شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

فروش به سبک جدید را با ما تجربه کنید

فروش به سبک جدید

در گذشته تنها با دکان داری و راه اندازی مغازه در بازار های سنتی افراد اقدام به خرید و فروش و رونق دادن به کسب و کارشان می نمودند، اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و علوم ارتباطات دیگر روش های قدیمی به تنهایی کارساز نیست و نمی‌تواند درآمد صاحبان کسب و کارها را تضمین نماید، به همین دلیل در کنار این روش های سنتی نیاز است سبک فروش را نیز ارتقا داده و با روش‌های نوینی که در ادامه به آن می پردازیم  کسب و کارتان را گسترش دهید. پس با ما همراه باشید.

تکنیک فروش چیست؟

تکنیک فروش به مجموعه فعالیت‌ها و عوامل موثری گفته می‌شود که توسط فروشنده، تیم فروش و صاحبان کسب و کار برای افزایش میزان فروش و بالا بردن قابل توجه تعداد مشتریان به کار گرفته می‌شود. معمولاً این تکنیک‌ها برای تمام افراد به صورت یکسان عمل نمی‌کند و حتی می تواند بازدهی قابل توجهی را نیز در صورت درست عمل نکردن به آن ها به همراه نداشته باشد. در به کار بردن تکنیک های فروش همواره باید دقت کافی را جهت صحیح انجام دادن به کار گرفت.

سه تکنیک موثر در فروش به سبک جدید:

  • تکنیک اسنپ: برای جذب نمودن مشتری های کم حوصله و پر مشغله این تکنیک جزوه یکی از بهترین و موثرترین تکنیک ها می باشد. این روش تصمیم مشتری را هدف قرار داده است و به نحوی تلاش می کند فرایند را پیش ببرد که خریدار فکر کند همه تصمیمات خود را برای خرید محصول گرفته است. در تکنیک اسنپ برای جلب اعتماد مشتریان و افزایش فروش از روش هایی مانند پاسخ گفتن به دغدغه ها و اهداف مشتری استفاده می کنند و در نتیجه باعث می شود ارتباط  قوی تری بین اهداف فروشنده و آن چیزی که در ذهن خریدار است شکل گیرد.
  • تکنیک سندلر یا به عبارتی sandler: این تکنیک که بر اساس روش های روان شناختی رفتاری انسان ها شکل گرفته است تحولی عمیق و موثر در روش‌های قدیمی فروش پدید آورده. معمولا در روش های سنتی فروش بر اساس متقاعد کردن خریدار برای خرید پیش می رفت، اما در این روش بر روی هر دو طرف معامله یعنی هم فروشنده و هم خریدار تمرکز شده است. به این معنا که فروشنده با تمرکز بر نیازهای درونی و واقعی خریدار محصولاتی را به خریدار پیشنهاد می‌دهد که واقعاً برای او مناسب باشد و نیازی را از مشتری برطرف نماید. این تکنیک را شرکت های بزرگی همانند شرکت آمازون به کار برده اند.
  • تکنیک اسپین spin: یکی دیگر از روش‌های مدرنی که می‌توان از آن نام برد تکنیک اسپین می باشد که در تلاش است تا فرایند فروش را به صورت اتوماتیک در بیاورد. در واقع کلمه spin مخفف عبارت situations problems implication need_pay_off می باشد. این مدل پس از ۱۲ سال مطالعه و بررسی در بیش از ۲۳ کشور در دنیا شکل گرفته است و مراحلی چون شناسایی نیازهای خریدار، شناسایی مشکلات و متقاعد کردن خریدار را در فرایند فروش سپری می کند تا فروشنده را به مقصود نهایی خود یعنی افزایش فروش برساند.

راهکار های افزایش فروش و جذب مشتری به شیوه های مدرن:

  1. ایجاد ارتباط با مشتریان قدیمی: مشتریان قدیمی همیشه کسانی هستند که در صورت وفادار نمودن آن ها احتمال دارد در آینده نیز دوباره از شما خرید نمایند. پس سعی کنید همواره ارتباط قوی و موثری را با آنان شکل دهید، این کار را می توانید با استفاده از روش هایی مانند ارسال ایمیل یا پیامک تشکر، دادن کدهای تخفیفی و در برخی موارد اگر سال روز تولد و یا روز مهمی در زندگی مشتری تان را می دانید با پیامک کوتاهی خوشحالشان کنید و به آن ها این حس را القا نمایید که به یاد مشتریان تان هستید.
  2. ایجاد سایت آنلاین برای کسب و کارتان: طراحی سایت فروشگاهی معمولاً هزینه بسیار کمی را شامل می شود اما برخلاف هزینه کمی که دارد بازدهی بسیار زیادی را برای افزایش میزان فروش و جذب مشتریان بالقوه به همراه خواهد داشت و شما می توانید از این طریق علاوه بر گسترش کسب و کارتان، سود کلانی را نیز به دست بیاورید.
  3. فعال نمودن صفحه در شبکه های اجتماعی: شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام، توییتر و… که حجم عظیمی از کاربران در آن حضور دارند فضای مناسبی را برای گسترش کسب و کار و افزایش فروش ایجاد کرده است. شما می توانید با طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای در این گونه از برنامه های پرکاربرد از این فرصت استفاده نموده و به فروش بیشتر محصولات تان کمک کنید.
  4. بررسی نیازها: بررسی نیازهای مشتریان همواره راهی است برای جلب اعتماد و رضایت آنها. وقتی به خریداران آن چیزی را که واقعاً احتیاج دارند بدهید در جذب مشتری و افزایش فروش تاثیر بسزای خواهد داشت.
  5. ارزش قائل شدن برای کارمندان: همواره در نظر داشته باشید رضایت مشتریان از شما ارتباط مستقیمی با نحوه ارائه خدمات و تعامل کارمندان تان دارد، پس نیازهای کارمندان تان را بشناسید و قبل از هرچیزی آن ها را برطرف نمایید. برای همه ی نیرو هایی که در مجموعه ی شما مشغول به کار هستند ارزش قائل شوید، در این صورت آن ها نیز به شما و کسب و کارتان ارزش قائل خواهند شد و در راه رسیدن به هدف یاری تان می‌کنند. به یاد داشته باشید اگر کارمندان از شما راضی نباشند برای پیشرفت شما نیز کاری نخواهند کرد.
  6. ارائه کدهای تخفیفی: همه افراد به دنبال خرید ارزان و با تخفیفات ویژه هستند و معمولاً خبر این تخفیفات را به سرعت به گوش دیگران نیز می رسانند. این تبلیغات دهان به دهان خود موجب افزایش تعداد مشتریان خواهد شد در نتیجه امور مربوط به فروش نیز بیشتر از پیش رونق خواهد گرفت و سود زیادی را عاید کسب و کارتان می کند.
  7. در دسترس بودن: از مهم ترین نکات افزایش فروش در دسترس بودن است، زیرا مشتریان همواره به تامین کننده ای نیاز دارند که بلافاصله و بدون اتلاف وقت به نیازهایشان پاسخ دهد. اگر شما به صورت پاره وقت در خدمت مشتریان باشید آن ها کسب و کارهای مشابه در دسترسی را جایگزین شما خواهند کرد، در نتیجه مشتریان خود را از دست داده اید‌. پس برای جلوگیری از این ضرر بهتر است سایت فروشگاهی را برای کسب و کار راه اندازی کنید و پشتیبانی ۲۴ ساعتی را نیز برا آن تدارک ببینید تا در صورت وجود مشکل و یا هر گونه سوالی در خدمت مشتریان باشند.

فروش گستر چیست؟

شرکت فروش گستر شرکتی است صاحب نام، پیشرو و یکپارچه در ارائه خدمات آنلاین و همچنین طراحی سایت های فروشگاهی. این شرکت با داشتن تیمی متخصص و ماهر و همچنین تجربه همکاری با شرکت‌های بزرگی چون تلاونگ، توان تکنیک، مارال کاور، انتشارات بورس، کفش و نوار ایران، مبتکران فیلتر و… چالش های پیش روی کسب و کار های اینترنتی را برطرف نموده و مشاغل را در راه رسیدن به پیشرفت یاری می نمایند. شما نیز می توانید با سفارش سایت فروشگاهی از این شرکت رونق کسب و کارتان را تضمین کنید.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 1, میانگین امتیاز: 2,00 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.