جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
×

استفاده صحیح از رژگونه چگونه است؟

اثری که استفاده از رژگونه بر روی صورت و فرم گونه های ایجاد می کند گاه حیرت انگیز است. احتمالا آموزش استفاده از رژگونه  را در یوتیوب یا شبکه های اجتماعی مشاهده کرده اید. کاری بسیار ظریف که تأثیر شگفت انگیزی بر روی چهره دارد. استفاده از رنگ های درست و فرم صحیح استفاده از رژگونه باعث می شود که پوست شما درخشان تر، فرم صورت برجسته و زیبایی چهره چندین برابر نمایان شود.

آشنایی با انواع رژگونه و نحوه استفاده از هرکدام می تواند به شما کمک کند تا چهره ای هرچه زیباتر را برای خود بسازید. استفاده از رژگونه می تواند رنگ مورد نیاز و درخشندگی طبیعی را به گونه ها هدیه کند. با استفاده از انواع مختلف رژگونه که در فروشگاه های لوازم آرایشی وجود دارد شما می توانید رژگونه مناسب خود را انتخاب کنید. برای انتخاب می توانید معیارهای مختلفی همچون نوع پوست، رنگ پوست و حتی آب و هوا را مدنظر داشته باشید.

طرز صحیح استفاده از رژگونه

استفاده صحیح از رژگونه

رژگونه بسته به انواع مختلفی که دارد روش مصرف متفاوتی نیز خواهد داشت. چگونگی استفاده از رژگونه بسته به جنس و رنگ آن مشخص می شود. رژگونه های پودری برای درخشش طبیعی صورت عالی هستند. رنگ های قرمز، صورتی، هلویی، نارنجی که می تواند برای ۷ تا ۸ ساعت بر روی پوست ماندگار باشد. رژگونه های پودری با استفاده از برس مخصوص بر روی صورت استفاده می شوند. علاوه بر جنس، توجه به فصل نیز می تواند نوع رژگونه را مشخص کند. رژگونه های پودری معمولا در تابستان مورد استفاده بیشتری دارند. ماندگاری بیشتر و یکپارچه ساختن پوست می تواند ظاهری بهتری ایجاد کند. اما بهتر است از رژگونه برای ساعات طولانی استفاده نکنید چرا که در فصل تابستان باعث افزایش چربی پوست و بوجود آمدن جوش یا آکنه می شود.

رژگونه های براق نوع دیگری از انواع محصولات آرایشی صورت هستند. این نوع از رژگونه ها با فرمولاسیون نرم و براقی که دارند برخلاف رژگونه های پودری که مورد استفاده روزانه هستند، خاص مجالس و محافل پر زرق و برق هستند. خرید محصولات آرایشی صورت براق، مخصوص زمانی که می خواهید درخشش پوست خود را بیشتر نشان دهید. رژگونه ژلی نیز نوع دیگری از انواع محصولات آرایشی صورت است. این محصول نیز در تابستان مورد استفاده قرار می گیرد و بلافاصله پس از مصرف رنگ و درخشندگی خاصی و طبیعی به چهره می دهد. رژگونه ژلی برای انواع پوست از پوست خشک تا پوست چرب مناسب است.

طرز صحیح استفاده از رژگونه

استفاده از رژگونه بسته به نوع رنگ و جنسی که دارد، روش مصرف متفاوتی دارد. همچنین طرز صحیح استفاده از رژگونه بسته به فرم صورت، شکل گونه ها و نتیجه ای که انتظار دارید متفاوت خواهد بود. رژگونه علاوه بر اینکه باعث شاداب شدن چهره می‌شود نقش فرم دهی به صورت را نیز دارد. معمولا می توان عیب های صورت را با استفاده از رژگونه و سایه هایی که بر روی چهره ایجاد می‌کند، رفع کرده و نمای زیباتری برای چهره بوجود آورد.

قرارگیری رنگ های روشن و تیره، براق و مات می تواند به صورت بُعد دهد. اگر فرم صورتتان را دقیق بشناسید و بدانید که از چه رنگ رژگونه‌ای استفاده کنید، طرز صحیح گرفتن برس چگونه است و خطوط چهره را باید به چه سمتی بکشید، می توانید علاوه بر چهره درخشان و خوش رنگ، فرم و گونه و صورتتان را نیز زیباتر کنید.

اموزش استفاده از رژگونه

امروزه آموزش های متنوعی را برای آرایش از میکاپ آرتیستهای مختلف می توان مشاهده کرد. استفاده صحیح و اصولی اولین نکته برای استفاده از هر نوع لوازم آرایشی است. بهترین برندها در فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی وجود دارد که محصولاتی مناسب پوست را عرضه می کنند. شما می توانید بدون اینکه به پوستتان آسیبی وارد شود، از انواع کرم ها، محصولات آرایشی و بهداشتی و انواع رژگونه ها در رنگ و فرم های مختلف استفاده کنید.

استفاده صحیح از رژگونه

دیدن فیلم های آموزش استفاده از رژگونه بهترین راه برای آشنایی با اصول خودآرایی است. رژگونه جزء آخرین مراحل آرایش و بعد از استفاده از کرم پودر و هایلایتر بوده که با استفاده از رژگونه مناسب می توانید چهره را شفافتر و روشن تر نشان دهید. هنگام استفاده از رژگونه به این نکات توجه داشته باشید:

  1. حتما از برس مخصوص و مناسب برای زدن رژگونه استفاده کنید.
  2. توجه داشته باشید که مقدار اضافه پودر را از روی برس بتکانید.
  3. بر اساس رنگ رژگونه آن را روی استخوان گونه یا زیر گونه بکشید.
  4. رنگ های روشن برای برجسته تر نشان دادن و رنگ های تیره برای ایجاد فرورفتگی است.
  5. برس رژگونه را بصورت عمود روی پوست نگه دارید و به آرامی بر روی گونه بکشید.
  6. توجه کنید که رنگ رژگونه و رژ لب با یکدیگر هماهنگ باشند.
  7. در نهایت با استفاده از پودر تثبیت کننده، آرایش را بر روی چهره فیکس کنید.

چگونگی استفاده از رژگونه

همانطور که گفته شد رژگونه انواع مختلفی دارد که هرکدام نحوه استفاده متفاوتی نیز دارند. اگر از رژگونه بطور صحیح استفاده شود اثر شگفت انگیزی بر روی چهره دارد و زیبایی شما را چند برابر می کند. استفاده از رژگونه، عملی به ظاهر ساده است که ظرایف و اصول خاص خود را دارد. در صورت رعایت آنها، می توانید اثر فوق العاده آن را مشاهده کنید.

معمولا رژگونه های مایع رنگ های تندتری دارند. برای استفاده از آن نیازی به برس نیست می توانید مقداری از رژگونه مایع را روی انگشت زده و به آرامی بر روی پوست بکشید. توجه داشته باشید که ابتدای استفاده از مقدار زیادی رژگونه استفاده نکنید. ابتدا مقدار کمی را برروی پوست بزنید اگر از رنگ و حالت آن راضی بودید و یا تمایل داشتید که رنگ بیشتری به پوستتان بدهید مقداری دیگر از رژگونه استفاده کنید.

چگونگی استفاده از رژگونه های پودری کمی متفاوت است. ابتدا کرم پودر را بصورت یکنواخت روی صورت بزنید. در صورت نیاز از کانتور برای برجسته تر نشان دادن گونه ها استفاده کنید و سپس می توانید از پودر براق برای برجسته تر کردن گونه ها و شادابی صورت استفاده کنید. طرز صحیح استفاده از رژگونه به این صورت است که بر روی برجستگی استخوان گونه مقداری از پودر رژگونه بزنید. توجه داشته باشید که رنگ یکنواخت و با طیف ملایمی از گوشه صورت به سمت داخل کشیده شود. استفاده از رژگونه های مات در رنگ های گلبهی و صورتی برای میکاپ دخترانه و یا جوان تر نشان دادن چهره مناسب است.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 4, میانگین امتیاز: 4,00 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.