سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

چند نکته بسیار موثر برای تقویت مهارت مکالمه زبان انگلیسی

مکالمه زبان انگلیسی

آیا شما نیز علاقه مند به یادگیری زبان انگلیسی هستید تا بتوانید به صورت روان و طبیعی صحبت کنید؟ در اینجا به شما نکاتی را معرفی می کنیم که با انجام آن بتوانید به تقویت مهارت مکالمه انگلیسی خود بپردازید.

برای اینکه بتوانید به صورت روان و بدون اشتباه به زبان انگلیسی صحبت کنید، انتخاب یک کلاس مکالمه انگلیسی در تهران و یا هر شهری که در آن زندگی می کنید، می تواند گزینه بسیار خوبی باشد. ما به شما کلاس های مکالمه آموزش زبان دایلو را توصیه می کنیم تا بتوانید به بهترین شکل زبان انگلیسی را بیاموزید و به صورت روان مکالمه کنید.

اما در کنار یادگیری زبان در کلاس های با کیفیت و موثر، نکاتی نیز وجود دارد که با در نظر گرفتن آن ها در تمرین های خود به بهبود مکالمه انگلیسی خود کمک خواهید کرد که در زیر به آن ها اشاره می کنیم.

هنگامی که در کلاس های زبان و یا در منزل زبان انگلیسی را مطالعه می کنید، سعی کنید که به جای حفظ کلمات به صورت مجزا، عبارت های انگلیسی را بیاموزید. هنگامی که شما تنها کلمات را به صورت مجزا یاد می گیرید، موجب می شود که در هنگام صحبت کردن انرژی زیادی برای فکر کردن به منظور در کنار هم قرار دادن کلمات در ترتیب مناسب و با استفاده از گرامر صحیح (دستور زبان) صرف کنید. به همین جهت سرعت صحبت کردن شما به طور زیادی کاهش پیدا می کند و قادر نیستید که به صورت روان منظور خود را برسانید.

اما اگر که تمرکز خود را بر روی یادگیری عبارت ها بگذارید، در چنین حالتی با به خاطر آوردن عبارت صحیح و مناسب، به شکل سریع تری منظور خود را بیان می کنید. تمرکز کردن بر روی عبارت ها موجب می شود که در جملات کامل به زبان انگلیسی و به شکل طبیعی تری صحبت کنید.

همچنین سعی کنید که بیشتر به زبان انگلیسی گوش دهید. بسیاری از زبان آموزان هستند که بیشتر وقت خود را صرف خواندن متون زبان انگلیسی می کنند تا گوش دادن به مطالب انگلیسی. اما اگر که به نحوه یادگیری کودکان توجه کنید، در ابتدا آن ها گوش می کنند و سپس شروع به صحبت کردن می کنند و بعد ها شروع به یادگیری خواندن و نوشتن می کنند. در یک مکالمه یا اسپیکینگ، نصف زمان صرف گوش دادن به صحبت های فرد مقابل می گردد و اگر که شما متوجه صحبت های مخاطب خود نشوید، چگونه می توانید به شکل صحیح پاسخ دهید؟

پس اگر که علاقه مند به بهبود مهارت مکالمه انگلیسی خود هستید، زمان بیشتری را صرف گوش دادن کنید. هنگامی که شما به لیسنینگ های زبان انگلیسی گوش می دهید، موجب می شود که به طور طبیعی تلفظ خود را نیز بهبود بخشید و لهجه طبیعی تری داشته باشید.

سعی کنید صحبت کنید و نگران اشتباهات گرامری خود نباشید:

به خاطر داشته باشید که برقراری ارتباط مهم تر از گرامر است. آیا شما نیز در هنگام صحبت کردن دچار اضطراب می شوید، زیرا می دانید ممکن است جملات را به شکل اشتباه بیان کنید؟ به خاطر داشته باشید که هدف اول شما در صحبت کردن به زبان انگلیسی برقراری ارتباط است. اگرچه گرامر (دستور زبان) نیز پر اهمیت می باشد، اما در زمان یادگیری زبان، وجود اشتباهات گرامری طبیعی است و نباید موجب اضطراب و عدم یادگیری در شما شود.

همچنین گرامر انگلیسی محاوره ای دارای انعطاف بیشتری نسبت به گرامر انگلیسی نوشتاری است. پس در هنگام صحبت کردن خیلی نگران استفاده از ساختار های گرامری به شکل صحیح نباشید. به خاطر داشته باشید که با تمرین کردن زبان دوم و در گذر زمان، علاوه بر مزیت های بسیاری که خواهد داشت، حافظه شما نیز تقویت می گردد و بهتر می توانید مکالمه کنید که در این باره تحقیقاتی نیز انجام شده است.

یکی دیگر از کار هایی که به تقویت مکالمه زبان انگلیسی شما کمک خواهد کرد، فکر کردن به زبان انگلیسی است. آیا شما به زبان بومی (نیتیو) خود فکر می کنید و سپس آن را در ذهن خود قبل از صحبت کردن به زبان انگلیسی ترجمه می کنید؟ انجام این کار موجب می شود که تاثیر منفی در صحبت کردن شما گذاشته شود و اغلب موجب می شود که جملاتی را بیان کنید که در زبان انگلیسی طبیعی به نظر نمی رسد، زیرا ساختار جملات اغلب در زبان انگلیسی و زبان های دیگر متفاوت می باشد.

همچنین فکر کردن به زبان بومی موجب می شود که زمان زیادی را در ذهن خود صرف ترجمه کردن کنید و این در حالی است که با فرد دیگری به زبان انگلیسی مکالمه می کنید. یکی از روش های بسیار موثر برای بهبود مکالمه انگلیسی خود، فکر کردن به زبان انگلیسی به صورت مستقیم است. خبر خوب این است که انجام این کار یک مهارتیست که می توانید با انجام تمرینات مناسب توسعه دهید و شما می توانید آن را هر وقت که بخواهید تمرین کنید. برای مثال در هنگام سفر های روزانه با اتوبوس و خودرو، هنگامی که در صف ایستاده اید و یا در منزل نشسته یا استراحت می کنید.

شاید از خود بپرسید که چگونه می توانید به زبان انگلیسی صحبت کنید در صورتی که هیچ پارتنر یا دوستی که مایل به یادگیری زبان انگلیسی باشد ندارید؟ در چنین حالتی به شما کلاس های آنلاین مکالمه آموزش زبان دایلو را پیشنهاد می دهیم تا بتوانید با بهترین مدرسین مکالمه زبان انگلیسی صحبت کنید و به تقویت اسپیکینگ زبان انگلیسی خود بپردازید.

برخی زبان آموزان فکر می کنند که اگر سرعت صحبت کردن خود را افزایش دهند، به شکل طبیعی تر و همانند افراد بومی انگلیسی زبان صحبت خواهند کرد. اما این کار اشتباه است و موجب می شود که مخاطب شما در درک صحبت های شما با دشواری بیشتری رو به رو شود. صحبت کردن آهسته به زبان انگلیسی دارای چند مزیت است. یکی از آن ها این است که شما زمان بیشتری را برای فکر کردن به آن چه که می خواهید بیان کنید خواهید داشت. همچنین موجب می شود که جمله های شما به شکل واضح تری بیان گردد و در نتیجه مخاطب شما به طور کامل متوجه منظور شما می شود.

با گذر زمان و تمرین، سرعت مکالمه انگلیسی شما به طور طبیعی سریع تر خواهد شد و روان تر صحبت خواهید کرد.

آیا شما در هنگام صحبت کردن، کلمات را فراموش می کنید؟

راه حل آن استفاده از کلمات مترادف یا دیگر کلمات است. در میان زبان آموزان بسیار رایج است که آن ها در هنگام صحبت کردن، جملات خود را نیمه کاره متوقف کنند، زیرا آن ها کلمات مورد نظر خود را فراموش می کنند. اما شما باید سعی کنید که فردی خلاق باشید!

مخاطب شما می تواند به شما در صورتی که کلمه مورد نظر خود را توصیف کنید کمک کند و می توانید این کار را با استفاده از کلمات مترادف و مرتبط انجام دهید.

با مطالعه، گوش دادن و صحبت کردن به زبان انگلیسی و با گذر زمان می توانید مهارت مکالمه انگلیسی خود را توسعه دهید و کلاس های زبان انگلیسی نیز به شما در این مسیر کمک خواهند کرد.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 1, میانگین امتیاز: 5,00 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.