پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

مانیتور لمسی تعاملی هوشمند چیست؟

ظهور صفحه نمایش‌های لمسی از جمله تکنولوژی‌هایی است که کار را بسیار آسان‌تر کرده است و باعث شده در دنیای امروز اثرات فوق‌العاده آن را به صورت‌های مختلف چون گوشی‌های موبایل، لپ‌تاپ، دستگاه‌های پز، مانیتور لمسی یا نمایشگر تاچ اسکرین و… مشاهده نماییم.

مانیتور لمسی

ظهور نمایشگر لمسی

نمایشگرهای لمسی از جمله موارد پیشرفته‌ای هستند که امروزه نقش بسیار پر رنگی در زندگی ما ایجاد کرده‌اند. از  Interactive Touch Screen در سیستم‌های عمومی مختلفی چون کاربردهای خدماتی، مصارف آموزشی و حتی در موارد امنیتی استفاده می‌شود. در گذشته نمایشگرهای ساده نقش یک دستگاه خروجی را ایفا می‌کردند، اما نمونه‌ی به روز شده آن را می‌توان هم خروجی و هم ورودی دانست؛ چرا که هم کار صفحه کلید و هم کار موس را انجام می‌دهد. دلیل اصلی این ویژگی در نمونه‌های به روز شده این است که کلیه صفحات نمایشگرهای امروزی لمسی هستند و مهم‌تر اینکه با تمام اجزای شبکه‌های مختلف هماهنگ هستند.

به طور کلی باید گفت که صفحات لمسی نمونه‌ای از یک نمایشگر بصری الکترونیکی می‌باشد که به راحتی قسمت لمس شده را تشخیص داده و آن را فعالسازی می‌کند. شما تنها کافیست که با انگشت خود صفحه نمایشگرتان را لمس نمایید، به طور مثال تنها کافیست با لمس این صفحه، قفل گوشی همراه خود را باز کنید. ضمنا باید گفت که این نمایشگرهای پیشرفته علاوه بر لمس شدن توسط انگشت، می‌توانند یکسری قلم‌های مخصوص را حس نمایند. این صفحات پیشرفته این امکان را به شما می‌دهند، تا به جای استفاده از یک شیوه غیر مستقیم مثل مکان‌نمایی با یک ماوس، بتوانید به طور مستقیم با موارد نمایش داده شده روی صفحه نمایشگر، تعامل برقرار نمایید. به طور کلی این صفحات لمسی پیشرفته توانسته‌اند قابلیت‌های جدیدی را به ابزارهایی چون گوشی‌های همراه، ابزارهای کنترل ماهواره‌ای و کنسول‌های گیم، اضافه نمایند. به طور مثال لذت بازی کردن در این نمایشگرها چندین برابر بیشتر از سایر لوازم الکترونیکی در گذشته می‌باشد و باید گفت که اصلا قابل قیاس نیست.

نمایشگر لمسی

مانیتورهای لمسی هوشمند (Interactive touch display)

در سال‌های گذشته به دلیل کاربردی بودن پنل‌های لمسی، این صفحات جذاب در قالب‌های دیگری چون مانیتور‌های لمسی هوشمند و سایر لوازم الکترونیکی پدیدار شدند. باید گفت که استفاده از این صفحات در مانیتورها به سرعت در حال پیشرفت می‌باشد. همانطور که گفته شد، تنها با یکبار لمس شما می‌توانید فرامین مورد نظر خود را اجرا نمایید و دیگر نیاز نیست که چندین بار یک دکمه را برای باز شدن برنامه مورد نظرتان فشار دهید. یکی از موارد سهولت در این نمایشگرهای تاچ پیشرفته، پیام دادن است، کاری که در گذشته خیلی دشوار بود و باید چندین بار یک دکمه را برای ثبت حرفی فشار می‌دادیم. این درحالی است که تایپ کردن پیام در مانیتورهای تاچ بسیار آسان‌تر از نمونه‌های قبلی می‎‌باشد و باید گفت که اصلا قابل مقایسه نمی‌باشد.

قیمت مانیتور تاچ اسکرین

باید گفت قیمت نمایشگر لمسی مقاومتی نسبت به انواع دیگر می‌تواند بسیار مقرون به صرفه باشد. شما به عنوان یک کاربر می‌توانید حتی با دستکش صفحه این نمایشگرها را لمس و برنامه مورد نظرتان را اجرا نمایید. ضمنا این صفحه‌های تاچ، زمانی که دچار آسیبی می‌شوند، باز هم می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند. البته اگرچه این نمونه حسگر که دکتر هرست به آن لقب الوگراف داده است، مثل سایر صفحه نمایش‌ها شفاف نمی‌باشد و دارای حساسیت بالایی است ولی باید گفت که این نمونه حسگر لمسی توانسته زمینه‌های خوبی را برای طراحی و تولید نمونه حسگرهای بهتر فراهم نماید. سال ۱۹۷۴ سالی بود که اولین حسگر لمسی شفاف تولید شد. محققان مرکزی که یکی از آن‌ها مخترع الوگرافیک بود؛ توانست با تلاش و تحقیقات فراوان در حوزه تکنولوژی حسگرهای لمسی، بالاخره نمونه‌ای از حسگر لمسی شفاف را به نام صفحه نمایش مقاومتی پنج سیمی تولید نماید. این نتیجه تلاش‌های مداوم این مرکز تحقیقات بزرگ بود که در سال ۱۹۷۷ این حسگر ۵ سیمی ابداع شد. باید گفت که این اختراع به قدری جذاب بود و هست که هم‌اکنون در ساخت و تولید بعضی از گوشی‌های موبایل و … از آن استفاده می‌شود. به طور کلی تا همین چند وقت پیش که زمان زیادی هم از آن نمی‌گذرد، بیشتر صفحات لمسی مخصوص کاربران عمومی، تنها قادر بودند که یک نقطه تماس را تشخیص دهند. البته باید گفت که برخی از این صفحات لمسی قادر بودند که میزان نیروی وارد شده را هنگام تماس، حس نمایند. امروزه این نمایشگرها با قابلیت Multi-Touch طراحی شده‌اند که هم‌اکنون تجاری شده‌ و در اکثر محصولات صفحه نمایش تاچ یا نمایشگر لمسی استفاده می‌شوند.

مانیتور تاچ اسکرین

نتیجه گیری:

راهکارهای سازمانی و آموزش هوشمند با استفاده از ویدئو پروژکتور ، پرده نمایش ، برد هشومند و نمایشگر لمسی تنها بخشی از خدمات تخصصی projectorstore می‌باشد. مشتریان عزیز می‌توانند قبل از خرید محصول از فروشگاه اینترنتی پروژکتور استور از طریق شماره تماس ۰۲۱۸۸۹۷۰۲۱۴ با مشاوران مجرب و کارشناسان فروش سوالات و نیازهای خود را مطرح کنند تا بهترین راه‌حل برای رفع نیازشان ارائه گردد. برای مانیتور لمسی جی پلاس و ویدئو پروژکتور جهت اطمینان از بهترین انتخاب و اصالت کالا می‌توانید با پر کردن فرم درخواست دموی کالا در فروشگاه از امکان تجربه‌ی کار حضوری با محصول بهره‌مند شوید.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 3, میانگین امتیاز: 4,00 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.