پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
×

مواد غذایی که مانع چربی سوزی شکم و پهلو هستند

امروزه یکی از مهم ترین مواردی که اکثر بانوان و آقایان به دنبال به دست آوردن آن هستند، لاغری چربی های دور شکم و پهلویشان است. همانطور که می دانید، پروسه لاغری به همین راحتی ها هم نمی باشد و نیاز به یک روتین منظم دارد. یکی از موارد موثری که بر روی چربی های شکم و پهلو تاثیر می گذارد، سبک زندگی افراد است. کسانی که روزانه فست فود و غذا های چرب مصرف می کنند، چربی های فراوانی را دریافت می کنند.

به همین خاطر ما تصمیم گرفتیم تا مواد غذایی که موجب می شود چربی های شکم و پهلوهایتان آب نشود را معرفی نماییم. توجه داشته باشید که اگر شما مصرف این مواد غذایی را به حداقل برسانید می توانید زود تر از شر چربی های شکم و پهلویتان خلاص شوید. با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

مواد غذایی برای چاقی

۹ ماده غذایی که مانع لاغری می شود

در این بخش فهرستی از مواد غذایی که مانعی بر سر لاغری است را به شما عزیزان معرفی می کنیم تا با شناخت آنها سبک زندگی خود را تغییر دهید. البته بسیاری از افراد نیز به علت لاغری زیاد به دنبال پاسخ سوال چگونه چاق شویم؟ هستند. توجه داشته باشید که خوردن این مواد غذایی چربی زیادی را به بدن وارد می کند و سبک مناسبی برای چاق شدن نیست. این دسته از افراد باید با مواد غذایی مناسب و مفید اقدام به چاق شدن نمایند.

  • پنیر

یکی از مواد غذایی که سرشار از کالری بوده و موجب می شود که شما روند چربی سوزی تان با سرعت بسیار پایین پیش رود، پنیر است. این ماده غذایی با اینکه سرشار از کلسیم و پروتئین نیز می باشد؛ اما بهتر است که آن را با جایگزین های مناسبی مثل شیر یا ماست، مصرف نمایید.

  • نوشیدنی های شیرین

خیلی از افراد تصور می کنند که نوشیدنی های رژیمی هیچ گونه ماده افزودنی و شیرین کننده های مصنوعی ندارند؛ اما اشتباه می کنند. چرا که تمامی تمامی نوشیدنی های شیرین صنعتی دارای مقدار فراوانی شکر مصنوعی، شربت ذرت با فروکتوز بالا می باشند. مصرف این دسته از نوشیدنی ها موجب می شود که شما در رسیدن به هدف تان با سرعت بسیار کمتری حرکت نمایید. لازم به ذکر است که بگوییم، شما با مصرف این نوشیدنی مقدار زیادی شکر را وارد بدن خود می کنید و بدن به این علت که نمی تواند این حجم از شکر را هضم کند آنها را به بافت چربی تبدیل می کند.

رژیم غذایی

  • مشروبات الکی

یکی از مضر ترین نوشیدنی ها برای افرادی که چاق هستند و می خواهند با ورزش به فرم بدن دلخواه شان برسند، مصرف مشروبات الکلی است. این نوشیدنی دارای مقدار زیادی قند می باشد و علاوه بر ذخیره چربی، موجب چرب شدن کبد نیز می شوند.

  • انواع سس رژیمی فرآوری شده

سس های رژیمی که شما در بازار میبینید و تصور می کنید که این مواد غذایی بدون چربی، قند و مواد افزودنی هستند، سرشار از ذرت با فروکتوز بالا می باشند. این سس ها علاوه بر شربت ذرت، دارای مواد افزودنی دیگری مثل طعم دهنده ها و چربی های مضر نیز می باشند که مستقیما به سلامتی شما آسیب می زند. اگر به دنبال پیدا کردن راز های لاغری با ذهن هستید، ما به شما پیشنهاد می کنیم که این مواد غذایی را از سبک زندگی تان خارج کنید و با رژیم و ورزش مناسب به وزن دلخواه تان دست یابید.

  • غلات صبحانه

یکی  دیگر از مواد غذایی که طرفداران زیادی دارد، انواع مختلفی از غلات صبحانه است. معمولا افرادی که دارای رژیم غذایی هستند این غلات را به عنوان صبحانه مصرف می کنند. توجه داشته باشید که این نوع از غلات دارای مقدار زیادی آرد سفید و قند هستند و می توانند موجب چاقی شما شوند. اگر که نمی توانید غلات را از صبحانه حذف کنید، بهتر است آن را با نوع سبوس دار و بدون قند آن مصرف نمایید تا مدت زمان بیشتری احساس سیری کنید.

البته لازم به ذکر است که بگوییم، افراد برای اینکه بتوانند نتایج بهتری را از رژیم غذایی به دست آورند باید با دکتر تغذیه در این خصوص مشورت نمایند و یا می توانند با مشاوره لاغری با افرادی که علم این کار را دارا هستند، تاثیر رژیم شان را چندین برابر کنند.

غذا های رژیمی

  • غذا های سرخ شده

یکی از خوشمزه ترین و دوست داشتنی ترین غذا ها، غذا های سرخ کردنی است. انواع سیب زمینی سرخ شده، مرغ سرخ شده، انواع سوخاری ها و… غذا هایی هستند که بسیار لذیذ و خوشمزه هستند و خیلی از افراد در برابر این غذا ها تسلیم شده و رژیم خود را می شکنند. این دسته از غذا ها دارای چربی بسیار بالایی بوده و کلسترول زیادی دارد و اجازه نمی دهد که چربی های شکم و پهلو شما آب شوند.

  • چیپس و پفک

یکی دیگر از مواد غذایی دوست داشتنی که ضرر زیادی برای بدن دارد، چیپس و پفک می باشد. این دو ماده غذایی علاوه بر چربی های اشباع شده، نمک و قند فراوانی دارند و در دسته غذا های فوق العاده چاق کننده قرار می گیرند. در صورتی که شما در وعده های رژیمی خود از این دو ماده غذایی استفاده کنید، قطعا نتیجه دلخواه تان را نخواهید گرفت. پس  بهتر است که به جای چیپس و پفک از میان وعده های سالم مثل هویج، کرفس خام و… استفاده نمایید.

  • بستنی

می توان گفت که تمامی انسان های روز کره زمین، عاشق مزه دل چسب انواع بستنی هستند. خوراکی که هیچکس خوردن آن را از دست نمی دهد؛ حتی اگر رژیم باشد. این دسر دوست داشتنی شاید از قیافه اش پیدا نباشد؛ اما حاوی قند و کالری بسیار زیادی می باشد و مانعی جدی بر سر راه آب شدن چربی های شکم و پهلو است.

  • انواع شکلات و آبنبات

یکی دیگر از مواد غذایی جذاب، انواع شکلات و آبنبات می باشد که درای قند و شکر فراوانی است و به سلامتی نیز آسیب های جدی می رساند؛ در نتیجه اگر قصد لاغر شدن و کاهش وزن را دارید، بهتر است که مصرف این ماده غذایی را به صفر برسانید.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 2, میانگین امتیاز: 3,00 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.