پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

ثبتنام وام ریاست جمهوری ۱۰۰ میلیونی + آدرس سامانه

گویا دولت سیزدهم سامانه جدیدی با نام سامانه ۱۱۱ راه‌اندازی کرده و در این سامانه به مردم خدماتی را ارائه می‌دهد. یکی از مهم‌ترین این خدمات، ثبت‌نام وام ریاست جمهوری است. اما شرایط ثبت‌نام این وام چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز، دور اول سفرهای استانی ابراهیم رئیسی به تازگی به پایان رسیده و حاصل بسیاری از این سفرها تخصیص سهمیه وام قرض‌الحسنه به مردم هر استان است.  از آن جمله اینکه ۱۲ هزار و ۷۰۰ سهمیه وام قرض‌الحسنه به مردم سمنان تعلق گرفته که به گفته استاندار این استان پرداخت آن به بانک‌های عامل ابلاغ شده است.

در دیگر استان‌ها هم شرایط همینگونه است و گویا سهمیه وام قرض‌الحسنه ریاست جمهوری وجود دارد که در هر سفر به مردم آن استان تعلق می‌گیرد. اما وام ریاست جمهوری تنها مربوط به سفرهای استانی نیست.

ثبت‌نام وام ریاست جمهوری چگونه است؟

آنگونه که در گزارش‌ها آمده دولت سیزدهم سامانه ۱۱۱ را راه‌اندازی کرده که در آن خدمات متعددی در اختیار مردم قرار می‌گیرد و یکی از این خدمات پرداخت وام است.

متقاضی با مراجعه و ثبت‌نام در این سامانه می‌تواند درخواست‌های متعددی را ثبت کند که یکی از آنها مربوط به دریافت انواع وام است. از وام ازدواج و اشتغال‌زایی گرفته تا وام‌های دیگر.

یکی از انواع وام‌هایی که می‌توان در این سامانه ثبت‌نام کرد، وام اشتغال‌زایی ۵۰ و ۱۰۰ میلیون تومانی است. بخشودگی وام‌ها، تعویق اقساط وام و … از دیگر درخواست‌هایی است که در این سامانه می‌توان پیگیری کرد.

اما به نظر می‌رسد که مهم‌ترین کارکرد این سامانه، برای ثبت‌نام وامی است که به وام ریاست جمهوری معروف شده است. به نظر می‌رسد که این وام، همان وام قرض‌الحسنه اشتغال است.

مدت زمان بازپرداخت وام ریاست جمهوری و کارمزد آن چقدر است؟

بر اساس آنچه در این سامانه آمده مدت زمان بازپرداخت وام اشتغال، ۶۰ ماه است و نرخ کارمزد آن تنها ۴ درصد است. اما این وام تنها به افرادی تعلق می‌گیرد که از کمیته امداد، سازمان بهزیستی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و وزارت تعاون،  کار و رفاه اجتماعی معرفی شده باشند.

آدرس سامانه ثبت نام وام ریاست جمهوری

قابل ذکر است که سامانه ۱۱۱ یک سامانه پرداخت وام نیست. بلکه سامانه ثبت‌نام وام است و قرار است آنگونه که دولت وعده داده، مسئولان از طریق این سایت درخواست‌های مردم را رسیدگی کنند. آدرس سایت https://111.ir می باشد.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 525, میانگین امتیاز: 4,12 از 5)
Loading...