جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
×

پاسخ طراحان به سوالات متداول دکوراسیون داخلی منزل

۱- چطور یک گالری دیواری زیبا خلق کنم؟

برای اینکار به چند مورد باید توجه کنید: جنس، اندازه و تعداد قاب ها، موضوع تصاویر درون قاب، رنگبندی تصاویر و ترکیب بندی در هنگام نصب آن ها.

دکوراسیون داخلی 2014 اتاق نشیمن

می توانید تصاویر مشابه را با اندازه یکسان در ترکیب بندی چهارخانه ای نصب کنید. اگر تعداد زیادی قاب، با اندازه های مختلف دارید، توصیه می کنیم ۲، ۳ نمونه از بزرگترین های آن را در نقاط اصلی دید قرار دهید و بقیه قاب ها را با توجه به آنها تنظیم و نصب کنید. اگر تنوع و تعداد تصاویر زیاد است ترجیحا از قاب های متنوع استفاده کنید، و برای هر تصویر قابی متناسب و همخوان با آن استفاده کنید.

 

۲- چطور می توانم نورپردازی سقفی توکار انجام دهم؟

استفاده از لامپ LED در نورپردازی

ممکن است در فضای خانه، چراغ های سقفی توکار به تعداد زیاد وجود داشته باشد. اما بخاطر داشته باشید که این چراغ ها نمی تواند جایگزینی برای منبع اصلی نور اتاق باشد. حسن این نورپردازی، کم کردن کنتراست، و ملایم کردن سایه ها در خانه است. توصیه می کنیم برای نورپردازی اتاقتان، «بصورت ترکیبی» از چند لوستر، تعدادی آباژور و در صورت امکان از چراغ های سقفی توکار استفاده کنید.

طراحان داخلی پاسخ می دهند.

 

۳- قرار دادن تختتخواب در کنج اتاق کار صحیحی است؟

زیباترین طراحی های اتاق خواب سری سوم

شاید گاهی هوس کنید که تختخواب را در کنج اتاق قرار دهید. در این رابطه به شما گوشزد می کنیم که رها کردن تخت در کنج اتاق، فضای بیشتری را اشغال خواهد کرد. اما اگر اتاق کوچکی دارید اینکار را به هیچ وجه توصیه نمی کنیم. این تصویر به شما نشان می دهد که با رعایت اصول طراحی، در کوچکترین فضا نیز می توان چیدمان صحیح و تزیینات خوبی داشت.

 

۴- انتخاب دشوار: راه پله های خانه را چطور تزیین کنم؟

اگر از آن خوش شانس هایی هستید که در خانه راه پله دارند، برای تزیین آن می توانید لبه پله ها، و نرده ها را رنگامیزی کنید، و یا با فرش کردن پله ها تغییر قابل توجهی در فضا ایجاد کنید. اگر فضایتان به اندازه کافی نورگیر است، توصیه می کنیم از رنگهای تیره تر برای تزیین راه پله و نرده ها استفاده کنید.

طراحان داخلی پاسخ می دهند.

 

۵- کابینت های آشپزخانه را چطور متحول کنم؟

می توانید کابینت ها را رنگامیزی کنید و با صرف حداقل هزینه، تغییر قابل توجهی در فضای آشپزخانه ایجاد کنید.

ایده هایی برای طراحی داخلی آشپزخانه

تعویض دستگیره های کابینت، گزینه دیگری است که بدون آنکه وقت زیادی از شما بگیرد می تواند جلوه تازه ای به کابینت ها و آشپزخانه دهد. راه دیگر، روکش کردن کابینت هاست. برای اینکار انواع روکش های چوبی، پلاستیکی و ام دی اف در بازار موجود است و البته توصیه می شود برای نصب آن یک متخصص استخدام کنید. روش دیگر آن است که بجای تغییر دادن کابینت ها، فضای اطراف آن را متحول کنید. برای اینکار می توانید از کاشی های کوچک، کاغذ دیواری و یا رنگامیزی استفاده کنید.

 

۶- فضای کوچک خانه ام را چطور تزیین کنم؟

برای طراحی فضای آپارتمان تان بجای آنکه مطابق با مد پیش بروید، بهتر است فضایی شخصی خلق کنید، در اینصورت دیرتر از آن خسته می شوید.

طرح های جدید و مدرن چیدمان داخلی سری دوم

هیچ چیز به اندازه خرده ریز های زیاد، فضا را کوچک نمی کند. برخلاف تصور اکثر افراد، همیشه تعداد مبلمان و وسایل کمتر، با ابعاد بزرگتر، فضا را دلبازتر از دکوری با مبلمان و اشیاء بیشتر و ابعاد کوچکتر نشان می دهد. بهتر است از اشیاء بزرگتر و با ارزش تر استفاده کنید ولی فضای خانه را شلوغ نکنید.

همین ایده در مورد پوشش کف و فرش کردن مصداق دارد. هیچ چیز به اندازه یک خانه کوچک با قالیچه ای کوچک، فضا را دلگیر نمی کند. در یک خانه کوچک بهتر است از فرش های بزرگتری استفاده شود.

نکته دیگر اینکه در یک خانه کوچک، جزیی ترین تغییرات می تواند تاثیر قابل توجهی در زیبایی و دلباز شدن خانه بگذارد.

 

۷- با کاغذدیواری چطور می توانم دکور خانه را متحول کنم؟

شما می توانید در مکان های غیرمنتظره از کاغذدیواری استفاده کنید. مثلا در سقف اتاق، کمدها، راهرو ها، و پسزمینه کتابخانه و قفسه ها. بیاد داشته باشید انتخاب کاغذدیواری با طرح، رنگ و بافت مناسب می تواند تغییری شگرف در فضای خانه تان ایجاد کند.

 

برترین ها

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 1, میانگین امتیاز: 2,00 از 5)
Loading...