جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
×

طرز تهیه انواع نوشیدنی خنک تابستانی برای رفع عطش

با آغاز فصل گرما و فعالیت در خارج از منزل، وقتی که به خانه بازمی‌گردید، نوشیدنی های خنک تابستانی می توانند خستگی را از وجودتان بیرون برده و جگرتان را حال بیاورند. در روز‌های گرم، تنها نمی‌توان با آب رفع تشنگی کرد، چرا که افت فشار و گرمازدگی در روز‌های گرم بیشتر است. بنابراین‌ خوب است از میوه‌های تازه و خوشمزه این فصل برای درست کردن نوشیدنی‌های سالم استفاده کنیم و از آبمیوه‌های مصنوعی که پر از رنگ‌های شیمیایی و اسانس هستند، دوری کنیم.

نوشیدنی های خنک تابستانی , آب سبزیجات

نوشیدنی های خنک تابستانی برای رفع گرمازدگی 

گرمازدگی در فصل تابستان یکی از شایع‌ترین مشکلاتی است که افراد با هر سن و سال و وضعیت جسمانی، ممکن است با آن مواجه شوند.

علایم گرمازدگی

  • سردرد
  • تهوع و استفراغ
  • سرگیجه و ضعف
  • برافروخته شدن پوست
  • تنفس سریع و افزایش ضربان قلب
  • گرفتگی عضلانی و درد شکمی
  • عدم تعرق و تعریق شدید
  • ممکن است در موارد شدید هم علایم عصبی در بیمار دیده شود که عبارتند از:
  • کج خلقی و عصبانیت
  • توهم و هذیان
  • تشنج
  • تغییرات رفتاری عجیب و غریب

نوشیدنی های عالی برای رفع عطش و تشنگی

نوشیدنی های خنک برای رفع تشنگی در تابستان

نوشیدنی های خنک تابستانی جایگزین آب برای رفع تشنگی

نوشیدنی های خنک تابستانی ، علاوه بر رفع عطش در از بین بردن خستگی یک روز کاری هم تاثیر زیادی دارد. پس از چندین ساعت کار کردن، نوشیدن یک لیوان شربت یا کوکتل خنک، خستگی و گرمای روز را جبران می‌کند.

طرز تهیه شربت شاه‌توت

نوشیدنی های خنک تابستانی , شربت شاه توت

شاه‌توت را درست مثل آلبالو لایه‌لایه به همراه شکر در قابلمه بریزید و روی حرارت بگذارید. بعد از اینکه پخت، می‌توانید از شاه‌توت‌ها برای مربا استفاده کنید. شربت به جا مانده را صاف کرده، به همراه یخ و آب سرد رقیق و سرو کرده و می‌توانید با یک قاشق بستنی شاه‌توت آن را تزیین کنید.

دوغ

مصرف دوغ که از درصد بالایی آب و مقداری از پروبیوتیک‌ها تشکیل شده است هم در درمان و پیشگیری از گرمازدگی بسیار موثر است.

۲ قاشق غذاخوری ماست را به یک لیوان آب بیافزایید و کمی نمک و پودر زیره سبز(اختیاری) به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. برای جلوگیری از گرمازدگی در فصل تابستان، حتما این نوشیدنی سنتی و دلپذیر را ۱ تا ۲ بار در روز بنوشید.

سرکه سیب

سرکه سیب هم دارای مواد معدنی و ویتامین است که برای جلوگیری از کاهش آب و مایعات بدن و همچنین المترولیت‌های آن بسیار مفید می‌باشد.

عناب و شکر

برای رفع گرمازدگی بهتر است عناب را در آب جوشانده و با کمی شکر به صورت خنک میل کنید. همچنین خوردنی‌های سرد و تر مانند گل بنفشه، خاکشیر، هندوانه و تخم خیارین (خیار، کدو، هندوانه و خربزه) نیز توصیه می‌شود. البته بهترین دارو برای رفع گرمازدگی دم کرده عناب و زرشک است که همراه با مقداری شکر میل می‌شود.

خاکشیر یخ زده و شربت آب‌لیمو

استفاده از خاکشیر یخ‌زده و شربت آب‌لیمو برای جلوگیری از گرمازدگی موثر است. برای جلوگیری از اسهال و تأثیر خنکی، خاکشیر باید به شکل یخ‌زده یا همراه خرده یخ مصرف شود، در غیر این صورت ملین و اسهال‌آور است.

با توجه به گرمی و آلودگی هوا، مصرف آب‌لیمو نیز به دلیل داشتن ویتامین C که دارای خاصیت ضدعفونی‌کننده است، توصیه می‌شود و نیاز است هر دو روز یک بار، یک عدد لیمو در آب مصرفی استفاده شود.

تخم شربتی

نوشیدنی های خنک تابستانی , تخم شربتی

تخم شربت در حقیقت دانه گیاه ریحان است که به علت داشتن ترکیبات لعاب‌دار به صورت محلول در آب (شربت) استفاده می‌شود. لعاب این دانه‌ها پس از جذب آب، به صورت ژله‌ای درمی‌آید که می‌تواند برای رفع عطش مورد استفاده قرار گیرد. تخم شربتی در طب سنتی ایران به عنوان رفع کننده التهابات دستگاه تناسلی و مجاری ادرار کاربرد بسیار داشته است.

به لیمو

به‌لیمو گیاهی به صورت درختچه است که از برگ آن استفاده می‌شود. این گیاه از قدیم در طب سنتی ایران به عنوان آرام‌بخش، ضد تشنج، ادرارآور، رفع کننده‌ سرگیجه و تپش قلب مورد استفاده بوده و در حال حاضر نیز از آن استفاده می‌شود.

هندوانه

هندوانه یک میوه تابستانی لطیف، آبدار، خنک کننده، آرام بخش و مسکن التهابات درونی است که اصولا برای رفع عطش در اوج گرمای تابستان مصرف می‌شود و مورد پسند بسیاری از مردم است. طبیعت هندوانه سرد و تر است و برای افراد گرم مزاج بسیار مطلوب است. مربای پوست هندوانه برای رفع حرارت بدن، رفع تشنگی و گرمازدگی بسیار مفید است.

گلاب

بنابر اعلام دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران، برای معالجه اشخاص گرمازده، بهترین راه خوراندن گلاب همراه با مقداری یخ است، به قدری که باعث استفراغ شده و صفرا را خارج کند. نوشیدن گلاب خنک، گرمی درون را از بین می‌برد و بدن را تقویت می‌کند. بوییدن گلاب برای تقویت قلب و رفع بیهوشی و تقویت حواس باطنی مفید است.

سکنجبین

سکنجبین شربت مناسبی برای فصل گرم است. پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها با روش تهیه این نوع شربت آشنایی کامل دارند، چراکه از قدیم و ندیم سکنجبین رفیق کاهو بوده و هر وقت که سفره‌ای از کاهو می‌گسترانند، سکنجبین نیز در کنارش بوده و هنوز هم ما ایرانی‌ها دوست داریم این دو را با هم مصرف کنیم.

گشنیز

گشنیز برای بدن خنک کننده است و حرارت، حالت تهوع و استفراغ را برطرف می‌کند.

مقداری گشنیز را له کنید و آب آن را با مقداری آب مخلوط نمایید و کمی شکر هم به آن اضافه کنید. این نوشیدنی را هر روز می‌تونید میل کنید.

آبمیوه تازه

یک لیوان آب پرتقال یا آب سیب همراه با مقداری زنجبیل کم هزینه ترین نوشیدنی ها برای آبرسانی به بدن هستند. به سلیقه خودتان می توانید آب میوه های ترکیبی درست کنید فقط به خاطر داشته باشید اگر آب میوه را با مقداری آب ترکیب کنید مقدار قند آن کمتر می شود و آبمیوه ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

شربت زرشک

نوشیدنی های خنک تابستانی , شربت زرشک

با استفاده از زرشک تازه به صورت شربت به عنوان تصفیه کننده خون، به یک نوشیدنی بسیار گوارا در تابستان دست یابید. البته مصرف مقدار زیاد زرشک و یا ریشه و ساقه و برگ آن برای زنان حامله مناسب نیست، زیرا رحم را تحریک می‌کند و ممکن است باعث سقط جنین شود. مصرف زیاد این گیاه به مدت طولانی می‌تواند سبب ناراحتی معده و روده‌ها شود و جذب ویتامین‌های گروه B را در بدن مختل کند. عرق طبی زرشک که از تقطیر آب میوه زرشک به دست می‌آید، نیز خواص زیادی دارد از جمله کاهش کلسترول خون، کاهش قند خون، تقویت معده، رفع سوء هاضمه، درمان زخم معده و رماتیسم.

سوپ

میان وعده ها یک بشقاب سوپ سبزیجات بخورید. این کار هم مقدار مصرف آب مورد نیاز برای بدن را تامین می کند و سطح انرژی بدن را بالا می برد. در سوپ از سبزیجات آب دار مثل کرفس، کاهو، گوجه، کلم و خیار استفاده کنید. مواد را با هم مخلوط کنید و داخل فلاسک بریزید و در طول روز از آن استفاده کنید.

اسموتی

اسموتی ها از نوشیدنی های خنک تابستانی و جایگزین خوبی برای آب هستند. برای درست کردن اسموتی از میوه های آب دار مثل پرتیقال، هلو، آناناس، تمشک، هندوانه و… استفاده کنید. برای رقیق کردن اسموتی به جای شیر از آب استفاده کنید.

دمنوش

اگر وقت برای درست کردن آبمیوه و اسموتی ندارید دمنوش درست کنید. برای روزهای گرم تابستان دمنوش نعناع و بابونه بسیار مناسب است. اسن دمنوش ها را می توانید هم گرم بنوشید و هم سرد.

شیر بدون چربی

شاید خوردن شیر در روزهای گرم تابستان زیاد باب میلتان نباشد اما برای روزهای گرم تابستانی بهتر است از شیر بدون چربی استفاده کنید. از طرفی شیر برای بعد از تمرین بهتر از آب و نوشیدنی های ورزشی است.

آب سبزیجات

اگر یک نوشیدنی کم کالری و مغذی می خواهید سراغ آب سبزیجات بروید. آب سبزیجات هم به بدن آبرسانی می کند و هم ویتامین ها و مواد معدنی بدن را تامین می کند.

آب طعم دار

آب طعم دار شامل آب و مقداری میوه ها گیاهان و سبزیجات است. آب طعم دار با لیمو، پرتقال، خیار، نعناع و زنجبیل درست کنید. این میوه ها و سبزیجات هم آب نوشیدنی را خوش طعم می کنند و هم بدن را سم زدایی می کنند.

آب طالبی

مطالعات نشان داده است، مصرف یک لیوان آب طالبی در روز به میزان ۲۵ درصد احتمال بروز فشار خون را کاهش می‌دهد. محققان برای آزمایش، مقداری از پلاکت‌های خون را گرفته با مقدار کمی عصاره یا آب طالبی شیرین مخلوط کرده و مشاهده کردند در طالبی عاملی وجود دارد که به شدت مانع از انباشته شدن غیرطبیعی پلاکت‌ها می‌شود و در نتیجه از انعقاد و لخته شدن خون در رگ‌ها (که عامل حمله‌های قلبی است) جلوگیری می‌شود.

نوشیدنی های خنک تابستانی , آب طالبی

طالبی را بدون شکر یا چیزهایی دیگر به طور ساده باید پیش از غذا خورد، کسانی که طالبی را با نمک و فلفل می‌خورند، هضم آن را آسان‌تر می‌کنند ولی در مقابل، خاصیت ملین آن را کم می‌کند.

یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را در یک لیوان آب مخلوط کنید و بعد از یک پیاده‌روی و زمانی که در معرض نور خورشید بوده‌اید میل کنید.

طرز تهیه شربت اسطوخودوس

سه قاشق گل تازه اسطوخودوس را به مقداری شربت آب قند رقیق اضافه کنید و پس از یکساعت شربت را صاف و خنک کنید.

طرز تهیه شربت نعناع

یکی از نوشیدنی های خنک تابستانی شربت نعناست. یک فنجان نعنا را با مقداری شربت آب قند رقیق و پس از یکساعت شربت را صاف و خنک کنید.

طرز تهیه شربت ریحان

یک‌ونیم فنجان شکر را با یک و نیم فنجان آب سرد مخلوط کنید و روی حرارت بگذارید. ۵ دقیقه صبر کنید تا شکر کاملا حل شود.

آن را از روی حرارت بردارید و ۱۰ برگ ریحان در آن بریزید. وقتی سرد شد، ریحان‌ها را خارج و شربت را با آب رقیق کنید و به همراه یخ و چند برگ ریحان تازه سرو کنید.

طرز تهیه شربت آلبالو

هسته‌های آلبالو را درآورید و یک لایه از آن کف قابلمه پهن کنید. مقداری شکر روی آنها بپاشید و بعد لایه دیگر آلبالو‌ها را بریزید. قابلمه را روی حرارت ملایم بگذارید تا آلبالو‌ها آب بیندازد و پخته شود. آلبالو‌ها را می‌توانید برای آلبالوپلو کنار بگذارید و شربت باقیمانده را به همراه آب و یخ  سرو کنید.

طرز تهیه شربت زنجبیل

یک پرتقال و یک لیموترش را آب بگیرید. یک سانتی‌متر زنجبیل تازه را با یک قاشق عسل و یک قاشق شکر در غذاساز مخلوط کنید تا کاملا صاف و یکدست شود. آن را با آب پرتقال و لیمو مخلوط کرده، با آب سرد رقیق و با یخ سرو کنید. می‌توانید آن را با برش‌های پرتقال تزیین کنید.

طرز تهیه چای سرد

یک قوری چای رقیق دم کنید و بعد از اینکه آن را از روی حرارت برداشتید، چند برگ نعناع تازه در آن بریزید. بعد از اینکه چای سرد شد، مقداری شکر در آن بریزید، سپس چند لیوان را از یخ و پودر یخ پر کنید و چای را روی یخ‌ها بریزید. با چند برگ نعناع ریحان‌ها را تزیین کنید.

طرز تهیه قهوه سرد

در قهوه‌جوش، به ازای هر فنجان آب، یک قاشق چای‌خوری قهوه و یک قاشق شکر بریزید. قهوه‌جوش را روی حرارت بگذارید تا جوش بیاید، سپس آن را خاموش کنید. قهوه را به آرامی در یک ظرف بریزید و یک لیموترش تازه روی آن بچکانید. آن را در فریزر بگذارید و هر چند دقیقه یک‌بار با چنگال هم بزنید تا شبیه یخ‌در بهشت شود.

نوشیدنی های خنک تابستانی

طرز تهیه چند کوکتل و نوشیدنی های خنک تابستانی 

با آمدن فصل گرما، هیچ چیز مثل نوشیدنی های خنک تابستانی آدم را سرحال نمی آورد. چه برای خودتان، و چه برای مهمان عزیزتان که از گرما آمده است، بهترین خوش آمد گویی را می توانید با یک لیوان کوکتل آب میوه های طبیعی تقدیم کنید.

کوکتل چیست ؟

به ترکیب بیش از دو نوشیدنی کوکتل (Cocktail) گفته می شود. امروزه بیش از هزاران نوع کوکتل در جهان وجود دارد که هرکدام با توجه به مواد و نوشیدنی ها، آب و هوا و ذائقه ی هر منطقه درست شده اند. در ادامه دستور تهیه چند نوشیدنی خنک که البته سرشار از ویتامین هم هستند را خواهید دید.

طرز تهیه کوکتل سیندرلا

مواد لازم

آب لیموی تازه یک پیمانه

آب پرتقال چهار پیمانه

آب آناناس چهار پیمانه

طرز تهیه کوکتل سیندرلا

آب میوه ها را همراه با یخ ، داخل مخلوط کن میریزید و میکس می کنید. داخل یک لیوان بلند سرو کرده با یک پره لیمو آن را تزئین کنید.

طرز تهیه کوکتل میکس هندوانه

مواد لازم برای تهیه کوکتل میکس هندوانه

هندوانه مکعبی کوچک بدون هستهیک و نیم پیمانه
بستنی سادهچهار قاشق خوراک خوری
نمککمی
مکعب یخ۷-۸ قطعه

طرز تهیه کوکتل میکس هندوانه

هندوانه ها ، بستنی و یخ ها را همراه با کمی نمک داخل مخلوط کن بریزید و میکس کنید. داخل یک لیوان بلند سرو کرده با یکی دو برگ نعنا آن را تزئین کنید.

طرز تهیه کوکتل یونانی

مواد لازم

کوکتل یونانی

آب هلو چهار پیمانه

آب پرتقال دو پیمانه

آب لیموی تازه یک پیمانه

تکه های یخ

طرز تهیه کوکتل یونانی

آب میوه ها را همراه با یخ داخل مخلوط کن بریزید و میکس کنید. داخل لیوان کوتاه سرو کرده همراه با برگهای نعنا و لیمو تزئین کنید.

طرز تهیه کوکتل استوایی

مواد لازم

کوکتل استوایی

آب گلابی سه پیمانه

آب آناناس سه پیمانه

آب زرد آلو سه پیمانه

آب لیموی تازه یک پیمانه

طرز تهیه کوکتل استوایی

آب میوه ها را همراه با یخ داخل مخلوط کن بریزید و میکس کنید. داخل لیوان کوتاه و با برگهای رزماری تزئین کنید.

طرز تهیه موهیتو (موخیتو – Mojito)

این کوکتل، یک نوشیدنی کوبایی است که امروزه در اکثر نقاط جهان از جمله ایران طرفداران بسیاری دارد.

نوشیدنی های خنک تابستانی , کوکتل

موهیتو از نوشیدنی های خنک تابستانی کوبایی است

مواد لازم

لیموی تازه یک عدد

برگهای تازه نعنا

شکر قهوه ای دو قاشق خوراک خوری

سودا (آب گازدار)

طرز تهیه موهیتو

برای تهیه موهیتو لیمو را به شش قسمت مساوی تقسیم کنید و چهار برش آن را جدا کنار بگذارید. دو برش باقی مانده را به مکعب های کوچک تقسیم کنید.

داخل یک لیوان دهان گشاد لیموهای خورد شده را بریزید و شکر و برگهای نعنا را روی آن بریزید و با قاشق کمی فشار دهید. تا یک سانتی متر پیش از پر شدن لیوان تکه های یخ را اضافه کنید.

در آخر فضای باقی مانده داخل لیوان را با سودا پر کنید. پس از هم زدن فراوان با برگهای نعنا و لیمو تزئین کنید.

گوارای وجود!

طرز تهیه موکوتینی چای قرمز

این چای که به چای مکه یا هیبیسکوس هم شهرت دارد، به خودی خود با طعم ترشی که دارد باعث در رفتن خستگی، آنهم در فصول گرما است. این چای را می‌توانید به صورت خشک از عطاری و یا چای کیسه‌ای خریداری کنید.

مواد لازم

۳ پیمانه چای قرمز، ۳ پیمانه نوشیدنی گازدار زنجبیل (می‌توانید از دلستر زنجبیلی هم استفاده کنید)، برش آناناس

چای قرمز را با نوشیدنی زنجبیلی مخلوط کنید. ترکیب را در لیوان بلند و با یخ سرو کنید. در هر لیوان یک برش آناناس قرار دهید.

طرز تهیه آیس تی زنجبیل و عسل

نوشیدن آیس تی یکی از بهترین راههای لذت بردن از چای در فصول گرما است. خصوصا برای ما ایرانی‌ها که چای بخشی از فرهنگ‌مان است.

مواد لازم

۸ پیمانه آب جوش، ۶ عدد چای کیسه‌ای، ۲ قاشق چایخوری زنجبیل خرد شده‌ی تازه، یک سوم پیمانه عسل

آب جوش و چای‌های کیسه‌ای را درون یک پارچ مقاوم در برابر حرارت بریزید و ۱۰ دقیق صبر کنید تا چای رنگ بدهد (بسته به سلیقه‌تان و رنگ چای‌ای که دوست دارید، می‌توانید تعداد چای‌های کیسه‌ای را کم و زیاد کنید).

چای‌های کیسه‌ای را از پارچ خارج کنید و بگذارید به دمای اتاق برسد. عسل و زنجبیل خرد شده را اضافه کنید و درون یخچال قرار دهید. با یخ سرو کنید.

طرز تهیه آیس تی هندوانه و ریحان

هندوانه که در این فصل دیگر جای خود دارد و نیازی نیست که از خنکی و حس خوبش چیزی برای‌تان بگویم.

مواد لازم

۸ پیمانه آب جوش، ۶ عدد چای کیسه‌ای، یک هشتم یک هندوانه‌ی متوسط، یک دسته‌ی کوچک ریحان تازه، شکر (در صورت تمایل)

آب جوش و چای‌های کیسه‌ای را درون یک پارچ مقاوم در برابر حرارت بریزید و ۱۰ دقیق صبر کنید تا چای رنگ بدهد (بسته به سلیقه‌تان و رنگ چای‌ای که دوست دارید، می‌توانید تعداد چای‌های کیسه‌ای را کم و زیاد کنید).

چای‌های کیسه‌ای را از پارچ خارج کنید و بگذارید به دمای اتاق برسد. ترکیب را درون یخچال قرار دهید تا خنک شود. پیش از سرو کردن، هندوانه‌ی خرد شده و ریحان را اضافه کنید و با یخ سرو کنید.

طرز تهیه آیس تی انار و لیموترش

کلا فصل گرما، فصل خنکی و ترشی است و همه چیز ترش در این فصل مزه می‌دهد. حالا چرا این چیزهای ترش، انار و لیمو نباشند؟

مواد لازم

۸ پیمانه آب جوش، ۶ عدد چای کیسه‌ای، ۲ پیمانه آب انار، ۳ عدد لیموترش ورقه شده (باریک)، یک چهارم پیمانه شکر

آب جوش و چای‌های کیسه‌ای را درون یک پارچ مقاوم در برابر حرارت بریزید و ۱۰ دقیق صبر کنید تا چای رنگ بدهد (بسته به سلیقه‌تان و رنگ چای‌ای که دوست دارید، می‌توانید تعداد چای‌های کیسه‌ای را کم و زیاد کنید).

چای‌های کیسه‌ای را از پارچ خارج کنید و بگذارید به دمای اتاق برسد. آب انار، ورقه‌های لیمو و شکر را اضافه کنید. ترکیب را درون یخچال قرار دهید تا خنک شود. با یخ سرو کنید.

طرز تهیه لیموناد

لیموناد از شربت های خنک تابستانی و همون شربت آبلیموی خودمونه که اکثرا بلدیم چطور درست کنیم.

نوشیدنی های خنک تابستانی , لیموناد

لیموناد از نوشیدنی های خنک تابستانی است

مواد لازم

یک و نیم پیمانه آب لیموی تازه، نصف پیمانه شکر، ۶ پیمانه آب، ورقه‌های لیمو برای تزئین، یخ

همه‌ی مواد را درون یک پارچ بزرگ مخلوط کنید تا شکر حل شود. محصول نهایی را با یخ سرو کنید و برای تزئین از حلقه‌های لیمو استفاده کنید.

طرز تهیه لیموناد استوایی

یک نوع دیگر از لیموناد که با اضافه شدن میوه‌های استوایی طعم تفریحگاه‌های هاوایی را می‌دهد! (نخوردیم نون گندم، اما دیدیم دست مردم!!)

مواد لازم

یک و نیم پیمانه آب لیموی تازه، نصف پیمانه شکر، ۶ پیمانه آب، یک آبمیوه‌ی کوچک با طعم آناناس، دو آبمیوه‌ی کوچک با طعم زردآلو، ورقه‌های لیمو برای تزئین، یخ

آبلیمو، شکر و آب  را درون یک پارچ بزرگ مخلوط کنید تا شکر حل شود. سپس آبمیوه‌ها را اضافه کنید. با یخ سرو کرده و با حلقه‌های لیمو تزئین کنید.

طرز تهیه نوشیدنی نعناع و هندوانه

نعناع هم از دیگر مواد بسیار خنک و سرحال کننده در این فصل است.

مواد لازم

۴ پیمانه هندوانه‌ی خرد شده‌ی بدون هسته، یک و نیم پیمانه لیموناد، نصف پیمانه نعناع تازه

تکه‌های هندوانه و لیموناد را درون مخلوط کن، مخلوط کنید، در صورت لزوم از صافی رد کنید. نعناع را اضافه کنید و با یخ سرو کنید.

طرز تهیه یخ در بهشت اسپرسو

زمان‌هایی که خسته‌اید، نیاز به انرژی دارید، اما نمی‌خواهید اسپرسوی داغ سر بکشید، این یخ در بهشت انرژی زا را امتحان کنید.

مواد لازم

سه چهارم پیمانه شکر، یک سوم پیمانه اسپرسوی فوری، یک چهارم پیمانه آب لیمو، ۲ قاشق غذاخوری پوست لیموترش رنده شده.

شکر و ۶ پیمانه آب را درون یک ظرف کوچک روی گاز حرارت دهید. بگذارید آب بجوشد و شکر حل شود. ظرف را از روی حرارت بردارید، اسپرسو را اضافه کرده و مخلوط کنید و بگذارید ۱۰ دقیق بماند. مایع را درون یک ظرف کم عمق صاف کنید. آب و پوست لیمو را اضافه کنید.

ظرف را برای ۲ ساعت درون فریزر قرار دهید. هر ۳۰ دقیقه، با استفاده از یک چنگال یخ‌ها را خرد کنید تا زمانی که خودش را بگیرد، البته نباید خیلی هم محکم شود. برای سرو کردن، یخ در بهشت را با قاشق درون کاسه بریزید. روی آن خامه بریزید و اگر دوست دارید، بازهم با پوست لیموترش رنده شده تزئین کنید.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 10, میانگین امتیاز: 4,40 از 5)
Loading...