پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

آموزش الگو به کودکان پیش دبستانی و پایه اول

کودکان خلاق شما دوست دارند الگوهایی را در دنیای اطراف خود پیدا کنند و با کشف کردن آن ها خلاقیتی جدید از خودشان بروز دهند. کشف الگوها به کودکان کمک می کند تا در آن ها غرق شوند و مهارت های خلاقانه ی آن ها روز به روز بیشتر رشد کند.
از این رو آموزش الگو به کودکان مهد کودک و پیش دبستانی یکی از برنامه های مهم پیش دبستانی ها و مهد کودک ها برای کودکان این سن و سال است.
الگوها به کودکان کمک می کنند تا تغییرات را درک کنند و بدانند که در آینده چه چیزی قرار است اتفاق بیفتد زیرا به کمک الگوهای گذشته، تغییرات آینده را نیز پیش بینی کرده اند.

آموزش الگو به کودکان

الگوها چیزهایی هستند که به روشی منطقی تکرار می شوند، مانند نوارهای عمودی روی ژاکت رنگارنگی که هر رزو هنگام رفتن به مهد کودک تنشان می کنید.
الگوها می توانند شامل اعداد، تصاویر یا اشکال باشند. به عنوان مثال، می توان از الگوی قرار گرفتن حیواناتی که شنا می کنند در کنار حیواناتی که پرواز می کنند یک الگوی بسیار جذاب برای آموزش به کودکان استفاده کرد.

الگوها به کودکان کمک می کنند تا بتوانند وقایع آینده را پیش بینی کنند، زیرا آن ها با درک الگوها و اتفاقات گذشته، شروع به تجسم آینده ای تکرار شونده می کنند.
الگوها همچنین به کودکان کمک می کنند یاد بگیرند که چگونه بین اشیا یا تصاویر یا حتی اعداد ارتباطات منطقی ایجاد کنند و از مهارت های استدلال فوق العاده ی خود استفاده کنند.
الگوها را می توان در همه جای زندگی روزمره ما پیدا کرد.
شما حتی در طلوع و غروب خورشید نیز می توانید الگوهایی را پیدا کنید و کودکان دلبند خود را متوجه آن ها سازید.
مهارت های ریاضی و درک ریاضی کودکان دلبند خود را در هیچ سنی دست کم نگیرید.
کودکان دلبند شما از همان ابتدای کودکی قادر به تشخیص و تعمیم الگوها و پیش بینی موارد بعدی الگو هستند. پس شما باید از همان سنین پایین آموزش الگوها را به آن ها شروع کنید.
کودکان نوپا می توانند الگوهایی مانند پریدن به چپ، سپس راست، سپس چپ و سپس راست انجام دهند.
آنها می توانند الگوهای تکرار شونده مانند بلوک ایستاده، بلوک صاف خوابیده، بلوک ایستاده، بلوک صاف خوابیده و غیره را تشخیص دهند.
آن ها می توانند الگوهای رنگی تکرار شونده بسیار ساده را تشخیص دهند و مراحل بعدی الگو را حدس بزنند.
در نهایت، کودکان دلبند شما می توانند الگوهای ساده خود را با خلاقیت بسازند.

Repeating colors in a pattern

آموزش الگو به کودکان با ریاضیات لیمویی

یکی از بهترین راه های آموزش الگویابی کلاس اول به کودکان مراجعه به سایت ریاضیات لیمویی است.
ریاضیات لیمویی اولین سایت آموزش ریاضی به سبک مدرن ترین متد خارجی به کودکان سه تا هفت سال است.
زمانی که شما کودکان خود را به سایت ما میسپارید کودکان شما در محیطی امن و جذاب یاد میگیرند که مهارت های ریاضی خود را ارتقا بدهند و روز به روز موارد بیشتری را در زمینه ی ریاضیات یاد می گیرند.
پش با استفاده از روش هایی که در این مقاله به شما آموزش می دهیم مفهوم الگو را به کودکان خود بیاموزید و سپس با ثبت نام کودک دلبندتان در سایت ریاضیات لیمویی، کاری کنید تا با تکرار و تمرین این مباحث در ذهن کودکتان حک شوند.

آموزش اعداد به کودکان

یکی دیگر از مهارت های بسیار مهمی که در این مقاله تصمیم داریم آن را مرور کنیم و کودکان شما باید آن را یاد بگیرند؛ درک مفهوم اعداد و آموزش اعداد به کودکان خردسال است.
درک اعداد مهارت مهمی است که مهدکودک ها باید بر آن مسلط شوند. کودکان از دوران کودکی با مفاهیم مختلفی از ریاضیات مانند مقایسه کمیت و تشخیص الگو مواجه می شوند و آن ها را در زندگی عادی خود مشاهده می کنند. هنگامی که کودکان به سن پیش دبستانی رسیدند، می توانید آموزش اعداد را به روشی سرگرم کننده و تعاملی به آنها آغاز کنید.

چه زمانی اعداد را به کودک آموزش دهیم؟

این ایده خوبی است که بتوانید پس از یک سالگی ، اعداد را به کودک خود معرفی کنید. می‌توانید با خواندن شعرهایی مربو به اعداد شروع کنید، مانند «یک، دو، سه زنگ مدرسه» یا «ده بطری سبز» یا ۱،۲،۳،۴،۵.
همچنین می توانید به اشیاء ساده یا چیزهایی که در زندگی روزمره با آنها برخورد می کنند، مانند یک سیب، دو سگ، سه شکلات و غیره اشاره کنید. می توانید یادگیری اعداد را برای فرزندتان بازیگوش و لذت بخش کنید.

نحوه آموزش اعداد به کودکان پیش دبستانی

در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما در آموزش اعداد به کودکان پیش دبستانی کمک می کند:

۱. اعداد را در کارهای روزانه خود بگنجانید!

در کارهای روزانه ای که فرزندتان با شما انجام می دهد از اعداد استفاده کنید. به عنوان مثال، از کودک خود بخواهید که در چیدن میز کمک کند و در کنار هر بشقاب یک چنگال یا دو قاشق قرار دهید. همچنین می توانید او را وادار کنید که نخود فرنگی یا سیب را بشمارد، بنابراین اعداد را با مقادیر مرتبط می کند. ایده دیگر این است که می‌توانید او را تشویق کنید که اسباب‌بازی‌هایش را بشمارد زیرا به شما کمک می‌کنند بعد از بازی آنها را کنار بگذارید.

Little girl counting

۲. اعداد را نقاشی کنید!

اعداد را در یک دفتر نقاشی یادداشت کنید و از فرزندتان بخواهید چیزی که نشان دهنده آن مقدار است بکشد. مثلاً ۳ بنویسید و از او بخواهید سه گل بکشد. برای ۴، می توانید از کودک بخواهید چهار قیفی بستنی بکشد. شما همچنین می توانید برعکس این کار را با کشیدن چندین مقدار از یک شی و از کودک خود بخواهید که آنها را بشمارد و عدد را به شما بگوید.

کلام پایانی : مقایسه نکنید؛ همه ی کودکان باهوشند!

بچه ها سریع یاد می گیرند و می توانند مفاهیم را به راحتی درک کنند. معرفی اعداد به کودکان مهدکودک به روشی سرگرم کننده به آنها کمک می کند تا اعداد را به راحتی درک کنند.
کودکان پیش دبستانی تمایل به حفظ اعداد دارند. با این حال، زمانی که تعداد اشیاء روزمره را به اعداد مرتبط می‌کنید، آنها به تدریج شروع به درک معنای اعداد خواهند کرد. هر کودکی منحصر به فرد است و با سرعت خودش یاد می گیرد. بنابراین توصیه می شود از مقایسه توانایی های یادگیری کودکان مختلف خودداری شود.
منبع: ریاضیات لیمویی

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 7, میانگین امتیاز: 3,43 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.