سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

بهترین زمان پیاده روی چه زمانی است ؟

بهترین زمان پیاده روی

بهترین موقع برای پیاده روی چه زمانی است؟

بهترین زمان پیاده روی برای لاغری, کفش پیاده روی , بهترین زمان برای پیاده راه رفتن , فواید پیاده روی, کفش مناسب پیاده راه رفتن , پیادﻩروی در بارداری, پیادﻩروی صحیح, روش صحیح پیاده روی, ورزش پیادﻩروی

 

چه موقع باید پیاده روی کنیم؟
به نظر شما بهترین زمان برای پیاده روی چه زمانی است، صبح، ظهر، عصر یا شب؟ بهترین زمان برای پیادﻩروی، هر زمانی است که شما آن را ترجیح می دهید و در آن احساس راحتی دارید؛ مثلا احساس می کنید در صبح، انرژی بیشتری برای انجام این کار دارید، لذا صبح بهترین زمان برای پیاده روی شماست.

 

پیاده روی در صبح
پیادﻩروی هنگام صبح مناسب است، زیرا اگر بعد از ورزش پیاده روی به منزل تان برگردید، می توانید دوش بگیرید تا چربی و عرق بدن تان از بین برود، یا اگر شاغل هستید و مدت زمانی را برای پیادﻩروی تا محل کارتان اختصاص می دهید، با روحیه شادتری سر کار حاضر خواهید شد و روز خود را با آرامش بیشتری آغاز خواهید کرد. همچنین به دلیل گرسنه شدن بعد از پیادﻩروی، صبحانه ای که میل می کنید اثر فوق العاده مثبتی را بر بدن شما می گذارد.

صبحانه یکی از وعده های غذایی است که بر خوردن آن بسیار تاکید می شود، زیرا باعث شادابی هر چه بیشتر شما می شود. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که تا صبحانه نخورند، نمی توانند هیچ کاری را (حتی پیادﻩروی در صبح) انجام دهند، به شما توصیه می کنیم که نیم ساعت قبل از پیادﻩروی، صبحانه بخورید و بعد از آن آماده ورزش پیادﻩروی شوید.

 

پیادﻩروی در صبح هیچ گونه اختلالی در سلامتی و خواب تان ایجاد نمی کند، چون شما بعد از بیدار شدن، شروع به ورزش کرده اید و خواب تان تکمیل شده است.
اما اگر قبل از خواب پیاده روی کنید، ممکن است نتوانید به راحتی بخوابید و مشکلی در خواب تان به وجود آید، زیرا در هنگام شب و استراحت باید ریتم قلبتان آرام باشد تا بتواند آرامش خود را بازیابد و اگر شما زیاد پیادﻩروی کنید، قلبتان خوب استراحت نکرده و در فردای آن روز خسته است. نکته مهمی که در این جا وجود دارد، این است که پیادﻩروی شما نباید خیلی به طول بیانجامد تا خسته شوید و برای دفعه بعدی دیگر انگیزه ای نداشته باشید.

 

پیاده روی در ظهر
پیاده روی در ظهر شرایط مناسب تری دارد، زیرا نه شما از خواب بیدار شده اید که خسته باشید و نه بعد از این فعالیت، قصد استراحت دارید، بلکه برای کارهایی که در طول روز می خواهید انجام بدهید، دارای انرژی بیشتری هستید. شما در این زمان می توانید پیادﻩروی سریع داشته باشید، زیرا بدن تان کالری را به سرعت از دست می دهد.

 

پیاده روی در شب
کالری های اضافه ای را که در طول روز دریافت کرده اید، می توانید به سادگی و با انجام پیادﻩروی های شبانه، از بین ببرید. مشکلی که پیادﻩروی های شبانه دارد همت افراد است، زیرا در طول روز افراد خسته می شوند و دیگر انرژی برای پیادﻩروی های شبانه ندارند و بعد از مدتی ممکن است از این کار پشیمان شوند. البته همانطور که قبلا ذکر گردید پیادﻩروی نباید بلافاصله قبل از زمان خواب باشد، چون ممکن است در خواب شما اختلال ایجاد کند.

بهترین زمان پیاده روی

هنگام پیاده روی از کفش های مناسب و مخصوص پیادﻩروی استفاده کنید

 

نکاتی جالب درباره فواید پیاده روی
√ دانشمندان در بررسی های خود دریافتند که پیادﻩروی و انجام فعالیت های ورزشی سبک می تواند توان حافظه در سالمندان را بهبود بخشد.
متخصصان درباره فواید پیادﻩروی می گویند ۴۰ دقیقه پیاده‌روی آرام به میزان سه نوبت در هفته می‌تواند باعث افزایش اندازه غده هیپوکامپ در مغز ‌شود که بخش حافظه و خاطرات را در مغز در کنترل دارد و عملکرد ذهن را حتی با بالا رفتن سن، بهبود بخشد.

√ پزشکان می گویند با انجام حداقل ۳۰ دقیقه پیاده‌روی روزانه، خطر مرگ ناشی از سرطان به میزان چشمگیری کاهش می‌یابد.
√ بررسی ها پیش تر نیز نشان داده است پیادﻩروی ساده، در پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و سکته های قلبی و مغزی نیز موثر است.

√ هنگام پیادﻩروی از کفش های مناسب و مخصوص پیادﻩروی استفاده کنید.
√انجام پیادﻩروی و فعالیت‌های ورزشی در دوران بارداری در کاهش استرس مؤثر است. ولی توصیه می‌شود از پرداختن به ورزش‌های پرجنب و جوش و شدید در این دوران خودداری گردد.
√سرعت پیاده روی باید آن قدر باشد که فرد عرق کند و ضربان قلب او در محدوده ضربان قلب هدف قرار گیرد.
√ پیادﻩروی باید حداقل ۱۰ دقیقه به طور پیوسته باشد. قدم زدن با دوستان، خرید کردن و تماشای ویترین مغازه ها را نمی توان جزء ورزش پیادﻩروی محسوب کرد.
√ اگر سابقه انجام فعالیت ورزشی را ندارید، بهتر است روزهای اول با ۵ تا ۱۰ دقیقه راه رفتن تند پیادﻩروی را آغاز کنید و به مرور طی مدت ۶ هفته آن را به ۳۰ دقیقه برسانید.

√ پیاده روی صحیح بدین گونه است که هنگام پیاده روی باید پشت صاف و شکم به داخل باشد و دست ها در جهت مخالف یکدیگر، به جلو و عقب حرکت کنند.

 

 

منبع: تبیان

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 7, میانگین امتیاز: 4,43 از 5)
Loading...