پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

مدت اعتبار بیمه اربعین ۱۴۰۲ و جدول تعهدات بیمه زائرین اربعین

بیمه زائرین اربعین

شرکت بیمه میهن به هر یک از زائرین بیمه شده اربعین که در سامانه سماح ثبت نام نموده و حق بیمه خود را پرداخت کرده اند خدمات ذیل را ارائه می نماید:

  1. در هر یک از شهرهای زیارتی و همچنین مسیر پیاده روی نجف به کربلا، آمبولانس و کارشناسان بیمه ای خود را با لباس متحدالشکل مستقر می نماید.
  2. هماهنگی های لازم جهت نقل و انتقال بیماران، مصدومین و اجساد فوت شدگان و همچنین پرداخت هزینههای آنان به ویژه در مواردی که ارایه این خدمات در بیمارستان های عراق مستلزم پرداخت هزینه باشد.
  3. عقد قرارداد یا تفاهم نامه با بیمارستان های عراقی و همچنین بیمارستان های ایرانی در محدوده ۱۰۰ کیلومتری مرزهای زمینی برای پوشش خدمات پزشکی مصدومین.
  4. پوشش بیمه ای هر یک از بیمه شدگان در مسیرهای هوایی از زمان ورود به کشور عراق و پوشش بیمه ای هر یک از بیمه شدگان در مسیرهای زمینی از فاصله ۱۰۰ کیلومتری تا پایانه های مرزی رسمی جمهوری اسلامی ایران آغاز و در طول مدت اقامت در کشور عراق ادامه خواهد داشت و تا ساعت ۲۴ دو روز بعد از ورود به کشور خاتمه مییابد.
  5. مدت پوشش بیمه ای هر یک از بیمه شدگان در کشور عراق حداکثر ۲۰ روز میباشد که معیار محاسبه شروع پوشش بیمه ای در خاک عراق، مهر ورود اداره گذرنامه می باشد.
  6. نمایندگان شرکت بیمه به منظور پیگیری شکایت زائرین حادثه دیده، تا حصول پرداخت غرامت از طرف عراقی با هماهنگی و حمایت نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در عراق، مراتب را پیگیری خواهد کرد.
  7. هزینه های مربوط به نقل و انتقال بیماران یا مصدومین حادثه از عراق یا شهرهای ایران به شهر محل اعزام (شهر مبدأ) بیمه شده، و هزینه های درمانی آنان که به دلیل بیماری یا حادثه ای که در مدت پوشش بیمه ای وی اتفاق افتاده باشد، توسط بیمه گر پرداخت خواهد شد.
  8. هزینه های مربوط به درمان و غرامت فوت بیمه شده ای که به دلیل بیماری یا حادثه با تایید نماینده بیمه در بیمارستان بستری و قبل از ترخیص فوت نماید و کلیه هزینه ها و غرامت های مورد تعهد شرکت بیمه در وجه بیمه شده یا ذینفعان وی پس از دریافت کلیه مدارک و مستندات مربوط به خسارت که از سوی بیمه گذار، بیمه شده یا ذینفعان ارایه گردیده است، پرداخت خواهد شد.
  9. جدول تعهدات مالی شرکت بیمه در قالب سه بسته متنوع به شرح جدول ذیل بوده و هر یک از زائران می بایست یکی از بسته ها را در زمان ثبت نام انتخاب و خریداری نمایند.

جدول تعهدات مالی بیمه زائرین اربعین

عنوان هزینهبسته ۱ تعهدات (ریال)بسته ۲ تعهدات (ریال)بسته ۳ تعهدات (ریال)
پرداخت غرامت فوت به هر علت(عمر زمانی)
هر یک از بیمه شدگان
۷۰۰.۰۰۰.۰۰۰۹۰۰.۰۰۰.۰۰۰۱.۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰
پرداخت غرامت فوت ناشی از حادثه هر یک
از بیمه شدگان
۵.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰۷.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰۵.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰
پرداخت غرامت نقص عضو یا از کارافتادگی
دائم کلی یا جزئی در اثر حادثه هر یک از بیمه شدگان
تا سقف
۵.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰
تا سقف
۷.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰
تا سقف
۹.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰
پرداخت هزینه های درمانی جراحی و بستری بیمارستانی در اثر بیماری و یا حادثه برای هر یک از بیمه شدگانتا سقف
۷۰۰.۰۰۰.۰۰۰
تا سقف
۸۰۰.۰۰۰.۰۰۰
تا سقف
۹۰۰.۰۰۰.۰۰۰
پرداخت هزینه های درمانی سرپایی و پاراکلینیکی هر یک از بیمه شدگانتا سقف مبلغ
۷۰.۰۰۰.۰۰۰
تا سقف مبلغ
۸۰.۰۰۰.۰۰۰
تا سقف مبلغ
۹۰.۰۰۰.۰۰۰
مبلغ خرید بیمه۳۵۰.۰۰۰ ریال۴۵۰.۰۰۰ ریال۵۵۰.۰۰۰ ریال

برای اربعین سال جاری با توجه به استعلام انجام شده از شرکت های بیمه و بررسی های صورت پذیرفته، شرکت بیمه میهن بعنوان بیمه گر زائرین انتخاب شده است.

اخبار زیر مربوط به سال گذشته می باشد

اعتبار بیمه زائران اربعین تا چه مدت است؟

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی گفت: پوشش بیمه اربعین از لحظه خروج زائران از کشور آغاز شده و تا یک روز پس از پایان سفر ادامه دارد.

حق بیمه اربعین امسال چقدر است؟

به گزارش ایلنا، علی بنیادی نائینی معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی گفت: با توجه به تصمیم رئیس جمهور مبنی بر اینکه زائران اربعین باید سفری ارزان و ایمن داشته باشند، صنعت بیمه رقم بیمه پرداختی زائران را همان رقم ۱۸ هزار تومان سال ۹۸ تعیین کرد.
وی ادامه داد: با این نرخ تعیین شده، تعهدات بیمه‌ای زائران تحت پوشش قرار گرفته و سفر زائران ایمن خواهد شد.

بنیادی افزود: با توجه به بالا بودن هزینه‌های درمانی در خاک عراق، علاوه بر اینکه مردم باید با ثبت نام در سامانه سماح بیمه دریافت کنند از موکب داران نیز تقاضا دارم نسبت به دریافت بیمه حوادث، مسئولیت، آتش سوزی و شخص ثالث اتومبیل‌هایشان اقدام کنند تا هزینه‌های احتمالی مرتبط را پوشش دهند.

سقف پوشش بیمه زائران اربعین مشخص شد

سید مجید میراحمدی، رئیس ستاد اربعین و معاون امنیتی و نظامی وزیر کشور در تشریح آخرین وضعیت حضور زائران ایرانی در مراسم اربعین حسینی گفت: تا دقایقی پیش، ۳۶۰ تا ۳۷۰ هزار نفر در سامانه سماح، ثبت نام قطعی کردند. تاکید ما این است که زائران اربعین حسینی ثبت‌نام در این سامانه را به تاخیر نیندازند و آن را به ۲۴ ساعت قبل از سفرشان موکول نکنند، زیرا تاخیر در این کار قدرت برنامه ریزی و پیش‌بینی ما را به هم می‌ریزد.

وی افزود: ما باید تشخیص دهیم که میزان ترابری برای هر یک از مسیر‌ها چه قدر است؛ همچنین ابعاد دیگری است که باید از قبل آماده شود بنابراین تاکید ما این است که عزیزان هر چه زودتر ثبت نام در سامانه سماح را انجام دهند.

میراحمدی با بیان اینکه عزیزانی که در سامانه سماح ثبت‌نام می‌کنند بلافاصله مشمول بیمه می‌شوند، اظهار کرد: زائران با ثبت نام در این سامانه، با مبلغ حداقلی هر نفر ۱۸ هزار تومان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند و از خدمات قابل توجهی برخوردار می‌شوند.

رئیس ستاد اربعین ادامه داد: زائران اربعین حسینی با پرداخت ۱۸ هزار تومان، اگر دچار بیماری شوند و نیاز به بستری و عمل جراحی باشد، در کشور عراق که هزینه‌های درمانی بسیار زیاد است، تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند. همچنین اگر نیاز به انتقال به کشور باشد، با آمبولانس یا وسایل دیگر این کار به صورت رایگان انجام می‌شود.

وی در تشریح شرایط بیمه زائران اربعین حسینی در سامانه سماح افزود: اگر زائران عزیز با حوادثی مواجه شوند و نقص عضوی اتفاق بیفتد، هزینه‌های قابل توجهی پرداخت خواهد شد؛ به عنوان مثال برای هزینه درمان، اگر بستری شوند تا ۵۰ میلیون تومان تحت پوشش قرار می‌گیرند و اگر خدای ناکرده فوت شوند، تا ۳۰۰ میلیون تومان به خانواده‌ها پرداخت خواهد شد.

میراحمدی اظهار کرد: برگزاری مناسب این حماسه عظیم که باید نزدیک ۵ میلیون زائر را مدیریت کنیم و ابعاد و مولفه‌های مختلفی دارد، جز با همکاری و تشریک مساعی و توجه به تذکرات ستاد مرکزی اربعین، میسر نیست.

رئیس ستاد اربعین درباره صدور گذرنامه برای حضور زائران در این مراسم گفت: ما در سال ۱۳۹۸ یعنی قبل کرونا، ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار زائر داشتیم، در آن مقطع زمانی پلیس گذرنامه یک میلیون و ۳۰۰ هزار گذرنامه صادر کرده بود، اما امسال تاکنون آماری که من از عزیزان گرفتم، ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر برای گذرنامه ثبت نام کرده‌اند.

وی ادامه داد: این پیداست که ما با یک جمعیت قابل توجهی مواجه هستیم و همه توجه دستگاه‌ها این است که کار‌ها را برای این مراسم تسهیل و ارزان سازی کنند و این موضوع دستور و تاکید ریاست محترم جمهور است.

میراحمدی اظهار کرد: در مورد گذرنامه‌هایی که بعضی از دوستان مصاحبه کردند که حتی با زیر ۶ ماه نیز معتبر خواهد بود، برخی عزیزان بلافاصله به مرز مراجعه کردند، خواهش من این است که این موضوع را به زمانی که ما اعلام می‌کنیم، موکول کنند. وقتی که این اتفاق بیفتد و ما با طرف عراقی به توافق نهایی برسیم، خواهیم گفت که از چه زمانی می‌توانند با این گذرنامه‌ها به مرز مراجعه کنند.

رئیس ستاد اربعین در پایان گفت: تاکید ما این است که زائران عزیز برای جلوگیری از ازدحام در مرزها، حتماً به دفاتر پلیس +۱۰ و محل‌هایی در شهر‌های خودشان که پلیس گذرنامه اعلام می‌کند، مراجعه کنند و امر تمدید را انجام دهند.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 16, میانگین امتیاز: 4,19 از 5)
Loading...