جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
×

کاربرد شیشه رنگی در دکوراسیون داخلی

شیشه رنگی کاربردهای بسیار زیادی در تزیین و نمای داخلی و خارجی ساختمان ها دارد. این شیشه ها باطرح و رنگ متنوع، قابل استفاده در مکان های گوناگونی هستند. به طور کلی شیشه ها در ایران از قدیم الایام در معماری سنتی و صنایع مختلف استفاده می شدند. شیشه های رنگی در ایران به خصوص در شهرهای کویری در درب و پنجره ها کاربرد فراوانی داشتند. شیشه های رنگی استفاده شده در دکوراسیون داخلی خانه ها در گذشته، همگی کاملا شفاف بودند. اما امروزه از شیشه های رنگی که یک روی آن ها لعاب و رنگ می گیرد و شفافیت خود را از دست می دهند، استفاده می شود. این نوع شیشه ها که امروزه در دکوراسیون داخلی بسیار کاربرد دارند  با نام لاکوبل شناخته می شوند. در ادامه کاربردهای گوناگون شیشه رنگی لاکوبل در دکوراسیون داخلی و مکان ها مختلف دیگر  را معرفی می کنیم.

شیشه های رنگی استفاده شده در درب و پنجره

اجزای تشکیل دهنده شیشه رنگی

شیشه رنگی از مواد مختلفی همچون آهن، منگنز، طلا، کبالت، نقره و اورانیوم ساخته می شود و امروزه کاربردهای فراوانی دارد. به طور مثال با اضافه کردن مقداری آهن به شیشه می توان رنگ سبز شفاف را بدست آورد و با اضافه کردن مقداری ناخالصی آهن به شیشه می توان رنگ های دیگری از شیشه راتولید کرد. اما ساخت شیشه رنگی لاکوبل به شکل دیگری انجام می شود. شیشه دارای پشت و رو است. برای تولید لاکوبل به پشت شیشه ها، رنگ زده می شود و از سمت دیگر قابل مشاهده است. به همین دلیل نیز لاکوبل ها شفاف نیستند و ما می توانیم از پشت شیشه فقط رنگ زده شده را مشاهده کنیم و پشت شیشه هیچ چیزی پیدا نیست.

انواع کاربردهای شیشه رنگی

شیشه رنگی کاربردها و قابلیت های بسیار زیادی دارد. از این شیشه ها به عنوان ویترین و پارتیشن های شیشه ای، دیوار پوش شیشه ای، شیشه بین کابینتی، پارتیشن های حمام و غیره استفاده می شود. از شیشه رنگی های شفاف در نمای ساختمان نیز استفاده می شود. در حال حاضر مهمترین کاربرد شیشه رنگی در صنعت ساختمان و دکوراسیون داخلی، استفاده به عنوان دیوارپوش شیشه ای و شیشه بین کابینتی است که در زیر به برخی از مزایا استفاده از آن ها اشاره مختصری می کنیم.

پارتیشن های شیشه ای رنگی

دیوارپوش شیشه ای

امروزه در بسیاری از خانه و شرکت ها از شیشه رنگی به عنوان دیواپوش استفاده می شود. استفاده از لاکوبل به عنوان دیوارپوش شیشه ای مزایای بسیار زیادی دارد. از جمله مزایای آن بزرگتر نشان دادن فضا به دلیل انعکاس نور است. همچنین دیوارپوش ها تمامی لکه ها و خوردگی های دیوار را می پوشانند و به راحتی نیز قابل تمیز کردن هستند. شما می توانید برای استفاده از لاکوبل به عنوان دیوارپوش هر رنگی که مدنظرتان باشد را انتخاب کنید. لاکوبل را می توان در هر رنگی که مشتری بخواهد تولید کرد، به همین دلیل به شما انتخاب آزادانه تری می دهد.

شیشه بین کابینتی لاکوبل

از لاکوبل همچنین می توان به عنوان شیشه بین کابینتی نیز استفاده کرد. شیشه رنگی را اگر مایل باشید می توانید سکوریت کنید. شیشه ها سکوریت شده در گرمای بسیار بالا مقاوم هستند و همچنین در صورتی که به آن ها ضربه ای وارد شود کاملا ریز و خرد نخواهد شد. به همین دلیل شما می توانید از این شیشه ها به عنوان دیوارپوش بین کابینتی در پشت گاز نیز بدون هیچ دغدغه ای استفاده کنید. از طرفی تمیز کردن انواع لکه ها و چربی ها از لاکوبل بسیار راحت است و با یک دستمال و شیشه پاکن امکان پذیر است.

دیوارپوش شیشه ای رنگی

مزایا استفاده از شیشه رنگی

از مهمترین مزایای استفاده از شیشه رنگی جلوه بسیار زیبایی است که به محیط اطراف می دهد. شیشه های رنگی انواع مختلفی دارند و هر یک از آن ها قابل استفاده در محیط و فضای مختلفی است. شیشه لاکوبل قابلیت انعکاس نور را دارد و به همین دلیل استفاده از آن در دکوراسیون داخلی در کنار ایجاد یک فضای درخشان تر باعث می شود که محیط بزرگتر به نظر می رسد. همچنین به دلیل داشتن همین خاصیت با استفاده از یک چراغ کوچک در آن محیط به روشنایی بیشتری نسبت به دیوارهای رنگ شده دست یافت. ایجاد یک فضای نورانی تر، درخشان و جلوه بسیار زیبای این شیشه ها از مهمترین علت های پرطرفدار بودن این نوع شیشه ها است. همچنین شیشه های رنگی قابلیت دریافت انرژی و جلوگیری از ورود اشعه مضر خورشید اشاره کرد.

از کجا لاکوبل خوب بخریم؟

جنس شیشه ها در ایران انواع مختلفی دارد که برخی از آن ها ساخت ایران و برخی دیگر وارداتی هستند. بهترین نوع شیشه ها برای تولید انواع لاکوبل شیشه کریستال است. شیشه کریستال دارای بالاترین کیفیت و شفافیت در میان انواع شیشه ها هستند. سایت نیازیتو که به عنوان یک سایت جامع و مرجع آنلاین تمامی نیازهای شما فعالیت می کند و شما می توانید با مراجعه به سایت نیازیتو به آدرس https://niazito.com با معتبرترین صنایع شیشه و آینه آشنا شده و در صورت نیاز به خرید می توانید به سایت این تولیدکنندگان دسترسی پیدا کنید.

جمع بندی

از شیشه رنگی در معماری سنتی و جدید، همچنین در دکوراسیون داخلی و نمای خارجی ساختمان ها استفاده می شود. امروزه لاکوبل پرطرفدارترین نوع شیشه رنگی است و قابلیت استفاده در مکان های مختلفی را دارد. مهمترین کاربرد لاکوبل در دکوراسیون داخلی که امروزه طرفداران زیادی نیز پیدا کرده، دیوارپوش شیشه ای و شیشه بین کابینتی است.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 2, میانگین امتیاز: 4,50 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.