانداردی از خرداد ۱۴۰۲،پرداخت هزینه نصب این تجهیزات قبل از صدور فاکتور قطعی است و پس از تعیین قیمت این تجهیزات تا قبل از سر رسید موعد تحویل اطلاع رسانی به خریداران محترم صورت خواهد پذیرفت.
نکته ۴ : سند خودرو به مدت یکسال در رهن شرکت ایران خودرو خواهد بود . هزینه ترهین در هنگام واریز وجه در سایت فروش اینترنتی ایران خودرو و هزینه فک رهن در موعد یکساله انقضاء مهلت ترهین دریافت و سند از رهن خارج خواهد شد .

شرایط عمومی بخشنامه:

۱ . افرادی که در سامانه یکپارچه ثبت نام نموده اند و اسامی ایشان به عنوان اولویت اول فروش فوق العاده به این شرکت اعلام شده است و برای ایشان توسط شرکت ایران خودرو پیامک ارسال گردیده می توانند دراین بخشنامه نسبت به ثبت نام در خودروی انتخابی در سامانه یکپارچه اقدام نمایند .
۲ . حداقل فاصله از آخرین خرید (تحویل خودرو) از شرکت های ایران خودرو و سایپا ۴۸ ماه و سایر خودروسازان ۲۴ ماه میباشد.
۳ .ثبتنام برای متقاضیان دارای پلاک انتظامی فعال (نصب برروی خودروهای سواری با کاربری شخصی) ممنوع بوده، همچنین ارائه گواهینامه رانندگی حداقل پایه سوم معتبر (و دارای تاریخ اعتبار) الزامی میباشد.
۴ .انتقال امتیاز و حقوق ناشی از انتخاب شدن در اولویت بندی به اشخاص ثالث ( حتی به صورت وکالتی ) و نیز فروش حواله خودرو به صورت وکالتی ممنوع میباشد.
۵ .به استناد بند ۷ ماده ۴ مصوبه ۵۴۳ شورای رقابت، سند فروش خودرو در ازاء مبلغ ۵۰۰/۰۰۰ ریال به مدت یکسال در رهن شرکت ایران خودرو خواهد بود. ً ضمنا هزینه ترهین بر عهده متقاضی است که هزینه آن در هنگام واریز وجه خودرو از متقاضی دریافت می گردد و هزینه فک رهن در هنگام انقضاء مدت ترهین با ثبت درخواست در سایت ایران خودرو و پرداخت هزینه فک رهن به مبلغ اعلامی درآن زمان دریافت و سند از رهن خارج می گردد.
۶. .متقاضی باید در هنگام ثبت نام، شماره حساب (شماره شبا) مربوط به خود را معرفی نماید و برای واریز وجه، لازم است از کارتهای بانکی به نام خود استفاده نماید.
۷ .شماره تلفن همراه معرفی شده باید به نام فرد متقاضی باشد.
۸ .ثبت نام برای متقاضیان حقوقی میسر نخواهد بود.
۹ .فرد انتخاب شده، میبایست در مرحله واریز وجه، جهت انتخاب کد نمایندگی مطابق با استان محل سکونت (آدرس و کدپستی) اقدام نماید.
۱۰ .امکان صلح در قرارداد وجود ندارد.
۱۱ .خودروی قابل ارائه از طریق این بخشنامه، از آخرین استاندارد زیست محیطی و مقررات اعلام شده و حاکم بر کشور در زمان تحویل خودرو، برخوردار خواهد بود.
۱۲ .صحت کلیه اطلاعات درج شده خصوصاً کد ملی،آدرس و کدپستی بر عهده متقاضی میباشد و در صورت تغییر یا اشتباه در
اطلاعات ارائه شدهکلیه تبعات احتمالی ناشی ازآن مانند تاخیر در تحویل و عدم شماره گذاری خودروبرعهده متقاضی میباشد


پیش فروش از طریق اولویت بندی سامانه یکپارچه فروش (طرح متقاضیان عادی)

بدینوسیله به اطلاع عموم متقاضیان محترم و نمایندگی های مجاز میرساند شرایط پیش فروش برخی از محصولات شرکت ایران خودرو صرفاً جهت بخش دوم اولویت های تابستان ۱۴۰۲با موعد تحویل مرداد ۱۴۰۲ به شرح ذیل اعلام می گردد. متقاضیانی که در سامانه یکپارچه ثبت نام نموده اند و اسامی ایشان به عنوان بخش دوم اولویت تابستان به این شرکت اعلام شده است و برای ایشان توسط شرکت ایران خودرو پیامک ارسال گردیده می توانند در این بخشنامه ثبت نام نمایند. در این طرح قیمت خودرو مطابق قیمت زمان تحویل مندرج در قرارداد خواهد بود.

تاریخ شروع و مهلت ثبت نام:

طرح پیش فروش عادی مطابق جدول فوق از روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۱/۳۰ شروع و تا روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۲/۰۶ ادامه خواهد داشت.
نکته۱ : در صورت عدم واریز کامل پیش پرداخت علی الحساب خودرو، ثبت نام متقاضی کان لم یکن تلقی میگردد.
نکته۲ : در صورت انصراف مشتری و همچنین در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در شرایط احراز متقاضی ( شرایط عمومی و اختصاصی بخشنامه ) در هرمرحله تا قبل از تحویل خودرو، ثبت نام متقاضی کان لم یکن تلقی میشود و وجه مشتری حداکثر ظرف مدت ۲۰ روز به شماره شبای معرفی شده، مسترد میگردد و هیچگونه مسئولیتی از بابت تحویل خودرو متوجه شرکت نخواهد بود.
نکته۳ : متقاضیانی که فاقد هر یک از شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در بخشنامه ( مثلا دارا بودن پلاک فعال انتظامی نصب شده برروی خودروهای سواری با کاربری شخصی) یا فاقد گواهینامه رانندگی معتبر ( انقضای تاریخ اعتبار) و … باشند، در صورت اقدام به ثبت نام، ضمن کان لم یکن تلقی شدن ثبت نام ایشان، به مدت ۳ سال از ثبتنام درتمامی طرح های فروش آتی محصولات شرکت ایران خودرو محروم خواهند شد .
نکته۴ : متقاضیان باید قبل از دریافت پیامک نسبت به ایجاد پروفایل در سایت فروش اینترنتی شرکت ایران خودرو اقدام نمایند.

نکته۱: اولویت های اعلامی مجاز به ثبت نام در خودروی انتخابی در سامانه یکپارچه می باشند و تغییر خودرو امکانپذیر نمی باشد.
نکته۲ : متقاضیانی که در اولویت اول پیش فروش سامانه یکپارچه توسط وزارت صمت معرفی شده اند می بایست به منظور خرید محصولات ایران خودرو ً صرفا از طریق سامانه ایران خودرو به نشانی esale.ikco.ir اقدام نمایند و از ثبتنام در سایتهای غیر معتبر و با نشانی های مشابه، پرهیز نمایند.
نکته ۳ : سند خودرو به مدت یکسال در رهن شرکت ایران خودرو خواهد بود . هزینه ترهین در هنگام واریز وجه در سایت فروش اینترنتی ایران خودرو و هزینه فک رهن در موعد یکساله انقضاء مهلت ترهین دریافت و سند از رهن خارج خواهد شد .

شرایط عمومی بخشنامه:

۱ .افرادی که در سامانه یکپارچه ثبت نام نموده اند و اسامی ایشان به عنوان بخش دوم اولویت اول پیش فروش به این شرکت اعلام شده است و برای ایشان توسط شرکت ایران خودرو پیامک ارسال گردیده می توانند در این بخشنامه نسبت به ثبت نام در خودروی انتخابی در سامانه یکپارچه اقدام نمایند .
۲ .حداقل از آخرین خرید (ثبت نام یا تحویل خودرو) از شرکت های ایران خودرو و سایر خودروسازان ۴۸ ماه میباشد.
۳ .ثبتنام متقاضیان دارای پلاک انتظامی فعال (نصب برروی خودروهای سواری با کاربری شخصی) ممنوع بوده، همچنین ارائه گواهینامه رانندگی حداقل پایه سوم معتبر (و دارای تاریخ اعتبار) الزامی میباشد.
۴ .انتقال امتیاز و حقوق ناشی از انتخاب شدن در اولویت بندی به اشخاص ثالث ( حتی به صورت وکالتی ) ممنوع میباشد.
۵ .متقاضی باید در هنگام ثبت نام، شماره حساب (شماره شبا) مربوط به خود را معرفی نماید و برای واریز وجه، لازم است از کارتهای بانکی به نام خود استفاده نماید.
۶ .به استناد بند ۷ ماده ۴ مصوبه ۵۴۳ شورای رقابت، سند فروش خودرو در ازاء مبلغ ۰۰۰/۵۰۰ ریال به مدت یکسال در رهن شرکت ایران خودرو خواهد بود. ضمناً هزینه ترهین بر عهده متقاضی است که هزینه آن در هنگام واریز وجه خودرو از متقاضی دریافت می گردد و هزینه فک رهن در هنگام انقضاء مدت ترهین با ثبت درخواست در سایت ایران خودرو و پرداخت هزینه فک رهن به مبلغ اعلامی درآن زمان دریافت و سند از رهن خارج می گردد.
۷ .شماره تلفن همراه معرفی شده باید به نام فرد متقاضی باشد.
۸ .ثبت نام برای متقاضیان حقوقی میسر نخواهد بود.
۹ .فرد انتخاب شده، میبایست در مرحله واریز وجه، جهت انتخاب کد نمایندگی مطابق با استان محل سکونت (آدرس و کدپستی) اقدام
نماید.
۱۰ .امکان صلح در قرارداد وجود ندارد.
۱۱ .خودروهای قابل ارائه از طریق این بخشنامه، براساس آخرین استاندارد زیست محیطی و مقررات اعلام شده و حاکم بر کشور در زمان تحویل خودرو، برخوردار خواهد بود.
۱۲.صحت کلیه اطلاعات درج شده خصوصاً کد ملی،آدرس و کدپستی بر عهده متقاضی میباشد و در صورت تغییر یا اشتباه در اطلاعات ارائه شده کلیه تبعات احتمالی ناشی از آن مانند تاخیر در تحویل و عدم شماره گذاری خودرو برعهده متقاضی میباشد.


امکان تغییر نوع خودرو از ۵ اردیبهشت فراهم می‌شود

سخنگوی وزارت صمت اعلام کرد که سه‌شنبه پنجم اردیبهشت سامانه یکپارچه تخصیص خودرو برای متقاضیانی که نوبت تحویل خودروی آنها سال ۱۴۰۳ اعلام شده، باز می‌شود.

به گزارش ایسنا، امید قالیباف گفت: با توجه به استقبال قابل توجه از چند مدل در شرکت ایران خودرو که باعث شد زمان تحویل خودرو برای آنها برای سال آینده تعیین شود، این امکان برای این دسته متقاضیان فراهم می‌شود که با انتخاب خودروی دیگری زمان تحویل خودروی خود را کاهش دهند. وی افزود: متقاضیان یاد شده می‌توانند انتخاب خود را در تمام شرکت‌های خودروساز و تمام مدل خودروها انجام دهند. سه‌شنبه (۵ اردیبهشت) سامانه یکپارچه تخصیص خودرو برای متقاضیانی که نوبت تحویل خودروی آنها سال ۱۴۰۳ اعلام شده، باز می‌شود.

سخنگوی وزارت صمت همچنین تاکید کرد که شرکت ایران خودرو نیز برنامه افزایش تولید خود را با توجه به تقاضا پیش خواهد برد و از این رو زمان تحویل خودرو در سال ۱۴۰۳ قطعا تعدیل خواهد شد. قالیباف افزود: با فراهم شدن امکان تغییر خودرو متقاضیان می‌توانند با آرامش لازم انتخاب مجددی برای تحویل سریعتر خودرو انجام دهند.


تحویل خودرو‌های ثبت نامی ایران خودرو از اردیبهشت

براساس اعلام گروه صنعتی ایران خودرو‎؛ تحویل خودرو‌های ثبت نام شده در سامانه یکپارچه به متقاضیان محصولات این گروه صنعتی از اردیبهشت ماه آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما از ایران خودرو؛ با توجه به هدفگذاری گروه صنعتی ایران خودرو برای افزایش ظرفیت تولید به ۹۰۰ هزار دستگاه در سال ۱۴۰۲‏, با فراهم سازی و اعمال الزامات از جمله تامین ارز و مواد اولیه مورد نیاز، عرضه به بازار نیز افزایش خواهد یافت.

براین اساس؛ مشتریان ثبت نام کننده در سامانه یکپارچه، خودروی خود را از اردیبهشت ماه تحویل می‌گیرند. بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته، متقاضیان محصولات ایران خودرو بدون قرعه کشی و بنابر اولویت‌های اعلامی خودروی خود را دریافت خواهند کرد.

(آپدیت) طبق اطلاعات منتشر شده، تا پایان امروز،۲۹ فروردین ماه، اسامی متقاضیان خودرو که از طریق سامانه یکپارچه برای محصولات ایران خودرو اقدام به ثبت نام کرده اند، از طریق این سامانه و به صورت اولویت بندی شده اعلام خواهد شد.

ایران خودرو اعلام کرد: پس از ارسال پیامک توسط ایران خودرو و تکمیل وجه توسط متقاضیان، بیش از ٣٠٠٠ دستگاه خودرو از اولویت های اعلامی تیرماه، پس از تعطیلات عید فطر تحویل مشتریان خواهد شد و برنامه ریزی تحویل بخش عمده ای از اولویت های تیرماه نیز زودتر از موعد، انجام خواهد شد.

گروه صنعتی ایران خودرو آمادگی خود را برای ارسال پیامک به اولویت های تیر و مردادماه سال جاری به منظور ورود به سایت فروش اینترنتی این شرکت و تکمیل وجه و ثبت نام از فردا ۳۰ فروردین ماه اعلام کرده است.


اعلام زمان تحویل خودروهای سامانه فروش یکپارچه خودرو

سخنگوی وزارت صمت ضمن اعلام جزئیات تحویل خودروهای متقاضیان سامانه یکپارچه خودرو گفت: از فردا (۲۷ فروردین) مبلغ ۱۰۰میلیون تومان که متقاضیان جهت ثبت‌نام در حساب خود (به نام سازمان حمایت) مسدود کرده‌اند با حفظ نوبت تحویل خودرو آزاد می‌شود.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت، اظهار کرد: نوبت‌دهی متقاضیان خرید خودرو از شرکت‌های سایپا، مدیران‌خودرو، فردا و ایلیا انجام شده است و تمامی این متقاضیان حداکثر ظرف ۳ ماه خودروی خود را دریافت خواهند کرد.

وی افزود: متقاضیان خودروهای شرکت‌های کرمان‌موتور و مکث‌موتور نیز حداکثر در مدت ۶ ماه می‌توانند خودروی خود را تحویل بگیرند.

بر همین اساس متقاضیان خرید خودرو می‌توانند بعدازظهر امروز با مراجعه به سایت سامانه فروش یکپارچه خودرو های داخلی از جزئیات زمان تحویل خودروهای خود مطلع شوند، البته در زمان حاضر ورود به سایت سامانه یکپارچه فروش خودرو ممکن نیست و متقاضیان بعدازظهر می‌توانند با درج رمز عبور خود از زمان تحویل خودروهای ثبت‌نامی اطلاع کسب کنند.
سخنگوی وزارت صمت با اشاره به اینکه نوبت‌دهی متقاضیان خودرو از شرکت‌های ایران‌خودرو، بهمن‌خودرو و آرین‌خودرو نیز انجام گرفته است، گفت: در مورد این سه شرکت باید برنامه تولید با لیست متقاضیان تطبیق داده شود که این کار در حال انجام است و حداکثر تا آخر این هفته مشتریان این شرکت‌ها می‌توانند با مراجعه به حساب کاربری خود و انتخاب گزینه “جزئیات سفارش” از زمان تحویل خودروی خود مطلع شوند.

زمان ثبت‌نام مجدد خودرو داخلی اعلام شد

قالیباف همچنین اعلام کرد: نوبت دوم ثبت‌نام خودرو در قالب طرح یکپارچه تخصیص خودرو به‌جای پایان بهار (که پیشتر اعلام شده بود) روز ۱۶ اردیبهشت انجام خواهد شد اما کسانی که در نوبت اول این طرح ثبت‌نام کرده‌اند تنها در صورتی می‌توانند در مرحله دوم خودرو ثبت‌نام کنند که ابتدا از طرح اول انصراف دهند.

وی تأکید کرد: از فردا مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان که متقاضیان جهت ثبت‌نام در حساب خود (به نام سازمان حمایت) مسدود کرده‌اند با حفظ نوبت تحویل خودرو آزاد می‌شود و انتظار می‌رود بانک‌ها همکاری لازم را در این رابطه داشته باشند.

مشاور وزیر صنعت گفت: حذف قرعه‌کشی از طریق رشد ۳۹ درصدی تولید خودرو در مدت یک سال موفقیت بزرگی برای دولت است و امیدوارم با استمرار رشد تولید و واردات خودرو تا آخر سال تقاضای سرمایه‌گذاری برای خودرو کاملاً حذف شود.


نوبت‌دهی زمان تحویل خودروهای داخلی اواخر فروردین‌ مشخص می‌شود

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: نوبت‌دهی زمان تحویل خودروهای داخلی طرح تخصیص یکپاچه، اواخر فروردین‌ماه یا حداکثر در روزهای آغازین اردیبهشت‌ماه مشخص می‌شود.

«امید قالیباف» در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا ضمن بیان این مطلب افزود: در تاریخ یاد شده، سامانه طرح یکپارچه تخصیص خودرو باز می‌شود و متقاضیان ضمن مطلع شدن از زمان نوبت‌دهی تحویل خودروی خود می‌توانند نسبت به ویرایش و تغییر خودروی ثبت‌نامی اقدام کنند.

وی تعداد قطعی ثبت‌نام شدگان در این طرح را ۹۳۰ هزار نفر عنوان کرد که حساب وکالتی برای خرید خودرو اعلام کردند.

به گزارش ایرنا، ثبت‌نام در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو از روز جمعه (۲۶ اسفند ماه ۱۴۰۱)‌ در سایت esalecar.ir آغاز شد که به مدت سه روز ادامه یافت.

۹ شرکت خودروساز داخلی در این طرح مشارکت کردند و ۵۱ مدل خودرو برای متقاضیان قابل خرید بود.

در این طرح بدون قرعه کشی به همه متقاضیان خودرو داده می‌شود و ۵۰ درصد عرضه خودرو در آن به مادران مشمول قانون جوانی جمعیت تخصیص خواهد یافت.


افزایش قیمت کارخانه خودروهای داخلی

بر خلاف دستور شورای عالی رقابت مبنی بر افزایش میانگین ۳۵ درصدی قیمت تولیدی خودروها، افزایش ۲۹ درصدی قیمت کارخانه ای خودروها پس از مکاتبه با معاون اول رئیس‌جمهوری به تصویب رسید. بدین ترتیب، قیمت جدید محصولات ایران‌خودرو و سایپا اعلام شد.

بر اساس دستورالعمل جدید قیمت‌گذاری شورای رقابت، قرار شد قیمت تولیدی خودروهای داخلی به طور میانگین ۳۵ الی ۴۰ درصد افزایش پیدا کند. ولی نهادهای متعدد از جمله وزارت صمت و ریاست جمهوری با این افزایش قیمت مخالفت داشته و آن را به صلاح بازار خودرو نمی‌دانستند. از این رو با برگزاری جلسات متعدد میان اعضای شورای عالی رقابت، سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان، وزارت صمت و … و همین‌طور مکاتبه با معاون اول رئیس‌جمهوری، نرخ افزایش قیمت اصلاح شد و به ۲۹ درصد کاهش پیدا کرد.

البته افزایش ۲۹ درصدی قیمت کارخانه ای خودروها بدین معنی نیست که تمام محصولات داخلی به یک اندازه گران می‌شوند. در واقع عدد ۲۹ به میانگین افزایش قیمت اشاره داشته و بنابراین برخی خودروها ممکن است بیش از ۲۹ درصد و برخی دیگر کمتر از ۲۹ درصد گران‌تر شوند.

به عنوان مثال، قیمت تولیدی خودروهای شاهین و کوییک اتوماتیک سایپا به ترتیب حدود ۱۸ و ۱۷ درصد بیشتر شده، حال آنکه سمند، تارا، دنا و پژو پارس ایران‌خودرو با افزایش قیمت ۲۹ درصدی مواجه می‌شوند. لیست کامل قیمت کارخانه ای خودروهای داخلی را در ادامه مشاهده می‌کنید.

جدول قیمت‌های جدید ایران‌خودرو و سایپا فروردین ۱۴۰۲

(قیمت ها به میلیون تومان)

نام خودرونرخ افزایش قیمتقیمت قبلی کارخانهقیمت جدید کارخانه
ساینا S۴۲ درصد۱۴۶.۵۲۰۸.۱
کوییک۱۵ درصد۱۴۵۲۲۵.۴
کوییک S۴۱ درصد۱۵۹.۶۲۲۵.۴
کوییک اتوماتیک۱۰ درصد۲۵۰.۸۲۷۵.۹
شاهین۱۹ درصد۳۰۳.۹۳۶۰.۱
پژو ۲۰۶ تیپ ۲۴۲ درصد۱۳۰.۳۱۸۵
پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما۴۲ درصد۱۵۸.۱۲۲۴.۶
پژو ۲۰۷ دستی (فرمان برقی)۴۲ درصد۱۸۷.۲۲۶۵.۹
پژو ۲۰۷ دستی پانوراما۴۰.۴ درصد۲۰۵.۴۲۸۸.۴
پژو ۲۰۷ دستی۴۲ درصد۱۸۱.۳۲۵۷.۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک۲۴.۱ درصد۲۸۰.۷۳۴۸.۴
پژو پارس TU5۴۲ درصد۱۵۰۲۱۳
پژو پارس ELX سفارشی YU5۴۲ درصد۱۸۰.۱۲۵۵.۸
پژو پارس LX سفارشی TU5۴۲ درصد۱۶۱۲۲۸.۷
پژو پارس سال۴۲ درصد۱۴۴.۱۲۰۴.۷
پژو پارس سال ELX سفارشی YU7۴۲ درصد۱۸۲.۸۲۵۹.۵
پژو پارس سال LX سفارشی TU7۴۲ درصد۱۶۱.۴۲۲۹.۲
پژو GLX دوگانه سوز۴۲ درصد۱۲۷.۱۱۸۰.۴
دنا پلاس۴۲ درصد۱۹۸.۱۲۸۱.۴
دنا توربوشارژ۳۱.۶ درصد۲۹۷۳۹۰.۹
دنا پلاس اتومات EFV۳۱.۱ درصد۳۴۸.۶۴۵۷
رانا پلاس۴۲ درصد۱۸۶.۴۲۶۴.۷
رانا پلاس TU5P پانوراما گیربکس ۶ دنده دستی۴۲ درصد۲۰۰۲۸۴.۲
سمند سورن گازسوز EF7۳۰.۷ درصد۲۴۰.۷۳۱۴.۵
سمند سورن ELX EF7۳۰.۹ درصد۲۱۱.۵۲۷۷
تارا۲۷.۲ درصد۲۵۶.۳۳۲۶

فرصت جدید ثبت نام خودرو برای دارندگان حساب وکالتی

سخنگوی وزارت صنعت گفت افرادی که در بازه ۲۰ تا ۲۳ اسفند حساب وکالتی باز کرده اند اما بانک هنوز اسامی آن ها را به وزارت صنعت اعلام نکرده است از ۱۶ تا ۱۸ فروردین فرصت دارند در سامانه فروش خودرو ثبت نام کنند.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بزرگترین طرح فروش خودرو در سامانه یکپارچه از تاریخ ۲۰ اسفند ماه لغایت ۲۳ اسفند ماه سال گذشته آغاز شد و متقاضیان باید در این فاصله زمانی برای تعریف حساب وکالتی نزد بانک‌های عامل اقدام کرده و واریز وجه ۱۰۰ میلیون تومانی را انجام دهند تا پس از آن ثبت‌نام خود را از ۲۶ اسفند ماه تا ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ انجام و خودروهای مورد نظر خود را خریداری کنند.

اما برخی متقاضیان حائز همه شرایط ثبت‌نام در طرح عرضه یکپارچه خودروهای داخلی، به دلایل مختلف موفق به ثبت درخواست خودرویی خود در بازه تعیین نشده بودند به همین سبب وزارت صمت برای آن دسته از متقاضیان که پیش‌نیاز ثبت‌نام در این طرح (تعریف حساب وکالتی به‌نفع سازمان حمایت و واریز ۱۰۰ میلیون تومان) را انجام داده و توسط بانک‌ها تایید شده‌اند، فرصتی در نظر گرفته که بتوانند در روزهای دوشنبه (هفتم فروردین) و سه‌شنبه (هشتم فروردین) که سایت مجدد بازگشایی و فعال می‌شود، درخواست خود برای خودروی مورد نظر را ثبت کنند.

البته تعدادی از متقاضیان نیز به‌سبب اشتباه خود در وکالتی کردن حساب به نام (به نفع) سازمان حمایت، یا به دلیل ترافیک ثبت نام کنندگان در سامانه و یا اختلال‌های دیگر همچون عدم تطابق کدملی با شماره تماس، عدم تایید بانک در وکالتی شدن حساب مشتری و … از ثبت‌نام در موعد مقرر باز مانده بودند.

پس از ثبت نام تمام متقاضیان که تا ۸ فروردین به پایان می‌رسد کار بررسی اطلاعات متقاضیان( با توجه به شرایط ذکر شده در طرح) آغاز و فهرست نهایی متقاضیان خودروهای داخلی مشخص خواهد شد و پس از آن امکان ویرایش برای خریداران فعال می‌شود.

براساس اعلام وزارت صنعت امروز ۸ فروردین ماه آخرین مهلت ثبت نام در طرح یکپارچه است و بعد از آن روند بررسی اطلاعات انجام خواهد شد.

البته امید قالیباف سخنگوی وزارت صنعت نیز در همین ارتباط به خبرنگار تسنیم گفت: متاسفانه برخی از بانک ها همچنان لیست افرادی که در بازه زمانی ۲۰ تا ۲۳ اسفند ماه ۱۴۰۱ حساب وکالتی باز کرده اند را به وزارت صنعت ارسال نکرده است.

وی افزود: برای حفظ حقوق این افراد قرار است از چهارشنبه ۱۶ فروردین تا ۱۸ فروردین ماه سامانه فروش خودرو برای این دسته از افراد باز شود تا آنها نیز امکان ثبت نام پیدا کنند.


تمدید مهلت ثبت نام در طرح یکپارچه عرضه خودرو در ۷ و ۸ فروردین

سخنگوی وزارت صمت با اشاره به اتمام مهلت ثبت نام در طرح یکپارچه عرضه خودرو در ساعت ۲۴ امروز ۲۹ اسفند، گفت: روز‌های ۷ و ۸ فروردین ۱۴۰۲ نیز برای ثبت نام طرح یکپارچه عرضه خودرو در نظر گرفته شد.

امید قالیباف گفت: ساعت ۲۴ روز ۲۹ اسفند سامانه ثبت نام طرح عرضه یکپارچه خودرو بسته می‌شود.

سخنگوی وزارت صمت افزود: هر چند پیش بینی می‌شود تمام متقاضیان ثبت نام خود را تا آن زمان انجام دهند، اما برای آن دسته از افرادی که حساب وکالتی را در مهلت مقرر بنام سازمان حمایت باز کرده اند، ولی موفق به ثبت نام نشده اند یا بانک‌ها اسامی آن‌ها را به موقع به سامانه ارسال نکرده اند مجدداً در روز‌های ۷ و ۸ فروردین ثبت نام به عمل خواهد آمد.

وی گفت: وزارت صمت با افزودن روز‌های ۷ و ۸ فروردین از متقاضیان واجد شرایط می‌خواهد با آرامش در روز‌های یاد شده خودروی مورد نظرشان را ثبت نام کنند.


نوبت بعدی ثبت نام خودرو در سامانه یکپارچه در سال جدید

فرصت ثبت نام برای خودروهای داخلی در سامانه یکپارچه خودرو در سال جدید فراهم می شود. امید قالیباف ، سخنگوی وزارت صمت با بیان این مطلب افزود: افرادی که نتوانستند در این طرح ثبت نام کنند در پایان خرداد سال آینده (۱۴۰۲) می توانند یک بار دیگر شانس خود را برای ثبت نام برخی خودروها امتحان کنند.


زمان ثبت‌نام خودروهای داخلی تا ۲۹ اسفند تمدید شد

سخنگوی وزارت صمت ضمن ارائه توضیحاتی درباره دلایل اخلال در سامانه یکپارچه فروش خودرو برای خودروهای داخلی، گفت: زمان ثبت‌نام در سامانه برای خرید خودروهای داخلی حداقل یک روز، یعنی تا ۲۹ اسفند تمدید شد.

به گزارش ایسنا، امید قالیباف در نشست خبری اظهار کرد: از کسانی که مراجعه کردند و نتوانستند ثبت نام کنند، عذرخواهی می‌کنم‌. قول می‌دهیم تا نفر آخری که حساب وکالتی ۱۰۰ میلیون تومانی دارد زمان برای ثبت نام باشد.


ضروری است متقاضیان طرح پیش از آغاز فرآیند، مندرجات اطلاعیه را بادقت مطالعه نمایند

*پس از مطالعه دقیق مندرجات اطلاعیه و درصورت پذیرش شرایط طرح، متقاضیان می توانند از تاریخ شنبه۱۴۰۱/۱۲/۲۰ تا پایان وقت اداری سه شنبه ۱۴۰۱/۱۲/۲۳ نسبت به ایجاد حساب وکالتی (دقت کنید باید برای سامانه حمایت وکالتی کرده باشید) در بانکهای مندرج در اطلاعیه، اقدام نمایند.
سپس صرفاً متقاضیان واجد شرایط که اطلاعات آنها از سوی بانک ارسال شده است، می توانند از جمعه ۱۴۰۱/۱۲/۲۶ تا یکشنبه ۱۴۰۱/۱۲/۲۸ نسبت به ثبت نام اولیه به منظور تشکیل لیست نوبت دهی(لیست انتظار) برای خودروی مدنظر، در سامانه https://www.esalecar.ir اقدام نمایند.

خودروهای عرضه شده در طرح یکپارچه

محصولات گروه صنعتی ایران خودروپارس XU7P – پارس XU7P ELX – پارس XU7P سفارشی – سورن پلاس دوگانه سوز – سورن پلاس بنزینی – دنا پلاس اتوماتیک – دنا پلاس دستی – تارا اتوماتیک – تارا دستی – پژو ۲۰۷ اتومات – پژو ۲۰۷ دستی – پژو ۲۰۷ TU3 – وانت آریسان
محصولات گروه خودرو سازی سایپاشاهین جی – کوییک آر با گیربکس اتوماتیک – کوییک آر با گیربکس دستی – کوییک با گیربکس اتوماتیک – کوییک اس
محصولات مدیران خودروFX Premium – Arrizo 6 PRO Excellent – Arrizo 5 turbo IE – Tiggo 8 PRO MAX – Tiggo 8 PRO Premium – Tiggo 7 PRO Excellent – X55 Pro IE – X22 pro IE Turbo
محصولات فردا موتورزFMC-SX5 – FMC-T5 – SUBA M4
محصولات کرمان موتورKMC t8 – JAC s5 – JAC s3 – KMC j7 – JAC j4
محصولات آرین پارس موتورلاماری ایما
محصولات مکث موتورتیارا
محصولات صنایع خودرو سازی ایلیاY5 دایون

سازوکار طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی و فرآیند نوبت دهی:

  1. مرحله اول: پیش ثبت نام متقاضیان برای لیست نوبت دهی
  2. مرحله دوم: نوبت دهی و اعلام زمان بندی بازای هر محصول مشخص
  3. مرحله سوم: قطعی نمودن ثبت نام متقاضیان براساس فراخوان خودروساز

مرحله اول: پیش ثبت نام متقاضیان برای لیست نوبت دهی:

در این مرحله متقاضیان واجد شرایط طرف تقاضا مندرج در همین اطلاعیه، که وجه اعتبار لازم را در حساب وکالتی خود مسدود نموده اند امکان ثبت نام اولیه برای قرارگرفتن در لیست نوبت دهی و یا حق تقدم خرید خودروهای داخلی برمبنای لیست انتظار را خواهند داشت بنابراین پیش نیاز ثبت نام متقاضیان برای لیست نوبت دهی، وکالتی نمودن حساب شخصی متقاضی به نفع سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و مسدود نمودن وجه اعتبار می باشد.

* زمان پیش بینی شده برای وکالتی نمودن حساب شخصی به نفع سازمان حمایت برای این طرح و مسدود نمودن وجه اعتبار لازم در حساب مذکور از روز شنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۰ تا پایان وقت اداری روزسه شنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۳ می باشد . در این بین تا زمان ثبت نام اولیه، لیست افراد مجاز برای پیش ثبت نام در سامانه بر مبنای اطلاعات واصله از بانکها تهیه میگردد
* صرفاً متقاضیان واجد شرایط که نسبت به تکمیل موجودی در حساب وکالتی خوداقدام نموده اند، می توانند از روز جمعه مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۶ تا روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۸ نسبت به ثبت نام اولیه به منظور قرارگیری در لیست نوبت دهی خودروهای داخلی اقدام نمایند.

تبصره۱:موجودی لازم برای انجام ثبت نام در لیست نوبت دهی کلیه خودروهای داخلی “صد میلیون تومان” می باشد و این وجه اعتبار صرفاً لازم است تا زمان اعلام نتایج نوبت دهی در حساب شخصی وکالتی مشتریان وجود داشته باشد لازم به ذکر است که وجود وجه اعتبار مذکور در حساب وکالتی صرفاً به منظور شناسایی مشتریان واقعی درنظر گرفته شده است و برای کلیه متقاضیان طرح عادی و طرح حمایت از خانواده وجوانی جمعیت الزامی می باشد.

تبصره۲:ضروری است وجه اعتبار مذکور در حساب وکالتی شخص متقاضی، از زمان ثبت نام اولیه تا اعلام اولویتهای تخصیص (حداکثر تا پایان فروردین ماه) مسدود گردد و قابل برداشت نمی باشد. انصراف از حساب وکالتی و یا برداشت وجه توسط متقاضی در طی این مدت، به منزله انصراف از طرح تلقی می گردد و از لیست انتظار حذف می گردد.

تبصره۳:امکان ثبت نام صرفاً در یک خودرو وجود دارد و ثبت نام از کسانی که پیش از این در لیست نوبت دهی خودروهای وارداتی ثبت نام کرده اند، وجود ندارد.گردد. ثبت نام وی ملغی می گردد.

تبصره۴:ثبت نام مرحله اول در لیست نوبت دهی هیچگونه حقی را برای متقاضی برای دریافت خودرو ایجاد نمی نماید و تعهد خودروساز صرفاً براساس قطعی نمودن ثبت نام توسط خودروساز در مرحله سوم اجرای طرح،شکل می گیرد.

تبصره۵:ضروری است علاوه بردارا بودن حساب شخص وکالتی با وجه اعتبار لازم، کلیه شرایط طرف تقاضا، توسط متقاضیان رعایت گردیده وچنانچه در هرمرحله تا قطعی نمودن ثبت نام توسط خودروساز،مشخص گردد که متقاضی حایز شرایط ثبت نام نبوده، ثبت نام وی ملغی می گردد.

شرایط عمومی تعیین شده مندرج در ماده ۴ دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری توسط شورای رقابت

۱.هر کد ملی مجاز به خرید یک دستگاه خودرو از مجموع شرکت های خودروسازی می باشد.
۲.حداقل سن مجاز متقاضیان خرید خودرو ۱۸ سال می باشد.
۳.دارا بودن گواهینامه رانندگی برای متقاضیان خرید خودرو الزامی است.
۴.متقاضیانی که طی ۴۸ ماهه گذشته در شرکت های ایران خودرو و سایپا و طی ۲۴ ماهه گذشته از سایر شرکت های خودروسازی نسبت به ثبت نام و یا صدور فاکتور (تمامی روش های فروش سامانه خودروسازان، بورس کالا و …) اقدام نموده اند، امکان ثبت نام و خرید خودرو را ندارند.
۵.متقا ضیانی که دارای پلاک انتظامی فعال هستند، امکان ثبت نام و خرید خودرو را ندارند.
۶.انتقال امتیاز و حقوق ناشی از خرید خودرو به اشخاص (حتی به صورت وکالتی) و نیز فروش حواله خودرو به صورت وکالتی ممنوع است.
۷.امکان صلح خودروی خریداری شده به غیر وجود ندارد.
۸.شرکت های خودروسازی موظف اند روش های بازدارنده برای جلوگیری از انتقال سند حداقل به مدت یک سال، از جمله رهن گرفتن سند خودرو را اتخاذ و اجرا کند.
۹.امکان ثبت نام و خرید خودرو برای اشخاص حقوقی وجود ندارد.
۱۰.در صورتی که در هریک از مراحل و فرآیند ثبت نام مشخص شود که متقاضی حائز شرایط ثبت نام نمیباشد، ثبت نام وی کان لم یکن تلقی و وجه واریزی (بدون پرداخت سود مشارکت و …) عودت خواهد شد.
۱۱.در صورت بروز هرگونه تاخیر احتمالی در تحویل خودرو برابر ضوابط مندرج در قرارداد، خسارت جبران تاخیر در تحویل مطابق آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو و ابالغیه های مرتبط که متعاقبا از طریق بخشنامه های فروش اطالع رسانی می گردد پرداخت خو اهد شد.
۱۲.سایر موارد و شرایط بر اساس بخشنامه های صادره توسط شرکت های خودروسازی و قرارداد منعقده فی مابین با مشتریان خواهد بود.

مرحله دوم: نوبت دهی و اعلام زمان بندی بازای هر محصول مشخص

پس از نوبت دهی لیست متقاضیان واجد شرایط در ثبت نام اولیه، براساس برنامه تولید اعلام شده از سوی خودروسازان داخلی، زمان برنامه ریزی شده برای تحویل خودروی مدنظر به متقاضی در سامانه یکپارچه تعیین اولویت خودرو، اعلام می گردد.

تبصره ۱:اعلام زمانبندی براساس لیست انتظار در فروردین ماه ۱۴۰۲ و در سامانه https://www.esalecar.ir انجام می گردد.
تبصره ۲:قرارگرفتن متقاضی در لیست انتظار براساس زمانبندی اعلامی، تعهدی را برای خودروساز به منظور تحویل خودرو ایجاد نمی نماید و این تعهد صرفاً پس از انجام مرحله سوم و براساس انعقاد قرارداد فروش متقاضی با خودروساز و براساس مفاد قرارداد منعقده شکل می گیرد.
تبصره ۳:در این مرحله و پس از اعلام نتایج زمانبندی متقاضی می تواند نسبت به برداشت وجه اعتبار از حساب وکالتی اقدام نماید و در صورت تمایلِ متقاضی واجدشرایط برای تحویل خودرو مطابق با زمانبندی اعلامی در این مرحله، می¬تواند تا نسبت به قطعی نمودن ثبت نام براساس فراخوان خودروساز و باتکمیل وجه درحساب خودروساز و براساس قیمت روز، اقدام کند ویا آنکه با اعلام انصراف پس از اعلام نتایج زمانبندی، از لیست انتظار خودروی مدنظر خارج گردد.

مرحله سوم :قطعی نمودن ثبت نام متقاضیان براساس فراخوان خودروساز

*در این مرحله و پس از اعلام زمانبندی وعده فروش به متقاضیان و شکل گیری لیست انتظار برای هرمحصول، خودروساز موظف است تا هرگونه فراخوان برای طرحهای فروش خودرو را براساس نوبت دهی انجام شده، اعلام نماید بنابراین خودروسازان به مرور زمان و صرفاً برمبنای لیست اولویت بندی مذکور برای هرمحصول، نسبت به فراخوان و قطعی نمودن ثبت نام و انعقاد قرارداد فروش بر مبنای قیمت روز خودرو، اقدام خواهند نمود.
تبصره۱: قطعی نمودن ثبت نام توسط خودروسازان در این طرح براساس لیست نوبت دهی شده بر مبنای قیمت روز منطبق بر دستور العمل شورای رقابت می باشد.
تبصره ۲: در صورتی که در طول فراخوان مشتری در زمان تحویل ویا انجام ثبت نام قطعی مشخص گردد که مشتری از خودروسازان داخلی خودرو خریداری نموده اند ثبت نام در این طرح کن لم یکن تلقی می گردد.

لیست بانک های عامل برای افتتاح حساب وکالتی

  • بانک های عامل حساب وکالتی ایران خودرو (جدید)
  • بانک ملی : https://firoozeh.bmi.ir/signin
  • بانک ملت:  https://bastam.bankmellat.ir/bastam/start
  • بانک صادرات: https://sep.bsi.ir/sign
  • بانک تجارت: https://www.tejaratbank.ir/vekalati
  • بانک سپه: https://ebanksepah.ir
  • بانک پاسارگاد: https://bpi.ir
  • بانک پارسیان: https://vekalati.parsian-bank.ir
  • بانک رفاه: https://mehvar.rb24.ir
  • بانک مهر ایران https://customers.qmb.ir/vekalati
  • بانک کشاورزی https://ib.bki.ir/pid186.lmx
  • بانک قرض الحسنه رسالت https://vbank.rqb.ir
  • بانک اقتصاد نوین https://modern.enbank.ir/netway/index
  • بانک آینده https://ba24.ir/advocacy
  • بانک ایران زمین otc.izbank.ir/account/ProxyAccountRequest
  • بانک توسعه تعاون https://vb.ttbank.ir
  • بانک دی https://day24.ir/vekalati
  • موسسه اعتباری ملل https://metabank724.com
  • پست بانک https://ib.postbank.ir/netway
  • بانک مسکن https://www.bank-maskan.ir/advocacy
  • بانک سینا https://vbank.esinabank.ir

حذف سهمیه خودروهای فرسوده از طرح یکپارچه عرضه خودرو

سخنگوی وزارت صمت از حذف سهمیه خودروهای فرسوده از طرح یکپارچه عرضه ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو خبر داد.
امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت در توییتی نوشت: در طرح یکپارچه عرضه خودرو سهمیه طرح جوانی جمعیت لحاظ می‌شود اما چون قرعه کشی حذف می‌شود سهمیه‌ای برای جایگزینی خودروی فرسوده نخواهیم داشت. نکته دیگر اینکه اگر با یک حساب وکالتی می‌خواهید در طرح ایران خودرو و طرح یکپارچه شرکت کنید باید به اندازه مبالغ هر ۲ طرح در حساب موجودی داشته باشید.

سهم مادران مشمول قانون جوانی جمعیت در طرح فروش یکپارچه خودرو

­سخنگوی وزارت صمت از اختصاص ۵۰ درصدی خودرو‌های عرضه شده در طرح فروش یکپارچه، به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت خبر داد و گفت: سهمیه ایی برای خودرو‌های فرسوده در این طرح در نظر گرفته نشده است. توضیحات تکمیلی را در فایل صوتی زیر بشنوید



اعلام لیست نوبت متقاضیان خودرو‌های داخلی در فروردین

مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت از افزایش ۴۰ درصدی تولید خودرو در سال جاری خبر داد و با تشریح جزییات طرح یکپارچه عرضه خودرو، اعلام کرد: از فردا (شنبه) مرحله اول طرح بزرگ عرضه یکپارچه خودرو‌های داخلی بر مبنای لیست نوبت دهی آغاز می‌شود.

با توجه به رشد مستمر تولید خودرو و با الگوبرداری از کشور‌های موفق دنیا از فردا (شنبه) طرح بزرگ عرضه یکپارچه خودرو‌های داخلی شروع خواهد شد که مرحله اول پیش ثبت‌نام متقاضیان است که با وکالتی کردن حساب شخصی خود به نفع سازمان حمایت که در آن مبلغ اعلام شده وجود دارد، می‌توانند اقدام به ثبت‌نام کنند.

توکلی لاهیجانی ادامه داد: از روز ۲۶ تا ۲۸ اسفند ماه هم افرادی که حساب وکالتی با مبلغ اعلام شده ایجاد کردند، می‌توانند در سایت اعلام شده، اقدام به پیش ثبت‌نام به منظور قرارگیری در لیست نوبت‌دهی خودروی مدنظر خود کنند.

این مقام وزارت صمت درباره حذف قرعه‌کشی هم گفت: قرعه‌کشی به معنای واگذاری خودرو به عده‌ای و عدم واگذاری به سایرین است، اما در شیوه فعلی به همه متقاضیان واجد شرایط خودرو تعلق خواهد گرفت و فقط نوبت تحویل خودرو و یا اولویت آن‌ها مشخص خواهد شد.

وی تاکید کرد: به عبارتی همه متقاضیان در لیست انتظار قرار خواهند گرفت و نوبتشان مشخص می‌شود، اما هر فرد می‌تواند با انصراف از طرح، مبلغ مسدود شده در حساب شخصی وکالتی خود را آزاد کند یا آنکه پس از اعلام نتایج در صورت تمایل به تحویل گیری خودرو در زمان اعلام شده نسبت به قطعی کردن ثبت نام در طرح فروش خودروساز بر اساس قیمت روز اقدام کند.

توکلی لاهیجانی گفت: بر مبنای برنامه تولید خودروسازان و تثبیت جریان تولید، از فروردین سال آینده نوبت تحویل خودرو به همه متقاضیان، اعلام خواهد شد و از آن پس، بر اساس فراخوان خودروسازان و قیمت روز مصوب شورای رقابت، متقاضیان می‌توانند نسبت به قطعی نمودن ثبت نام اقدام کنند.

مدیرکل دفتر خودروی وزارت صمت تاکید کرد که با اجرای این طرح و واگذاری خودرو پیش‌بینی می‌شود که بازار خودرو در سال آینده به سمت رقابتی شدن پیش برود.

ثبت‌نام هم‌زمان در فروش  فوقالعاده ایران‌خودرو و طرح فروش یکپارچه خودرو

وی درباره امکان ثبت‌نام هم‌زمان در فروش اخیر ایران‌خودرو و طرح بزرگ فروش خودرو هم گفت: افرادی که تا زمان اعلام نتایج در سامانه فروش بزرگ خودرو، در طی مدت اعلام شده در اطلاعیه این طرح در سامانه esalecar.ir از خودروسازان کشور خودرویی خریداری کرده باشند از لیست حذف خواهند شد؛ در این زمینه باید دقت کرد که برای این طرح فروش لازم است وکالتی کردن حساب شخصی به نفع سازمان حمایت و مسدود نمودن ۱۰۰ میلیون تومان وجه اعتبار تا زمان اعلام نتایج نوبت دهی انجام گردد، پس از آن یا متقاضی با زمان نوبت اعلامی موافق است که نسبت به قطعی کردن ثبت نام و پرداخت وجه خودرو بر اساس فراخوان طرح فروش خودروساز اقدام می‌کند و یا آنکه انصراف خود را از قرارگیری در لیست انصراف اعلام می‌کند.


فروش یکپارچه خودرو داخلی بدون قرعه‌کشی از ۲۰ اسفند

سخنگوی وزارت صمت گفت که طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی از شنبه ۲۰ اسفند آغاز می‌شود و جزئیات خرید خودرو از این سامانه را توضیح داد.

به گزارش ایسنا، امید قالیباف اظهار کرد: در گام  اول متقاضیان خرید خودروی داخلی از روز شنبه ۲۰ اسفند تا سه شنبه ۲۳ اسفند فرصت دارند حساب شخصی وکالتی به نام سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان ایجاد و مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان در آن مسدود کنند. همچنین متقاضیان نباید پلاک فعال بنام خود داشته باشند و طی ۴۸ ماه گذشته از ایران خودرو و سایپا خودرو نخریده باشند.

آدرس سامانه فروش خودرو داخلی

وی با اشاره به اینکه در طرح یکپارچه عرضه خودرو قرعه کشی حذف شده، گفت: پس از بررسی حساب‌های وکالتی متقاضیان، مرحله دوم از تاریخ ۲۶ تا ۲۸ اسفند ماه اجرا می‌شود که در این مرحله متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه www.esalecar.ir نسبت به ثبت نام خودروی مورد نظر اقدام کنند.

مشاور وزیر صمت گفت: بلافاصله پس از پایان ثبت نام اولا اولویت بندی متقاضیان انجام می‌شود و دوما با توجه به برنامه تولید نسبت به زمان بندی خودروی درخواستی به متقاضی اقدام می شود که این مرحله حداکثر تا پایان فروردین طول خواهد کشید و در این مدت مبلغ مسدود شده باید در حساب خریدار باقی بماند.

وی افزود: پس از این مرحله چنانچه زمان تحویل خودروی شخص بیشتر از سه ماه باشد می‌تواند نسبت به رفع انسداد( با حفظ نوبت) اقدام کند و سپس بر اساس فراخوان خودروساز منطبق با لیست انتظار هر محصول در خصوص قطعی کردن ثبت نام اقدام کند.

بانک های عامل برای حساب وکالتی

به گفته سخنگوی وزارت صمت اسامی بانک‌هایی که امکان ایجاد حساب وکالتی دارند تا این لحظه عبارتند از ؛ رسالت، آینده ، اقتصادنوین، ایران زمین ، گردشگری ، سینا، شهر، مهر ایران ، کشاورزی ، پست بانک ، سرمایه ؛ تجارت و ملت. اما این فهرست در حال تکمیل است و لیست نهایی روز شنبه در سامانه ذکر شده اعلام خواهد شد.

سخنگوی وزارت صمت مرحله آخر طرح یکپارچه عرضه خودرو را تکمیل یا واریز وجه و دریافت خودرو ذکر کرد و گفت: خریداران خودرو توجه داشته باشند قیمت روز خودرو در زمان تحویل، قیمت روز اعلامی مطابق دستورالعمل شورای رقابت خواهد بود و کسانی که صرفاً با هدف کسب درآمد قصد ثبت نام دارند باید خطر بالای این کار را در نظر بگیرند.

قالیباف هدف از این طرح را عرضه گسترده و شفاف خودروهای داخلی با توجه به افزایش بیش از ۳۰ درصدی تولید خودرو در سال جاری و تثبیت جریان تولید و  برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای تولید خودرو در سال ۱۴۰۲ عنوان کرد و گفت: این طرح بر اساس الگوبرداری از نحوه فروش بسیاری از خودروسازان جهانی و به منظور شفاف سازی عرضه خودروسازان انجام می‌شود.


اطلاعیه ایران خودرو در خصوص تایید حساب وکالتی

در پی طرح سوال از سوی متقاضیان، گروه صنعتی ایران خودرو درخصوص زمان افتتاح حساب وکالتی و امکان ثبت نام محصولات اطلاعیه ای صادر کرد.
به گزارش خبرگزاری برنا، در این اطلاعیه ایران خودرو آمده است:

متقاضیانی که قبل از ساعت ۱۱ امروز ۱۸ اسفندماه نسبت به افتتاح حساب وکالتی و واریز وجه مطابق با مبالغ اعلام شده در بخش نامه اقدام کرده اند، می توانند از ساعت ۱۴ امروز نسبت به ثبت نام در سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو اقدام کنند.
برای متقاضیانی که پس از ساعت ۱۱ امروز ۱۸ اسفندماه تا ساعت ۲۴ روز جمعه ۱۹ اسفندماه نسبت به افتتاح حساب وکالتی و واریز وجه یادشده اقدام کرده‌اند، امکان پیش ثبت نام از ساعت ۱۰ صبح شنبه ۲۰ اسفندماه فراهم شده است.
همچنین متقاضیانی که از ساعت ۲۴ جمعه ۱۹ اسفندماه تا حداکثر ساعت ۱۴ روز ۲۰ اسفندماه به افتتاح حساب وکالتی و واریز وجه اقدام کنند از ساعت ۱۶ تا ۲۴ شنبه ۲۰ اسفندماه مهلت خواهند داشت تا نسبت به ثبت‌نام اولیه در این طرح اقدام کنند.
در این اطلاعیه تاکید شده، متقاضیانی که پیش از این حساب وکالتی به نام شرکت ایران‌خودرو داشته‌اند نیازی به افتتاح مجدد حساب نداشته و باید نسبت به واریز وجه مورد نظر طبق بخش‌نامه فروش اقدام کنند و در صورت بروز ایراد مراتب را با سامانه پشتیبانی بانک مورد نظر پی‌گیری و ایراد را برطرف کنند.
این زمان بندی براساس اعلام بانک های عامل افتتاح حساب وکالتی برنامه ریزی شده است.
گفتنی است، ایران خودرو با معرفی بانک‌های مهر ایران، رسالت، صادرات، رفاه، ملی، پارسیان، توسعه تعاون، دی، کشاورزی، اقتصاد نوین، آینده، ملت، تجارت، پاسارگاد، ایران‌زمین، پست بانک و موسسه اعتباری ملل، بانک‌های عامل افتتاح حساب وکالتی را به ۱۸ بانک رسانده است.


فروش فوق‌العاده ایران‌ خودرو به مناسبت عید نیمه شعبان

گروه صنعتی ایران‌خودرو به مناسبت عید نیمه شعبان فروش فوق‌العاده تعدادی از محصولات خود را برای سه گروه متقاضیان عادی، مادران و دارندگان خودروهای فرسوده اجرایی می‌کند.

به گزارش ایسنا، هنوز اطلاعات جامع از این طرح در دسترس قرار نگرفته و مشخص نیست با قرعه‌کشی خواهد بود یا خارج از فرآیند قرعه‌کشی؟ اما آنچه که تاکنون مشخص شده این است این طرح فروش در قالب طرح ویژه متقاضیان عادی، طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و طرح جایگزینی خودروهای فرسوده اجرا می شود.

طبیعتا تعریف حساب وکالتی و واریز وجه پیش از آغاز فرآیند ثبت‌نام تنها برای متقاضیان عادی ضروری است؛ موجودی حساب وکالتی برای محصولات سواری ۱۳۰ میلیون تومان و برای محصولات خانواده هایما ۴۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

این شرکت اعلام کرده است که اطلاعات تکمیلی و بخشنامه فروش محصولات اطلاع‌رسانی خواهد شد.

گفتنی است که این طرح در حالی اجرایی می‌شود که طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت مقرر بوده است در هفته جاری، طرح یکپارچه فروش خودرو برای دولتی‌ها و خصوصی‌ها، خارج از فرآیند قرعه‌کشی (برنده شدن یا نشدن) برگزار شود اما مشخص نیست این موضوع این هفته عملی می‌شود یا خیر.

بخشنامه فروش فوق العاده ایران خودرو ویژه عید نیمه شعبان

به اطلاع می رساند شرکت ایران خودرو در نظر دارد به مناسبت عید سعید نیمه شعبان نسبت به فروش فوق العاده برخی از محصولات با موعد تحویل ۹۰ روزه ویژه متقاضیان عادی ، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و جایگزینی خودروهای فرسوده اقدام نماید.
متقاضیان گرامی طرح عادی می بایست در روز سه شنبه ۱۴۰۱/۱۲/۱۶ تا ساعت ۱۴ روز شنبه ۱۴۰۱/۱۲/۲۰ با مراجعه به بانک های عامل که نشانی اینترنتی آن نیز در ذیل آمده است نسبت به افتتاح حساب وکالتی و تکمیل موجودی برای محصولات سواری مبلغ ۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال (یکصد و سی میلیون تومان) و خانواده هایما ۴,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال (چهارصد میلیون تومان) اقدام فرمایند.
امکان ثبت نام ازساعت ۱۱ صبح روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۱۷ شروع و تا ساعت ۲۴ روز شنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۰ در سـایت فروش اینترنتی ایران خودرو به نشانی : esale.ikco.ir فراهم خواهد بود.

زمان قرعه کشی با حضور مراجع نظارتی روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱ می باشد.

چه خودروهایی عرضه خواهد شد

در این طرح محصولات سورن پلاس بنزینی، دناپلاس توربورشارژ اتوماتیک و هایما S۵ و S۷ عرضه خواهد شد.

جدول فروش فوقالعاده ایران خودرو (اسفند ماه) از طریق قرعه کشی

(ویژه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، عادی و جایگزینی خودرو فرسوده)

شرح خودرورنگ های قابل عرضهقیمت مصوب فروش(ریال)موعد تحویل
هایما S7 پلاسسفید – مشکی – آبنوس – خاکستری – زغالی – نقره ای۸/۵۸۰/۱۳۸/۰۰۰۹۰ روزه
هایما S5 At6سفید – مشکی – آبنوس – خاکستری – زغالی – نقره ای۸/۱۵۳/۲۳۱/۰۰۰
سورن پلاس بنزینیسفید – مشکی – خاکستری – متالیک – آبی کبود۲/۶۹۲/۳۹۳/۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیکسفید – مشکی – آبنوس – خاکستری – نقره ای  تیتانیوم – آبی رویال۴/۱۱۲/۲۸۹/۰۰۰

سامانه وکالتی بانک های عامل

  • بانک ملی : https://firoozeh.bmi.ir/signin
  • بانک ملت:  https://bastam.bankmellat.ir/bastam/start
  • بانک صادرات: https://sep.bsi.ir/sign
  • بانک تجارت: https://www.tejaratbank.ir/vekalati
  • بانک سپه: https://ebanksepah.ir
  • بانک پاسارگاد: https://bpi.ir
  • بانک پارسیان: https://vekalati.parsian-bank.ir
  • بانک رفاه: https://mehvar.rb24.ir
  • بانک مهر ایران https://customers.qmb.ir/vekalati
  • بانک کشاورزی https://ib.bki.ir/pid186.lmx
  • بانک قرض الحسنه رسالت https://vbank.rqb.ir
  • بانک اقتصاد نوین https://modern.enbank.ir/netway/index
  • بانک آینده https://ba24.ir/advocacy
  • بانک ایران زمین otc.izbank.ir/account/ProxyAccountRequest
  • بانک توسعه تعاون https://vb.ttbank.ir
  • بانک دی https://day24.ir/vekalati
  • موسسه اعتباری ملل https://metabank724.com
  • پست بانک https://ib.postbank.ir/netway

سامانه ثبت نام خودرو داخلی

به گزارش تصویر زندگی، پس از پایان یافتن مهلت ثبت نام خودروهای وارداتی سخنگوی وزارت صمت از آغاز به کار ثبت نام برای فروش ۱۰۰ هزار خودرو داخلی را در سامانه saleauto.ir از هفته جاری خبر داد.

امید قالیباف اظهار کرد: وزارت صمت از هفته جاری کار ثبت نام برای فروش خودروهای داخلی را در سامانه saleauto.ir آغاز می‌کند.

وی ادامه داد: در این طرح، صدها هزار دستگاه خودرو عرضه خواهد شد و میزان تقاضا برای هر خودرو و مدل آن، مشخص است. سخنگوی وزارت صمت گفت: قرعه کشی برای رتبه بندی خودروها پس از پایان ثبت نام انجام خواهد شد.

وی تشریح کرد: چنانچه فرد متقاضی در انتهای لیست و شرایطی قرار گرفت که تحویل خودرو طولانی شد این امکان وجود دارد که قرعه کشی برای وی حذف شود و در لیست انتظار قرار گیرد و خودروها هم بر اساس فروش خودروسازها برنامه ریزی شده است. سخنگوی وزارت صمت با بیان اینکه ثبت نام خودروها بر اساس برنامه تولید است، گفت: این طور نیست که خودروی ثبت نام شده دیگر تولید نشود.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 203, میانگین امتیاز: 3,78 از 5)
Loading...