شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

قیمت عینک آفتابی زنانه اصل بر مدار گرانی

قیمت عینک آفتابی زنانه اصل

قیمت عینک آفتابی زنانه اصل

برای قیمت عینک آفتابی زنانه اصل نمی‌توان یک عدد و رقم مشخصی اعلام کرد. عوامل متعددی در تعیین قیمت عینک موثر هستند از جمله باید به استاندارد بودن فریم و عدسی عینک، خاص یا معمولی بودن طرح عینک و خارجی یا ایرانی بودن آن اشاره کرد.

قیمت اجناس خارجی همیشه بالاتر از کالاهای ایرانی است. دلیلش هم نوسان قیمت ارز و محدود بودن میزان واردات آنها به کشور است. معمولا عینک‌فروشی‌ها طیف نسبتا وسیعی از عینک‌ها را با کیفیت و قیمت‌های مختلف عرضه می‌کنند تا پاسخگوی سلیقه و قدرت مالی متفاوت خریداران باشند. در حال حاضر بیش از ۱۰۰ شرکت واردکننده عینک، به‌طور مستقیم عینک‌هایی در طرح‌ها، کیفیت‌ها و قیمت‌های مختلف را از کشورها و برندهای مشهور و معتبر جهان خریداری و به کشور وارد می‌کنند. عینک‌های وارداتی و اصل هم توسط فروشگاه‌های معتبر فروخته می‌شوند. از جمله می‌توان به فروشگاه اینترنتی «لوناتو» اشاره کرد که تمامی اجناسش اصل و دارای گواهی اصالت کالا هستند.

برند عینک آفتابی زنانه

برند عینک آفتابی زنانه

قیمت عینک‌های اورجینال در سایت رسمی شرکت‌های تولیدکننده درج می‌شود و ثابت است اما چیزی که تعیین‌کننده قیمت یک عینک برای مصرف‌کننده ایرانی است، نرخ دلار است. در حال حاضر یک عینک اورجینال حداقل بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ دلار قیمت دارد که با احتساب دلار نزدیک به ۳۰ هزار تومان، خودتان حساب کنید که قیمت تمام‌شده این عینک چقدر می‌شود. البته فقط ارز روی قیمت عینک آفتابی اصل تاثیر نمی‌گذارد، بلکه جنس فریم و عدسی عینک و برند آن هم در تعیین قیمت نهایی عینک آفتابی نقش‌ دارند.

بسیاری از برندهای جهانی روی عدسی عینک لوگو یا حروف اختصاری نام‌تجاری خود را حک یا قلم‌زنی می‌کنند. برای اطمینان از اصل بودن عینک، اندازه، محل و فونت این لوگو را کنترل کنید و حواستان باشد که نباید پوسته‌پوسته یا پریده‌رنگ باشد.

در قسمت داخلی دسته‌ی سمت چپ عینک برند اصلی، نام، شماره و جزئیات اندازه عینک نیز نوشته می‌شود. در قسمت داخلی دسته سمت راست هم باید نام برند و اینکه ساخت چه کشوری است، نوشته شده باشد. به کوچک‌ترین اشتباه تایپی، نقطه‌گذاری یا فاصله‌گذاری حروف توجه کنید تا مطمئن شوید که عینک اصل است.

استاندارد بودن عینک آفتابی زنانه

عینک‌های آفتابی اصل معمولا با برچسب UV 400 مشخص می‌شوند و توان مسدود کردن طول‌موج‌های بالاتر از ۴۰۰ نانومتری را دارند. یک عینک دودی استاندارد باید از چشم‌ها در برابر اشعه‌های فرابنفش خورشید محافظت کند. همچنین عدسی این عینک باید توان مسدود کردن نورهای شدید را هم داشته باشد تا چشم دچار خیرگی نشود.

خاص یا معمولی بودن طرح عینک آفتابی زنانه

در کنار عینک‌های دودی اورجینال، برخی عینک‌های ساخته شده با متریال خاص نیز در بازار وجود دارد که قیمت برخی از آنها به بیش از ۱۰۰میلیون تومان هم می‌رسد، چنین محصولاتی را نمی‌توان در عینک‌فروشی‌های معمولی یافت و فقط باید در فروشگاه‌های خاص برخی مناطق تهران پیدا کرد.

در ساخت بعضی از این عینک‌ها طلا به‌کار رفته و برخی دیگر با نگین‌های اصل سواروسکی تزئین شده‌اند، علت قیمت نجومی آنها نیز هم همین است.

جنس فریم عینک آفتابی زنانه

هنگام خرید عینک آفتابی، بعد از اطمینان از ضد UV بودن عدسی عینک، خوب است که جنس فریم عینک آن را هم بررسی کنید و ببینید آیا مناسب شما هست یا خیر. قیمت، راحتی، ایمنی و قابلیت‌های یک عینک آفتابی با جنس فریم آن ارتباط مستقیم دارد.

برخی از مواد سازنده عینک آفتابی نسبت به بقیه قیمت بالاتری دارند. به طور مثال، عینک‌های زنانه تیتانیومی جزو مدل‌های گران‌قیمت هستند. دلیلش هم این است که تیتانیوم به دلیل خاصیت ضد فرسایشی و مقاومت در برابر خوردگی فلزی گرانی محسوب می‌شود. عینک آفتابی از جنس تیتانیوم، ضد حساسیت هم هست.

در مورد روش‌های تشخیص قیمت عینک آفتابی زنانه مارک دار باید توجه داشته باشید که برخی از عینک‌ها با سنگ‌های قیمتی، کریستال‌های سوواروفسکی یا از فلز طلا ساخته می‌شوند و در نتیجه قیمت بسیار بالایی دارند. بنابراین وجود یا عدم وجود هر فلز یا سنگ قیمتی در ساخت فریم عینک می‌تواند باعث افزایش قیمت آن شود.

از آنجا که جنس فریم عینک آفتابی در تعیین قیمت آن بسیار موثر است، در زیر به طور مختصر جنس‌های مختلف فریم عینک را معرفی کرده‌ایم:

  • فلز: انعطاف‌پذیر و ضد زنگ‌زدن است و به راحتی تنطیم می‌شود.
  • پلی‌کربنات: پلی‌کربنات که نوعی پلاستیک است در برابر بسیاری از ضربه‌ها مقاوم است و ایمنی بالایی هم دارد.
  • استات (کائوچو): استات نوعی پلاستیک قوی، سبک و انعطاف‌پذیر است.
  • پلاستیک: ارزان قیمت است.
  • تیتانیوم: بادوام و مستحکم است و در برابر هر نوع ضربه و خراشی مقاومت کامل دارد.

در فروشگاه آنلاین لوناتو انواع متنوعی از عینک‌ آفتابی کائوچویی، فلزی یا پلی‌کربناتی را می‌توانید پیدا و خریداری کنید.

 

جنس عدسی عینک آفتابی زنانه

از دیگر عوامل موثر در قیمت عینک آفتابی زنانه مارک دار ، جنس عدسی آن است. برند بودن، کیفیت ساخت، جنس مواد و تکنولوژی‌های به کار رفته در عدسی‌های عینک آفتابی باعث می‌شود تا قیمت آن متغیر باشد.

عدسی‌های مختلف کارکردهای متفاوتی هم دارند. بنابراین شما پیش از انتخاب مدل موردنظرتان باید سبک زندگی و نیاز خود را بشناسید تا بتوانید بر اساس آن بهترین جنس عدسی عینک را انتخاب کنید. برای این منظور در زیر به طور خلاصه انواع مختلف جنس لنز عینک را برایتان توضیح داده‌ایم:

  • شیشه‌ای: عدسی عینک شیشه‌ای همیشه در خطر شکستن قرار دارد بنابراین، اصلا گزینه خوبی برای عینک‌های ورزشی و استفاده‌های ماجراجویانه نیست. اما در عوض در برابر خراش بسیار مقاوم است و دقت تصویر عالی دارد.
  • پلی‌کربنات: ماده‌ای بسیار سبک و ضدخراش است. وضوح دید بسیار خوبی دارد و دو برابر بیشتر از عدسی‌های شیشه‌ای در برابر ضربه مقاوم است.
  • آکریلیک: عدسی‌های عینک آفتابی از جنس آکریلیک علاوه بر وضوح دید خوب و ضد خراش بودن، گزینه‌های ارزانی هم هستند.
  • پلی‌اورتان NXTعدسی عینک آفتابی از جنس پلی‌اورتان NXT یکی از بهترین‌هاست. این عدسی تقریبا تمامی ویژگی‌های همه‌ی جنس‌ها را در خود یکجا دارد. لنزهای NXT از ترایوکس و پلیمر پیشرفته ساخته می‌شوند. در نتیجه به‌شدت ضد ضربه و سبک هستند و وضوح دید عالی دارند.

خرید عینک آفتابی زنانه مارک دار از فروشگاه‌های معتبر

خرید عینک آفتابی زنانه مارک دار از فروشگاه‌های معتبر

در سال‌های اخیر عرضه عینک‌های آفتابی غیر استاندارد در کشور رونق پیدا کرده، به طوری که افراد برای آنکه از تابش اشعه خورشید به چشم محافظت کنند به خرید این عینک‌هایی روی آورده‌اند که با قیمت‌های بسیار ارزان از دست فروشان تهیه می‌کنند؛ غافل از اینکه استفاده از این عینک‌های غیراستاندارد نه تنها از آسیب اشعه UV جلوگیری نمی‌کنند، بلکه خطراتی بیشتر از اشعه خورشید به همراه دارند.

شاید وقتی برای اولین بار یک عینک آفتابی ارزان را به چشم می‌زنید، به نظر برسد که دید کامل و واضحی دارد و اختلالی در بینایی‌تان ایجاد نمی‌کند. اما واقعیت این است که پس از چندین ساعت استفاده دچار خستگی چشم و حتی شاید سرگیجه می‌شوید. دلیلش هم این است که کیفیت اپتیکی عدسی این عینک‌ها بسیار پایین‌تر از استانداردی است که باید باشد.

در ساخت عدسی عینک‌های ارزان‌قیمت از مواد بسیار بی‌کیفیت و کم‌ارزش استفاده می‌شود.

بنابراین، بهترین و ایمن‌ترین روش محافظت از چشم در برابر اشعه‌های مضر UV خرید عینک های آفتابی اصلی و اوجینال زنانه از فروشگاه‌های معتبر است. فروشگاه آنلاین لوناتو از جمله مکان‌هایی است که می‌توانید با اطمینان کامل از آن عینک آفتابی اصل بخرید. مزیت خرید از لوناتو این است که عینک‌های برند اصلی به صورت قسطی هم فروخته می‌شوند. یعنی هر چقدر هم که عینک موردنظرتان قیمت بالایی داشته باشد، باز هم توان خرید آن را خواهید داشت.

منبع : لوناتو 

 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 2, میانگین امتیاز: 3,00 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.