سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

اجاره ویلا در نور

اجاره ویلا لب دریا در نور

نور؛ شهری در کرانه خزر

از جذاب­ترین مقاصد گردشگری، بی شک می­توان از خطه­ی شمال ایران نام برد. شهرستان­های استان مازندران، از جمله شهرهای پربازدید در تمام ایام سال هستند. شهرستان نور بی شک به واسطه ­ی شگفتی­ های طبیعی ­اش، از پتانسیل بالایی برخوردار است. آبشارها، غارها، جنگل­ها و سواحل زیبای آن همواره کشش فراوانی در دوست­داران طبیعت ایجاد کرده است. از مهم­ترین شهرهای نور می­توان محمودآباد، رویان و ایزدشهر را نام برد. مهم­ترین و معروف­ترین مراکز خرید و فروشگاهی نیز در همین شهرها واقع است. از جاده ­های چالوس، هراز و فیروزکوه امکان دسترسی به شهرستان نور وجود دارد. جاده هراز نزدیک­ترین مسیر است که کم خطرتر از مسیر چالوس می­باشد. در این مقاله به  معرفی شهرستان نور پرداخته ­ایم تا در هنگام سفر به این شهر از اطلاعات کافی برخوردار باشید. همچنین می­توانید به راحتی با مراجعه به سایت اتاقک به اجاره ویلا در نور اقدام کنید.

در سفر به نور از کجا دیدن کنیم

  • کاخ تمیشان

از جمله چشم ­نوازترین بناهای موجود در شهر نور کاخ سلطنتیه تمیشان است. این کاخ به­عنوان اقامتگاه تفریحی به دستور اشرف، خواهر محمدرضاشاه بنا شده است. محوطه­ای بسیار سرسبز، پوشیده از انواع درختان با چشم­انداز رو به دریای خزر اطراف آن را فراگرفته است. همچنین یک پلاژ سلطنتی نیز در مقابل کاخ موجود است. درون محوطه کاخ استخر و اصطبل اسب نیز به چشم می­خورد. هم­اکنون این بنای زیبا به بنیاد جانبازان واگذار شده است.

  • پارک جنگلی کشپل

اجاره ویلا جنگلی در نور

این پارک زیبا بین چمستان، نور و لاویج احاطه شده است. در مسیر ییلاقی لاویج، به فاصله ۵/۲ کیلومتری از چمستان به این پارک سرسبز برمی­خورید. پارک جنگلی کشپل با مساحتی حدود ۲/۷ هکتار پوشیده از درختانی همچون افرا، توسکا، ممرز و انجیل است. رودی نیز از میانه این جنگل عبور می­کند. در گذشته به دلیل وجود سنگ آهن در این رود، برای تولید ساچمه مورد استفاده قرار می­گرفت.

  • خانه نیما یوشیج

روستای زیبای یوش از توابع بلده شهرستان نور است. در فصل­های بهار و تابستان می­توانید از سرسبزی و آب هوای عالی آن لذت ببرید. خانه نیما یوشیج ملقب به پدر شعرنو فارسی نیز در همین روستا واقع است. خانه­ای مجلل با معماری زیبا در منطقه­ای کوهستانی که مربوط به زمان قاجار است. علاوه بر آرامگاه نیما، آرامگاه سیروس طاهباز و بهجت اسفندیاری که گردآورنده آثار نیما و خواهر نیما هستند نیز به چشم می­خورد.

  • کلیسای آنتوان مقدس

کلیسا آنتوان مقدس در نور

در منطقه ساحلی هایکشن، مابین شهر نور و علمده کلیسای زیبایی بنا شده است. این کلیسا در دهه ۵۰ شمسی، برای ارامنه کاتولیک مذهب این منطقه ساخته شده است. این بنا بصورت هشت ضلعی و با سیمان و گچ ایجاد شده است. بر روی برخی از اضلاع این ساختمان نورگیرهایی به چشم می­خورد. ارتفاع این بنا پنج متر است. در قسمت میانی این بنا گنبد هشت ضلعی کوچکتری به ارتفاع ۵/۱متر بنا شده است. زیبایی این بنا موجب شده گردشگران زیادی از آن بازدید کنند.

  • دریاچه الیمالات

در فاصله هشت کیلومتری از شهر نور، در مسیر نور به چمستان منظره­ای بی ­نظیر چشم­ها را به خود خیره می­کند. دریاچه ­ای در میان انبوهی از درختان جنگلی وجود دارد که یکی از تفرجگاه­ های مهم نور محسوب می­شود. چشم­اندازی محسورکننده در کنار صدای گوش­ نواز پرندگان، آرامش لذت­ بخشی را فراهم کرده است. بهترین زمان گردش در این مکان بهار و پاییز است که غرق در رنگ­های بی­ نظیر می­شود. این مکان همچنین امکانات لازم جهت اسکان، ماهیگیری، کافی­ شاپ و رستوران نیز دارد. همچنین می­توانید برای آسایش بیشتر ابتدا با استفاده از سایت اتاقک به اجاره ویلا در نور اقدام کنید و سپس به گردش در این منطقه بروید.

  • آبشار آب پری

بازدید از مکان های دیدنی شهر نور

این آبشار که شباهت چندانی به سایر آبشارها ندارد در اثر فرسایش سنگ­های این ناحیه ایجاد شده است. این آبشار در حاشیه جاده در فاصله پنج کیلومتری شهر رویان واقع است. دلیل نام­گذاری آن صداهای خاص ایجاد شده از برخورد آب با سنگ­ها است که مردم محلی آن را صدای پریان تصور می­کردند. در اطراف آن پوشیده از انواع درختان است که در مناطق بالاتر پوشش گیاهی از نوع درختان کاج است.

  • امامزاده جمشید کیا سلطان

این بنای مذهبی و تاریخی به جای مانده از قرن نهم هجری قمری برمی­گردد. این بنا در مجاورت شهر رویان، از توابع شهرستان نور است. این بنا از موقعیت جغرافیایی خوبی نیز برخورددار است و در سال  ۱۳۸۲ به ثبت آثار ملی رسیده است. همچنین می­توانید از بازار شهر رویان در نزدیکی آن دیدن کنید. سامانه رزو آنلاین اتاقک این امکان را به شما می­دهد تا به رزرو بهترین ویلاها در شهر نور اقدام کنید. تا با خیالی آسوده از سفر خود لذت ببرید.

  • پارک جنگلی سیسنگان

اجاره ویلا از سایت اتاقک در شهر نور

یکی از جذاب­ترین پارک­ های جنگلی خطه شمال ایران، پارک جنگلی سیسنگان محسوب می­شود. این پارک که مساحتی به وسعت ۶۰۰ کیلومتر مربع دارد توسط شخصی به­نام سعید آشتیانی پی­ریزی شده است. این پارک در فاصله ۳۵ کیلومتری از شهر نوشهر واقع شده است. پوشش گیاهی این پارک متنوع بوده که عمده­ی آنها خواص دارویی نیز دارند. با گذار از این پارک علاوه بر لذت بردن از هوای بکر و طبیعت بی­ نظیر آن، می­توانید از تفریحاتی همچون شاتل دریایی، چهارچرخ، قایق سواری و اسب سواری نیز لذت ببرید. این مکان به­دلیل داشتن آلاچیق در نقاط مختلف خود مکان مناسبی برای پیک­نیک است.

تعدادی دیگر از مکان­های دیدنی شهر نور که بازدید از آنها پیشنهاد می­شود:

  • دریاچه سد آبیدر
  • آب گرم لاویج
  • آبشار سیسنگان
  • آبشار حرام او
  • آبشار سواسره
  • روستای یوش
  • قلعه پولاد بلده

در شهر نور کجا بمانیم؟

موضوع اقامت یکی از اصلی ­ترین دغدغه ­هایی است که در هر سفر باید به آن توجه فراوانی شود. از آنجا که حوزه شمال ایران، از مناطق گردشگرپذیر ویژه­ای محسوب می­شود باید قبل از سفر به رزرو محل اقامت اقدام شود. مرتب و مجهز بودن و همچنین دسترسی مناسب به اماکن دیدنی از جمله ویژگی­های اقامتگاه خوب است. شما می­توانید با در نظر گرفتن سطح بودجه ­ی خود، به­ راحتی با استفاده از سایت اتاقک اقدام به اجاره ویلا در نور نمایید.

کلام پایانی

انسان همواره به دنبال بهترین و جذاب­ترین ­ها بوده و این موضوع در سفر کردن نیز مشهود است. خطه شمال ایران از جذاب­ترین مناطق گردشگری به ­شمار می­رود. طبیعت زیبا و بکر، آب و هوای بی ­نظیر و پاک و همچنین مردمان میهمان­ نواز آن باعث این گردش ­پذیری شده است. انسان هیچ­گاه از دیدن سرسبزی درختان سر به ­فلک کشیده، آبی دریا و صدای گوش­ نواز آبشارها و چشمه ­ها خسته نمی­شود. اتاقک مفتخر است شما را در این سفر رویایی همراهی کند و از آن نهایت لذت را ببرید.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 3, میانگین امتیاز: 4,00 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.