پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

تجربه یک معماری مدرن، نمای شیشه ای مدرن

نمای شیشه ای ساختمان ها و آسمان خراش ها

آسمان‌خراش‌ها در شهرهای مدرن، چه مسکونی و چه تجاری، تمایل دارند که مخاطبان را از طریق نماهای خاص خود جلب کنند. امروزه، یکی از بهترین راه‌ها برای جلب مخاطب یک ساختمان بلند، نمای شیشه‌ای است. نمای شیشه ای ساختمان  جدا از اینکه به ساختمانی امروزی ظاهری معاصر و در عین حال کارا می‌بخشد، عایق صوتی و حرارتی نیز می‌باشد و نیز آنها را به سبک معماری‌های مورد پسند تبدیل می‌کند.

در چند سال گذشته بسیاری از شرکت ها، سازمان ها و یا معماران سازه به دنبال ایجاد یک ساختار زیبا و توانمند هستند. ساختاری که مورد توجه بسیاری از افراد حرفه ای قرار گرفته، نمای شیشه ای ساختمان است.

در این مقاله هما رزیدنس مجری پروژه های نمای ساختمان به معرفی انواع نمای شیشه ای در معماری مدرن پرداخته است.

طراحی نما به صورت  کرتین وال

کرتین وال سازه‌هایی مانند پرده‌هایی هستند که به استراکچر بنا باری تحمیل نمی‌کنند بلکه به کف ساختمان متصل شده اند که نمای شیشه در آن قرار دارد. چنین نماهایی باید فقط وزن خود را تحمل کنند و نه وزن بار مرده‌ای را به ساختمان تحمیل می کند. اتصالات بین کرتین وال و ستونها و کف ساختمان وجود دارد تا بتواند وزن باد را از نما منتقل کرد. این نوع نماها از نظر زیبایی بسیار چشمگیر هستند و مقاومت در برابر نفوذ باد و آب را تامین می‌کنند. مقاومت در برابر نیروهای لرزه‌ای و یک مانع حرارتی نیز توسط چنین نمای شیشه‌ای ایجاد می‌شود.

در صورت اجرای صحیح و مطابق با استانداردها این نوع نما از نظر هزینه و عملکرد ، می تواند تأثیر بسزایی به دستیابی به بهترین نوع نما در بسیاری از پروژه های ساختمانی را داشته باشد.امروزه نمای کرتین وال در سطح بین المللی جایگاه ویژه ای پیدا کرده است.  به زبان ساده ، نمای کرتین وال یک محفظه عمودی است که به غیر از وزن و فشارهای محیطی خود ، بار دیگری ندارد. این نمای شیشه ای برای کمک به اسکلت و ساختار ساختمان در برابر مقاومت در برابر بارها از هر نوع طراحی نشده است و در انتقال بارهای مرده و زنده به پی ساختمان تداخلی ندارد.

نمای شیشه ای به همراه سیستم‌های فریم‌دار

سیستم استیک (Stick System)

بدنه های پشتیبانی عمودی قاب این نوع نمای شیشه را تشکیل می‌دهند. این اکستروژن‌ها معمولاً به دور از محل نصب کاملاً ساخته می‌شوند. بعداً مولیون‌ها به محل ساخت منتقل می‌شوند و صفحات شیشه‌ای درون آنها قرار می‌گیرند. به طور معمول، اکستروژن‌های عمودی توسط قاب‌های افقی نیز پشتیبانی می‌شوند که به نوبه خود، شیشه‌ها را از هر طرف قاب می‌گیرد.

نمای اسپایدر، یک از پرطرفدار ترین های صنعت ساختمان

نمای اسپایدر به نوعی از نماهای شیشه‌ای کرتین وال (Curtain Wall) گفته می‌شود که در آن شیشه بوسیله اتصالات نقطه‌ای به سازه متصل می‌گردد. شیشه اسپایدر یکی از جذابترین نوع نماهای شیشه‌های بدون فریم می‌باشد. اسپایدر (Spider)  به معنای عنکبوت است و به دلیل این‌که این نما ساختاری عنکبوت شکل داشته و یا به دلیل این‌که شیشه اسپایدر در کنار هم به‌صورت شبکه‌ای نصب می‌گردند،  این نام به آن اطلاق می‌شود.

نمای شیشه ای ساختمان چه مزیت هایی دارد؟

  • کنترل مصرف انرژی
  • برای صرفه جویی بیشتر در مصرف انرژی ساختمان، نوع شیشه‌ای که برای نما استفاده می‌شود باید با دقت انتخاب شود.
  • عایق صوتی نمای شیشه‌ای
  • از شیشه‌های آکوستیک با کیفیت بالا می‌توان در ساخت و سازهایی که محیط ساکت و آرام است استفاده کرد.
  • ایمنی نمای شیشه‌ای
  • در استفاده از نماهای شیشه‌ای، امنیت دراغلب موارد جزو ارکان اصلی است. بهترین راه برای اطمینان از ایمنی، استفاده از شیشه‌های مقاوم مانند شیشه لمینت هما رزیدنس یا راه‌حل‌های مشابه با سیستم‌های قفل در چند نقطه است.

اجرای نمای ساختمان چگونه انجام می شود؟

یکی از مهم ترین معیار های مالک ساختمان نحوه اجرای هر پروژه ای روی ساختمان اوست. هر نما یا ساختاری می تواند مزیت های بسیاری داشته باشد اما این مزیت ها در اجرا پیاده سازی می شوند. پس مجری پروژه باید در نوع خود حرفه ای باشد.

نمای شیشه ای

مراحل انجام کار :

  • شناخت نیاز از سمت مشتری
  • مشاوره شما با کارشناس این حوزه
  • بازدید آنلاین یا حضوری از محیط پروژه
  • طراحی و تهیه تجهیزات و شیشه
  • اجرای نمای ساختمان
  • قابل ذکر است که شما می توانید از کارشناسان خبره هما رزیدنس مشاوره رایگان دریافت کنید.
این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 1, میانگین امتیاز: 1,00 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.