پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

جزئیات پرداخت یارانه و معوقات معترضان و جاماندگان (۲۸ تیر)

واریز معوقات یارانه ۳۰۰ هزار تومانی جاماندگان تا قبل از ۲۰ مرداد

تسنیم نوشت: پیگیری‌ها از سازمان هدفمندی یارانه‌ها نشان می‌دهد، قبل از واریز دور چهارم یارانه جدید (در بیستم مردادماه) معوقات مربوط به حساب جاماندگان از دریافت یارانه نقدی واریز خواهد شد.

کنون ۳ مرحله از یارانه جدید ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به حساب یارانه بگیران واریز شده است. این درحالی است که حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر اخیرا و بعد از بررسی اعتراض‌ها مجدد به صف یارانه بگیران اضافه شده اند. همچنین دولت شرایطی را فراهم کرد که متقاضیان دریافت یارانه نقدی که از سنوات قبل یاراانه دریافت نیمکرده‌اند، امکان ثبت درخواست و ارائه تقاضای دریافت یارانه را ارائه کنند.

هر چند هر ماه حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان به عنوان یارانه جدید به یارانه بگیران ارائه میشود، اما بعد از بررسی اعتراض‌ها تنها یک دوره از یارانه واریزی به حساب متقاضیان جدید و معترضانی که یارانه آن‌ها در اردیبهشت ماه قطع شده بود واریز شده است.


مشمولان جدید منتظر واریز یارانه بمانند

(۱۴۰۱/۰۴/۲۶) هفته گذشته همزمان با واریز سومین مرحله از واریز یارانه جدید، مشخص شد که شماری از شهروندان معترض و جامانده به لیست یارانه بگیران اضافه شده‌اند. بخشی از این شهروندان جاماندگانی بودند که تا نیمه خرداد ثبت نام کرده‌بودند. روز جمعه گذشته یارانه تیر ماه این گروه از شهروندان به مانند سایر شهروندان یارانه بگیر پرداخت شد اما در خصوص یارانه‌ معوقه ماه‌های اردیبهشت و خرداد هنوز زمان قطعی واریز مشخص نیست.

یارانه معوقه جاماندگان و معترضانی که درخواست آنها مورد موافقت وزارت رفاه قرار گرفته‌است، چه زمانی پرداخت می‌شود؟

بعد از اجرای برنامه اصلاح ارز ترجیحی، دولت ضمن نام نویسی از معترضان و جاماندگان وعده داد که در صورت تایید تقاضای این گروه از شهروندان، به آنها یارانه ماه‌های معوقه را پرداخت خواهد کرد.

هفته گذشته همزمان با واریز سومین مرحله از واریز یارانه جدید، مشخص شد که شماری از شهروندان معترض و جامانده به لیست یارانه بگیران اضافه شده‌اند. بخشی از این شهروندان جاماندگانی بودند که تا نیمه خرداد ثبت نام کرده‌بودند.

روز جمعه گذشته یارانه تیر ماه این گروه از شهروندان به مانند سایر شهروندان یارانه بگیر پرداخت شد اما در خصوص یارانه‌ معوقه ماه‌های اردیبهشت و خرداد هنوز زمان قطعی واریز مشخص نیست.

پیگیری‌های تجارت نیوز از سازمان هدفمندی یارانه‌‌ها از آن حکایت دارد که به زودی طبق وعده دولت یارانه‌های معوقه این گروه از شهروندان پرداخت خواهد شد.

به نظر می‌رسد دلیل نامشخص بودن زمان واریز به هماهنگی‌های در دست انجام شبکه بانکی برای رفع مسدودی برخی حساب‌ها و تجمیع معوقات یارانه‌ای بازمی‌گردد.

در اردیبهشت ماه بعد از آنکه شماری از شهروندان نسبت به قطع یارانه خود معترض شدند، دولت برای هرکدام از معترضان مبلغی ۳۰۰ هزار تومان واریز کرد اما اجازه برداشت آن را تا پایان رسیدگی به درخواست نداد.

به صورت مشخص زمان قطعی و جزئیات احتمالی مربوط به واریز یارانه‌های اردیبهشت و خردادماه جاماندگان و معترضان واجد صلاحیت در اطلاعیه سازمان هدفمندی یارانه‌ها منتشر خواهد شد.

سازمان هدفمندی یارانه‌ها پیش از این تعداد جاماندگان واجد صلاحیت دریافت یارانه جدید را ۲٫۲ میلیون نفر اعلام کرده بود.

علاوه براین شناور بودن دهک‌های درآمدی موضوع حائز اهمیتی است که از این پس می‌تواند هر شش ماه یکبار فهرست یارانه‌بگیران را تغییر دهد. آخرین مرتبه وزارت رفاه بیستم تیرماه این فهرست را به روز رسانی کرده بود.

به موازات هماهنگی برای تسویه حساب یارانه‌های معوقه جاماندگان و معترضان یارانه نام نویسی از دو گروه جریان دارد، دسته اول کسانی هستند که تا به امروز یارانه نگرفته‌اند و هنوز درخواستی برای آن ارائه نکرده‌اند.

گروه دوم نیز کسانی هستند که وزارت رفاه در بررسی‌های خود با درخواست آنها برای گرفتن یارانه موافقت نکرده بود.


ثبت‌نام جاماندگان یارانه آغاز شد

(۱۴۰۱/۰۴/۲۶) سامانه ثبت‌نام جاماندگان از دریافت یارانه معیشتی سیصد و چهارصد هزارتومانی که هفته گذشته مسئولان وزارت کار قول راه اندازی آن را داده بودند، برای ثبت نام و بررسی درخواست متقاضیان در دسترس قرار گرفت.

این سامانه در چهارچوب «پنجره ملی خدمات دولت هوشمند» به آدرس https://my.gov.ir امکان ثبت نام را برای جاماندگان فراهم کرده است.

ورود به این سامانه با یک شماره تماس و ارائه کد ملی ممکن خواهد بود. همچنین به دلیل آزمایشی بودن این سامانه در صورت قطع شدن دسترسی به مراحل ثبت نام، متقاضیان در صورت بروز مشکل می‌توانند با شروع دوباره مراحل و بروزرسانی صفحه مرورگر خود به مراحل ثبت نام ادامه دهند.

در صورت مشمول پرداخت یارانه بودن افراد، این سامانه به‌ صورت اتوماتیک فرد یارانه بگیر را شناسایی و پنجره ثبت نام برای این افراد باز نخواهد شد.

همچنین سامانه در صورت شناسایی فرد به‌ عنوان مشمول دریافت یارانه که نیاز به ثبت نام جدید ندارد، پیامی به این محتوا را نشان می‌دهد: “چنانچه شما به دهک اعلام شده خانوار خود توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اردیبهشت ماه معترض هستید به آدرس اینترنتی hemayat.mcls.gov.ir وزارتخانه مذکور مراجعه فرمایید.”

به این ترتیب معترضان به دهک بندی و مبلغ پرداختی می‌توانند به سامانه «حمایت» وزارت کار به آدرس فوق مراجعه و درخواست بازنگری خود درباره دهک‌ بندی را ثبت کنند.


(۱۴۰۱/۰۴/۲۵) سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفت: مرداد ماه از سامانه‌ای رونمایی می‌شود که افرادی که امکان ثبت نام برای دریافت یارانه نداشتند، بتوانند در سامانه جدید یارانه ثبت نام کنند.

سومین مرحله یارانه جدید ۳۰۰ و ۴۰۰هزار تومانی رییسی، چند روز پیش واریز شد؛ واریز این یارانه در حالی بود که هنوز یکی از بزرگترین باگ‌های این سیستم بر سر جای خود باقی بود؛ اما این باگ چه بود؟

کسانی که سال ۹۳ از یارانه انصراف دادند

سال ۹۳، برخی از افراد تصمیم گرفتند از دریافت یارانه انصراف دهند؛ در این بین برخی از فرزندان خانواده‌ها از دریافت یارانه انصراف دادند؛ یعنی پدر و مادر و سایر فرزندان یارانه می‌گرفتند؛ اما برای مثال یکی از فرزندان از دریافت یارانه انصراف داد؛ حال این فرد امسال می‌خواهد یارانه ۳۰۰ و۴۰۰هزار تومانی بگیرد. اگر دهک یک تا ۹ باشد که مشکلی وجود ندارد و مانند سایرین برای دریافت یارانه ثبت نام می‌کند؛ اما اگر فرد یک دهک دهمی باشد، دیگر داستان متفاوت است. اما چرا؟

اعتراض به دهک بندی

این فرد نمی‌تواند در سامانه ثبت نام، ثبت نام کند؛ زیرا دهک دهمی است؛ بنابراین یا واقعا دهک دهمی است و از دریافت یارانه منصرف می‌شود و یا فکر می‌کند اینطور نیست و باید یارانه بگیرد؛ بنابراین اعتراض می‌زند؛ اما امکان اعتراض هم برای این فرد وجود ندارد؛ چرا که برای اعتراض زدن نیازمند شماره حسابی است که یارانه می‌گرفته؛ اما این فرد به طور مستقل یارانه‌ای دریافت نمی‌کرده که شماره حساب داشته باشد؛ بنابراین امکان دریافت یارانه برای این افراد و یا سایر افرادی که شرایط مشابه دارند وجود ندارد؛ حال چاره چیست؟ سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها به این سوال پاسخ می‌دهد.

طیبه حسینی، در مورد این افراد به اقتصاد آنلاین، گفت: این افراد باید منتظر بمانند تا مرداد ماه از سامانه جدید رونمایی شود و بتوانند در آن سامانه ثبت نام و یا ثبت اعتراض کنند.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که یارانه‌های قبلی این افراد چه می‌شود اظهار داشت: اگر آن زمان هنوز بنا برآن بود که معوقات پرداخت شود، یارانه ماه‌های گذشته این افراد نیز پرداخت خواهد شد.


یارانه جاماندگان واریز شد!/ یارانه تیر قابل برداشت است؟

(۱۴۰۱/۰۴/۲۵) اگرچه قرار بود یارانه جاماندگان تا عید غدیر واریز شود اما برخی از این افراد می‌گویند همزمان با واریز یارانه ۹ دهک اول درآمدی جامعه، یارانه آنها هم واریز شده است. اما قابل برداشت نیست.

به گزارش تصویر زندگی به نقل از تجارت‌نیوز، سومین مرحله یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی در تاریخ ۲۱ تیر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد. در اطلاعیه سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام شده است که تنها کمک معیشتی دهک اول تا نهم واریز شده و قابل برداشت است و یارانه جاماندگان در تاریخ دیگری واریز می‌شود.

اما بررسی‌ها نشان می‌دهد برخی از جاماندگان همزمان با واریز یارانه مرحله سوم، این پول را دریافت کرده‌اند. اما همچنان قابل برداشت نیست.

برخی دیگر اما همچنان منتظر واریز یارانه جدیدند و نمی‌دانند آیا جزو ۹ دهک درآمدی دسته‌بندی شده‌اند یا جزو دهک دهم. به نظر می‌رسد دولت در واریز این یارانه خطا کرده و یارانه برای برخی از جاماندگان واریز شده و برای برخی دیگر نه.

اگرچه قرار بود یارانه جاماندگان تا عید غدیر واریز شود اما برخی از این افراد می‌گویند همزمان با واریز یارانه ۹ دهک اول درآمدی جامعه، یارانه آنها هم واریز شده است. اما قابل برداشت نیست.

یارانه تیر قابل برداشت است!

در ادامه پیام‌ برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز را می‌خوانید. افرادی که در لیست جاماندگان بوده‌اند و علاوه بر دریافت یارانه اردیبهشت، یارانه خرداد و یا خرداد و تیر برای آنها واریز شده است.

«من باز نشسته بیمه اجتماعی هستم یارانه منو قطع کردن اعتراض کردم یک میلیون و ۱۰۰  برام ریختن که تا الان نتونستم بر داشت کنم.»

« برای ما هم دو ماه واریز شد (خرداد و تیر ) اما هنوز قابل برداشت نیست؟؟!!»

«ما یارانه اومده برامون ولی نمی‌تونیم برداشت کنیم این چه وضعشه آخه؟»

« تا الان دو تا یارانه برای ما ریختن. یکی اردیبهشت و یکی هم این ماه داده شده. دومی را برداشت کردیم. اما  اولی هنوز قابل برداشت نیست.»

یارانه خرداد هنوز قابل برداشت نیست؟

«ما از جاماندگان یارانه هستیم. این ماه  ۸۰۰ ریختن ولی قابل برداشت نیست. چرا؟»

«برای من یارانه تیر ماه واریز شده و قابل برداشت هم شد.اما پولی که اردیبهشت واریز شده هنوز هم مسدود هست. چرا دومی قابل برداشته اولی نه؟»

«یارانه ما از اردیبهشت قطع شد ماه قبل نفری ۳۰۰ تومن ریختن که مسدود بود دیشب هم نفری ۳۰۰ ریختن که باز هم مسدود است با توجه به اعتراضی که کرده بودیم اگر قرار است یارانه نگیریم چرا به عنوان یارانه مبلغی رو میریزن ولی قابل برداشت نیست لطفا جواب بدید»

«برای ما دونوبت یارانه ریختن ولی قابل برداشت نیست چرا؟»

«برای من علاوه بر اولی گویا دومی همواریز شده. کارت که میزنم موجودی رو نشون نمیده اما رفتم بانک گفتن مبلغ جدید به حسابم اومده. »

«من تونستم یارانه تیر رو برداشت کنم. اما اون یارانه‌ای که خرداد واریز کردن توی حسابم هست اما قابل برداشت نیست.»

تجربه و نظرات خودتون رو در پایین این صفحه با ما به اشتراک بگذارید


یارانه جاماندگان فردا واریز نمی‌شود؟

(۱۴۰۱/۰۴/۲۲) پیش از این سازمان هدفمندی یارانه‌ها از ادامه واریز یارانه تیرماه تا پایان هفته جاری خبر داده بود، در عین حال پیگیری‌ها از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نشان می‌دهد که احتمالا یارانه جاماندگان به هفته آینده موکول می‌شود.

واریز یارانه تیرماه از بامداد سه‌شنبه بیست و یک تیرماه آغاز شد. اما تنها ۹ دهک اول درآمدی جامعه یارانه این ماه را دریافت کردند و یارانه جاماندگان پرداخت نشد.

همان زمان سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرد که یارانه معیشتی جاماندگان تا پایان هفته جاری یعنی تا ۲۴ تیر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. اما پیگیری‌های تجارت‌نیوز از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نشان می‌دهد که شاید یارانه‌ها هفته آینده واریز شود.
در تقویم سال ۱۴۰۱، روز دوشنبه، بیست و هفتم تیر، مصادف با عید سعید غدیر خم است. براین اساس عجیب نیست که اگر واریز‌های این مرحله از یارانه نقدی تا اواسط هفته آینده ادامه پیدا کند.

پیش از این سازمان هدفمندی یارانه‌ها دلیل طولانی شدن واریز این مرحله از یارانه معیشتی را اصلاح لیست یارانه بگیران عنوان کرده بود.

اصلاح لیست یارانه‌بگیران به دلیل آن است که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بعد از بررسی درخواست معترضان و جاماندگان یارانه جدید، با درخواست شماری از متقاضیان یارانه جدید موافقت کرد.


(۱۴۰۱/۰۴/۲۲) افرادی که اعتراض خود را نسبت به عدم دریافت یارانه، ثبت یا به عنوان متقاضی جدید ثبت‌نام کرده‌ و در مرحله شناسایی و دهک‌بندی تعیین‌ تکلیف شده‌اند، درصورت قرار گرفتن بین دهک اول تا نهم مشمول پرداخت یارانه خواهند بود و تا آخر هفته جاری برایشان معوقه نیز پرداخت می‌شود.

به گزارش ایسنا، در اردیبهشت‌ماه سال جاری و با تغییر رویه در پرداخت یارانه‌های نقدی، از بین ۷۸ میلیون نفر یارانه‌بگیر ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی، حدود شش میلیون نفر حذف و باقی‌مانده در قالب ۹ دهک مشمول دریافت یارانه شدند. بر این اساس مبلغ  ۴۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر برای دهک اول تا سوم و ۳۰۰ هزار تومان برای هر نفر دهک چهارم تا نهم از اردیبهشت ماه پرداخت شده است.

در این بین بخشی از افرادی که تا اردیبهشت‌ماه یارانه می‌گرفتند و از ماه خرداد در دهک دهم قرار گرفته و یارانه‌شان حذف شده، نسبت به این موضوع اعتراض داشتند. آنها می‌توانستند با ورود به سامانه hemayat.mcls.gov.ir  درخواست بازنگری کنند. در همین راستا با دستور رئیس جمهوری برای پیگیری وضعیت معترضان به عدم پرداخت یارانه نقدی،‌ برای تمامی سرپرستان خانواری که اعتراض کرده بودند، یک مرحله یارانه نقدی با مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به ازای هر عضو خانوار به صورت مشروط واریز شد؛ به این صورت که تا زمان نتیجه بررسی اعتراضات قابل برداشت نبود تا  لیست این افراد، در وزارت رفاه مورد بررسی قرار گرفته و دهک‌بندی شوند.

آن طور که حسینی – سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها – به ایسنا اعلام کرده، طی بررسی‌های وزارت رفاه و لیستی که در اختیار این سازمان قرار گرفته، برای افرادی که اعتراض کرده و مشخص شد که بین دهک ۱ تا ۹ قرار گرفته‌اند، یارانه تیرماه همانند سایر مشمولان واریز شده است.

یارانه معوق اردیبهشت و خرداد کی واریز می شود

به گفته وی، برای این دسته از افراد یارانه دو مرحله اردیبهشت و خرداد نیز به عنوان معوق واریز می‌شود؛ با این توضیح که در صورت قرارگیری آنها در دهک اول تا سوم، یارانه مسدودی اردیبهشت‌ آنان که ۳۰۰ هزار تومان به ازای هر عضو خانوار بود، به ۴۰۰ هزار تومان افزایش پیدا می‌کند که همراه با یارانه خرداد تا پایان هفته جاری به حسابشان واریز خواهد شد.

اما گروه دیگر کسانی هستند که تاکنون اصلا یارانه‌ای دریافت نکرده یا یارانه آنها قبلا قطع شده و متقاضی دریافت آن بودند. این دسته از افراد می‌توانستند از اواخر اردیبهشت‌ماه از طریق سامانه my.gov.ir ثبت‌نام کنند تا درخواست آنها مورد بررسی و پایش قرارگیرند.

طبق اعلام سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها، بررسی‌ درخواست کسانی که تا ۱۵ خرداد نیز برای دریافت یارانه ثبت‌نام کرده بودند، انجام شده و براساس لیستی که از سوی وزارت رفاه در اختیار سازمان هدفمندی قرار گرفته است، یارانه اردیبهشت، خرداد و تیرماه آنان به صورت یکجا و به تناسب دهک‌بندی صورت گرفته، تا پایان هفته جاری به حسابشان واریز خواهد شد.

در این رابطه یادآور می‌شود که متقاضیان ثبت‌نام و همچنین کسانی که یارانه‌ آنها از اردیبهشت ماه قطع شده است، همچنان فرصت مراجعه به سامانه‌های مربوطه و ثبت درخواست، دارند.


چرا یارانه تیر، کم واریز شد؟ دولت دوباره در واریز یارانه‌ها خطا کرد؟

(۱۴۰۱/۰۴/۲۱) به گزارش تصویر زندگی به نقل از تجارت‌نیوز، واریز این یارانه هم مانند دفعات گذشته با حواشی زیادی همراه شده است. یک گروه می‌گویند ماه‌های قبل یارانه گرفته‌اند و این ماه نه. گروه دوم هم خبر از کاهش یارانه خود می‌دهند.

افراد گروه دوم هم دو دسته‌اند؛ یکی آنها که می‌گویند دهک درآمدی آنها تغییر کرده. چون ماه قبل یارانه ۴۰۰ هزار تومانی می‌گرفتند و این ماه ۳۰۰ هزار تومان برای آنها واریز شده است. گروه دیگر هم افرادی‌اند که مبلغ ۳۵ هزار تومان از یارانه آنها کم شده. ماجرا چیست؟

چرا هر ماه یارانه آب میره؟

آنچه در ادامه می‌آید پیام مخاطبان تصویر زندگی درباره نحوه واریز یارانه تیرماه است.

« چرا هر ماه یارانه آب میره؟»
«سلام ما ۵ نفریم اون دفعه نفری ۴۰۰ ریختن اما این سری ۳۰۰ دادن. ۲۰ ساله جزو دهک ۱تا ۳ بودم ولی با واریز یک یارانه رفتم دهک ۹ خیلی وضعمان خوب شده خبر نداریم.»

«به ما هم اون ماه ۴۰۰ ولی این دفعه ۳۰۰ دادند.»

«من تحت پوشش کمیته امداد هستم. دو ماه گذشته را ۴۰۰ هزار تومان یارانه دادند اما این ماه به ۳۰۰ هزار تومان تقلیل یافت لطفاً بررسی بفرمایید متشکرم.»

«ما جز دهک یک تا سوم بودیم دو ماه قبل ۴۰۰ واریز داشتیم این ماه شده ۳۰۰ چرا ؟»

علت کاهش ۱۰۰ هزار تومانی یارانه

ماجرای این گروه چیست؟ این مساله می‌‌تواند به دلیل به روزرسانی بانک اطلاعاتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رخ داده باشد. یعنی این وزارتخانه در دهک‌بندی جدید، تشخیص داده که عده‌ای از افرادی که جزو دهک اول تا سوم بودند، در دهک‌های بالاتر درآمدی قرار دارند. با به روز شدن بانک اطلاعاتی وزارت رفاه و دهک‌زنی مجدد این وزارتخانه مرتبط باشد.

البته در پیگیری‌های تجارت‌نیوز، سازمان هدفمندی یارانه‌ ها با عجیب خواندن این مورد گفت که آن را پیگیری می‌کند.

یارانه چه کسانی کلا حذف شد؟

گروه دومی که به واریز یارانه انتقاد داشتند، دسته‌ای هستند که می‌گویند دو ماه قبل یارانه جدید را دریافت کرده‌اند اما این ماه هیچ مبلغی به حساب آنها واریز نشده است.

« یارانه دو ماه قبل را چهارصد تومن واریز کردن اما این ماه حتی سیصد تومن هم واریز نکردن دلیلش چیه ؟ میشه حداقل به عنوان یه رسانه پیگیری کنید خبر بدید؟»

«از اول تا الان هرچی یارانه دادن به ما هم دادن ولی این ماه برای ما واریز نشد میخواستم بدونم چرا واریز نشده؟»

«ما تا آلان همه یارانه رو گرفتیم اما این ماه هیچ یارانه‌ای واریز نشد. خطا رخ داده یا چیز دیگری؟»

کسر ۳۵ هزار تومانی از یارانه هر فرد

در کنار این موارد برخی هم گفته‌اند که مبلغ ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان از یارانه آنها کسر شده‌است.

« چرا من و دخترم مبلغ ۵۶۵ هزار تومان دریافت میکنیم؟»

«از یارانه ما مبلغی کسر شده. حدود ۳۰ هزار تومان. دلیلش چیه؟»

این بار هم مانند دفعات گذشته، از یارانه شهروندانی که در دوران کرونا کمک هزینه یک میلیون تومانی را دریافت کرده بودند، مبلغ ۳۵ هزار تومان کسر شده است.

افراد برای اطلاع از دهک جدیدی که در آن قرار دارند می‌توانند با شماره تلفن ۰۲۱۶۳۶۹ تماس بگیرند.


زمان واریز یارانه معیشتی تیر ماه ۱۴۰۱

(۱۴۰۱/۰۴/۲۰) با وجود انتشار اخباری مبنی بر واریز یارانه معیشتی ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی در روز بیستم تیرماه، سازمان هدفمندی یارانه‌ها تاکید کرد که این یارانه فردا واریز نخواهد شد.
واریز یارانه‌های نقدی معمولا در چند سال گذشته در ساعت ۲۴ روز بیستم هر ماه واریز می‌شود، بر همین اساس برخی رسانه‌ها نیز اعلام کردند که یارانه معیشتی ماه جاری فردا (دوشنبه) به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرد که یارانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی سه‌شنبه ۲۱ تیر به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

گفتنی است که پرداخت یارانه نقدی از اردیبهشت ماه امسال تغییر رویه داده است؛ به‌طوری که تا پیش از این در دهم هر ماه یارانه معیشتی ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومانی و در بیستم نیز یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی به حساب سپرستان خانوار واریز می‌شد که با اقدام دولت در طرح اصلاح نظام یارانه‌ای و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از واردات کالای اساسی، تبدیل به یک یارانه با مبلغ متغیر بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان به ازای هر یک از اعضای خانوار شده است.

یارانه نقدی قبلا برای حدود ۷۸ میلیون نفر اختصاص پیدا می‌کرد که در طرح جدید با حذف یک دهک، پرداخت برای ۹ دهک ادامه پیدا کرده است که برای سه دهک اول مبلغ ۴۰۰ هزار تومان و شش دهک دیگر ۳۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

ثبت‌نام‌کنندگان جدید واجد شرایط، یارانه و معوقات را می‌گیرند

تمامی سرپرستان خانوار که تا ۱۵ خردادماه جهت دریافت یارانه کمک معیشتی ثبت‌نام کرده‌اند و توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مشمول دریافت یارانه شناخته شده‌اند، تا پایان هفته یارانه و معوقات خود را دریافت می‌کنند.

پیرو اطلاعیه‌های قبلی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها مبنی بر امکان ثبت‌نام جاماندگان از دریافت یارانه نقدی یا متقاضیان جدید دریافت یارانه، اطلاعات سرپرستان خانواری که تا تاریخ ۱۵ خردادماه در سامانه https://my.gov.ir ثبت‌نام کرده‌اند، به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال و پس از انجام آزمون وسع و تعیین دهک‌بندی توسط آن وزارتخانه، فهرست سرپرستان خانوار جدید مشمول دریافت یارانه به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام شده است.


سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرد:‌مبالغ واریزی یارانه کمک معیشتی مرحله ۱۳۶ برای یارانه بگیران از ساعت ۲۴ روز یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ قابل برداشت شد.

زمان برداشت مرحله دوم یارانه کمک معیشتی

(۱۴۰۱/۰۳/۲۱) مرحله ۱۳۶ نیز مانند اردیبهشت و براساس دهک بندی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، برای سرپرستان خانوار‌های دهک اول تا سوم ۴۰۰ هزار تومان و برای دهک‌های چهارم تا نهم به ازای هر نفر، ۳۰۰ هزارتومان خواهد بود.

طبق اطلاع رسانی‌های قبلی، اقساط تسهیلات قرض الحسنه ۱ میلیون تومانی کمک معیشت نقدی و کرونا از سرپرستان خانواری که این تسهیلات را دریافت کرده اند، کسر گردیده است.

سرپرستانی که نسبت به دهک بندی و قطع یارانه خود در اردیبهشت ۱۴۰۱ درخواست بازبینی داده اند همچنان جهت پیگیری و نتیجه به سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه کنند.

ضمنا کار بررسی یارانه ثبت نام کنندگان و متقاضیان جدید یارانه تا اتمام فرایند ثبت نام و انجام دهک بندی توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه دارد و متقاضیان جدیدی که هنوز موفق به ثبت نام نشده اند می‌توانند به آدرس الکترونیکی my.gov.ir مراجعه و نسبت به ثبت نام خانوار خود اقدام کنند.

براساس دستور رئیس جمهور متقاضیانی که به هر دلیلی از یارانه دوره‌های قبل محروم و یا از ثبت نام یارانه جامانده اند بعد از طی مراحل ثبت نام و بررسی شرایط متقاضی در صورت واجد شرایط بودن مانند سایر مشمولان یارانه جدید نیز از این دو نوبت از یارانه بهرمند خواهند شد.

اعلام نتایج اعتراض به “دهک‌بندی خانوار” طی یکی دو هفته‌ آینده

(۱۴۰۱/۰۳/۲۱) معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره زمان اعلام نتایج اعتراضات ثبت شده پیرامون دهک‌بندی گفت: احتمالا نتایج نهایی اعتراضات تا پایان ماه و طی یکی دو هفته دیگر از طریق سامانه حمایت اعلام می‌شود و مردم می‌توانند نتیجه بررسی‌ها را مشاهده کنند.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 138, میانگین امتیاز: 4,22 از 5)
Loading...