جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
×

نوزاد اصفهانی با چشم خارج از بدن متولد شد + ۱۸

عکس نوزاد اصفهانی با چشم خارج از بدن

 

نوزاد اصفهانی با چشم خارج از بدن

به تازگی در شهرستان اصفهان نوزادی به دنیا آمد که پزشکان را متحیر کرد. چشم های این نوزاد در بدو تولد از بدنش بیرون زده شده بود که با تلاش بسیار زیاد پزشکان درمان شد.

نوزاد اصفهانی در اتفاقی نادر با بیرون زدگی شدید چشم متولد شد.تیم پزشکی معالج با تلاش فراوان اقدام به عمل جراحی این نوزاد در شرایطی خاص کردند به گزارش مجله تصویر زندگی هفت روز پیش نوزادی در اصفهان متولد شد و به بیماری نادر بیرون زدگی چشم مبتلا بود ، که با تلاش پزشکان معالج و طی دو عمل جراحی درمان شد و در حال حاضر نیز از وضعیت مساعدی برخوردار است و فردا ترخیص می شود.

 

نوزاد اصفهانی با چشم خارج از بدن

دکتر بهرام اشراقى جراح و متخصص چشم و فلوشیپ فوق تخصصى پلاستیک و ترمیمى چشم ضمن تشریح آخرین وضعیت این نوزاد اظهار داشت: بیمار فوق مورد بیرون زدگى بسیار شدید چشم در بدو تولد است ، به طوری که کره چشم کاملا خارج از حدقه قرار داشت.

این دکتر متخصص در خصوص وضعیت جسمی نوزاد و شرایط عمل جراحی وی عنوان کرد : بیمار تحت سزارین و در موعد مناسب به دنیا آمد که با توجه به بیرون زدگى چشم به صورت اورژانس به بیمارستان فیض اصفهان منتقل شد.اشراقی بیان داشت :

در زمان تولد لایه سطحى قرنیه به دلیل در معرض هوا قرار گرفتن چشم جدا شده بود و چشم در معرض خطر زخم قرنیه و سوراخ شدگى قرار داشت، در این مرحله ماهیت کیستى توده توسط بنده مشخص شد و جهت حفظ چشم مایع داخل کیست در حد عقب رفتن چشم به داخل حدقه خارج شد و با توجه به تورم شدید ملتحمه و پلک به علت وجود طولانى مدت ضایعه در طى دوره جنینى ، پلک دوخته شد.

 

نوزاد اصفهانی با چشم خارج از بدن

وی افزود : در مرحله بعد نوزاد در بیمارستان الزهرا بسترى شده و تصویربرداریهاى لازم انجام شد، ماهیت توده به صورت کیست بسیار بزرگ در خلف و پایین کره چشم مشخص شد که طى این مدت مجددا در حال تجمع مایع و بزرگ شدن بود ، پس از پایدار شدن شرایط نوزاد، تحت بیهوشى قرار گرفت و پس از خروج ده سی سی از مایع جهت کوچکتر شدن توده ، کل کیست از طریق ملتحمه خارج شد.

این متخصص خاطر نشان کرد: در انتها کره چشم و شبکیه معاینه شد که خوشبختانه طبیعى است و امیدوارم این توده طى دوران جنینى با فشار احتمالی بر عصب چشم نقصى در دید نوزاد ایجاد نکرده باشد که این موضوع طى پیگیری هاى بعدى مشخص می شود.وی تصریح کرد: در این مورد ، مخصوصا با این شدت بسیار نادر بوده و اقدام سریع و به موقع منجر به نتیجه مناسب در نوزاد شد.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 23, میانگین امتیاز: 4,04 از 5)
Loading...