پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

دریافت گواهی اشتغال به تحصیل فرزند دانشجو و ثبت در تامین اجتماعی (غیرحضوری)

گواهی اشتغال به تحصیل فرزند دانشجو

اعلام کد مجوز استعلام اشتغال به تحصیل در سایت تامین اجتماعی

امکان استعلام غیرحضوری گواهی اشتغال به تحصیل برای فرزندان دانشجوی بیمه شدگان بالای که نوزده سالگی‌شان تمام شده فراهم شد.

مطابق ماده ۵۸ قانون تامین اجتماعی، فرزندان ذکور بیمه‌شدگان تا پایان ۱۹ سالگی می‌توانند به تبع بیمه‌شده اصلی، از خدمات مقرر در قانون تامین اجتماعی استفاده کنند و پس از پایان سن ۱۹ سالگی، ارائه خدمات به افراد مذکور، در صورت اشتغال به تحصیل آنان در مراکز آموزش عالی میسر است.

براساس این گزارش، پیش از این احراز مراتب اشتغال به تحصیل فرزندان ذکور بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران، از طریق ارائه گواهی اشتغال به تحصیل صادره از سوی مراکز آموزش عالی میسر بود و این امر مستلزم مراجعه حضوری دانشجو به مرکز آموزشی مربوطه، دریافت گواهی اشتغال به تحصیل و ارائه آن به واحدهای اجرایی سازمان بود که با راه‌اندازی سرویس غیرحضوری استعلام گواهی اشتغال به تحصیل، نیازی به مراجعه حضوری به مراکز آموزش عالی مربوطه و واحدهای اجرایی جهت دریافت و ارائه گواهی اشتغال به تحصیل نبوده و متقاضیان می‌توانند مراتب اشتغال به تحصیل را به‌صورت غیرحضوری و الکترونیکی، از طریق این سرویس به واحدهای سازمان اعلام کنند.

آدرس سایت و سامانه استعلام مدرک تحصیلی وزارت علوم

طبق اعلام سازمان تامین اجتماعی، این گروه از دانشجویان لازم است به سامانه استعلام مدرک تحصیلی به نشانی اینترنتی estelam.msrt.ir مراجعه و کد رهگیری مربوط به وضعیت تحصیلی را دریافت کنند. توضیح اینکه کد پیگیری ۱۰ رقمی بوده که پس از ثبت اطلاعات دانشجو در سامانه مذکور، به شماره همراه دانشجو (که می‌بایست به نام وی باشد) ارسال می‌شود.

ثبت اشتغال به تحصیل در سایت تامین اجتماعی

در مرحله بعد، بیمه‌شده اصلی یا دانشجو، باید به درگاه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی به نشانی es.tamin.ir با حساب کاربری خود (در صورت نداشتن حساب کاربری، لازم است نسبت به ایجاد آن اقدام شود نحوه ثبت نام در پایین توضیح داده شده) مراجعه کند و کد رهگیری دریافت شده از سامانه استعلام مدرک تحصیلی را در درگاه مذکور (در مسیر بیمه‌شدگان/ خدمات نامنویسی/ اعلام کد مجوز استعلام اشتغال به تحصیل) ثبت کند. پس از انجام مراحل مذکور و در صورت تائید مراتب اشتغال به تحصیل، اطلاعات در پایگاه سازمان ثبت و امکان ارائه خدمات به فرد مورد نظر فراهم خواهد شد.

علاوه بر بیمه‌شدگان اصلی، خود دانشجو نیز می‌تواند رأساً و در صورت ثبت‌نام و ایجاد حساب کاربری در درگاه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی، از طریق سرویس مذکور نسبت به اعلام الکترونیکی مراتب اشتغال به تحصیل خود اقدام کند.

این سازمان اعلام کرده است: با توجه به برخی نقایص اطلاعات دریافتی از پایگاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، امکان بهره‌برداری از این سرویس موقتاً برای دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، میسر نیست و این قبیل افراد می‌بایست طبق روال سابق، ضمن مراجعه حضوری به واحدهای اجرایی سازمان تأمین‌اجتماعی، گواهی و مستندات مربوط به اشتغال به تحصیل خود را به صورت حضوری ارائه کنند.

براساس این گزارش، استعلام گواهی اشتغال به تحصیل، می‌بایست در هر نیمسال تحصیلی مجدداً انجام شود.

از زمان راه‌اندازی این سرویس تاکنون، بیش از ۸۴۵ هزار مورد استعلام در خصوص گواهی اشتغال به تحصیل از طریق سرویس غیرحضوری تامین‌ اجتماعی استعلام و ثبت شده است.

 

ورود به سامانه تامین اجتماعی برای ثبت اشتغال به تحصیل فرزند دانشجو بیمه شده و بازنشسته تامین اجتماعی

برای ثبت اشتغال به تحصیل فرزند دانشجو ابتدا وارد آدرس https://account.tamin.ir/auth/login شوید.

صفحه ورود به سایت تامین اجتماعی برای دریافت فیش حقوقی

اعلام غیرحضوری اشتغال به تحصیل فرزند دانشجو به تامین اجتماعی

کد ملی (همان نام کاربری) و رمز عبور خود را وارد کنید. ( در صورت فراموشی رمز عبور رو گذرواژه را فراموش کرده ام بزنید) در صفحه باز شده کد ملی خود را وارد کرده و روش بازنشانی گذر واژه را روی پیامک قرار دهید.

کد تایید جهت تغییر رمز عبور به شماره موبایل شما ارسال خواهد شد.

پس از دریافت کد را در فیلد کد احراز هویت وارد کنید تا به مرحله گذرواژه جدید منتقل شده و رمز عبور جدید خود را وارد کنید. ( حتما رمز را روی کاغذ یا جای مطمئن ذخیره کنید.

ثبت نام در سایت تامین اجتماعی برای ثبت اشتغال به تحصیل فرزند دانشجو

در صورتی که قبلا در سایت ثبت نام نکرده اید: شروع فرآیند ثبت نام از ۲ مسیر امکان پذیر میباشد؛ یکی مراجعه به صفحه اصلی سامانه سرویس های غیرحضوری سازمان تأمین
اجتماعی به آدرس eservices.tamin.ir و دیگری از طریق آدرس profile.tamin.ir در آدرس های گفته شده روی ثبت نام کلیک کنید.

گام اول :

در این مرحله کافیست بیمه شده کدملی و شماره تلفن همراه خود را وارد نموده سپس دکمه مرحله بعد را انتخاب نمائید. دقت کنید : حتما شماره موبایلی که در فرایند ثبت نام وارد می کنید به نام خود شما باشد. روی اشخاص حقیقی کلیک کنید.

توجه داشته باشید:

– درصورتیکه شماره همـراه وارد شده متعلق به خود فرد نباشد امکان ایجـاد حسـاب کاربـری برای وی وجود نخواهـد داشت و با پیغام «شماره تلفن همراه متعلق به کد ملی اظهار شده نمیباشد» مواجه خواهید شد

– در صورت داشتن حساب کاربری، پنجره پیغام «حساب کاربری شما قبلا ایجاد شده است» مشاهده میگردد؛ بمنظور ورود کافیست از مراحل ورود به سایت رو که در اول این پست گفته شده را دنیال کنید.

گام دوم:

در این مرحله میبایست اطلاعات هویتی وارد شده مطابق با اطلاعات شناسنامه فرد باشد.

۱ -کلیه اطلاعات هویتی می بایست مطابق با اطلاعات کارت ملی و شناسنامه باشد. در غیر این صورت پیغام «اطلاعات هویتی وارد شده توسط شما با پایگاه مرجع مطابقت ندارد. از صحت اطلاعات وارد شده اطمینان یابید» مشاهده میگردد.

دقت داشته باشید در صورت عدم تطابق اطلاعات وارد شده امکان ورود به مرحله بعد جهت تکمیل اطلاعات و ایجاد حساب کاربری برای شما میسر نخواهد بود.
۲ -افرادی که کدملی و شماره شناسنامه یکسانی دارند الزم است هر دو قسمت کدملی و شماره شناسنامه را با مقدار یکسان پر نموده و از وارد نمودن عدد ۰(صفر) بجای شماره شناسنامه خودداری نمایند.

گام سوم:

در این مرحله در کافیست اطلاعات ایمیل را ثبت نمائید.

گام چهارم :
در این مرحله گذرواژه(رمز عبور) مورد نظر خود را ثبت نمائید. به شرایط ثبت صحیح گذر واژه که در قسمت مربوطه ذکر شده دقت نمائید.

گام پنجم :
در این مرحله اطلاعات جهت بازبینی و تایید نهایی به کاربر نمایش داده میشود.

در صـورت صـحت اطلاعات دکمه تایید و ثبت نام را انتخاب نمائید در غیر اینصـورت دکمه مرحله قبل را زده و اطلاعات فرم را اصلاح نمائید

در نهایت پیام نمایش داده میشـود : ثبت نام شما با موفقیت انجام شد. و پیامکی مبنی بر ایجاد حساب کاربری به شماره همراه کاربر ارسال خواهد شد.

نحوه ثبت اشتغال به تحصیل فرزند دانشجو به صورت غیرحضوری

پس از ورود به سایت تامین اجتماعی از منو  بیمه شدگان ————> خدمات نام نویسی —————-> اعلام کد مجوز استعلام اشتغال به تحصیل (مطابق تصویر زیر) کلیک کنید.

در صفحه باز شده کد رهگیری ۱۰ رقمی که از آدرس estelam.msrt.ir دریافت کرده بودید رو وارد کنید.

اعلام کد مجوز استعلام اشتغال به تحصیل

اگر در نحوه دریافت استعلام گواهی اشتغال به تحصیل از سایت وزارت علوم و ثبت اون در سامانه تامین اجتماعی سوال یا مشکلی داشتید از بخش نظرات پایین این صفحه با ما به اشتراک بگذارید.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 23, میانگین امتیاز: 4,22 از 5)
Loading...