پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

آموزش تصویری بافت گل رز با قلاب

آموزش بافتنی , روش بافت گل رز

روش بافت گل رز قلاب بافی

برای بافتن گل رز و برگ گل که میتوانید با آن لباسهای زمستانی و شال و کلاه خود را تزیین نمایید هم چنین بافتن دسته گل رز باید :

 

۱) ابتدا به تعداد مورد نیاز زنجیره می‌زنیم، اگر خواستیم تعداد گلبرگ‌ها در نهایت بیشتر باشه و گل پرپر، زنجیره ها رو زیادتر می‌زنیم و بالعکس اگه خواستیم کمتر و کوچکتر باشه، تعداد زنجیره‌ها هم کمتر خواهد بود. (من برای بافت گلی که در تصویر «کلاه دخترونه با گل رز صورتی» مشاهده می‌کنید حدود ۴۰-۵۰ زنجیره زدم)

 

۲)  برای ردیف اول کار، ۲ زنجیره اضافه‌تر می‌زنیم. سپس ۳ زنجیره زده و یک پایه متوسط در زنجیره دوم از زنجیره‌های پایه می بافیم و به همین ترتیب تا آخر ردیف ادامه میدیم (طبق الگو).

 

۳) برای شروع ردیف دوم، ۳ زنجیره چرخشی می‌بافیم. سپس در فضای زیر ۳ زنجیره از ردیف قبل، یک پایه بلند بافته، ۳ زنجیره می‌زنیم و مجددا دو پایه بلند می‌بافیم. ۱ زنجیره زده در فضای زیر سه زنجیره بعدی دو پایه بلند بافته ۳ زنجیره زده دو پایه بلند دیگه می‌بافیم. ۱ زنجیره زده سراغ ۳ زنجیره بعدی از ردیف قبل می‌رویم…..تا آخر ردیف.

 

۴) با ۳ زنجیره چرخشی به ردیف سوم می‌رسیم. در فضای زیر سه زنجیره از ردیف قبل (طبق الگو) ۷ پایه بلند بافته (بافت صدفی) و بر روی تک زنجیره ردیف قبلی یک بافت نامرئی می‌بافیم…تا آخر ردیف.

 

۵) برای بافت ردیف آخر یک زنجیره چرخشی زده و بر روی هر گره از ردیف قبل یک پایه کوتاه می بافیم. (در صورت تمایل می‌توانید این ردیف را نبافید)

 

۶) در این حالت یک نوار بلند به صورت مارپیچ بافتید که یک طرف اون دالبور داره و یک طرف صافه. از یک طرف این نوار دالبور اولی رو گرفته و شروع به پیچیدن می‌کنید تا به شکل گل دربیاد و نهایتا از زیر با نخ و سوزن گلی رو که شکل دادید می‌دوزید تا ثابت بشه.

 

۷)  این آموزش تصویری می تواند شما را برای بافتن گل رز کمک کند:

 

آموزش بافتنی , روش بافت گل رز

 

آموزش دوم آموزش بافتن برگ گل می باشد بدین شکل که :

ابتدا به تعداد دلخواه زنجیره می‌زنید. با بافت یک زنجیره اضافه بافت ردیف اول رو شروع می‌کنید و در هر زنجیره یک پایه کوتاه می‌بافید تا زنجیره آخر.

در زنجیره آخر ۳ پایه کوتاه می‌بافید تا بتونید به سمت دیگه زنجیره‌ها برگردید. کار رو برگردونده شروع به بافت پایه کوتاه در زنجیره ها از سمت دیگر می‌کنید. تا انتهای زنجیره‌ها بافت پایه کوتاه رو ادامه میدیم و نهایتا  برای شروع بافت ردیف دوم، یک زنجیره چرخشی زده کار رو برمی‌گردونیم.

در پایه کوتاه دوم از ردیف قبل یک پایه کوتاه بافته و تا انتهای ردیف ادامه میدم.در آخرین گره از بافت قبلی مجددا ۳ پایه کوتاه زده و بافت رو در سمت مقابل تا انتهای ردیف ادامه میدیم.

به این ترتیب به صورت رفت و برگشت ردیف‌ها رو بافته و به صورت دلخواه اونها رو کوتاه و بلند می‌کنیم یعنی مثلا طبق الگو ردیف دوم رو از گره دوم ردیف قبل شماره کرده و در سمت مقابل، ۳ گره مونده به پایان ردیف اول خاتمه‌اش داده با زنجیره چرخشی ردیف سوم رو شروع می‌کنیم و نهایتا به روش گفته شده در جلسات قبل کار رو خاتمه میدیم.

 

 

بیتوته

 

 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 33, میانگین امتیاز: 3,79 از 5)
Loading...