سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

افزایش سرعت ویندوز با روشی ساده

افزایش سرعت ویندوز

افزایش چند برابری سرعت ویندوز با روشی ساده

کند شدن سیستم به دلیل اجرای نرم‏ افزارهای سنگین در اثر اشغال فضای زیاد رم یکی از مشکلات رایجی است که کاربران کامپیوتر با آن در محیط ویندوز رو به رو هستند.

کند شدن سیستم در نرم‏ افزارهایی نظیر فایرفاکس به ویژه برای کاربرانی که از سیستم‏های قدیمی استفاده می‏کنند بیشتر به چشم می‏خورد.

در این ترفند قصد داریم به معرفی روشی بپردازیم که می‏توانید فضای اشغال شده اضافی توسط پروسه‏ های مختلف را آزاد کنید.

شما برای این کار نیازمند یک نرم‏ افزار کم‏ حجم و رایگان به نام Minimem هستیم.

پس از دانلود و نصب برنامه،Minime را اجرا نمایید(برای مشاهده صفحه اصلی برنامه بایستی در نوار تسک‏بار بر روی آیکن برنامه دوبار کلیک کنید).

با اجرای برنامه، پروسه‏ های حجیم در حال اجرا در محیط ویندوز به شما نمایش داده می شود. اکنون می‏توانید هر یک از پروسه‏ های موجود را بهینه سازی کنید.

 

روش کار:

پروسه‏ های موجود در لیست سمت راست صفحه را انتخاب کنید و آن ها را به سمت چپ منتقل کنید و سپس بر روی دکمه Apply کلیک کنید تا بهینه‏ سازی انجام شود.

نکته ۱:

کاهش حجم به صورت دائم برقرار نیست بلکه به صورت لحظه‏ ای و به طور پیش‏ فرض هر ۳۰ ثانیه یک‏بار خواهد بود که این تنظیم در قسمت Minimem options قابل تغییر است.

 

پیشنهاد :

برای اجرای برنامه به طور اتوماتیک پس از ورود به ویندوز،بر روی آیکن برنامه در تسک‏بار راست کلیک کنید و Start with Windows را انتخاب کنید.

نکته ۲:

نرم افزار Minimem بر روی تمامی نسخه‏ های ویندوز ۳۲ و ۶۴ بیتی به درستی کار می‏کند.

نکته ۳:

برای نصب نرم افزار باید NET Framework 2. بر روی ویندوز شما نصب شده باشد.

 

باشگاه خبرنگاران

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 4, میانگین امتیاز: 5,00 از 5)
Loading...