پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

همه چیز راجع به انتخاب و خرید کت و شلوار رسمی

کت و شلوار رسمی

شاید در بازار لباس، انتخاب لباس مردانه و خرید کت و شلوار به اندازه لباس خانم‌ها دارای تنوع زیادی نباشد، ولی بدون شک کار چندان آسانی هم نیست و نیاز به دقت و توجه به ریزه‌کاری‌های بسیار دارد. هنگامی که لازم است یک آقا برای یک مراسم رسمی اقدام به خرید کت و شلوار کند، لازم است از جزئیات ست‌کردن لباس و مشخصات یک لباس رسمی آگاه باشد. اگر از آن دسته افراد هستید که به شیک‌پوشی خود اهمیت می‌دهید و تمایل دارید از خرید کت و شلوار مردانه برند خود لذت ببرید و در یک نگاه، همگان سلیقه شما را در خرید کت و شلوار مردانه تحسین کنند، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید و پیشنهادهای برند زاگرس را که افراد معروف و سرشناس نیز از این برند استفاده می‌کنند، از دست ندهید!

 

نکات مهم به هنگام خرید کت و شلوار

مناسبت‌های رسمی مانند ازدواج، کنفرانس، جلسات اداری، میهمانی‌های اداری و مواردی از این دست، موقعیت‎هایی هستند که لازم است از کت و شلوار استفاده کنید. اما قبل از خرید کت و شلوار، لازم است به مشخصات کت و شلوار رسمی آگاه باشید تا با انتخاب شایسته و هوشمندانه، با پرداخت مبلغی که هزینه می‌کنید، بهترین انتخاب را انجام دهید و کاملاً رسمی، خوش‌تیپ و موقر به نظر برسید. از اینرو توجه به مواردی که در ادامه گفته می‌شود، ضروری است. این موارد به شرح زیرند:

رنگ‌های سورمه‌ای و مشکی، دو رنگ مناسب کت و شلوار رسمی

  • هرگز کت را به صورت تکی نپوشید.
  • به هنگام خرید کت و شلوار رسمی، به خاطر داشته‌باشید که رنگ مناسب، سورمه‌ای و در صورت نبود رنگ سورمه‌ای، اولویت دوم رنگ مشکی است
  • از دیگر مشخصه‌های کت و شلوار رسمی این است که اگر پارچه آن طرح‌دار باشد، خط‌های پارچه باید کاملاً باریک و نازک باشند. بنابراین هرگز سراغ خرید کت و شلوارهای طرح‌دار، چهارخانه یا دارای خطوط پهن نروید!
  • به هنگام خرید کت و شلوار به خاطر بسپارید که حالت کلاسیک شلوار، قدی تا وسط پاشنه کفش دارد و فاقد هرگونه چین و پیلی است.
  • اگر به دنبال خرید کت و شلوار مردانه جدید در برند زاگرس پوش هستید، کت و شلوارهای دو دکمه رسمی‌ترین نوع کت و شلوار هستند ولی حالت کلاسیک آن سه دکمه است که در هر صورت شما در مراسم رسمی فقط باید دکمه بالا و نهایتاً دو دکمه بالا را ببندید. البته کت و شلوارهای تک دکمه نیز استفاده می‎شوند که در مراسم رسمی نوع دو دکمه در اولویت هستند.
  • کت و شلوارهای دو طرف چاک‌دار مرسوم‌تر، خوش‌فرم‌تر، به روزتر و راحت‌ترند ولی کت و شلوارهای وسط چاک‌دار، برای افراد درشت‌هیکل مناسبند و به طرح آمریکایی معروفند. البته بازیگران هالیوود نوع بدون چاک کت و شلوار را ترجیح می‌دهند که در نشستن و کار پشت میز یا رانندگی، چندان راحت هم نیست.
  • اگر می‌خواهید اقدام به خرید کت و شلوار رسمی کنید، توجه به تفاوت بین کت و شلوار رسمی با اسپرت ضروری است. البته شما در برند زاگرس می‌توانید کت و شلوار مردانه اسپرت متناسب با سن و سلیقه خود پیدا کنید، ولی قطعاً از کت اسپرت نمی‌توانید در مراسم رسمی استفاده نمائید؛ زیرا توهین به افراد حاضر در جمع تلقی می‌شود.

توجه به جزئیات مهم در هنگام خرید کت و شلوار رسمی مردانه

  • یکی دیگر از مشخصه‌های کت و شلوار رسمی، شکل ظاهری جیب کت است؛ کت‌های رسمی دارای جیب‌های جلیغه‌ای هستند. بنابراین اگر به هنگام خرید کت و شلوار، مشاهده کردید که کت دارای جیب‌های پچ یا وصله‌ای است، بدانید که با یک کت اسپرت مواجه هستید که به درد مراسم رسمی شما نمی‌خورد.
  • به هنگام خرید کت و شلوار، معیار اندازه‌گیری و سایزکردن را بر مبنای کت قرار دهید؛ زیرا بسیار مهم است که کت از قسمت سرشانه کاملاً اندازه، بدون چین و چروک و مناسب بدن شما باشد. بلندی آستین‌ها یا تنگی و گشادی قسمت کمر کت یا حتی بزرگی یا کوچکی دور کمر شلوار یا قد شلوار، مطابق با استایل اندام شما قابل اصلاح و سایزشدن هستند.
  • اگر قرار است آستین کت را به اندازه مناسب سایز کنید، حواستان باشد که قد نرمال آستین، اندازه‌ای است که تا روی مچ دست باشد و آستین پیراهن به اندازه نیم‌سانت از کت بیرون بزند و این میزان نباید از یک‌ونیم سانت بیشتر شود.
  • به هنگام خرید کت و شلوار به خاطر داشته‌باشید که علاوه بر هماهنگی رنگ و طرح، جنس پارچه کت و شلوار هم از اهمیت زیادی برخوردار است. بنابراین اگر اقدام به خرید کت و شلوار زمستانی با پارچه پشمی می‌کنید، پیراهن نخی برای زیر کت و شلوار انتخاب نکنید؛ زیرا بسیار ناموزون است. کت و شلوارهای کلاسیک از جنس پشم و نخ، با پیراهن‌های مرسوم ۴ فصل هماهنگی دارند. به هنگام انتخاب کت و شلوارهای تابستانی نیز، از پیراهن مناسب تابستانی استفاده کنید.
  • اگر می‌خواهید کت و شلوار دامادی تهیه کنید، در برند زاگرس پوش نمونه‌های زیبایی خواهید یافت. فقط به خاطر بسپارید که کت و شلوارهای دو طرف دکمه‌دار برای جوانان توصیه نمی‌شوند. همچنین مردان درشت‌هیکل و چهارشانه باید از خرید چنین کت و شلوارهایی اجتناب کنند؛ زیرا آن‌ها را عریض‌تر جلوه خواهد داد. ولی در مورد افراد دیگر، خرید کت و شلوارهای دو طرف دکمه‌دار یا اصطلاحاً ۶ دکمه، انتخابی جسورانه، شیک و مناسب است.
    برای خرید کت و شلوار مردانه لازم است در مورد شلوار هم نکاتی را در نظر بگیرید. در کت و شلوارهای کلاسیک، دم‎پای شلوار تا پاشنه کفش و در قسمت جلوی شلوار کمی دارای چین است؛ یعنی بلندی قدی شلوار به گونه‌ای است که از پشت صاف و تا روی پاشنه کفش قرار می‌گیرد و در قسمت جلوی کفش کمی چین بر می‌دارد. اگر قد شلوار شما به اندازه‌ای است که قسمتی از جوراب شما مشخص است و تا روی کفش را نمی‌پوشاند، به خاطر داشته باشید که این کت و شلوار مناسب مراسم رسمی نیست.
    نکته دیگر در مورد کت‌های رسمی این است که در قسمت شانه دارای بالشتک‌هایی هستند که سرشانه را کاملاً خوش‌فرم و بالا نگه می‌دارند.

نحوه مناسب ست‌کردن لباس و کراوات با کت و شلوار رسمی

از کجا کت و شلوار مناسب را تهیه کنم؟
شاید دغدغه اکثر آقایان خوش پوش انتخاب فروشگاه مناسب برای خرید لباس مناسب میباشد. پیشنهاد ما به شما خرید از یک برند پرآوازه ایرانی و خوش نام می باشد که در تولید و عرضه انواع پوشاک آقایان فعالیت مینماید. برند زاگرس پوش با تولید انواع پوشاک آقایان از قبیل کت و شلوار، کت تک، پیراهن، کاپشن و… و همچنین پوشاک بانوان از قبیل مانتو، شومیز، بارانی و … فعالیت مینماید.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 5, میانگین امتیاز: 4,40 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.