سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

۵ ترفند مهم و آسان در خرید اینترنتی بلیط قطار

امروزه دیگر مسافران برای خرید بلیط قطار از روش های آنلاین و غیر حضوری بهره می‌گیرند. روشی بسیار آسان و سریع که به شما امکان می‌دهد که بلیط قطار مورد نظر خود را در مسیر دلخواه خریداری نموده و آن را در کوتاهترین زمان در آدرس ایمیل خود دریافت کنید. این روش با اینکه بسیار آسان و کم دردسر است اما ترفندهای مخصوص به خود را نیز دارد. به همین جهت تصمیم گرفته ایم تا در ادامه مطلب ” ۵ ترفند مهم و آسان در خرید اینترنتی بلیط قطار ” به بررسی برخی از نکاتی بپردازیم که به مسافران امکان می‌دهد تا در نهایت راحت تر به بلیط مورد نظر خود دست یابند؛ با قاصدک ۲۴ همراه باشید.

از پیش فروش ها غافل نشوید

اگر می‌خواهید بلیط قطار خود را در هر مسیر دلخواه خریداری کنید و در تاریخ مورد نظر خود به سفر بروید، هیچ گاه از پیش فروش بلیط قطار غافل نشوید. شما در پیش فروش می‌توانید در زمان های تعیین شده از سوی شرکت های کارگزار ریلی، بلیط قطار مورد نظر خود را خریداری کرده و دیگر نگران تمام شدن ظرفیت آن نباشید. البته خرید اینترنتی بلیط قطار در این پیش فروش ها به ویژه در پیک سفر یا ایامی نظیر تعطیلات نوروزی با مزایای دیگری نیز همراه است که برای اطلاع از تمامی آنها تنها کافی است تا مطلبی با عنوان ” چرا بهتر است بلیط قطار خود را به هنگام پیش فروش بخریم؟ https://bit.ly/304RS6o  ” را در وبلاگ قاصدک ۲۴ مطالعه نمایید.

برای راحتی بیشتر در سفر، از قطارهای کوپه ای استفاده کنید

همانطور که می‌دانید قطارهای مسافربری انواع و اقسام متفاوتی دارند. برخی از آنها که به قطار سالنی یا اتوبوسی شهره اند فاقد کوپه و تخت هستند. از این رو مسافران با سوار شدن بر روی این قطارها گویی داخل یک اتوبوس یا سالنی که صندلی ها در آن ردیف به ردیف چیده شده اند، نشسته اند. قطارهای کوپه ای اما به مسافران حریم خصوصی بیشتری می‌دهد. این قطارها در حال حاضر در دو نوع ۴ و ۶ تخته در ایران فعالیت می‌کنند که مسافران می‌توانند با توجه به تعداد همراهان خود یکی از این قطارها را انتخاب و کوپه آن را به صورت دربست رزرو کنند.

برای رزرو کوپه دربست در وب سایتی نظیر قاصدک ۲۴، کاربران می‌توانند پس از جستجوی مسیر مورد نظر خود، تیک گزینه ” کوپه دربست ” را نیز علامت بزنند تا سیستم به صورت خودکار تنها قطارهایی که در تاریخ مورد نظر آنها دارای کوپه خالی می‌باشند را نمایش دهد. این کار موجب می‌شود تا کاربران در زمان کوتاهتری به قطار کوپه ای خود برسند و بتوانند راحت تر آن را رزرو کنند.

خرید اینترنتی بلیط قطار

آخر وقت را برای رزرو بلیط سفرهای خانوادگی انتخاب کنید

یکی از مزایای رزرو اینترنتی بلیط اتوبوس، امکان انتخاب صندلی توسط خود مسافر است اما در قطار چنین امکانی وجود ندارد و این کار به صورت سیستمی انجام می‌شود. بنابراین رزرو بلیط قطار برای سفرهای خانوادگی در طی روز ممکن است سبب شود که هر یک از اعضای خانواده در یکی از کوپه های خالی جای داده شوند. چرا که در چنین مواقعی تعداد رزروهای در حال انجام از طرف کاربران بیشتر است و سیستم به ترتیب پاسخگوی درخواست های ارسالی است. به همین جهت به کسانی که به طور معمول به صورت دسته جمعی یا خانوادگی سفر می‌کنند توصیه می‌شود برای اینکه بتوانند تمام اعضای خانواده را مثلاً در دو کوپه پشت هم جای دهند، عملیات خرید خود را در ساعات پایانی شب به انجام رسانند. چرا که در چنین شرایطی تعداد درخواست های ارسالی کمتر است و سیستم می‌تواند به راحتی دو کوپه نزدیک به هم را به خرید مربوطه اختصاص دهد.

امکانات داخل قطار

از امکانات ویژه قطار غافل نشوید

گاه وقتی شما بلیط قطار رجا یا فدک را به صورت اینترنتی خریداری می‌کنید، می‌توانید از سایر امکانات قطار نیز بهره بگیرید. مثلاً در برخی از قطارهای لوکس امکان خرید غذا از منوی ارائه شده نیز وجود دارد. در چنین مواقعی شما باید به هنگام خرید بلیط خود در قسمت مربوطه، غذای مورد نظرتان را نیز سفارش داده و هزینه آن را به صورت جداگانه پرداخت نمایید. در چنین صورتی می‌توانید در قطار با غذاهای گرم پذیرایی شود و هزینه کمتری را بابت تهیه غذا در طول سفر بپردازید.

تجربه یک تور مسافرتی متفاوت با قطار گردشگری

اگر قصد دارید که با قطار گردشگری به سفر بروید و از جاذبه های دیدنی ایران به گونه ای متفاوت بازدید کنید حتماً در خرید اینترنتی بلیط قطار خود به امکان رزرو قطار گردشگری نیز دقت کنید. برای این کار شما تنها کافی است یکی از مسیرهایی که در حال حاضر قطارهای گردشگری در آنها تردد می‌کند را انتخاب نمایید و یک تور مسافرتی منحصر به فرد را خریداری کنید. به طور مثال فیلد جستجوی خود را با مشخصات مسیرهای تهران گیلان یا تهران کاشان پر کنید و در نهایت در فهرست نمایش داده شده قطار گردشگری را انتخاب و بلیط آن را به صورت آنلاین خریداری کنید.

در پایان یادآور می‌شویم که در قاصدک ۲۴ علاوه بر بلیط قطار می‌توانید انواع بلیط هواپیما و اتوبوس را نیز به صورت اینترنتی خریداری کنید و برای تکمیل ملزومات سفرتان از دیگر خدمات این سایت بهره بگیرید. به طور مثال از امکان خرید بیمه مسافرتی استفاده نمایید یا برای رزرو هتل به صورت آنلاین به بخش مربوطه در این سایت مراجعه نمایید. همچنین فراموش نکنید که برای دسترسی ساده تر به کلیه این خدمات می‌توانید از اپلیکیشن خرید بلیط سفر قاصدک ۲۴ استفاده نمایید و نسخه اندروید این برنامه را از کافه بازار دانلود کنید.

برگرفته از: قاصدک ۲۴

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 1, میانگین امتیاز: 5,00 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.