جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
×

۵ نکته مهم در خرید لباس زیر که باید دقت کنید

بعد از پوست، لباس زیر اولین پوشش بدن شما است، پس باید به موضوع بهداشت لباس زیر بیشتر اهمیت دهید. شاید پروسه خریدن لباس زیر به اندازه لباس‌های اصلی کار جذاب و هیجان انگیزی به نظر نرسد، اما بدون شک به همان اندازه مهم است. چرا که انتخاب و خرید یک لباس زیر نامناسب، کیفیت یک روز کاری افراد را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. حال در ادامه به نکات مهمی در مورد نحوه انتخاب لباس زیر مناسب زنانه و مردانه اشاره می‌کنیم.

چه لباس زیری مناسب است؟

لباس زیری مناسب است که شما در طول شبانه‌روز، با آن احساس راحتی کنید. یکی از مهم‌ترین عامل انتخاب لباس زیر، جنس آن است. لباس زیر مناسب باید جنس صد در صد نخی داشته باشد تا مانع از رطوبت و عرق کردن بدن شود.

در مسئله بعدی می‌توان روی سایز، طراحی، رنگ و مدل آن نظر داد. همچنین لباس‌های زیر دانتلی و با خاصیت انعطاف پذیری، جنس و بافت خوبی برای این دسته لباس‌ها هستند.

لباس زیر تنگ با دوخت بد یا لباس زیری که کش آن کمر و ران‌ها را اذیت می‌کند، حتماً می‌تواند شما را برای ساعات طولانی به دردسر بیندازد. لباس زیر نامناسب با ایجاد حساسیت‌های پوستی تهدیدی برای سلامتی بدن شما است.

الیاف‌های گیاهی می‌توانند به راحتی عرق بدن را در خود جذب کنند. خاصیت جذب عرق نه تنها از ایجاد بوی نامطبوع بدن جلوگیری می‌کند بلکه تبخیر ایجاد شده، فضای بین بدن و لباس را خنک نگه می‌دارد.

باید بدانید که لباس‌هایی که از جنس پلاستیک و یا نایلون و الیاف مصنوعی هستند منجر به حساسیت در بدن و حتی موجب بروز عفونت می‌شوند. در نتیجه هنگام خرید اینگونه لباس‌ها باید به جنس آن‌ها دقت کنید.

لباس زیر زنانه - شورت زنانه

بهترین شورت زنانه

هر لباسی که به شکل مستقیم با بدن تماس داشته باشد یعنی با سلامت هم در ارتباط است. شورت زنانه هم جزو لباس‌های مهمی است که برای خرید، شستشو و نگهداری آن‌ها باید به برخی نکات مهم دقت کنید.

شستشوی صحیح لباس زیر مهم‌ترین نکته در رعایت بهداشت لباس‌زیر خانم‌ها است. برای شستشوی لباس زیر همیشه آن‌ها را با دست شسته و داخل ماشین لباسشویی نیندازید.

رعایت بهداشت لباس زیر خانم‌ها یعنی جلوگیری از بروز عفونت یا شدت یافتن آن، پس بهتر است لباس زیر، به طور مجزا و جدای از سایر لباس‌ها شسته شود.

شستشوی لباس زیر با شستشو دهنده‌های معمولی، مانند مایع لباسشویی یا پودرهای آنزیم‌دار ایده چندان خوبی نیست. این دست از شوینده‌ها اغلب منجر به ایجاد خارش، سوزش، آلرژی یا حساسیت‌های پوستی می‌شوند. به دلیل طولانی بودن مدت زمانی که یک لباس زیر ارتباط تنگاتنگی با پوست بدن دارد، بهتر است در انتخاب شوینده لباس زیر بیشتر دقت شود.

به این نکته توجه کنید که بهترین شورت زنانه از نظر پزشکی، لباس زیر با جنس نخ پنبه است. اگر قیمت شورت زنانه برایتان اهمیت دارد، به دنبال شورت‌های با جنس نخ پنبه بروید که نسبت به بقیه جنس‌ها و مدل‌ها کمی قیمت مناسب‌تری دارد. لباس زیر زنانه برای جلوگیری از  گرم شدن بدن، خارش، همچنین شستشوی راحت و امکان عبور هوا در ناحیه تناسلی بدن، باید از جنس نخ پنبه انتخاب شود.

لباس زیر مردانه - شورت مردانه

انتخاب شورت مردانه مناسب

احتمالا در خرید لباس زیر به این سوال برخوردید که کدام شورت مردانه بهتر است؟ افرادی که در صنعت مد و پوشاک فعالیت می‌کنند برای جلب رضایت همه‌ی مشتریان، اجناس مختلف با جنس‌های گوناگون را تولید و وارد بازار می‌کنند.

اما پزشکان همواره تاکید دارند که بهترین شورت مردانه باید از مرغوب‌ترین الیاف تهیه شود. همانطور که در این مطلب به خانم‌ها توصیه شد که حتماً از شورت‌های پنبه‌ای استفاده کنند، این پیشنهاد برای آقایان نیز وجود دارد.

لباس‌زیرهای پنبه‌ای به راحتی شسته شده و خیلی زود خشک می‌شوند. می‌توان آن‌ها را با صابون‌های ضد آلرژی یا آنتی باکتریال شست. همچنین به دلیل آن‌که پارچه‌های پنبه‌ای راحت برش خورده و به هر مدل دلخواهی می‌توان آن‌ها را دوخت، شورت‌های مردانه از جنس پنبه‌ای از نظر مدل تنوع زیادی داشته و عمر مفید آن‌ها نیز طولانی‌تر است. چرا که بدن در لباس‌های زیر پنبه‌ای کمتر عرق می‌کند و به همین سبب پارچه لباس زیر دیرتر فرسوده می‌شود. اما این نکته را هم به یاد داشته باشید که هر لباس زیر فقط به مدت یک سال مورد استفاده قرار می‌گیرد. با دانستن تمامی نکاتی که گفته شد دیگر می‌دانید که کدام شورت مردانه بهتر است.

کش الاستیک، بهترین انتخاب

احتمالا هنگام خرید لباس زیر این سوال به ذهنتان آمده که چه لباس زیری مناسب است؟ یکی از موارد مهم در راحتی لباس زیر، کش کمر آن است. لباس زیری مناسب است که فارغ از مدل کلی، کش آن الاستیک باشد. به همین سبب بهتر است هنگام خرید لباس زیر، به دنبال مدل‌هایی باشید که کش آن‌ها پهن و اصطلاحاً الاستیک است. کش‌هایی از جنس نایلون یا اسپندکس بهترین حالت الاستیکی را دارند. همچنین کش‌های ضخیم و معمولی کمی گرمتر از کش‌های الاستیک هستند و این نوع کش‌ها باعث خوش فرم‌تر شدن لباس زیر می‌شوند.

لباس زیرهای تنگ ممنوع!

وقتی می‌دانید سایز شما دقیقاً چیست، چه دلیلی دارد که لباس زیر تنگ بخرید؟ شما در طول شبانه‌روز این لباس را به تن دارید. بنابراین بهتر است سایز آن را دقیق انتخاب کنید تا در طی روز و انجام فعالیت‌های عادی دچار تعریق نشوید.

لباس زیرهای تنگ، بهترین شورت زنانه از نظر پزشکی بشمار نمی‌روند و عوارض و مشکلاتی را هم ایجاد می‌کنند.

همچنین شما را مجبور می‌کند که تمام روز با معضلات ناشی از اصطکاک و سوزشی که این لباس زیر روی پوست بدن دارد کنار بیایید. همچنین لباس زیر تنگ به پوست بدن شما اجازه تنفس نداده و منجر به تعریق بیش از حد آن می‌شود. اگر لباس زیری که به تن دارید، روی پوست بدنتان جا بیندازد، لباس زیر تنگی است.

لباس زیر زنانه

لباس زیرهای فانتزی، همیشگی نیستند!

ممکن است شما لباس زیرهای فانتزی را به دلیل جذابیت‌های ظاهری آن دوست داشته باشید اما در انتخاب لباس زیر مناسب بهتر است درگیر مد نشوید. بدون شک باید از این دست لباس زیرها چند عدد در کشوی خود داشته باشید. همچنین پوشیدن چنین لباس زیرهایی در مواقع خاص قطعاً توصیه می‌شود. اما برای داشتن بدنی سالم‌تر، بهتر است برای مصرف روزانه خود در میان لباس‌های زیر نخی با دوخت‌های ساده به دنبال مدل دلخواه بگردید. شورت‌های فانتزی از نظر قیمت شورت زنانه، کمی بالاتر هستند. برای خرید یک ست لباس زیر زنانه از بین جدیدترین مدل‌ها، راحتی و کاربردی بودن را در اولویت قرار دهید.

رنگ پارچه لباس زیر مهم است

همان اندازه که جنس پارچه لباس زیر باید با کیفیت باشد، رنگ آن نیز باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد. برخی از لباس زیرها با رنگ‌های شیمیایی و غیر بهداشتی رنگ می‌شوند. دقت کنید که ممکن است پوست بدن شما به این رنگ‌ها واکنش خوبی نشان نداده و دچار مشکل شود. بهترین شورت زنانه از نظر پزشکی نباید هنگام شستشو رنگ دهد. بنابراین برای خرید یک لباس زیر مناسب، کیفیت رنگ پارچه آن را نیز در نظر بگیرید.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 4, میانگین امتیاز: 4,75 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.