جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
×

لیست نهایی از وسایل تکمیل کننده یک خانه جدید برای زوج های جوان

مهمترین وسایل برای خانه

هر زوج جوانی برای تشکیل زندگی تازه به صرف مبالغ زیادی نیاز دارند که اغلب به خرید کالاهای ضروری اختصاص داده می‌شود؛ اما هیچ خانه‌ای صرفا با وجود کالاهای ضروری شکل خانه راحت را به خودش نمی‌گیرد و همیشه بعضی وسایل جزئی هستند که با صرف هزینه‌های کمتر می‌توانند محیط خانه را صمیمی و دوستانه کنند. در این مقاله فهرستی از پنح وسیله تکمیل کننده خانه برای زوج‌های جوان را به شما ارائه می‌کنیم که فضای خانه‌تان را زیباتر از همیشه خواهند کرد.

  1. کوسن و شال مبل

بعضی جزئیات، هزینه پایینی دارند؛ اما می‌توانند حس خوبی را به خانه منتقل کنند و فضایی صمیمی و راحت به وجود بیاورند. دو نمونه از این وسایل که به راحتی می‌توانند مبلمان راحتی خانه زوج‌های جوان را گرم و نرم نشان دهند و به فضایی جذاب برای تماشای فیلم و انجام بازی تبدیل کنند، کوسن یا بالشتک‌های کوچک و نرم با کاور یا رویه‌های زیبا هستند به همراه یک یا دو عدد شال مبل یا پتوی رو مبلی نرم و زیبا که حال و هوایی خوب و دوست داشتنی را به هال منزل اضافه خواهند کرد.

نکته مهمی که باید در نظر بگیرید، تناسب بین جنس طرح و رنگ شال مبل و کوسن با خود مبلمان راحتی و پارچه آن‌هاست. اگر بتوانید ترکیب رنگ زیبایی خلق کنید، بخش بزرگی از قوانین شیک بودن دکوراسیون را رعایت کرده‌اید.

  1. استفاده از آباژور، شمع و انواع ریسه

روشن کردن شمع در خانه

نور یکی از مهم‌ترین اجزای تکمیل کننده هر خانه‌ای است و به راحتی می‌تواند معجزه کند. اگر بتوانید نور مناسب و زیبایی را برای خانه‌تان فراهم کنید، قدم بزرگی در تکمیل دکوراسیون‌تان برداشته‌اید و پیشنهاد ما این است که این کار را بعد از تهیه لوستر و دیوارکوب مناسب با استفاده از سه عنصر اساسی یعنی آباژور، شمع و ریسه کامل کنید.

استفاده از ریسه‌های نور خورشیدی در کنار محل قرار گرفتن گلدان‌ها یا در اتاق خواب می‌تواند فضایی بسیار دلنشین ایجاد کند و استفاده از انواع آباژور به ویژه در کنج‌های خانه و فضاهایی که برنامه خاصی برایشان ندارید، یک اقدام هوشمندانه خواهد بود. کافی است آباژور زیبایی با نور مناسب و رنگ بدنه و کلاهک جذاب انتخاب کنید تا بتوانید از نتیجه نهایی لذت ببرید.

شمع آخرین بخش از ایجاد نور مناسب برای فضای منزل شماست که باید سه نکته مهم را درباره آن به خاطر داشته باشید؛ اول اینکه استفاده از شمع معطر می‌تواند برای سلامت نامناسب باشد، بنابراین بهتر است سراغ شمع معمولی بروید. نکته دوم این است که اطراف شمع را از وسایلی که ممکن است بر اثر جرقه مشتعل شوند خالی کنید و در نهایت اینکه حتما شمع را بعد از استفاده خاموش کنید. سعی کنید شمع‌هایی زیبا، خوش رنگ و با کیفیت برای منزل‌تان تهیه کنید.

  1. قالیچه‌های کوچک

بسته به آداب و رسوم هر فرهنگی، فرش می‌تواند بخشی از خرید وسایل جهیزیه یا جهاز عروس باشد یا اینکه از لیست کامل جهاز بیرون گذاشته شده و خرید آن به عهده داماد قرار بگیرد؛ اما معمولا صحبتی از قالیچه‌های کوچکی که می‌توانند به خانه شکل بدهند و فضای خانه را زیباتر کنند، نمی‌شود. اگر بودجه مناسبی در دست‌تان است و محدودیتی ندارید، بهتر از پا را فراتر از لیست ضروری جهاز عروس بگذارید و به تناسب فضای منزل‌تان یک یا چند قالیچه کوچک در ابعاد یک ذرع و نیم یا بزرگتر تهیه کنید. راهروهای جلوی اتاق‌های خواب، فضای جلوی میز تلویزیون و فاصله بین فرش‌های بزرگ را می‌توان با قالیچه‌های زیبا پر کرد و از این طریق دکوراسیون خانه را هر چه زیباتر به نمایش گذاشت.

  1. انواع رومیزی و ظروف

انتخاب رومیزی زیبا

هر میز بزرگی مثل میز جلوی مبلمان راحتی و میز ناهار خوری به یک رانر یا رومیزی نیاز دارد تا بتواند به میز شما هویت بدهد و فضای خانه را زیباتر کند. نکته‌ای که باید قبل از انتخاب رانر و رومیزی به آن توجه کرد، هماهنگی بین طرح و رنگ رومیزی با طرح و رنگ میز و مبلمان کنار آن است. برای مثال اگر طرح پارچه مبلمان‌تان شلوغ است، می‌توانید از یک رانر ساده استفاده کنید یا اگر رنگ رویه مبل‌هایتان طوسی است می‌توانید از یک رومیزی طرح‌دار با رنگ‌هایی مثل زرد، آبی و سرخابی کمک بگیرید تا انرژی بیشتری به بیننده منتقل کنید. در این مطلب با چشم نوازترین ترکیب‌های رنگی آشنا شوید.

بخش بعدی ظروف تزئینی روی میزهاست که باز هم باید با تناسب لازم انتخاب شوند. این روزها معمولا استفاده از تری یا سینی تزئینی بسیار زیاد شده است. در سینی ثابت روی میز می‌توانید چندین شمع، مجله، گلدان گل تازه و موارد تزئینی دیگر را قرار دهید و هر ازگاهی که خسته می‌شوید، جای این وسایل را عوض کنید.

  1. انواع تابلو و دیوارکوب

اگر برای مراسم ازدواج یا حتی تولد خود کارت هدیه یا کارت اعتباری خرید از فروشگاه های مختلف مثل دیجی کالا را دریافت کرده‌اید، مبالغ موجود آن را صرف خرید وسایل تزئینی مثل انواع دیوارکوب‌های زیبا و تابلوهای تزئینی برای خانه جدید کنید. خوبی هدایای نقدی این است که افراد می‌توانند آن‌ها را صرف خرید وسایلی کنند که مدت‌ها دوست داشته‌اند سراغ‌شان بروند؛ بنابراین چرا شما این کار را نکنید؟

یک یا چند تابلوی نفیس زیبا برای دیوارهای خانه جدید تهیه کنید، آن‌ها را از سادگی دربیاورید و از زیبایی ایجاد شده نهایت لذت را ببرید.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 1, میانگین امتیاز: 5,00 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.