جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
×

چند ترفند زیبایی در هنر آرایشگری

مدل موی عروس شینیون موی عروس شینیون عروس

با این چند ترفند زیبایی تان را چندین برابر کنید

پیچ و خم هنر آرایشگری در گفت‌وگو با آرایشگران ماهر

سلامت و زیبایی شما اهمیت دارد اما چقدر به این مسئله توجه می‌کنید. هیچ می‌دانید بسیاری از این روش‌ها می‌تواند به سادگی زیبایی‌تان را چندین برابر کند!

هر خانم برای زیبا نگه داشتن صورتش ممکن است ماهی چند بار به آرایشگاه برود؛ هر آرایشگاهی خدمات مختلفی برای مشتری‌هایش ارائه می‌دهد؛ از انواع روش‌های تغییر رنگ و حالت مو گرفته تا آرایش و گریم صورت با مدل‌های پیچیده و شیک.

هزینه این خدمات کم نیست، شاید برای خیلی‌ها سرسام‌آور هم باشد، اما باید بدانید که هر کدام از این روش‌های زیبایی چه تاثیر سوئی بر چهره و آسیب رساندن به آنها دارد. در ادامه به کمک کارشناسان آرایشگری با روش‌های زیبایی آشنا می‌شوید و یاد می‌گیرید با انجام دادن هر کدام چه خدمتی به خودتان کرده‌اید.

 

پنکیک آرایش را ثابت می‌کند

پنکیک چون خشک است می‌تواند به پایداری آرایش شما کمک کند، مثلا اگر زیر سایه چشم پنکیک بزنید سایه تکان نمی‌خورد و همان طرح اولیه خود را حفظ می‌کند، البته پودرهایی هم با نام پودرهای فیکس در بازار وجود دارد که مسلما بیشتر از پنکیک می‌تواند آرایش شما را پایدار کند، مثلا اگر به هر دلیل ابروی‌تان خالی شده است، ناگزیر آن را کشیده‌اید، می‌توانید روی آن پودر فیکس بزنید تا ماندگارتر شود و مدام مجبور به تجدیدش نباشید.

 

با پودر مژه‌ها را ضخیم کنید

اگر مژه‌های نازکی دارید می‌توانید پیش از ریمل زدن با یک تکه پنبه که در پودر فرو برده و اضافی آن را تکان داده‌اید به آرامی مژه‌ها را پودر بزنید، در این هنگام چشم‌ها را ببندید تا پودر داخل چشمان‌تان نرود، سپس ریمل بزنید. اگر به نتیجه دلخواه نرسیدید دوباره پودر بزنید و بعد ریمل به کار ببرید. دو یا سه بار ریمل را به مژه‌های بالا به صورت افقی بمالید. به سرعت برای بار دوم و سوم هم این کار را تکرار کنید چون ریمل سریع خشک می‌شود مخصوصا ریمل ضد آب. اگر روی مژه خشک شده ریمل بمالید ریمل تکه تکه به نظر خواهد آمد.

 

کدام فرمژه آسیب کمتری می‌رساند؟

همیشه بلافاصله پس از اینکه از حمام بیرون آمدید از فرمژه استفاده کنید چون وقتی مژه‌ها با آب گرم خیس شده باشند، راحت‌تر و زیباتر برمی‌گردند و نمی‌شکنند. یادتان باشد اگر به صورت ناشیانه از فرمژه استفاده شود، می‌تواند سبب شکسته شدن و ریزش مژه‌ها شود. همچنین سعی کنید تا حد امکان از فرمژه‌های آهنی استفاده نکنید بلکه انواع پلاستیکی را خریداری کنید.

البته ما توصیه می‌کنیم به جای استفاده از فرمژه از انگشت‌تان کمک بگیرید یعنی ابتدا دست‌تان را بشویید سپس به طور دقیق پس از آنکه ریمل زدید، انگشت‌تان را روی ریشه مژه‌ها از پایین قرار داده و به سمت بالا فشار دهید تا زمانی که ریمل خشک شود.

 

از چه اکسیدانی برای ابرو استفاده کنید

شما نباید همان اکسیدانی را که برای رنگ کردن موهای‌تان استفاده می‌کنید، برای ابرو یا مژه‌های‌تان هم به کار ببرید؛ ابرو و مژه‌ها هم موهای کمتری نسبت به سر دارند و هم موهای‌شان کوتاه‌تر هستند بنابراین خیلی سریع‌تر رنگ می‌گیرند، پس بهتر است برای آسیب دیدن کمتر آنها از اکسیدان ضعیف‌تری استفاده کنید. برای رنگ مژه باید از اکسیدان‌هایی استفاده کرد که حداقل ۹/۱ و حداکثر ۳ است برای رنگ ابرو تا ۶ هم می‌توانید استفاده کنید؛ البته توصیه ما این است که برای ابروها هم همان اکسیدان ۳ یا کمتر را به کار ببرید.

 

چگونه دوام رژلب را زیاد کنید

برخی رژلب‌ها دوام زیادی دارند اما معمولا فرمولاسیون مواد تشکیل دهنده آنها بسیار خشک است، بنابراین پوست لطیف لب را آزار می‌دهد اما ما می‌خواهیم به شما یاد دهیم چگونه از همان رژهای همیشگی استفاده کنید اما دوام آنها را بالا ببرید. یک مداد لب با رنگ طبیعی لب انتخاب کنید یعنی رنگش به گونه‌ای باشد که چندان روی لب جلب توجه نکند و همچون هاله‌ای روی لب بنشیند.

با مداد خطوط مرزی لب را کاملا مشخص کنید علاوه بر اینها داخل لب را با مداد رنگ دهید؛ چرا که این پایه رنگ به نگه داشتن رنگ لب کمک می‌کند. روی همین لایه رژلب بزنید، بعد از زدن رژلب، با مداد خط مرزی بالای لب را پررنگ کنید، انگشت را آرام روی لب‌ها بزنید تا هم رژلب‌های اضافی پاک شود و هم رنگ لب‌ها یکنواخت شود. کمی پودر پنکیک یا رژگونه روی لب‌ها بزنید تا ماندگاری رژلب را باز هم بیشتر کند.

 

تکنولوژی‌های فر کردن مو

بیگودی‌های الکتریکی، رایج‌ترین وسیله فر هستند، یعنی باید ابتدا موها را خشک کرد و سپس برای فر کردن از بیگودی‌های الکتریکی یا فر داغ استفاده شود. بیگودی‌های الکتریکی معمولا لوله‌های سفت پلاستیکی در چند اندازه مختلف هستند و در جعبه‌های ۲۰ تا ۲۴ تایی قرار دارند. لوله‌های بیگودی، دارای سطح دندانه‌دار یا صاف هستند. لوله‌های صاف برای موها بهترند، چون موقع برداشتن از روی موها، کمتر گره می‌خورند. برخی لوله‌های بیگودی الکتریکی دارای محفظه پلاستیکی مخصوص آب هستند.

وقتی رول گرم شد، آب بخار می‌شود و با فشار در لوله‌ها نفوذ می‌کند. بخار، اندکی رطوبت به مو اضافه می‌کند که با گردش خود، به مدل دادن مو کمک می‌کند. البته دستگاه‌های فرکننده جدیدی برای فر وجود دارند؛ میله‌های پلاستیکی بلند و قابل انعطافی که مو را دور آن می‌پیچند. این دستگاه‌ها بیشتر از رول معمولی به موها حالت فر و استحکام می‌دهد و ماندگاری بیشتری دارد.

 

مجله زندگی ایده آل

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 1, میانگین امتیاز: 5,00 از 5)
Loading...