جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
×

شرایط دریافت وام مسکن بانک سامان ۱۴۰۱ اعلام شد

مسکن

در چند سال گذشته تورم بازار مسکن تا حدی بالا رفته است که به نظر می‌رسد بدون دریافت وام بانکی نمی‌توان به‌راحتی صاحبخانه شد. در ادامه مراحل دریافت وام خرید مسکن بانک سامان را آورده‌ایم.

به گزارش اقتصادآنلاین، تورم سرسام‌آور این روزها، خرید خانه را به یکی از اصلی‌ترین دغدغه بسیاری از مردم تبدیل کرده است. از آنجایی که قیمت مسکن در ایران هرماه افزایش پیدا می کند و رکوردهای جدیدی را ثبت می‌کند، بهتر است برای خرید مسکن منتظر کامل شدن سرمایه‌تان نباشید و با استفاده از وام مسکن زودتر آماده صاحبخانه شدن شوید.

دریافت وام مسکن بانک سامان یکی از گزینه‌هایی است که پیش روی پای شماست. این بانک می‌تواند حداکثر تا ۵۰ درصد ارزش ملک خریداری‌شده (ارزش کارشناسی‌شده) را به صورت تسهیلات به شما پرداخت کند. اما شرایط دریافت وام از بانک سامان چیست؟

شرایط دریافت وام خرید مسکن بانک سامان

شرط اول افتتاح حساب قرض الحسنه  بانک سامان (مراجعه به شعب/ آنلاین) است. فراموش نکنید که شخص وام‌ گیرنده باید بین ۳ تا ۶ ماه میانگین حساب داشته باشد. همچنین شخص خریدار باید حقیقی و دارای ۱۸ سال تمام باشد.

عدم سابقه چک برگشتی یا مطالبات غیر جاری در سیستم بانکی کشور و تایید نتیجه ارزیابی اعتباری و اعتبارسنجی توسط بانک از دیگر شرایط لازم برای دریافت وام خرید خانه بانک سامان است.

سقف تسهیلات مسکن بانک سامان

بانک سامان تا ۵۰ درصد ارزش ملک معرفی شده را به صورت وام پرداخت می‌کند، اما سقف آن محدود است. در واقع برای خرید مسکن در شهرهای بزرگ تا سقف ۷۵۰ میلیون تومان و سایر شهرها ۵۰۰ میلیون تومان می‌توانید، وام بگیرید.

سود وام مسکن بانک سامان چقدر است؟

علاوه بر سود ۱۸ درصد تسهیلات، ۳ درصدبیمه نظارت و ۳ درصد سود ریسک اعتباری نیز شامل تسهیلات خرید مسکن بانک سامان می‌شود. در واقعا سود وام مسکن بانک سامان ۲۴ درصد خواهد بود.

وام مسکن بانک سامان چند ضامن می‌خواهد؟

تسهیلات خرید مسکن بانک سامان نیاز به ضامن حقیقی ندارد. درواقع ۲۵ درصد از مبلغ وام نزد بانک مسدود می‌شود و با پرداخت این تسهیلات سند ملک خریداری‌شده به عنوان ضامن در رهن بانک قرار می‌گیرد.

البته فراموش نکنید که ملک مسکونی خریداری‌شده می‌بایست شش‌دانگ، ارزنده، سهل‌البیع (به‌راحتی قابل‌خریدوفروش)، بلامعارض (اداره اوقاف یا شخص ثالث در مورد ملک موردنظر ادعایی نداشته باشد)، واقع در محدوده شهرداری‌ها و دارای پایان کار معتبر باشد.

حداکثر زمان بازپرداخت وام خرید مسکن بانک سامان
برای بازپرداخت تسهیلات خرید مسکن بانک سامان حداکثر  ۵ سال (۶۰ماهه) فرصت دارید. مبلغ تسهیلات پرداختی متناسب با توان بازپرداخت مشتری تعیین می‌شود.

مزایای وام خرید مسکن بانک سامان

با دریافت وام مسکن بانک سامان، امکان دریافت وام تعمیر ملک حداکثر به میزان ۳۰ درصد ارزش ملک خریداری‌شده نیز برای شما فراهم خواهد شد.

سایر مقرارت دریافت وام خرید خانه بانک سامان

  • سند ملکی باید به نام خود یا همسر متقاضی تسهیلات باشد.
  • سن بنای ملک باید زیر ۲۵ سال باشد.
  • اعتبار سنجی از طریق فیش حقوقی، گردش حساب برای بازپرداخت اقساط
این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 10, میانگین امتیاز: 3,30 از 5)
Loading...