چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

نکات مهم سفر با تور لحظه آخری

ما در این مقاله می خواهیم کاربران عزیز را با مقوله سفر با تور لحظه آخری و نکات مهمی که در اینگونه سفرها باید رعایت کرد، آشنا کنیم. پس با ما باشید تا از نکات مهم سفر با تور لحظه اخری مطلع شوید.

در تعطیلات و یا زمانی که خیلی خسته هستید و بدن شما برای ادامه دادن به کارهای روزمره نیاز به ریکاوری دارد، سفر انتخاب بسیار خوبی است. سفر کردن به جاهای جدید شما را برای چند روز هم که شده از شلوغی ها و دغدغه های مهم زندگی دور کرده و به آرامش روح و ذهنتان کمک شایانی می کند. یک سفر خوب باید ویژگی های لازم را داشته باشد تا شما را به هدفتان از سفر نزدیک کند. ویژگی های یک سفر خوب را یک همسفر خوب، یک مقصد توریستی جذاب، هزینه مقرون به صرفه و موارد این چنینی تشکیل می دهند. ما در این مقاله می خواهیم کاربران عزیز را با مقوله سفر با تور لحظه آخری و نکات مهمی که در اینگونه سفرها باید رعایت کرد، آشنا کنیم. پس با ما باشید تا از نکات مهم سفر با تور لحظه اخری مطلع شوید.

تور لحظه آخری چیست؟

تور لحظه آخری به تورهایی گفته می شود که چند روز مانده به پرواز، چارتر کننده تور خود را به قیمت خیلی کم و با تخفیف خیلی زیاد به طور مثال با ۷۰ درصد تخفیف به فروش می رساند. البته توجه داشته باشید که تور لحظه آخری فقط در شرایط خاصی ارائه می شود؛ یعنی زمانی که فقط روز یا چند ساعت به پرواز مانده و هنوز تعدادی از صندلی های هواپیما پر نشده است، در این مواقع چارتر کننده برای این که ضرر ۱۰۰ درصدی خود را به حداقل برساند تور را به صورت لحظه آخر و با قیمت خیلی کم به فروش می رساند. در این حالت هم مسافر سود کرده و آژانس مسافرتی و یا شرکت هواپیمایی ضرر کمتری را متحمل می شود.

اما خرید تور لحظه آخری واقعی چه مزایا و معایبی دارد؟ آیا تور لحظه اخری برای مسافر کاملاً سودمند است و هیچ ضرری برای اون به دنبال نخواهد داشت و از این قبیل سوال ها که شما در بخش بعدی که معایب و مزایای خرید تورهای لحظه آخری را ذکر خواهیم کرد، پاسخ خود را خواهید یافت.

مزایای خرید تور لحظه اخر :

بارزترین خصیصه یک تور لحظه اخری قیمت بسیار پایین آن است. یعنی مسافر با خرید تور لحظه اخری از تمام امکانات و خدمات یک تور استاندارد بهره مند شده و در عین حال یک تور ارزان خریداری می کند.

معایب خرید تور لحظه اخر :

  • همان طور که از اسم این گونه تورها مشخص است، به صورت لحظه اخری ارائه می شوند و این قابلیت را از مسافر می گیرد که برای سفر خود برنامه ریزی کند و تنها فرصت بستن چمدان ها را به او می دهد.
  • یکی دیگر از معایب خرید تورهای لحظه آخری شرایط کنسلی آن است. در صورتی که شما بعد از خرید تور خود به هر دلیلی قصد کنسلی یا همان پس دادن تور را داشته باشید، ممکن است شامل جریمه شده و ارائه دهنده تور، درصدی از پول را به عنوان جریمه کنسلی برای خود برداشته و مابقی هزینه را به شما برگرداند. میزان جریمه کاملا به آژانس مسافرتی ارائه دهنده پکیج بستگی دارد و حتی ممکن است کل پول را به شما برگرداند؛ بنابراین میزان جریمه را نمی توان به صورت ثابت اعلام کرد.
  • رزرو صندلی هواپیما و یا نوع اتاق و سرویس دهی هتل به دلخواه مسافر انجام نمی گیرد. این موضوع به دلیل آن است که ظرفیت ‌های کنسل شده در تور لحظه اخری به فروش می رسد.
  • توجه داشته باشید که کیفیت تور بستگی به شرایط و پکیج تور دارد و قاعدتاً تور لحظه آخری به معنای استفاده از بهترین کیفیت با نازلترین قیمت نیست.

تور لحظه آخری

برای سفر با تور لحظه آخری به یاد داشته باشید

حتماً قبل از خرید شرایط تور را از نظر نوع پرواز، زمان پرواز، تاریخ حرکت، محل اقامت، مدت اقامت، شرایط سرویس و خدمات گردشگری بررسی کرده و سپس اقدام به رزرو و خرید تور لحظه آخری دبی نمایید.

تمام توجه خود را به قیمت پایین و نرخ ارزان تر معطوف نکنید، در برخی مواقع تور لحظه آخری ممکن است با کیفیت و خدمات پایین ارائه شده باشد.

از آنجایی که تور لحظه اخری جهت تکمیل ظرفیت در ساعات پایانی ارائه می شود، باید حتماً شرایط تور خریداری شده را در نظر داشته باشید و در جریان باشید که شما در انتخاب صندلی هواپیما، اقامتگاه، خدمات تور و غیره از خود اختیاری ندارید و همه هماهنگی ها در این باره توسط خود آژانس از قبل انجام شده است. بنابراین قبل از خرید تور لحظه اخری تمامی این نکات را بسنجید.

برای خرید تور لحظه اخری حتی الامکان به سایت های گردشگری معتبر مانند لحظه آخر و یا آژانس های مسافرتی فعال در این زمینه مراجعه نموده و به نکات مهم سفر با تور لحظه آخری توجه نمایید.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 2, میانگین امتیاز: 4,50 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.