جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
×

دریافت وام فوری بانک شهر بدون ضامن(۵۰ میلیون تومان)

وام فوری بانک شهر

وام فوری  مجموعه‌ای از وام‌های قرض‌الحسنه و تسهیلات بانکی وسوسه‌برانگیز است. صاحبان مشاغل، زوج‌های جوان، کارآفرینان،‌ مسکن‌جویان و خلاصه هر کسی که قصد ایجاد تحولی در زمینه شغلی، زندگی و تحصیلی خود دارد؛ می‌تواند از وام فوری بانک به‌عنوان یک وجه کمکی بهره‌مند شود. وام فوری به کمک آن دسته از افرادی می‌آید که نیاز مبرم به وجه نقدی هنگفت دارند؛ چرا که نقدینگی، گمشده همیشگی مردم است؛ پس نیاز به وجه نقد برای انجام هر پروژه‌ای، افراد را تشویق (وادار) به دریافت وام فوری و تسهیلات ارائه‌شده از سوی بانک‌ها می‌کند.در ادامه به آخرین خبر از وام فوری می پردازیم.

بانک شهر برای مشتریان خود اقدام به پرداخت تسهیلات بدون ضامن و از طریق اعتبارسنجی کرده است. این تسهیلات فقط مختص مشتریانی است که از قبل در این بانک دارای حساب و دارای امتیاز و میانگین حساب مناسب جهت بهره‌مندی از این تسهیلات هستند. سقف این وام ۵۰ میلیون تومان و بازپرداخت ۳۶ ماهه است. همچنین اعتبارسنجی شما بعنوان ضمانت تسهیلات برای شما در نظر گرفته می‌شود.

نکته مهم در این تسهیلات این است که تمامی مراحل ثبت و درخواست از طریق اپلیکیشن همراه شهر پلاس انجام می‌گیرد و اطلاعات و شرایط بیشتر این تسهیلات در این اپلیکیشن آمده است.

  • نام وام : تسهیلات بدون ضامن بانک شهر
  • سود : ۱۸ %
  • نیاز به سپرده: دارد
  • حداکثر زمان بازپرداخت: ۳۶ ماه
  • نوع ضمانت: اعتبار سنجی
  • سقف وام: ۵۰ میلیون تومان
  • حساب سپرده لازم: قرض الحسنه (حساب مورد نظر برای این تسهیلات می‌توانند کوتاه‌ مدت، جاری یا قرض‌الحسنه باشد)
  • هزینه‌های جانبی : ۱۰۰ هزار تومان شامل تشکیل پرونده
  • قسط وام: ۱,۸۰۷,۶۲۰ تومان
  • کل سود وام: ۱۵,۰۷۴,۳۱۲ تومان
  • مجموع رقم وام و سود:  ۶۵,۱۷۴,۳۱۲ تومان
  • شرایط و مقررات : وام‌گیرنده حتما مشتری بانک شهر باشد – وام گیرنده به بانک بدهکار یا دارای چک برگشتی نباشد.

بعضی بانک‌ها وام بانکی برای زنان خانه‌دار را تحت عنوان وام خوداشتغالی با خانم‌ها می‌دهند، بعضی دیگر وام فوری بانوان را بدون هیچ پیش شرطی به متقاضیان می‌دهند. برخی هم هرچند در ظاهر از نام وام فوری بانوان استفاده می‌کنند اما در واقع اعتبار خرید لوازم خانگی به مشتریان خود می‌دهند. خلاصه قبل از انتخاب بانک، بهتر است بدانید شرایط هر کدام‌شان چیست.

وام قرض الحسنه اشتغالزایی به ۵۰۰ میلیون تومان رسیده و از زمان انتشار بخشنامه جدید بانک مرکزی از عبارت افزایش این تسهیلات در رسانه‌ها استفاده می‌شود. حالا این افزایش دقیقا چقدر است؟ سال گذشته سقف پرداختی وام قرض الحسنه اشتغالزایی ۱۰۰ میلیون تومان بود. یعنی رقم وام قرض الحسنه اشتغالزایی دقیقا پنج برابر نسبت به سال گذشته بیشتر شده است. این عدد دو سال پیش ۵۰ میلیون تومان بود. مدت بازپرداخت وام قرض الحسنه اشتغالزایی هم درقیاس با سال قبل بیشتر شده است. بازپرداخت وام قرض الحسنه اشتغالزایی امسال درحالی ۸۴ ماهه است که سال ۱۴۰۰ دریافت کنندگان این وام باید ظرف ۶۰ ماه تسویه می‌کردند. رقم وام قرض الحسنه طبق بخشنامه جدید بانک مرکزی امسال نسبت به پارسال چهار برابر شده است. بانک‌های مهر ایران و رسالت سال گذشته ۵۰ میلیون تومان وام می‌دادند و امسال باید ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت کنند. سال ۹۹ سقف پرداختی وام قرض الحسنه ۳۰ میلیون تومان بود. دوره بازپرداخت وام قرض الحسنه سال گذشته ۳۶ ماهه بود و حالا دریافت‌کنندگان این وام ۶۰ ماه برای تسویه‌حساب مهلت دارند.

 اقساط وام فوری اشتغالزایی و تسهیلات قرض الحسنه

کارمزد وام قرض الحسنه اشتغالزایی و تسهیلات قرض الحسنه سالی یک بار دریافت می‌شود و در ۱۱ ماه بعدی از دریافت‌کننده وام، اقساط گرفته می‌شود. اگر فرض کنیم وام ۵۰۰ میلیون تومانی اشتغالزایی گرفتیم، همان ماه اول ۲۰ میلیون تومان به‌عنوان کارمزد دریافت می‌شود و در ۱۱ ماه بعدی رقم اقساط ۹ میلیون و ۹۰ هزار تومان خواهد بود. البته رقم اقساط تا پایان مهلت تسویه حساب تغییر نخواهد داشت، اما عدد کارمزد سال دوم (قسط سیزدهم) به ۱۶ میلیون تومان می‌رسد. سال سوم ۱۲ میلیون تومان و سال چهارم هشت میلیون تومان به‌عنوان کارمزد دریافت می‌شود. کارمزد سال پنجم هم چهار میلیون تومان خواهد بود. اگر وام ۲۰۰ میلیون تومانی قرض الحسنه بگیریم، رقم اقساط ماهانه سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است. عدد کارمزد برای قسط اول هشت میلیون تومان، قسط سیزدهم شش میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، قسط بیت‌وپنجم چهار میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، قسط سی‌وهفتم سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و قسط چهل‌ونهم یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برآورد شده است.

وام قرض الحسنه اشتغالزایی و تسهیلات قرض الحسنه توسط دو بانک پرداخت می‌شود؛ بانک رسالت و مهر. نحوه اقدام برای دریافت وام قرض الحسنه اشتغالزایی و تسهیلات قرض الحسنه تقریبا سرو‌شکل مشابهی در این دو بانک دارد. وقتی به سایت بانک رسالت مراجعه کنیم، شرایط دریافت وام قرض الحسنه به‌طور کلی شامل چهار مرحله می‌شود. قدم اول افتتاح حساب است. اگر سپرده قرض الحسنه یا جاری در این بانک ندارید، باید حساب باز کنید. مرحله دوم اعتبارسنجی محسوب می‌شود. پس از افتتاح حساب، برای انجام اعتبارسنجی باید نسبت به ثبت‌نام در سامانه مرآت اقدام کنید. در همین مرحله پرونده شما برای دریافت وام قرض الحسنه تکمیل می‌شود و خان سوم برآورد تسهیلات نام دارد. وقتی همه این مراحل را انجام دادید، پیامکی از سوی بانک به‌شما ارسال می‌شود و آنوقت تازه برای ثبت درخواست وام قرض الحسنه و وام اشتغالزایی باید در سامانه اینترنت بانک ثبت‌نام کنید. در بانک مهر شرایط دریافت وام قرض الحسنه تقریبا به همین شکل است. این بانک برای وام قرض الحسنه طرح‌های دیگری هم دارد. به‌طوری که اگر مشتریان در موعد مقرر اقدام به تسویه حساب کنند، طی یک سال سه‌بار می‌توانند وام قرض الحسنه دریافت کنند.

قانون بودجه سال جاری، بانک‌ مرکزی را مکلف کرده تا از طریق بانک‌های عامل معادل ۵۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق اختصاص دهد.

در سال‌های اخیر عمدتا تولید، محور شعار سال قرار گرفته است که امسال نیز با عنوانی اقتصادی نام‌گذاری شد و به تولید دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین اختصاص یافت.

در شرایطی که رهبر معظم انقلاب، تولید را کلید حل مشکلات اقتصادی کشور و تولید ملّی را راه اصلی عبور از سختی‌ها و دشواری‌های اقتصادی برای کشور می‌دانند؛ یکی از مایحتاج اصلی تولید، پول و تامین مالی است تا چرخ تولید بچرخد که در اقتصاد ایران همواره بار تامین مالی برروی دوش نظام بانکی قرار دارد.

در این زمینه، در قانون بودجه سال جاری در بخش تسهیلات تکلیفی بانک‌ها آمده است: « در راستای اشتغال دانش‌بنیان و صنایع خلاق در سراسر کشور و تمامی استان‌ها با اولویت مناطق محروم، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است از طریق بانک‌های عامل مبلغ ۵۰۰۰ میلیارد تومان از محل منابع سپرده‌های پس‌انداز و جاری قرض‌الحسنه نظام بانکی را با معرفی صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق اختصاص دهد. شرایط و سقف تسهیلات پرداختی در این بند توسط صندوق و وزارت امور اقتصادی و دارایی تعیین می‌شود».

این در حالی است که براساس اعلام رئیس کل بانک مرکزی، در ۱۰ ماهه سال گذشته بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان تخصیص داده شد که نسبت به سال قبل از آن، بیش از ۱۰۰ درصد رشد داشته و حدود ۱۲۰۰ شرکت دانش بنیان توانستند از منابع مالی بانک‌ها استفاده کنند.

وی همچنین بر این موضوع تاکید کرد که برای امسال نیز حمایت نظام بانکی از شرکت‌های دانش بنیان ادامه خواهد داشت.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 77, میانگین امتیاز: 4,17 از 5)
Loading...