پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

هر آن چه که برای سفر به کلان شهر‌های ایران لازم است بدانید

شهر‌های بزرگ و پرجمعیت ایران شاهد رفت‌وآمد‌ مسافران زیادی در همه روز‌های سال هستند. هدف مسافران از سفر به این شهر‌ها می‌تواند تفریحی، معاملات تجاری، قرار‌های سیاسی، بازدید‌های زیارتی، دیدار اقوام یا در زمینه‌های دیگر باشد. اما، همه این مسافران باید قبل از شروع سفر، اطلاعات لازم را برای رفت‌وآمد، جابه‌جایی، اقامت و… در این کلان شهر‌ها داشته باشند. پیدا کردن این اطلاعات به صورت یک‌جا و هم‌زمان کار وقت‌گیری است و نیاز به زمان زیادی دارد. ما در این مقاله سعی کردیم تمامی این موارد را در مورد سه شهر بزرگ تهران، مشهد و شیراز بیان کنیم. هم‌چنین کمی در مورد نحوه سفر به این شهر‌ها در دوران کرونا و دلیل محبوب شدن این شهر‌ها توضیح دهیم. پس اگر قصد سفر به این سه شهر بزرگ ایران را دارید تا پایان این مقاله سایت میهمان شو همراه ما باشید.

سفر به شلوغ‌ترین و بزرگ‌ترین شهر ایران 

از لحاظ آماری تهران پررفت‌وآمد‌ترین شهر ایران محسوب می‌شود. این شهر پایتخت سیاسی و اجتماعی ایران است و حدود ۱۲میلیون جمعیت در آن زندگی می‌کنند. شهر تهران در استان تهران و در دامنه رشته‌کوه البرز واقع شده است. آب‌ و هوای تهران به دلیل وجود کوه‌های اطرافش در حالت نیمه معتدل قرار دارد و تقریبا چهار فصل سال، در متعادل‌ترین حالت خود در این شهر دیده می‌شوند. همین جو هوایی معتدل و کوهستانی به زیبایی‌ها و مزایا این شهر افزوده است و خاطرات سفر را برای مسافران دل‌‌انگیز و به یادماندنی می‌کند. برای رفت‌وآمد به این شهر می‌توانید از قطار، اتوبوس و یا هواپیما استفاده کنید. هم‌چنین تمامی جاده‌ها و اتوبان‌هایی که از شهر‌های اطراف تهران به این کلان‌ شهر ختم می‌شوند، کامل بی‌خطر و دارای بالا‌ترین امکانات ممکن هستند تا سفر راحت‌تری برای مسافران ایجاد کند.

برخی مسافران برای تفریح یا اهداف کاری به تهران می‌آیند. مکان‌های دیدنی زیادی در تهران وجود دارد. این مکان‌ها جزو جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، سیاسی و… هستند. بام‌ تهران، پل طبیعت، برج میلاد، پارک جنگلی لواسان، پارک جنگلی طالقانی، آبشار سنگان از جمله مکان‌های جذاب تهران برای مسافران است. دریاچه چیتگر همراه با بازار‌های دیدنی‌اش مکان تازه‌ای برای خیلی مسافران محسوب می‌شود. شما می‌توانید با دیدن این دریاچه هم از نمای زیبای آن در شب لذت ببرید و هم از مغازه‌های اطراف آن که همگی از معروف‌ترین برند‌های دنیا هستند، خرید کنید. مکان‌های دیدنی تهران تنها به داخل شهر ختم نمی‌شوند، بلکه اطراف تهران نیز جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد همانند کردان، دماوند، لواسان و فشم. پس بهتر است برای اقامت در یکی از این مناطق همانند ویلا کردان با قیمت های مناسب و امکانات مختلف از ارزان تا لوکس جایی را در نظر بگیرید و از سفر خود لذت ببرید.

مشهد؛ پایتخت مذهبی و دومین شهر پرجمعیت ایران 

سفر به کلان شهر‌ مشهد

مشهد در قسمت شمال شرقی ایران و در استان خراسان رضوی واقع شده است. آب‌وهوای این شهر نیمه خشک و سرد است که زمستان‌های نسبتا سرد و تابستان‌های تقریبا گرم را در آن تجربه می‌کنید. این شهر دارای یک فرودگاه بین‌المللی و ایستگاه راه‌آهن است. هم‌چنین با اتوبوس و ماشین شخصی هم می‌توان به این شهر سفر کنید. تاریخچه این شهر بسیار کهن بوده است و از زمان قدیم تا به امروز جزو مهم‌ترین شهر‌های ایران محسوب می‌شود. حتی در دوره‌ای از تاریخ به عنوان  پایتخت کشور انتخاب شده و خیلی از اتفاقات مهم تاریخی در این شهر رخ داده است. از جمله مکان‌های دیدنی مشهد می‌توان به پارک کوه‌سنگی، پارک ملک‌آباد، موزه نادرشاه افشار، پارک شهربازی ملت، بازار بین‌المللی، بازار پروما، بازار الماس شرق و چندین مکان معروف دیگه اشاره کرد. مسافران و زائران زیادی همه سال به شهر سفر می‌کنند تا از جاذبه‌های دیدنی این شهر بازدید کنند.

دلیل اصلی اکثر مسافران برای سفر به مشهد مقدس، عبادت بارگاه امام هشتم، امام رضا علیه سلام، است. وجود حرم مقدس باعث شده تا قیمت سوئیت در مشهد دائم دچار نوسان باشد. چرا که در فصل‌های خوش آب‌وهوا مثل بهار و اوایل تابستان عده زیادی به این شهر سفر کنند و حجم زیادی از زائر دنیا وارد مشهد می‌شوند و قیمت هتل‌ها و سوئیت‌ها چندین برابر می‌شوند. توصیه می‌کنیم اگر به قصد زیارت یا تفریح به مشهد می‌آیید، در بازه‌هایی از سال که رفت‌وآمد کم‌تر است به این شهر سفر کنید تا از خطر ابتلا به کرونا دور باشید و سوئیت‌هایی را اجاره کنید که مطمئن هستید نکات بهداشتی و ایمنی را در دوران کرونا رعایت می‌کنند.

چرا شیراز برای گردشگران جزو مهم‌ترین شهر‌های دنیا محسوب می‌شود؟

سفر به کلان شهر‌ شیراز

زیبایی‌ها و جاذبه‌های تاریخی شهر شیراز نه تنها در ایران محبوب است، بلکه شهرت جهانی دارد. این شهر در جنوب ایران در استان فارس قرار دارد. کوه‌های اطراف شیراز، آب‌وهوای کوهستانی و متعادلی به این شهر داده‌اند. از اصلی‌ترین دلایل مهم شدن شیراز می‌توان به قرارگیری این شهر در مسیر راه‌های تجاری و همچنین وجود خاک حاصل‌خیز برای کشاورزی اشاره کرد. وجود جاذبه‌های گردشگری مشهور در شیراز همراه با این دلایل، باعث شده تا مسافران زیادی در تمامی روزهای سال به این شهر شاعرانه و دل‌نشین سفر کنند. تقریبا نیمی از توریست‌ها و مسافران شیراز‌ از کشورهای دیگر به ین شهر سفر می‌کنند، چرا که این شهر به دلیل داشتن جاذبه‌های مشهور گردشگری در دنیا بسیار محبوب است.

وجود آرامگاه سعدی، آرامگاه خواجه حافظ شیرازی، بازار وکیل، دروازه قرآن، ارگ کریم خان، موزه پارس و خیلی مکان‌های تاریخی و مذهبی مهم دیگر در این شهر واقع شده است. هتل‌ها و سوئیت‌های این شهر در انواع مدرن و سنتی طراحی شده است تا همه سلیقه‌ها را راضی نگه دارد. با وجود تنوع زیاد در هتل‌ها و بالا بودن تعداد آن‌ها در برخی فصل‌های سال که آب‌و‌هوای شیراز در معتدل‌ترین و دل‌رباترین حالت خود قرار دارد، پیدا کردن اقامتگاه مناسب با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونا، کار دشواری برای گردشگران این شهر است. اگر قصد اجاره سوئیت در شیراز را دارید و می‌خواهید از مکان های دیدنی این شهر در خلوت‌ترین زمان ممکن بازدید نمایید تا از خطر ابتلا به کرونا هم به دور باشید، بهتر است مکان اقامت خود را قبل سفر رزرو کنید و در بازه‌هایی که تعداد مسافران در این شهر کم‌تر است، به شیراز بروید تا از تماشای مکان‌های آن لذت ببرید و سفری بی‌نظیر را تجربه کنید.

 

سایت میهمان شو دارای مجوز رسمی از اتحادیه کسب‌و‌کار کشوری است و به شما این اطمینان را می‌دهد تا با خیال راحت بهترین سویئت‌های ممکن را در کلان‌ شهر‌های بزرگ ایران پیدا کنید. این سایت به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید در دوران کرونا اقامتگاه مورد نظر خود را به صورت آنلاین  رزرو کنید و به آسانی سفر کنید. وجود آفر‌های ویژه برای مشتریان این سایت، یکی دیگر از مزایای بی‌نظیر میهمان شو است. تنوع در سوئیت‌ها و هتل‌ها موجود در سایت به شما این امکان را می‌دهد تا به همان میزان هزینه‌ای که برای اقامت سفر خود در نظر گرفته‌اید، بهترین مکان ممکن را در شهر مقصد پیدا کنید.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 1, میانگین امتیاز: 2,00 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.