سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

تمرینات ورزشی برای درمان کمر درد

درمان کمر درد

آموزش چند تمرین ورزشی برای درمان کمر درد

برای درمان کمر درد در این پست تمریناتی با راهنمای تصویری تقدیم شما عزیزان خواهد شد تا با انجام روزانه آن ها عضلات خود را تقویت کرده و از درد کمر خود بکاهید.

آیا مایلید که از کمر درد خود بکاهید؟ پس با تمرین هایی برای شما با تصویر آماده کردیم با ما باشید و حرکات را انجام دهید تا از درد کمر و عضلات بکاهید. سعی کنید به مرور تعداد تمرین ها را افزایش دهید تا جایی که احساس راحتی کنید البته اگر از ناحیه کمر اذیت می کشید و یا از مشکلات دیگری در این ناحیه رنج می برید مثل پوکی استخوان قبل از این تمرین ها با پزشک خود مشورت کنید.

 

تمرین ورزشی درمان کمر درد
آموزش تمرین ورزشی با تصویر در ۱۵ دقیقه

درمان کمر درد با حرکت کشش سینه و زانو

به روی کمر خوابیده و زانوها را خم کنید به طوری که کف پاها کاملا به روی سطح زمین قرار بگیرند با استفاده از دو دست خود زانوها را تک تک به طرف سینه فشار دهید یعنی بکشید به سمت سینه سپس به حالت قبل برگردید دو مرتبه زانوی دیگر را بکشید و هر بار به مدت ۱۵ الی ۳۰ ثانیه نگه دارید بعد از آن هر دو زانو را با هم بکشید این تمرین را دو الی سه مرتبه تکرار کنید بهتر ایت یک بار در صبح و یک بار در شب انجام دهید.

تمرین ورزشی درمان کمر درد
کشش سینه و زانو

درمان کمر درد با حرکت کشش پایین کمر

به پشت بخوابید و پاها را مثل تمرین قبلی قرار دهید کتف ها را روی زمین محکم بگذارید و زانوها را به طرف راست کج کنید و ۵ الی ۱۰ ثانیه به همان حالت باشید سپس به حالت اول برگردید این بار به سمت چپ کج کنید این تمرین را دو الی سه بار در ابتداء انجام بدید و این هم بهتر است که در صبح و شب انجام شود تا از درد کمر در امان باشیم.

تمرین ورزشی درمان کمر درد
کشش پایین کمر

درمان کمر درد با تمرین گودی کمر

به پشت خوابیده و زانوها را خم کنید و کف پاها را روی سطح زمین قرار داده کمر را از ناحیه گودی خم نید رو به بالا به طوری که احساس کنید و استخوان شرمگاه بین دو پا قرار بگیرد ۵ ثانیه به همان حالت باشید سپس استراحت بدید این بار به سمت زمین بکشید و باز ۵ ثانیه به همان حالت باقی باشید ابتداء این تمرین را ۵ بار در روز تکرار کنید تا به ۳۰ مرتبه برسانید.

تمرین ورزشی درمان کمر درد
تمرین گودی کمر

درمان کمر درد با تمرین پل

به پشت خوابیده و زانوها را خم کنید و پا را روی سطح زمین قرار داده سپس پایین تنه را از روی زمین بلند کنید به طوری که سر و کتف ها روی زمین باشند و از زانو تا کتف ها یک خط مستقیم باشد به مدت سه تنفس بلند به همان حالت باشید و به حالت قبل برگردید و تکرار کنید هر روز ۵ مرتبه انجام دهید تا اینکه به ۳۰ مرتبه برسانید.

تمرین ورزشی درمان کمر درد
تمرین پل

درمان کمر درد با کشیدن به شکل گربه

کف دست ها و زانوها را روی زمین قرار داده و شکم و کمر را به آرامی به سمت زمین بکشید سپس به آرامی شکم و کمر را به بالا بکشید تا جایی که می توانید این تمرین را تکرار کنید و سه تا ۵ بار تکرار کنید و دو بار در روز انجام دهید.

تمرین ورزشی درمان کمر درد
کشیدن به شکل گربه

درمان کمر درد با چرخش کمر در نشستن

روی یک صندلی یا جایی که تکیه گاه نداشته باشد بنشینید پای راست را روی پای چپ قرار داده و کمر را بچرخانید تا جایی که از زانوی پای راست بگذرد و سپس طرف مقابل را انجام دهید و هر بار ۱۰ ثانیه به همان حالت باشید این تمرین را سه الی ۵ بار تکرار کنید و دو بار در روز انجام دهید.

تمرین ورزشی درمان کمر درد
چرخش کمر در نشستن

درمان کمر درد با کشش کتف

روی صندلی و جایی که تکیه گاه نداشته باشد بنشینید سینه و چانه را بالا بگیرید و هر دو کتف را با هم بکشید و ۵ دقیقه همین طور بنشینید سپس استراحت بدید این تمرین را سه الی ۵ بار تکرار کنید و دو بار در روز انجام دهید

حرکات ورزشی درمان کمر درد
کشش کتف

 

منبع:نیو حرف

 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 3, میانگین امتیاز: 4,33 از 5)
Loading...