پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

مشاوره روانشناسی آنلاین

روانشناسی آنلاین

روانشناسی آنلاین شکل جدیدی از درمان راحت و بی دردسر است که بیمار را به روانشناس نزدیکتر کرده و در هر زمانی قابل انجام دادن میباشد. در اینترنت روانشناسانی را پیدا خواهید نمود که به صورت آنلاین و کاملاً حرفه ای می توانند به شما جهت درمان کمک بزرگی بکنند. در صورتی که یک تلفن همراه و یا یک رایانه شخصی در اختیار داشته باشید، می توانید تا از مشاوره روانشناسی آنلاین استفاده کنید.

فرقی نمی‌کند که در کدام نقطه از جهان قرار داشته باشید ملاقات با روانشناس در حالت غیر حضوری معمولاً در حدود یک ساعت به طول می‌انجامد. روانشناسی آنلاین در جلسه اول معمولاً شامل آشنایی با فرد و تشخیص علائم رفتاری او می باشد. هزینه جلسات روانشناسی به صورت آنلاین از روانشناس به روانشناس دیگر متفاوت و گوناگون است و با در نظر گرفتن میزان سابقه کار یک روانشناس و مدرک تحصیلی وی این هزینه افزایش پیدا می‌کند.

در پایان مراحل تشخیص روانشناسی به صورت آنلاین روانشناس آنچه را که در مورد وضعیت ذهنی بیمار دیده و فهمیده است در نظر می گیرد و درمان‌های پیشنهادی خود را به او اعلام می‌کند.

 

مشاوره خانواده آنلاین

این روش درمان در واقع برای خانواده هایی که به دلیل شرایط شدید کاری قادر به یافتن کمک های روانشناختی نیستند. افرادی که ترجیح می دهند تا با روانشناس رو در رو نشوند و به دلیل مشکلات کلامی و گفتگو نمی توانند چشم در چشم با متخصص صحبت کرده و مشکلات خود را به او توضیح دهند می‌توانند تا از متخصصین روانشناسی آنلاین بهره ببرند.

مشاور‌ها و روانشناسان آنلاین درصدها سایت معتبر و مختلف در فضای اینترنت مشغول به فعالیت و کار کردن هستند و به بیماران و کسانی که از نظر روان و اعصاب دچار اختلال شده اند خدمت‌رسانی به عمل می‌آورند.

در جلسات روانشناسی که به صورت آنلاین برگزار می شوند، معمولاً یک ساعت خاص برای قرار ملاقات ما بین بیمار و روانشناس متخصص تعیین می‌شود.

 

چرا مشاوره آنلاین را انجام دهیم؟

مشاوره آنلاین و مشاوره غیر حضوری برای افرادی که به دلیل تراکم بالای کاری و مشکلات حمل و نقل و مسافتی و حتی نداشتن روانشناس در منطقه و محلی که زندگی می‌کنند امکان پذیر شده است.

میزان مراجعات به این گونه از مشاوران و روانشناسی آنلاین روز به روز گسترده تر و افزود تر می گردد. در برخی از شرایط که به یک پشتیبان جهت آرامش روحی و روانی احتیاج دارید روانشناسی آنلاین بهترین گزینه‌ای است که پیش روی شما قرار می گیرد. در روانشناسی به نحو آنلاین و انجام مشاوره ها به صورت غیر حضوری قوانین حفظ حریم خصوصی افراد و امنیت های اخلاقی آنان کاملاً رعایت می‌شود. بنا به دلایل ذیل ممکن است افراد ترجیح بدهند که به جای مراجعه حضوری به دفاتر مشاوره و روان درمانی به روانشناسی آنلاین روی بیاورند که به آنها اشاره شده است.

  •  حجم بالای کار و نداشتن وقت زیاد
  • مشکلات مسافتی و حمل و نقل
  •  هراس و ترس اجتماعی
  •  مخفی نگه داشتن هویت
  •  فرصت دریافت کردن خدمات مشاوره و روانشناسی
  •  امکان ارتباط برقرار کردن به صورت فوری با یک متخصص در روانشناسی های آنلاین
  •  داشتن آرامش خاطر که یک متخصص همواره در کنار اوست
  •  امکان دستیابی به یک درمانگر در خانه و یا هر نقطه‌ای مثل محل کار مسافرت یا حتی در تعطیلات
  •  استفاده کردن از روانشناسی به صورت آنلاین به دلیل کمرویی خجالت و هراس از صحبت کردن و همنشینی با یک متخصص به صورت چهره به چهره
  •  عدم حضور روانشناس در منطقه زندگی خود
  •  و بسیاری موارد دیگر

ارتباط با روانشناس از راه دور

 

ترجیح دادن روانشناسی آنلاین به روان‌درمانی به صورت حضوری

برخی از افراد درمان آنلاین را به درمان چهره به چهره و حضوری ترجیح می‌دهند زیرا در این شرایط فرد بیمار راحت‌تر می‌تواند مشکلات و ناراحتی ها و گله مندی های خود را به صورت کاملا صادقانه با متخصص به اشتراک بگذارد، همچنین اگر فرد در خانه خود با مشاور آنلاین تماس گرفته و ارتباط برقرار کند قادر است تا به سهولت احساسات خود را به وی ابراز کند و از حضور در مطب شرایط راحت تری  برایش مهیا است.

 

روانشناسی آنلاین چگونه صورت می گیرد؟

در واقع روانشناسی به صورت آنلاین یک مشاوره و بحث و گفت‌وگو میان متخصص و بیمار است که به صورت اینترنتی و با اتصال به شبکه داده برقرار می‌گردد. این مکاتبات و گفتگوها یک به یک و با کمک یک رایانه در محیط منزل انجام می‌پذیرد. پس از اتمام مراحل لازم برای شروع کردن روانشناسی آنلاین زمان قرار ملاقات مشخص می‌شود و جلسه روانشناسی آنلاین در ساعت مشخص شروع و آغاز می گردد. همچنین اگر مشاوره آنلاین و غیر حضوری به هر دلیلی قطع شود و ارتباط میان مشاوران از بین رود، زمان از دست رفته به طور دقیق محاسبه شده و بعداً در جلسات آتی روانشناسی آنلاین جبران می گردد.

مورد دیگر روانشناسی آنلاین به صورت مشاوره تلفنی می باشد. در این مشاوره مانند روانشناسی آنلاین پس از انجام دادن و پشت سر گذاشتن مراحل لازم برای برقراری ارتباط، زمان قرار  ملاقات به صورت دقیق بین بیمار و شخص معالج معین و مشخص می‌شود و روانشناس شماره ثابت را به بیمار برای ارتباط با او ارائه می‌دهد.

فرد بیمار نیز باید در زمان از قبل تعیین و مشخص شده با روان شناس و متخصص خود تماس حاصل پیدا کند.

از انواع دیگر روانشناسی به نحو آنلاین می توان به انجام دادن مشاوره به صورت فرستادن پست الکترونیکی اشاره نمود. این روش مشاوره و مصاحبه ما بین فرد مریض و فرد متخصص به صورت یک به یک و از طریق پست الکترونیکی با اتصال یافتن به اینترنت انجام می‌گیرد.

با این سیستم روانشناسی آنلاین می توانید در رابطه با مشکلات روانی خود با متخصص گفت‌وگو کرده و اصطلاحاً چت کنید. مشاوره روانشناسی آنلاین بایستی تضمین دهد که کیفیت و پشتیبانی روانشناسی مبتنی بر علوم روانشناختی را به شما ارائه می‌کند.

با استفاده و بهره گیری از روانشناسی به صورت آنلاین یک مدل جدید درمانی برای جایگزینی درمان به صورت حضوری اعمال می‌شود. در حقیقت هدف از برگزاری و تشکیل جلسات روانشناسی آنلاین ارائه خدمات درمانی سریع، آسان، عملی، اقتصادی، مقرون به صرفه و انعطاف پذیر است به گونه‌ای که قادر باشید و در هر زمان و هر جایی از آن استفاده لازم را ببرید.

حریم خصوصی افراد هنگام انجام روانشناسی

حفظ حریم خصوصی

حریم خصوصی افراد هنگام انجام روانشناسی به صورت آنلاین بسیار مهم و با اهمیت است. ابتدا باید مطمئن شده و اطمینان حاصل پیدا کنید که اطلاعات شخصی و فردی شما کاملاً محرمانه درون سایت مشاوره روانشناسی آنلاین باقی می‌ماند و به جای دیگر درز پیدا نمی کند.

قبل از مراجعه به سایت های روانشناسی آنلاین اطمینان حاصل کنید که این موسسه ها و مراکز که شما قصد  دریافت خدمات و مشاوره های آنلاین را از آنها دارید به طور رسمی و قانونی ثبت شده و از مودیان مالیات هستند. همچنین برای حفظ حریم خصوصی و شخصی خود جهت افشان نشدن و لو نرفتن اطلاعات کاربری تان در فضای مجازی اینترنت از ورود به سایت‌های ناآشنا،غیرقابل اعتماد و غیر قانونی که ادعای ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره دهی به صورت آنلاین را دارند خودداری بفرمایید و به علاوه قبل از انجام دادن مشاوره به صورت آنلاین و غیر حضوری برای همه پرداختی‌های خود فاکتور درخواست کنید.

مشاوره و روانشناسی آنلاین یکی از سرویس‌دهی ها و خدماتی است که تازه چندین سال از شروع فعالیت آن در فضای مجازی اینترنت می گذرد. این نوع از روش درمان و معالجه بیمار که به صورت کاملاً غیر حضوری انجام می شود مدت اندکی است که آغاز به کار آن کلید خورده و هنوز در اول راه قرار دارد. با پیشرفت روز افزون تکنولوژی و مدرن شدن وسایل الکترونیکی ارتباط از راه دور مطمئنا در آینده ای نه چندان دور شاهد گسترش این‌گونه از فعالیت‌ها به صورت مجازی و غیر حضوری باشیم و دیگر برای مراجعه نمودن و رفتن به یک دفتر مشاور مدت‌ها منتظر نمانیم. کافیست تا تنها با یک کلیک به صفحه روانشناسی آنلاین وارد شده و بدون هرگونه محدودیت زمانی و مکانی مورد درمان قرار گیریم. این موضوع و مسئله واقعاً یک پیشرفت عظیم برای علم روانشناسی پزشکی به حساب می‌آید.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 14, میانگین امتیاز: 4,93 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.