پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

نودالیت؛ یک خوراکی ساده، سالم و سرشار از کربوهیدرات

دکتر شیبانی  متخصص صنایع غذایی، با رد شائبه های مربوط به مضرات نودالیت، به تشریح ویژگی­های غذایی این محصول پرداخت و گفت که نودالیت منبع مناسب برای دریافت انرژی و سرشار از کربوهیدرات است.

نودالیت؛ خوراکی که در سراسر جهان در برنامه غذایی افراد زیادی جای گرفته، چند سالی است که طرفداران بسیاری در ایران پیدا کرده است. برخی از افراد به دلیل پخت سریع این غذا، اشتباها آن را در درسته غذاهای سریع (فست­فود) قرار داده و به بر این باور هستن که همان مضرات غذاهای فست‌­فودی مانند سوسیس و کالباس را دارا است.

دکتر شیبانی در مورد فرایند تولید نودالیت و شایعاتی که در رابطه با این ماده غذایی وجود دارد توضیح داد: «فرایند تولید نودالیت، فرایندی سالم بوده و خمیر این ماده خوراکی با استفاده از آرد گندم آماده و به صورت بخارپز تهیه می‌شود. چاشنی  موجود در بسته­‌های نودالیت نیز از عصاره طبیعی گوشت، مرغ، سبزیجات و ادویه تشکیل شده و حاوی هیچگونه افزودنی مصنوعی و نگه­دارنده نیست»

وی  در مورد مزیت­های غذایی نودالیت گفت: «نودالیت‌ها به عنوان منبع غذایی قابل اعتماد مورد استفاده بوده و می‌توان از آنها به عنوان جایگزین وعده غذایی اصلی و یا به عنوان غذای مکمل در طول روز استفاده کرد. این محصول در صورتی که با ترکیبات مختلفی از جمله سبزیجات و یا گوشت و پروتئین تهیه شود، قابلیت تامین سایر مواد  مورد نیاز بدن را نیز خواهد داشت.»

این متخصص صنایع غذایی با اشاره به اینکه نودالیت‌ها برای ورزشکاران هم می‌توانند مفید باشند، در این رابطه اظهار کرد: «از آنجایی که نودالیت‌ها منبع بسیار خوبی از کربوهیدرات هستند قابل استفاده برای تامین انرژی روزانه یک فرد بالغ و حتی کودکان بوده و با توجه به این ویژگی، برای استفاده پیش از فعالیت ورزشی هم توصیه می‌شوند. اگر ورزشکاری یک ساعت قبل از فعالیت ورزشی از این ماده غذایی استفاده کند، منبع انرژی مورد نیاز فعالیت خود را تامین خواهد کرد.»

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 5, میانگین امتیاز: 4,80 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.