سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

تفلیس پایتخت کجاست؟

شهر تفلیس به عنوان پایتخت گرجستان شهری پر از جاذبه‌های باشکوه و تاریخی است که در سال های گذشته به دلیل نزدیکی این کشور به ایران و فرهنگ نزدیک به مردم ایران از مقاصد پرطرفدار برای گردش و سفر برای ایرانیان تبدیل شده است.

شکل گیری شهر تفلیس در گرجستان چگونه بوده است؟

تفلیس به عنوان شهری با جمعیت ۱.۵ میلیون نفر در دو طرف رود کر رشد پیدا کرده و از سه طرف با کوه محاصره شده است. تفلیس شهری پر از تاریخ غنی و جاذبه‌های طبیعی است که گردشگران بسیاری از سراسر دنیا برای دیدن این تاریخچه زیبا و سرشار از عجایب به این شهر می‌روند. قدمت شهر تفلیس گرجستان به قرن پنجم میلادی باز می‌گردد. در قرن پنجم میلادی شاه واختانگ اول زمانی که برای تفریح رفته بود به طور اتفاقی به چشمه‌های آب گرمی که در این منطقه بود برخورد و تصمیم گرفت این شهر را به پایتخت گرجستان تبدیل کند. با خرید تور تفلیس می‌توانید به این شهر زیبا بروید و از گشت و گذار در پایتخت گرجستان لذت ببرید.

شهر تفلیس

چرا تفلیس از شهرهای مناسب برای سفر است؟

تفلیس بدلیل فاصله کم جغرافیایی، هزینه پایین و امکان سفر بدون ویزا به این کشور باعث شده است تا به یکی از مقاصد تفریحی مناسب برای سفر تبدیل گردد. هزینه پایین سفر به تفلیس و امکان سفر بدون نیاز به ویزا به این شهر سفر کنید. قیمت تور گرجستان را با کلیک بر روی لینک آن می‌توانید ببینید تا از قیمت های آن مطلع شوید.

آب و هوای شهر تفلیس گرجستان چگونه است؟

شهر تفلیس بدلیل قرارگیری در نیمکره شمالی و جنوب منطقه قفقاز اقلیمی گرمسیری و مرطوب دارد که در تابستان‌ها بدلیل موقعیت جغرافیایی آن بسیار گرم می‌شود و در زمستان‌ها بدلیل بودن در منطقه‌ای کوهستانی هوایی سرد دارد. با وجود داشتن آب و هوایی این چنینی، گرجستان کشوری چهار فصل است که بعضی ماه‌های آن مانند بهار و پاییز برای سفر به این شهر مناسب‌تر است.

تفلیس پایتخت گرجستان

بهترین فصل برای سفر به تفلیس گرجستان

فصل بهار و پاییز برای سفر به تفلیس مناسب ترین فصل است و در این دو فصل هوا معتدل و بارانی است که باعث جذابیت بیشتر این شهر و دلپذیری هوا می‌شود.

جاذبه هایی که در سفر به تفلیس می‌توانید به آنها سر بزنید

تفلیس جاذبه های بسیاری برای تماشا دارد از اماکن تاریخی و فرهنگی گرفته تا طبیعت زیبای کوهستانی این شهر قدیمی.

قلعه ناریکالا قلعه‌ای تاریخی است که قدمت آن به زمان ساسانیان باز می‌گردد. قلعه ناریکالا در بخش کوهستانی تفلیس واقع شده است که به دلیل آنکه در گذشته این بخش به ایران تعلق داشت قدمت این قلعه به زمان حکومت ساسانیان می‌رسد. این قلعه بدلیل داشتن بنایی قوی در طول سالیان متوالی که تحت حمله امپراطوری‌های مختلف قرار گرفت کاملا سالم و پابرجا باقی مانده است. درون قلعه ناریکالا کلیسایی به نام سنت نیکلاس قرار دارد که قدمت آن به قرن ۱۲ میلادی بازمی‌گردد. حکاکی‌ها و نقاشی‌هایی که روی دیوارهای این کلیسا وجود دارد با دقت و ظرافت بالایی کشیده شده است که به زیبایی بیشتر این کلیسا افزوده است.

کلیسای جامع تثلیث تفلیس نیز از دیگر جاذبه‌های فوق العاده این شهر است که در طول سالیان طولانی که این شهر قدمت داشته است به نماد این شهر تبدیل شده است. ساخت کلیسای جامع تثلیث که به مسیحیان تعلق دارد در سال ۲۰۰۴ انجام شد. این کلیسا گنبدی مخروطی شکل با رنگ طلایی دارد و روی تپه واقع شده است. در این کلیسا ۹ عبادتگاه در قسمت‌های مختلف وجود دارد و محوطه داخلی آن از تابلوهای نقاشی قدیمی پر شده است.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 2, میانگین امتیاز: 3,00 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.