جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
×

ممنوعیت ثبت نام خرید خودرو برای برخی افراد

ممنوعیت ثبت نام خرید خودرو

افرادی که در دور اول پیش فروش خودرو های داخلی ثبت نام کرده اند، نمی توانند در دور دوم پیش فروش خودرو ها شرکت کنند. مگر این که از خرید خودرو انصراف دهند.

مهلت شش روزه برای تغییر اولویت‌های خودرویی در تاریخ ۱۰ اردیبهشت به پایان رسیده است. به این ترتیب، مشتریانی که نوبت دریافت خودرویشان به سال آینده موکول شده بود، می‌توانند نوع خودروی انتخابی خود را با اولویت‌بندی با پنج مدل دیگر (کم‌تقاضا تر) که عرضه شده‌اند، تغییر دهند تا در سال ۱۴۰۲ خودرو را تحویل بگیرند.

پس از تعیین نوبت (اولویت) تحویل خودروهای ثبت‌نام شده در نخستین طرح یکپارچه فروش خودروهای داخلی، تخصیص و تحویل حدود ۵۰ محصول مختلف درباره پنج محصول پرتقاضا (با تیپ‌بندی‌های مختلف) به سال ۱۴۰۳ موکول شده بود. در حالی که ظرفیت برخی از محصولات مانند تارا و رانا در سال ۱۴۰۲ خالی ماند و برای برخی از خودروسازان دیگر، حتی ظرفیت فصل بهار ۱۴۰۲ برای برخی از محصولات تکمیل نشده بود. به همین دلیل، وزارت صنعت، معدن و تجارت تصمیم گرفت برای متقاضیانی که اولویت تحویل خودروی آن‌ها سال ۱۴۰۳ است، مهلتی پنج روزه (در ابتدا) تا روز شنبه ۹ اردیبهشت ماه در نظر بگیرد تا این متقاضیان نسبت به ویرایش درخواست خودرویی خود اقدام کنند و پنج اولویت از خودروهای کم‌تقاضاتر که نوبت تحویل در سال ۱۴۰۲ خواهند داشت را انتخاب کنند.

اما این مهلت یک روز دیگر هم تمدید شد و بدین ترتیب آخرین مهلت تغییر نوع خودرو انتخابی، ساعت ۲۴ (یکشنبه ۱۰ اردیبهشت) تعیین شد.

در طی این مدت، متقاضیان می‌توانستند با مراجعه به پروفایل خود در سامانه تخصیص یکپارچه خودروها، نسبت به تغییر نوع خودروی انتخابی خود اقدام کنند. اما اگر متقاضی هیچ اولویتی را انتخاب نکرده باشد، همچنان همان انتخاب اولویت سال ۱۴۰۳ برای او ملاک خواهد بود و براساس آن، خودروی خود را در سال آینده دریافت خواهد کرد.

حال به دنبال پایان یافتن مهلت تغییر نوع خودروی انتخابی، چند روزی سایت سامانه بسته خواهد بود تا بر اساس اولویت اول افراد، پالایش صورت گیرد و در نهایت ترتیب (اولویت) دریافت خودرو در سال ۱۴۰۲ مشخص شود.

بر اساس آخرین آمار، تا روز جمعه (هشت اردیبهشت ماه)، ۱۷۰ هزار نفر نوع و زمان تحویل خودرو خود را در سامانه یکپارچه تغییر داده‌اند؛ همچنین، علاوه بر اصلاح پروفایل ۴۲۶۰ نفر که از مرحله اول، اشتباهاً انصراف داده بودند و آن‌ها هم می‌توانند نسبت به تغییر نوع خودرو خود اقدام کنند. قطع به یقین طی روزهای (شنبه و یکشنبه) بر این تعداد افزوده شده است.

به گفته مدیر سامانه یکپارچه فروش خودروها، در زمان تعیین شده برای ویرایش خودروها، برخی متقاضیان به دلیل مشکلاتی مانند مشکل در استعلام گواهینامه یا عدم توانایی در ثبت درخواست در طرح جوانی جمعیت، نتوانستند اطلاعات خود را ویرایش کنند. با این حال، این مشکلات نیز رفع شد و ۷۵۰ نفر حائز شرایط شناخته شدند و توانستند مجدداً اطلاعات خود را ویرایش کنند.

گفتنی است که طی این مدت برای ویرایش نوع خودروها، گزینه انصراف موقتا غیر فعال شده بود تا مشکلی از این حیث پیش نیاید، اما طبق تاکید سخنگوی وزارت صمت، حتما مجدد با پایان یافتن مهلت ویرایش‌ها، گزینه انصراف از خرید خودرو برای مشتریانی که قصد انصراف و شرکت در طرح ثبت‌نام مرحله دوم که از ۱۶ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود دارند، فعال خواهد شد.

وی اعلام کرد: افرادی که در مرحله اول ثبت نام کرده‌اند، قادر به ثبت نام در مرحله دوم نیستند، مگر آنکه از خرید خودرو انصراف دهند.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 3, میانگین امتیاز: 5,00 از 5)
Loading...