پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

چرا خاص‌پسندها رژ لب مات را ترجیح می‌دهند؟

رژ لب مات

رژ لب، یکی از آیتم های آرایشی بسیار مهم خانم ها محسوب می شود که معمولا بدون آن، آرایش خود را کامل نمی بینند. اما در این بین، انتخاب رنگ رژ لب بسیار سخت است.

به مهمانی دعوت شده اید و آماده حرکت هستید. قبل از خارج شدن از منزل، چهره تان را در آینه چک می کنید اما یک چیزی کم است. با دقت، به چهره تان نگاه می کنید و تازه متوجه می شوید که رژ لب را فراموش کرده اید. رژ لب، یکی از آیتم های آرایشی بسیار مهم خانم ها محسوب می شود که معمولا بدون آن، آرایش خود را کامل نمی بینند. اما در این بین، انتخاب رنگ رژ لب بسیار سخت است.

یکی از رژ های بسیار پرطرفدار و جذاب که هیچ وقت هم از مد نمی افتد، رژ لب مات است. چرا که علاوه بر زیبایی منحصر به فرد به خود، موجب ایجاد حس شادابی و جوانی خانم ها می شود.

رژ لب مات ورژن به روزشده‌ی اولین رژلب‌های دنیاست. اولین رژ لب‌ها از ۳۰۰۰ سال پیش با عسل و موم و رنگدانه‌های طبیعی درست می‌شدند و ظاهر نیمه‌ماتی داشتند. با اضافه شدن ترکیبات جدید در ۱۰۰ سال اخیر، رژها ظاهر مات پیدا کردند و ترند جدیدی در صنعت مد به وجود آمد. برای خرید رژ لب مات باید به رنگ پوست، رنگ مو و موقعیتی که می‌خواهید در آن حاضر شوید دقت کنید.

چرا رژلب مات را ترجیح ‌می‌دهیم؟

اکثر خانم‌ها به رژلب‌های براق یا نیمه براق علاقه دارند ولی بعضی از خاص‌پسندها رژلب مات را ترجیح می‌دهند. اما آیا تا به حال از آن‌ها پرسیده‌اید چرا رژلب مات را ترجیح می‌دهند؟

دلیل اول: ظاهری شیک

رژلب مات ظاهری شیک و سنگین به ‌شما می‌دهد. همچنین این رژلب‌ها برای کسانی که لب‌های بزرگی دارند، اما احساس می‌کنند دلشان می‌خواهد کمی لب‌هایشان کوچک‌تر از آنچه که هست به چشم بیاید، کاربرد دارد.

انتخاب دوستداران زیبایی طبیعی

از دیگر مزایای رژلب مات این است که چهره‌ی شما را طبیعی‌تر می‌کند. بنابراین این آرایش محبوب دل خانم‌هاییست که ظاهر طبیعی را می‌پسندند و از آرایش‌های جیغ یا پررنگ خوششان نمی‌آید. حتی رژهای مات پررنگ هم آنقدری جلب توجه نمی‌کنند و می‌توان با خیال راحت و به همراه یک آرایش طبیعی از آن‌ها استفاده کرد.

برای وقتی که آرایش دیگری نداریم

خوبی رژلب مات این است که آن را می‌توان بدون هیچ‌ آرایش دیگری استفاده کرد، حتی بدون اینکه این موضوع جلب توجه کند.

ویژه تابستان است

رژلب مات مخصوص روزهای گرم سال است. رژلب‌های دیگر به‌خاطر چربی زیاد و موم بیش‌تری که دارند در روزهای گرم تابستان آب می‌شوند و احساس سنگینی خاصی را روی لب‌ها ایجاد می‌کنند. برخی از آن‌ها هم لب‌های شما را از شکل طبیعی خود خارج می‌کنند. اما با رژلب‌های مات به آسانی این مشکلات را پشت سر می‌گذارید.

برای آن‌هایی که از جای رنگ رژلب فراری‌اند

اکثر رژها به خصوص رژلب‌های براق، موقع غذا خوردن یا آب، روی ظروف ردی از خود باقی ‌می‌گذارند. اما رژلب‌های مات را با خیال راحت می‌توانید استفاده کنید. همین‌طور اگر لباس روشن می‌پوشید و دائم در اضطراب مالیده شدن رژتان به آن را دارید، حتماً از رژلب مات استفاده کنید. کاربرد رژلب‌های مات برای کسانی که از حالت چسبندگی رژ به موها یا رنگی شدن دندان‌ها حساسند هم ثابت شده است.

رژلب مات جلوه دهنده صورت است

رژلب مات همچنین به شما کمک می‌کند که به جز لب‌ها، روی برجسته کردن بیش‌تر قسمت‌‌های دیگر صورت مانور بدهید. مثلا رژ مات به شما کمک می‌کند آرایش چشم‌ها یا گونه‌ها بیش‌تر به چشم بیاید.

همه‌ی روز رژلب داشته باشید

خوبی رژلب‌های مات علاوه بر اینکه به جایی مالیده نمی‌شوند این است که ثابت می‌مانند و شما به راحتی می‌توانید در کل روز، رژلب خود را بدون اینکه دنبال آینه‌ای برای تمدید آرایش بگردید حفظ کنید.

برای زیباتر شدن یا تنوع دادن به رژلب‌های مات می‌توانید آن‌ها را با هایلایت رنگ‌های مختلف ترکیب کنید و به طور مثال نیمه داخلی لب‌ها را با تونالیته‌ی رنگی متفاوت با بیرون لب، رژ بزنید. همچنین می‌توانید از ترکیب رژلب مات و رژلب براق هم رنگ جدید بسازید و هم به حالت متوسطی از ماتی و براقی لب‌هایتان دست پیدا کنید.

 

اما برای استفاده از رژلب مات نکاتی هست که باید رعایتشان کنید.

پوسته‌های لب را بگیرید

رژلب مات بخاطر اینکه رنگدانه‌های بیش‌تر و مواد آبرسان کمتری در خود دارد، به راحتی داخل شیارهای لب و روی پوسته‌های لب می‌چسبد. بنابراین برای گرفتن پوسته‌های لب راه‌های آسانی وجود دارد. اول اینکه هفته‌ای دو الی سه بار با یک مسواک نرم، روی لب‌ها را پوسته‌زدایی کنید.

همچنین اگر اهل ترفندهای خانگی هستید می‌توانید یک اسکراب خانگی با مخلوطی از عسل یا روغن زیتون همراه با دانه‌های شکر و یک طعم دهنده مانند شکلات یا قهوه درست کنید و روی لب‌هایتان بمالید تا پوسته‌های اضافی را بگیرید.

علاوه بر آن هر روز می‌توانید با نرم‌کننده‌ی لب یا آبرسان‌ها و و ویتامین دی، سطح صافی برای لب‌های خود و بوم، رنگ خوبی برای یک رژلب مات درست کنید.

باید دقت داشته باشید که بهتر است آبرسانی و چرب کردن لب‌ها بهتر است فقط قبل و بعد از آرایش انجام نشود و این کار را هرشب قبل از خواب انجام دهید.

از پرایمر استفاده کنید

برای استفاده از رژلب‌های مات، زیرسازی هم روش خوبی است و به شما کمک می‌کند که سطح صاف و زیبایی برای رژلب خود بسازید. برای این منظور می‌توانید از انواع پرایمرهای لب استفاده کنید.

انگشت خود را به پرایمر آغشته کنید و به آهستگی روی لب‌ها بمالید تا سطح لب را کامل بپوشاند.

دقت داشته باشید که بهتر است از پرایمر مخصوص لب استفاده کنید. زیرا پرایمرهای مخصوص صورت ویژگی‌های متفاوتی با پرایمرهای لب دارند، از جمله اینکه پرایمرهای لب چسبندگی خوبی با رنگ رژلب ایجاد می‌کنند و علاوه بر آن مانع خشکی لب‌ها و ترک خوردن رژلب می‌شوند.

محدوده آرایش لب‌هایتان را مشخص کنید

برای رژلب‌های مات بهتر است ابتدا با خط لب محدوده‌ای که می‌خواهید رژ‌ بزنید را مشخص کنید. با این کار می‌توانید به طور حرفه‌ای‌تر آرایشتان را اجرا کنید. همچنین اگر به قدر کافی در زدن رژلب مایع مات حرفه‌ای نیستید، بعد از زدن رژ می‌توانید با یک قلم‌موی نازک با کرم پودر و یا کانسیلر، قسمت‌های بیرون زده‌ی رژلبتان را اصلاح کنید.

تجدید رژلب

رژلب‌های مات ماندگاری طولانی‌تری در طول روز روی لب‌های شما دارند. اما از آنجایی که هیچ چیز کاملا دائمی نیست بعد از چند ساعت ممکن است نیاز به تجدید آرایش داشته باشید. برای این کار درمورد رژلب‌های مات، باید اول یک نرم کننده لب روی رژ قبلی بزنید و لب‌ها را بهم بمالید. سپس یک دقیقه صبر کنید و در آخر لایه‌ی جدید رژ مات را به آن اضافه کنید.

امیدواریم این مطلب به کیفیت بهبود آرایش شما کمک کرده باشد.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 6, میانگین امتیاز: 4,00 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.