پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

برای یادگیری و آموزش فتوشاپ این نکات را بدانید!

کار کردن با نرم افزار فتوشاپ شاید در وهله اول کمی دشوار به نظر برسد، اما کافیست تا چند دقیقه بر روی آن تمرکز کنید. سپس به راحتی در دنیای آن غرق می‌ شوید و ساعت ها برای یادگیری آن وقت خواهید گذاشت. اگر هنوز این برنامه را نصب نکرده‌ اید، پیشنهاد می کنیم که حتما آن را در اختیار داشته باشید. این نرم افزار علاوه بر این که شما را تا مدت ها سرگرم می کند و می توانید عکس های فوق العاده ای را با آن به وجود آورید، قادر خواهید بود تا به وسیله آن درآمد هم کسب کنید.

آموزش فتوشاپ

ابزار Blur Tool چیست؟

در گذشته نیز گفته شده بود که فتوشاپ مملو از ابزار های کوچک و بزرگی است که سهولت در ویرایش تصاویر را به همراه دارند. یکی از این ابزار را باید Blur Tool به حساب آورد که شاید تا حد زیادی بتوان کاربردش را از روی نامش تشخیص داد. به وسیله این ابزار قادر خواهید بود تا بخش یا بخش هایی از یک تصویر را مات کنید و به اصطلاح به شطرنجی کردن آن بپردازید.

البته نکته مهم این است که چندان هم از این ابزار استفاده نکنید؛ چرا که جلوه جالبی را به تصاویر شما نخواهد داد. تنها در مواقع ضروری از آن بهره ببرید. برای دسترسی به این ابزار، تنها باید بر روی منوی سمت چپ موجود در برنامه کلیک کرده و سپس آیکونی به شکل قطره را برگزینید. بعد از آن، امکان استفاده از این ابزار برایتان فراهم خواهد بود. Blur Tool از معدود ابزار فتوشاپ است که کار دشواری در استفاده از آن نخواهید داشت.

برای نمایش تنها یک لایه چه کاری انجام دهیم؟

برای تکمیل یک پروژه در فتوشاپ، شاید نیاز باشد که چندین لایه را با هم به وجود آورید. حال در صوتی که بخواهید یکی از این لایه‌ ها را انتخاب کنید و بقیه لایه‌ ها برگزیده نشوند، باید دکمه Alt موجود بر روی کیبورد را نگه داشته و علامت چشمی که در کنار هر لایه دیده می شود را انتخاب کنید. بعد از انجام این کار، تنها لایه مورد نظر شما نمایان خواهد بود.

چطور یک لایه را بر روی خودش پیست کنیم؟

شاید احتیاج پیدا کنید که یک لایه را روی خودش قرار دهید. در این گونه مواقع، با فشردن مجموعه‌ ای از دکمه‌های V، Ctrl و Shift به مقصد خود خواهید رسید. اگر مک دارید، باید از دکمه‌های V، Cmd و Shift بهره ببرید. بعد از آن می‌بینید که لایه مورد نظر برای شما پیست خواهد شد.

جا به جا کردن یک بخش میان چند تب گوناگون چطور اتفاق می‌ افتد؟

شاید در حال انجام چند پروژه به صورت همزمان باشید. در چنین شرایطی، چند تب به روی شما باز است و می توانید از هر یک در زمان لازم بهره ببرید. حال اگر بخواهید یک بخش را میان چند تب تقسیم کنید و از آن در پروژه های مورد نیاز خود بهره ببرید، از ابزار انتخاب استفاده کنید. این کار به هیچ عنوان سخت نیست و به راحتی از عهده آن بر می آیید. در آخر نیاز است که آن را با موس خود کشیده و به تب مورد نظر بفرستید.

جا به جایی میان اسناد چگونه رخ می دهد؟

اگر با چند سند به صورت همزمان کار دارید و نمی توانید یکی از آن ها را ببندید، افی است تا دکمه های Ctrl  و Tab را در یک زمان بفشارید و در بین اسناد حرکت داشته باشید. این از جمله ترفند هایی است که در زمان صرفه جویی می کند و شما را به فردی حرفه ای تر تبدیل خواهد کرد.

چطور Selection هایی دایره ای شکل انتخاب کنیم؟

شاید در زمان کشیدن دایره های در فتوشاپ دیده باشید که خود فتوشاپ عملیات کشیدن آن را در جایی که کلیک را شروع می کنید، آغاز می کند. برای این که این اتفاق رخ ندهد و دایره ای بهتر رسم کنید، قادر هستید تا Alt را نگه دارید و سپس دایره خود را با ماوس رسم نمایید. گاهی اوقات پیش می آید که این دایره به صورت بیضی ترسیم می شود. برای جلوگیری از این اتفاق، توصیه می شود که از دکمه Shift نیز بهره ببرید.

چطور می توانیم فتوشاپ را یاد بگیریم؟

فتوشاپ قابلیت های بسیار زیادی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد، برای آن که بتوانید به خوبی این برنامه محبوب را فرا بگیرید می توانید به بخش آموزش کار نرم افزار معروف روتوش حرفه ای عکس مراجعه کنید.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 1, میانگین امتیاز: 2,00 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.