پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

کارگروه پایش رتبه‌بندی معلمان تشکیل شد

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: کارگروه رصد و پایش رتبه‌بندی معلمان تشکیل‌ شده است تا رتبه‌های اعلام‌ شده را کیفیت‌سنجی کند.
به گزارش تصویر زندگی، رضامراد صحرایی سرپرست وزارت آموزش‌ و پرورش در دیدار با فرماندهان بسیج فرهنگیان، با تسلیت ایام شهادت مولای متقیان امام علی(ع) و آرزوی توفیق طاعات و عبادات در لیالی قدر، با بیان اینکه بسیج حافظ و تضمین‌کننده انقلاب است، اظهار کرد: آموزش‌ و پرورش هر کشوری آینده آن کشور را رقم می‌زند، لذا برنامه‌ریزی برای اداره بهتر آموزش‌ و پرورش ضرورت دارد و هر طرح و برنامه خوبی برای آموزش‌ و پرورش دارید، آن را اجرایی کنید.

وی تصریح کرد: شأن معلمی هم‌زمان با معلم شدن هر معلمی شکل می‌گیرد؛ بنابراین فضای عمومی کشور باید تصویر خوبی از آموزش‌ و پرورش ارائه دهد و نباید این تصویر فقط در حقوق و احکام معلمان منعکس شود.

سرپرست وزارت آموزش‌ و پرورش ادامه داد: رتبه‌بندی کار خوبی بود که در دولت سیزدهم شکل گرفت، لذا باید این دستاورد را به‌خوبی ارائه کنیم؛ یکی از نگرانی‌های من رسیدگی به سه نکته مهم در مورد جامعه معلمان است. معیشت معلم بر عهده دولت و مجلس است، منزلت و شأن معلم که بر عهده جامعه، رسانه و خانواده‌ها است و همه دستگاه‌ها در مورد رعایت شأن و منزلت معلم وظیفه‌دارند، اما مرجعیت معلم را فقط از طریق خود معلم و جامعه معلمان باید کسب شود.

صحرایی گفت: مرجعیت معلم باید در جامعه شکل بگیرد؛ مرجعیت معلم مربوط به رفتار معلم است و کار و فعالیتی است که معلم انجام می‌دهد و او می‌تواند خودش این مرجعیت را شکل دهد.

سرپرست وزارت آموزش‌ و پرورش تصریح کرد: همه بخش‌های جامعه باید بر شأن معلم تمرکز کنند و برای ارتقای آن تلاش کنند، زیرا معلمی‌ شأن پیامبران است و افرایش شأن معلم، حال معلم و جامعه را خوب خواهد کرد.

وی با تأکید بر همدلی، همراهی، هماهنگی، همسویی و هم‌زمانی در همه سطوح آموزش‌ و پرورش گفت: دولت قبل به دلیل پیچیده بودن رتبه‌بندی به آن ورود نکرد و در دولت سیزدهم باوجود مدیران جوان انقلابی این کار شکل گرفت و اجرا شد و می‌توان مشکلات مربوط به رتبه‌بندی را هم اصلاح کرد.

صحرایی ادامه داد: کارآمدی رتبه‌بندی از هم‌اکنون شروع‌ شده و کارگروه رصد و پایش تشکیل‌ شده است تا رتبه‌های اعلام‌ شده را کیفیت‌سنجی کند. بارگذاری مدارک جدید در سامانه رتبه‌ بندی معلمان تأیید شده است که باید برای طراحی و اجرای آن کار شود.

وی با اشاره به برنامه‌های آتی آموزش‌ و پرورش تأکید کرد: برای هفته بزرگداشت معلم باید بیشترین تلاش خود را انجام دهیم تا هفته‌ای در شأن معلمان داشته باشیم؛ آزمون استخدامی معلمان را در پیش روداریم که بیش از ۲۸ هزار نفر از طریق این آزمون جذب خواهند شد و تغییرات محتوایی بسیار مناسبی برای انتخاب معلم شایسته در آن انجام‌ شده است.


آغاز به کار رسمی میز کار رتبه‌ بندی معلمان (ناظر ستادی)

(۱۴۰۱/۰۵/۱۶) «کارگروه اجرایی رتبه بندی معلمان» با صدور اطلاعیه شمار یک خود، اعلام کرد: میز کار رتبه بندی معلمان (ناظر ستادی) به طور رسمی آغاز به کار کرد.

رتبه بندی معلمان

به گزارش تصویر زندگی از آموزش و پرورش، در متن این اطلاعیه آمده است: به اطلاع جامعه فرهیخته معلمان  می‌رساند؛ با عنایت به حمایت و پیگیری های رئیس جمهور  و نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر تصویب و اجرای قانون رتبه بندی معلمان و همچنین پیرو دستور و تاکید وزیر آموزش و پرورش مبنی بر تسریع فرایند اجرایی سازی قانون رتبه بندی معلمان و اطلاع رسانی به موقع و شفاف مراحل انجام امور به جامعه معلمان، میز کار رتبه بندی معلمان(ناظر ستادی) با حضور نمایندگانی از بخش های مختلف وزارت آموزش و پرورش، آغاز به کار کرد.

در بخشی دیگر از این اطلاعیه آمده است: این میز کار با حضور نمایندگانی از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی، مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی، دفتر توسعه آموزش های مجازی و فناوری و امنیت اطلاعات، معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع و مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری و با هدف جمع آوری و رفع ابهامات و پرسش های احتمالی، تکمیل و اصلاح سامانه رتبه بندی معلمان، تدوین راهنماهای لازم، طراحی دوره های تربیت ارزیاب  و… برگزار می شود.

«شایان ذکر است جـلسات‌ میزکار ستادی بطور روزانه و مستمر برگزار و گزارشی از نتایج و خروجی نشست ها در پایان هر روز به مقام عالی وزارت برای جمع بندی نهایی ارسال می شود که مصوبات آن در اطلاعیه های بعدی به اطلاع معلمان ارجمند خواهد رسید.» خبر ابلاغ آیین نامه رتبه بندی معلمان ۱۲ تیر ماه امسال پس از چندین ساله مطالبه فرهنگیان ابلاغ شد.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 4, میانگین امتیاز: 3,75 از 5)
Loading...