پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
×

۴ نوبرانه پاییزی در فروشگاه اینترنتی هتمت

نوبرانه پاییزی

نوبرانه

اصطلاح نوبرانه به محصولات تازه رسیده و برداشت شده فصل گفته می شود که می تواند برای انواع میوه، خشکبار و … بکار رود. در محصولات نوبرانه به دلیل تازه بودن، طعم و عطر هر ماده غذایی به وضوح مشخص است و در نمونه خشکبار، اثری از مواد افزودنی برای از بین بردن طعم کهنگی، همچنین تفت دادن های مکرر نیست.

نوبرانه های پاییز

نوبرانه اولین برداشت محصول در دوره های مختلف سال است که زمان برداشت هر محصول بر اساس به بار نشستن درختان، در فواصل زمانی گوناگون متغیر است. از انواع نوبرانه پاییزی، ما به معرفی چند نمونه از خشکبار پر مصرف مثل گردو و بادام زمینی، همچنین برنج و روغن زیتون می پردازیم که در فروشگاه اینترنتی هتمت ارائه می شود. این محصولات ضمن تازگی و تضمین کیفیت از جانب کارشناسان هتمت، بدون نرخ نجومی و تصاعدی محصولات نوبرانه در بازار، عرضه شده اند.

برنج های نوبرانه

  • برنج هاشمی عطری

یکی از مرغوب ترین انواع برنج های به عمل آمده در ایران، متعلق به گیلان است و همانطور که از نامش پیداست، برنج هاشمی دارای عطر و بوی بیشتری نسبت به سایر برنج ها است. بطوریکه بعد از پخت، عطر دلپذیر برنج، بسیار شامه نواز است. برنج هاشمی که معمولا اوایل مرداد برداشت می شود، ممکن است به دلیل دیر رس بودن بعضی از ارقام برنج، بازه زمانی بیشتری نیاز داشته باشد. در این صورت زمان برداشت برنج به اواسط شهریور ماه موکول می شود. برنج نوبرانه هاشمی دارای رنگ سفید، عطر مطبوع و دانه های نرم تری نسبت به برنج کهنه است که دلیل این امر داشتن مقداری آب در دانه های برنج، پس از برداشت آن است. آب دانه ها برنج پس از گذشتن یک الی دو هفته شروع به خشک شدن می کنند.

  • برنج صدری دم سیاه

برنج صدری دم سیاه در استان گیلان به عمل آمده و یکی از برترین و پر طرفدار ترین برنج های ایرانی است. یکی از نوبت های برداشت برنج، اواخر مرداد ماه است که با در نظر گرفتن دیر رس بودن برخی از ارقام، ممکن است مدت زمان برداشت تا اواسط شهریور ماه طول بکشد. برنج نوبرانه صدری دم سیاه دارای عطر و طعم بی نظیری است و طول دانه برنج که تقریبا ۷.۵ میلی متر است، پس از پخت به ۱۲.۱۵ میلی متر می‌رسد. این محصول شباهت زیادی به برنج هاشمی دارد و عمده تفاوت برنج دم سیاه و هاشمی در قد آن است که قد برنج دم سیاه از برنج هاشمی بیشتر است. لازم به ذکر است این محصول بعد از گرم شدن دوباره، کیفیت خود را از دست نمی‌دهد.

بادام زمینی نوبرانه آستانه

بادام زمینی نوبرانه

بادام زمینی در آستانه، از اوایل اردیبهشت تا نیمه خرداد کشت شده و اواسط شهریورماه برداشت می‌شود. بادام تازه دارای رنگ مغز دانه سفید مایل به زرد می باشد که پوسته نازک قرمز قهوه ای آن را پوشانده است. اگر بادام زمینی نوبرانه آستانه را بچشید، متوجه عطر و طعم مطبوع همچنین میزان روغن آن خواهید شد که این موارد نشانه های مرغوبیت و تازگی بادام زمینی است.

بادام زمینی نوبرانه آستانه در دو نوع با پوست و بدون پوست سخت عرضه می شود. از جمله روش های شناخت نمونه تازه از بادام های کهنه، ظاهر یکدست و مشابه دانه های بادام، عدم وجود کپک زدگی و یا پوک شدگی در مغز همچنین عدم استفاده از طعم دهنده و رنگ دهنده های مصنوعی در محصول است. بادام زمینی تازه را به صورت تفت داده و نمکی فراوری می کنند.

همچنین از بادام زمینی تازه، کره بادام زمینی تولید می کنند که دارای طعم و عطر دلپذیر همچنین روغن مغذی فروانی است. در رابطه با ارزش غذایی و فواید کره بادام زمینی مطالعات بسیاری انجام شده است که می توانید جهت اطلاعات بیشتر مقاله ۸ خاصیت کره بادام زمینی را مطالعه فرمایید. در تولید کره بادام زمینی هتمت از هیچ گونه مواد افزودنی خاصی استفاده نمی شود و به همین دلیل کلیه خواص بادام زمینی حفظ شده و میان وعده ای مقوی پر از خواص فروان برای سلامتی می باشد.

مغز گردوی نوبرانه تویسرکان

مغز گردوی نوبرانه هتمت، از شهر گردوی ایران، تویسرکان به عمل آمده است. درخت های گردویی که اوایل بهار کاشته شده اند، معمولا اواخر شهریور و اوایل مهر ماه به بار نشسته و آماده برداشت هستند. گردوی نوبرانه با اندازه ی حدود ۳۲ میلی متر بسیار سفید، درشت، بدون شکستگی و خوردگی هستند. مغز سالم آنها دارای درصد بالایی بوده و مغز دانه ها یکدست می باشند. مغز گردوی نوبرانه تویسرکان طعم مطبوع و میزان روغن بالایی دارد و در صورت چشیدن، طعم گس آن در دهان، از اصلی ترین نشانه های تازگی و مرغوبیت آن است.

عسل جنگلی نوبرانه

شاید تا بحال کاربرد کلمه نوبرانه را برای عسل کمتر شنیده باشیم، ولی با توجه به تعریف نوبرانه، عسل برداشت شده در ماه های شهریور و مهر نیز محصولاتی تازه برداشت شده و نوبرانه هستند. این عسل جنگلی با موم به دست آمده از شهد گل های شرق گیلان است و دارای غلظتی مناسب و رنگ زرد روشن می باشد. کارشناسان هتمت در تهیه عسل، ضمن سنجش میزان ساکارز عسل، اطمینان حاصل کردند که عسل جنگلی انتخابی، عسل خالص و اصل باشد و در تولید آن همزیستی طبیعی رعایت شده باشد.

عسل جنگلی نوبرانه

نوبرانه های هتمت

محصولات مختلفی هستند که در طول سال بیش از یکبار موعد برداشت محصول دارند. نمونه هایی که ما در این مقاله به بررسی و معرفی آنها پرداختیم، زمان برداشت آنها، اواسط شهریور تا اوایل مهر ماه بوده است. دلیل اطلاق نام نوبرانه به محصولات، گویای تازه به عمل آمدن آنها است.

فروشگاه اینترنتی هتمت، کلیه محصولات را ضمن سنجش کیفیت و ارزیابی قیمت های مختلف موجود در بازار انتخاب می کند. از میان کلیه محصولات با کیفیت ارائه شده، هتمت به معرفی ۵ محصول نوبرانه پرداخته از بهترین محصولات موجود در ایران است. بادام زمینی آستانه، عسل جنگلی شرق گیلان، برنج هاشمی، برنج صدری دم سیاه و گردوی تویسرکان در کنار انواع مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی با قیمت مناسب در فروشگاه هتمت موجود است.

هتمت با توجه به شعار”آشنای مورد اعتماد شما” و هدف “عرضه محصولات با کیفیت” بر آن است تا خرید مشتریان را به تجربه ای شیرین تبدیل کرده و با کسب اعتماد خریداران، در راستای ارائه هر چه بیشتر خدمات و محصولات با کیفیت، تلاش نمایند.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 3, میانگین امتیاز: 3,67 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.