جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
×

نتایج آزمون دکتری سال ۱۴۰۲ اعلام شد

اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون دکتری سال ۱۴۰۲ اعلام شد

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون ورودی دوره دکتری «Ph. D» نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۲ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور، “عبدالرسول پورعباس” با اعلام این خبر گفت: آزمون ورودی دوره دکتری «Ph. D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۲ با حضور حدود ۱۷۰ هزار داوطلب برگزار شد که از این تعداد بیش از ۱۲۰ هزار نفر مجاز به انتخاب رشته شدند و اسامی پذیرفته‌شدگان پس از طی مرحله دوم آزمون در دانشگاه‌ها شامل مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی اعلام شده است.

وی افزود: متقاضیانی که هم در ردیف پذیرفته‌شدگان یکی از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و هم در ردیف پذیرفته‌شدگان یکی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی قرار می‌گیرند توجه داشته باشند که منحصراً می‌توانند در یکی از کدرشته‌محلهای قبولی ثبت‌نام کنند و به عبارتی مجاز به ثبت‌نام در هر دو محل قبولی نیستند.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مورد ثبت نام از پذیرفته‌شدگان، نیز تصریح کرد: متقاضیانی که اسامی آن‌ها به عنوان پذیرفته‌شدگان نهایی هر یک از کدرشته محل‌های تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی اعلام شده است، لازم است از تاریخ ۸ شهریور ماه برای اطلاع از تاریخ و مدارک ثبت‌نام به درگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه یا مؤسسه محل قبولی خود و پذیرفته‌شدگان رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی نیز از تاریخ ۷ شهریور ماه برای اطلاع از تاریخ، مدارک و نحوه ثبت نام در مراکز قبولی به سایت مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد مراجعه کنند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: ثبت‌نام منحصراً در تاریخ‌های اعلام شده توسط هر دانشگاه و با ارائه مدارک اعلام شده صورت می‌پذیرد وعدم اقدام پذیرفته‌شدگان در تاریخ یا تاریخ‌های تعیین شده برای ثبت‌نام به منزله انصراف از ادامه تحصیل تلقی خواهد شد و به پذیرفته‌شدگان توصیه می‌شود اطلاعیه مندرج در درگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی محل قبولی خود را به دقت مطالعه کنند.

پورعباس در مورد متقاضیان کدرشته‌های دارای مرحله گزینش، اظهار داشت: برای متقاضیان واجد شرایط حدود یک هفته بعد از اعلام نتایج، کارنامه نهایی حاوی اطلاعات لازم، نمره آزمون، نمره مصاحبه، حدنصاب نمره اعلام شده از طرف دانشگاه، رتبه متقاضی و آخرین رتبه پذیرفته‌شده در هریک از کدرشته محل‌های معرفی شده برای مصاحبه در سهمیه مربوط تنظیم و از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان قابل دسترسی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: متقاضیان پس از رویت کارنامه نهایی در صورت لزوم می‌توانند سوال یا سوالات خود را با بخش پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانیhttps://request.sanjesh.org و یا در روزها و ساعات اداری با شماره تلفن ۴۲۱۶۳-۰۲۱در میان بگذارند.


اعلام نتایج اولیه کنکور دکتری سال ۱۴۰۲

(۱۴۰۲/۰۱/۲۷) رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از انتشار کارنامه نتایج اولیه و اعلام زمان انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر عبدالرسول پورعباس با اعلام این خبر گفت: کارنامه نتایج اولیه آزمون دوره دکتری «Ph.D» روز یک‌شنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۱/۲۷ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان قابل مشاهده است و داوطلبان با استفاده از شماره داوطلبی یا شماره پرونده و همچنین شماره شناسنامه و سال تولد به کارنامه نتایج اولیه آزمون خود دسترسی خواهند داشت.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: داوطلبانی که بر اساس مندرجات کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی شده‌اند باید از روز سه‌شنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۱/۲۹ تا روز شنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۲/۰۲ نسبت به ثبت کدرشته‌ محل‌های انتخابی خود تا حداکثر ۵۰ کدرشته محل در صورت وجود با توجه به رشته امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش اقدام کنند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خطاب به داوطلبان مجاز به انتخاب رشته، توصیه کرد: این دسته از داوطلبان ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و اطلاعیه‌های مرتبط با آن اقدام نموده، سپس کدرشته‌ محل‌های مورد علاقه خود را از کدرشته‌محل‌های مربوط به رشته امتحانی انتخاب و اولویت‌ها را به ترتیب علاقه، مرتب نموده و پس از آن نسبت به ثبت انتخاب‌های خود اقدام نمایند ضمن اینکه دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی این آزمون از روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۱/۲۸در اختیار داوطلبان مجاز به انتخاب رشته قرار خواهد گرفت.

دکتر پورعباس همچنین در مورد داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده و علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، نیز گفت: این داوطلبان باید به درگاه دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های مربوط که در درگاه آن دانشگاه اطلاع‌رسانی خواهد شد، اقدام کنند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در پایان خاطرنشان کرد: اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم شامل مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و … در دهه سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.


اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون دکتری سال ۱۴۰۱

(۱۴۰۱/۰۵/۲۷) رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون ورودی دوره دکتری ‌Ph.D نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۱ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دکتر عبدالرسول پورعباس با بیان اینکه آزمون ورودی دوره دکتری Ph.D نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۱ با حضور بیش از ۱۸۶ هزار داوطلب برگزار شد، اظهار کرد: از این تعداد ۱۳۷ هزار و ۱۱۷ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند و پس از طی مرحله دوم آزمون در دانشگاهها شامل مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و …در نهایت بیش از ۲۲ هزار و ۵۰۰ نفر در دوره دکتری تخصصی پذیرفته شدند.

وی افزود: متقاضیانی که هم در ردیف پذیرفته‌شدگان یکی از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و هم در ردیف پذیرفته‌شدگان یکی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی قرار می‌گیرند توجه داشته باشند که منحصراً می‌توانند در یکی از کدرشته‌محلهای قبولی ثبت‌نام نمایند و به عبارتی مجاز به ثبت‌نام در هر دو محل قبولی نیستند.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مورد ثبت نام از پذیرفته‌شدگان، نیز تصریح کرد: متقاضیانی که اسامی آنها به عنوان پذیرفته‌شدگان نهایی هر یک از کدرشته محل‌های تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی اعلام شده است، لازم است از روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۱/۵/۳۰ برای اطلاع از تاریخ و مدارک ثبت‌نام به درگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه یا موسسه محل قبولی خود و پذیرفته‌شدگان رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی نیز برای اطلاع از تاریخ، مدارک و نحوه ثبت نام در مراکز قبولی به درگاه اطلاع‌رسانی مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه کنند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: ثبت‌نام منحصراً در تاریخ‌های اعلام شده توسط هر دانشگاه و با ارائه مدارک اعلام شده صورت می‌پذیرد و عدم اقدام پذیرفته‌شدگان در تاریخ یا تاریخ‌های تعیین شده برای ثبت‌نام به منزله انصراف از ادامه تحصیل تلقی خواهد شد و به پذیرفته‌شدگان توصیه می‌شود اطلاعیه مندرج در درگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه یا موسسه آموزش عالی محل قبولی خود را به دقت مطالعه کنند.

کارنامه نهایی اول شهریور قابل دسترس خواهد بود

پورعباس اظهار کرد: برای متقاضیان واجد شرایط در اول شهریور ماه کارنامه نهایی حاوی اطلاعات لازم، نمره آزمون، نمره مصاحبه، حدنصاب نمره اعلام شده از طرف دانشگاه، رتبه متقاضی و آخرین رتبه پذیرفته‌شده در هریک از کد رشته محل‌های معرفی شده برای مصاحبه در سهمیه مربوط تنظیم می‌شود و از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قابل دسترسی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: متقاضیان در صورت لزوم می‌توانند سؤال یا سؤالات خود را با بخش پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی https://request.sanjesh.org و یا در روزها و ساعات اداری با شماره تلفن ۴۲۱۶۳-۲۱ در میان بگذارند.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 1, میانگین امتیاز: 5,00 از 5)
Loading...