جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
×

مهاجرت به کشور آلمان از طریق تحصیل و کار

مهاجرت به آلمان

علت های گوناگونی برای مهاجرت در بین مردم وجود دارد و هر فردی با توجه به شرایطی که دارد کشوری را به عنوان مقصد برای خود انتخاب میکند.

 

کشور آلمان به عنوان یکی از محبوب ترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان شناخته شده است و سالانه افراد بسیاری راه های مهاجرت به آلمان را امتحان میکنند تا در این کشور به زندگی ایده آل خود دست یابند.به همین خاطر ما در این مقاله سعی داریم تا اطلاعاتی را به صورت کلی در خصوص مهاجرت به آلمان و روش های مهاجرت به آلمان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

 

آلمان به عنوان بزرگترین و پرجمعیت ترین کشور اتحادیه اروپا میباشد که در اروپای مرکزی قرار گرفته است ، این کشور که دارای اقتصاد قدرتمندی در اتحادیه اروپا است مقصد مناسبی برای مهاجران میباشد ، اما با توجه به قوانین و شرایطی که برای مهاجران در نظر گرفته شده است باید افراد با توجه به قوانین مهاجرت این کشور اقدام نمایند .

 

همانطور که میدانید روش های مهاجرت به آلمان متعدد میباشد و افراد با توجه به شرایطی که دارند یکی از این روش ها را برای مهاجرت به آلمان انتخاب میکنند : اخذ ویزای تحصیلی آلمان ، اخذ ویزای کاری آلمان ، اخذ ویزای سرمایه گذاری آلمان و…که به صورت قانونی امکان پذیر میباشد اما در برخی موارد هم افراد به دلیل نداشتن شرایط لازم از طریق پناهندگی اقدام به مهاجرت به آلمان میگیرند .

 

مهاجرت تحصیلی به آلمان

یکی از پر طرفدار ترین روش های مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل میباشد چرا که متقاضیان تحصیل در آلمان روز به روز در حال افزایش میباشد ، اما باید توجه داشت که متقاضیان باید شرایط لازم برای اخذ ویزای تحصیلی را داشته باشند. یکی از پر طرفدارترین گزینه های مهاجرت به آلمان، تحصیل پزشکی در آلمان میباشد.

 

تحصیل در دانشگاه های معتبر و پیشرفته و مدرن آلمان آرزوی اکثر جوانان میباشد چرا که میتوانند در کنار اخذ مدرک معتبر بعد از ادامه تحصیل در این کشور مشغول به کار شوند و بعد از آن اقدام به اخذ اقامت دائم آلمان نماید به همین خاطر سالانه افراد بسیاری در صدد اخذ ویزای تحصیلی آلمان میباشند .

 

برای مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل متقاضی باید ابتدا پذیرش را از دانشگاه مورد نظر خود اخذ نماید تا به وسیله آن بتواند برای اخذ ویزای آلمان اقدام نماید ، نکته ای که در اینجا باید به آن اشاره نماییم این است که افرادی که متقاضی ادامه تحصیل در آلمان هستند باید حتما مدرک زبان آلمانی داشته باشند .

 

شایان ذکر است که برای اخذ مدرک زبان آلمانی بهتر است که متقاضیان قبل از هر اقدامی در کشور خود مدرک زبان آلمانی را فرا گرفته باشند، چرا که بدون مدرک زبان اجازه ورود به دانشگاه ها را نخواهند داشت و باید به این نکته توجه نمایید که آموزش زبان آلمانی در دانشگاه های این کشور امکان پذیر نمی باشد و باید از قبل برای اخذ مدرک زبان اقدام نموده باشید.

 

مهاجرت به آلمان از طریق نیروی کار ماهر

افراد ماهر و متخصص در حرفه ای میتوانند با دریافت کارت آبی ( بلو کارت یا کارت آبی آلمان چیست؟ ) از کشورهایی که خارج از اتحادیه اروپا میباشند اقدام به مهاجرت به آلمان از طریق تخصص نمایند جالب است بدانید که تنها کشوریکه در اتحادیه ارپا از این طرح به شدت استقبال کرده است کشور آلمان است.

 

باید توجه داشته باشید که مدت اعتبار بلو کارت برای متقاضی با توجه به میزان و مدت قرار داد کاری وی صادر میگردد ، و میتوانید به راحتی بعد از پایان مدت اعتبار تمدید نمایید البته شایان ذکر است که اگر متقاضی موفق به اخذ اقامت دائم آلمان گردد دیگر نیازی به تمدید این کارت نخواهد داشت .

 

شایان ذکر میباشد برای افرادی که مهاجرت به آلمان از طریق تخصص را انتخاب میکنند باید بدانند که میزان حقوق دریافتی هر فرد با توجه به مهارت و تخصص و کار او متفاوت است به همین خاطر هر فرد در هر شغلی که میباشد با توجه به توانایی که دارد مشمول دستمزد بیشتر میگردد.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید همه روزه از ساعات ۹ الی ۱۸با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید . و همچنین می توانید فرم ارزیابی رایگان آلمان را پر کنید تا مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس بگیرند.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 1, میانگین امتیاز: 5,00 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.