پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

لغو محدودیت فروش یک‌ساله از قرعه‌کشی خودرو

یک مقام مسئول در وزارت صمت گفت: محدودیت یک ساله فروش خودروهای خریداری شده از طریق قرعه‌کشی برداشته شد.

به گزارش تصویر زندگی به نقل از  فارس، کاربران سامانه «فارس من» با ثبت پویشی با عنوان «محدودیت فروش خودروهای خریداری شده از طریق قرعه‌کشی لغو شود» عنوان کردند که افرادی که از روش قرعه‌کشی موفق به خرید خودرو شده‌اند و هدفشان از خرید مصرف شخصی بوده است و به علت مشکلات مادی نیاز به فروش خودرو دارند با توجه به محدودیت فروش یک ساله خودروهای خریداری شده از طریق قرعه‌کشی امکان فروش ندارند.

بنابراین این خریداران برای اینکه بتوانند خودروی خود را به پول نقد تبدیل کنند، باید خودرو را ارزانتر و به صورت وکالتی به فروش برسانند که بعضا به دلیل این اقدام نیز دچار مشکلات فراوانی می‌شوند.

لذا این کاربران از مسئولان خواستند تا محدودیت یک ساله فروش خودروهای خریداری شده از طریق قرعه‌کشی را لغو کنند.

این درخواست کاربران سامانه «فارس من» در حالی است که در شروط خرید خودرو از طریق سامانه یکپارچه یکپارچه تخصیص خودرو هیچ محدودیتی برای فروش خودرو ذکر نشده است.

لذا در استعلامی که از وزارت صمت در این باره اتخاذ شد، یک مقام مسئول در این باره اظهار داشت که این محدودیت از یک سال پیش برداشته شده است.

این مقام مسئول عنوان کرد که با توجه به اینکه برخی از خریداران پس از اینکه خودرو خود را تحویل می‌گرفتند از راه‌های مختلف اقدام به فروش می‌کردند و بعضا در نتیجه این اقدام کلاهبرداری‌های متعددی صورت گرفته بود در نتیجه وزارت صمت این محدودیت را از یک سال پیش برداشت.

وی افزود: بر این اساس افرادی که در قرعه‌کشی از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو موفق به خرید خودرو شده‌اند هیچ محدودیتی برای فروش خودرو ندارند و می‌توانند پس از تحویل خودرو آن را بدون هیچ محدودیتی بفروشند.

آغاز مرحله سوم قرعه‌کشی خودرو از چهارشنبه ۱۶ شهریور

براساس اعلام قبلی وزارت صمت از فردا چهارشنبه ۱۶ شهریور ثبت‌نام سومین دوره قرعه‌کشی خودرو آغاز می‌شود که محدودیت‌های ارائه شده در این نوبت از فروش به شرح زیر است:

  • انطباق همزمان کارت ملی، گواهینامه، حساب بانکی و سیم کارت به نام شخص متقاضی برای ثبت نام
  • کد ملی (هر کدملی یک خودرو)
  • سن (بالای ۱۸ سال)
  • برای کلیه طرح های تا اطلاع ثانوی، محدودیت فاصله زمانی آخرین خرید، از سایر خودروسازها (۴۸ ماهه) ملاک می‌باشد.
  • تبصره: الزام نداشتن پلاک فعال انتظامی برای طرح های فروش فوق العاده، فوری و پیش فروش ملاک عمل قرار خواهد گرفت.
  • در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در شرایط احراز متقاضی (شرایط عمومی و اختصاصی) در هر مرحله تا قبل از تحویل خودرو ثبت نام متقاضی کان لم یکن تلقی می شود و وجه مشتری حداکثر ظرف مدت ۲۰ روز به شماره شبای معرفی شده مسترد می‌شود و هیچگونه مسئولیتی از بابت تحویل خودرو متوجه خودروساز نخواهد بود.
  • دارا بودن گواهینامه رانندگی خودرو
  • عدم امکان صلح در قراردادهای فروش
  • صحت سنجی مندرجات سجلی و پستی بر اساس سامانه امتا
  • غیرفعال نمودن گارانتی خودرو پس از ۵ ماه و ۱۰۰۰ کیلومتر از تاریخ تحویل در صورت عدم مراجعه برای سرویس اولیه.
این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 5, میانگین امتیاز: 4,00 از 5)
Loading...